Ga naar inhoud
GENEGEERD

voorbereiding compleet?


Aanbevolen berichten

Ik heb 250 liter water in jerrycans, plus zuiveringstabletten voor nog eens rond de 1200 liter. Verder 4 verhuisdozen vol met blikvoer, plus 240 houdbare maaltijden van wise foods. Wat kan ik nog meer doen? Ik ben een beginner wat dit betreft. Verder heb ik een ruime voorraad batterijen, een radio en een kampeerlamp beide oplaadbaar met een dynamo systeem. Ook heb ik een kooktoestel dat werkt op bioethanol, daar heb ik rond de 30 liter van in huis. Heb ook een Omnifuel systeem brander dat werkt op zo'n beetje alles dat brand, dus ook op de over de 100 liter Zibro fuel dat ik in huis heb. dus koken kan ik zowieso.

 

grx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

"daar heb ik rond de 30 liter van in huis." ...... "over de 100 liter Zibro fuel dat ik in huis heb."

 

Even buiten in de schuur zetten die > 130 liter brandstof. Meer dan 5 liter brandstof in huis hebben is verboden volgens de wet. Eveneens dekt de verzekering de schade niet bij brand ;) Verder goed bezig! De basis is er in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha phaelin, welkom op Preppers.nl! Je hebt al een hele mooie basis gelegd zo, je kan jezelf zo prima een tijd voeden. Mijn keus zou zijn om nu in ruilmiddelen te investeren: te beginnen met zilveren en gouden munten, maar ook whisky mini-flesjes, sigaretten, kauwgum en harde snoepjes als chupa chups lolly's en zuurtjes zijn goed ruilmateriaal. O ja, en zaden! Zie http://preppers.nl/producten/voeding/zaden/ voor info en linkjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mini flesjes drank, SLIM! hoop dat ik me kan beheersen....sigaretten reeds slofje of wat. En moeilijk te krijgen behalve als je een apotheek plundert: Anti biotica. Wellicht op de vakantie in het buitenland te scoren? Bewaren tussen 7-15C blijft erg lang goed. Beste om te verkrijgen is Augmentin longontsteking, wondinfectie, blaasontsteking(3x per dag een pil á 625mg voor een week) en Doxycycline voor longontsteking(eerste dag 200 mg daarna 100mg = één pil, een week) en Flagyl (2 of 3x 500mg) voor heftige diarree met koorts en/of bloed bij de poep cq dreigende uitdroging, ook een week slikken. Denk er ook aan bijvoorbeeld een kant en klare injector met adrenaline 0,5ml te bemachtigen, is bij toxische shock agv slangenbeet of allergische reactie op wespen het enige dat levens redt. Verder die VRIJ TE VERKRIJGEN anti-histaminica voor allergische reacties, 1 á 2 pillen per dag. Die ook slikken zodra slang, schorpioen (Spanje mr Gold!) of kwal je steekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de brandstof in de schuur inderdaad. Verder heb ik ook rond de 8 sloffen sigaretten in huis (puur als ruilmiddel), en ongeveer 8000 euro waard aan zilveren munten. Whiskey heb ik ook wel maar dat drink ik zelf :) Jodium tabletten en tamiflu in huis plus 10 stuks 3M facemasks (die voor virussen werken) in huis. Zaden is wel een goed idee, ga ik eens naar kijken. Ik heb niet echt ruimte om ze zelf te planten maar als ruilmiddel lijkt 't me prima.

 

Ik kan iedereen btw aanraden om Survivors van James Wesley Rawles te lezen. Erg vermakelijk en ook leerzaam. Is ook wel te vinden als ebook op torrent of usenet sites.

 

Nu maar hopen dat we 't voor niets doen. Van mij hoeft 't niet zo nodig... maar better safe than sorry.

 

thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Voorbereiding compleet??? Hmmm, nooit vrees ik. Altijd wel iets dat erbij kan. Kasten zitten vol. Klein probleemje. Ben nu naar het kijken naar (goedkope) stellingkasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorbereiding compleet??? Hmmm, nooit vrees ik. Altijd wel iets dat erbij kan. Kasten zitten vol. Klein probleemje. Ben nu naar het kijken naar (goedkope) stellingkasten.

 

misschien heb je hier iets aan...http://zakelijk.marktplaats.nl/kantoor-en-winkelinrichting-magazijn-stelling-en-opslag/536534155-nieuwe-grootvakstellingen-de-goedkoopste-grootvakstelling.html?return=eJwVzdFqwzAMBdB%2FKbRvju2UseEQSvcnItES17ZsbJWVlP375Ldz7xUInHVv78zU3Dgad2oIddmnnbk4rUMuSEOCGrhEAG4DRX1AwOgfAdWWccWKpAMQ51wVkvr11GeqftnZ06YSbHD4B6nGGGNv5CqXFmHTi%2F00Ztg5xdsrzvaytpnz%2BXq35%2Bt3tB3m66N77JbbbhYfvgjbz9okiEov%2B5qkv9MzofyXmJuXPF5Kec7mNP39A5hdTlA%3D&df=1&fta=eNotkUluIzEMRe%2BiRdakhpJEwVfIFQxqShdQjgtWORE6yN1bqvbu4XP%2BZLL008iReD626xdvTYRGiyfRtwu%2B5XY57oRhQ0JwJmyS0AKE7aC%2F6x5azY3CfhCE206fz1t5rCnc20rybd%2BfF5jNNImdP4oI62jUSJFY8zlFSUlCIhaWunYJLitVTceqWGavhmJrqovuKvrKWZUTcgIcOey9hqlEDW7JQ0k65gpdorTF2lfVkuRUcpU%2BjZzKsfJ%2FyMnFCREB1AnaIMyqaFjCq7zyHAFspToVp1l2TLU4znmGlBlax4UN2rmGNxU4DmDtYnJjVY4xOl46lpqiLvNSNOBxOQEh8gD2JhvfUVmlSoYTtEqq1xiL13juNXraOdPgtEdF9uCLmVbicPW475zbdSufH8ef6fYyAuORN%2B7X%2BYDheSac4rCdv0V4f%2BGXCExAP7%2B%2F%2FwCFNJ82&fta_ind=14&fs=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Zoiets is idd wat ik zoek. Ik dacht dat ze bij gamma of karwei ook zo iets hadden. Bedankt voor de link iig,weer een koopoptie erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast expectation
Voorbereiding compleet??? Hmmm, nooit vrees ik. Altijd wel iets dat erbij kan. Kasten zitten vol. Klein probleemje. Ben nu naar het kijken naar (goedkope) stellingkasten.

 

Goedekope stellingkast hout. Ikea GORM op de site 16 euro in de winkel 10,95. 4 planken draagkracht 50kg (had meer gemogen van mij)

afm H=173 cm, D=35 cm, B=+-80cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ikea IVAR, de gamma en nog een ander duits merk (weet niet meer welk)

 

De diepe planken zijn soms te diep zodat je ze niet altijd volledig kunt benutten.

:)

 

Wat ik als oplossing heb voor de diepe planken:

bij de Aldi bv. verkopen ze kattenvoer van het merk Alexis. Dat zit in de winkel in 40 cm lange dekselloze kartonnen doosjes verpakt. Deze worden in de winkel gewoon weggegooid. Dus heb ik een stel meegenomen en daar blikken en potten in gezet. Als ik iets nodig heb, dan schuif ik diegene er tussenuit; Kost geen cent en de spullen zijn makkelijk tevoorschijn te halen. Een roulatiesysteem ervan maken gaat ook makkelijk: nieuwe potten/blikken achterin de "schuif" zetten.

Is dit een idee voor jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=959612

 

dit zijn simpelweg de beste rekken voor de goedkoopste prijs.

ik weet waar ik over praat gebruik ze dagelijks.

 

je ziet ze tegenwoordig trouwens ook in alle bouwmarkten

 

180x92x46

175 kilo per plank !!!

perfecte zwaarbelastbare constructie, gestanst metaal dus randjes kunnen scherp zijn maarja moet je wel heel er lomp zijn wil je er niet gewoon een paar blikken in kunnen stouwen.

het ziet er misschien wankel uit maar die dingen zijn monsterlijk sterk.

zonder gereedschap in mekaar te zetten al raad ik wel een rubberhamertje aan om je overtuiging over te brengen aan het metaal dat het moet doen wat jij zegt.

zeker als je de bovenkant beide wandstaanders nog een extra plugje met schroef geeft dan zit ie verankerd aan de muur.

€ 25 euro is bizar weinig.

 

voor 200 euro kun je 8 rekken plaatsen bij wijze van spreken, daar kun je voor 2 jaar voedsel opzetten en nog ruimte overhouden.

die houten rekken moet je niet aan beginnen, zijn meer voor decoratieve opbergmeubel bedoeld (soort roomdividers) als voor zware gewichten.

 

als je ze niet mooi vind dat kan, maar ik denk dat als je deze dingen in je kelder/schuur/zolder/bijkeuken of voorraadkamer zet en volstouwt met voedsel en gear dat het je worst zal wezen in een shtf hoe het eruit ziet.

al zou ik ze zelf wel zwart spuiten maar das omdat ik alles wat zwart is een zwak voor heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we het topic anders hernoemen naar het 'welke voorraadkast topic'?

 

dit zijn simpelweg de beste rekken voor de goedkoopste prijs.

ik [...] verkoop ze dagelijks.

Ahh, op die manier ;)

Inderdaad een geweldige prijs/ruimte verhouding. Maar let op: Ze zijn niet geschikt voor in een vochtige kelder. Ik heb er eentje staan, en de onderste plank zat na 2 weken vol met schimmel. Die heb ik schoongemaakt en afgeplakt met zware vuilniszakken, maar is nu wel bijna helemaal doorgezakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Zien er goed uit. Zeker gezien de prijs. Ik ben van plan om iets als verduisterings gordiin ervoor te bevestigen. Mijns inziens staan de goederen daarmee donker en blijven ze (zonder UV) langer goed. Klopt dit of is dit een hersenspinsel van mij????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper
Zullen we het topic anders hernoemen naar het 'welke voorraadkast topic'?

 

 

Ahh, op die manier ;)

Inderdaad een geweldige prijs/ruimte verhouding. Maar let op: Ze zijn niet geschikt voor in een vochtige kelder. Ik heb er eentje staan, en de onderste plank zat na 2 weken vol met schimmel. Die heb ik schoongemaakt en afgeplakt met zware vuilniszakken, maar is nu wel bijna helemaal doorgezakt.

 

Een woord: Botenlak......Dat spul word met de jaren enkel harder. Gaat het hout echt niet schimmelen of rotten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we het topic anders hernoemen naar het 'welke voorraadkast topic'?

 

 

Ahh, op die manier ;)

Inderdaad een geweldige prijs/ruimte verhouding. Maar let op: Ze zijn niet geschikt voor in een vochtige kelder. Ik heb er eentje staan, en de onderste plank zat na 2 weken vol met schimmel. Die heb ik schoongemaakt en afgeplakt met zware vuilniszakken, maar is nu wel bijna helemaal doorgezakt.

 

nou das niet zo,n probleem toch?? dan ga je naar een bouwmarkt en laat je een paar plaatjes watervast multiplex precies op maat zagen.

dat zou ik doen tenminste, netjes in de pantservernis(met extra polyurethaan) zetten en dan is het vrijwel onverwoestbaar.

 

maar waarschijnlijk ga je nu piepen dat het dan weer duurder wordt:rolleyes:, nou als het aankomt op mijn voedselvoorraad dan zou ik die zowiezo al niet in een vochtige kelder opslaan.

dat het doorzakt is niet zo raar, het is spaanplaat en als dat vochtig is en vervolgens ga jij het afsluiten van de buitenlucht met vuilniszakken dan zal het niet drogen ook en uiteindelijk zijn kracht verliezen.

investeer in je voedsel en in je gear maar investeer ook in je shelving, en leg niet al je eten op 1 plek, maar verspreid het een beetje over het huis.

ik heb liever dat ik de dingen in 1 keer goed doe dan dat ik het daarna nog keer moet aanpassen en opnieuw tijd erin moet stoppen.

je moet het gewoon van je prepper-bucketlist kunnen schrappen.

 

ja ik wilde het aanpassen van verkopen naar gebruiken, ik verkoop en gebruik het allebei, maar wilde niet de indruk wekken dat ik voor die site(link) werk.

het was de eerste foto die ik tegenkwam ervan.

jij had het toevallig al gespot rothbard, nou good for you:p

 

en nee het is geen hersenspinsel urbanprepper. maar ik zou als ik jou was radiatorfolie gebruiken(das bubbeltjesplastic met aluminium zijdes) die houden vrijwel alles tegen.) is misschien niet mooi maar dan kun je alsnog die lap eroverheen hangen.

temperatuur, uv, vocht en zuurstof, als je dat allemaal onder controle hebt kun je voedsel beduidend langer goedhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ja, doe maar bijdehand, ik heb die dingen natuurlijk eerst goed uitgedroogd alvorens ze af te plakken, maar voor de integriteit van het materiaal was het al te laat. Verder is vochtigheid geen probleem als je voedsel luchtdicht afgesloten is, en de kelder is bij de meeste mensen, in ieder geval bij mij, de enige plaats in huis die het jaar rond relatief koel blijft en een stabiele temperatuur heeft. En inderdaad, als je bij de bouwmarkt multiplex op maat gaat laten zagen en/of gaat vernissen gaan de kosten en verspilde tijd en energie omhoog. Het voordeel valt dan te betwijfelen. Dat moet ieder op zichzelf maar beoordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een inbouwkast hebt kan je m zo maken dat het redelijk constant blijft

 

vereist wel best wat hak en sloop werk

dan moet je een gat in het plafond boren naar de verdieping erboven, liefst een groot diameter pijp

dit zorgt ervoor dat warme lucht naar boven kan

en koude lucht van boven naar beneden kan komen

dit principe heb ik in mijn voorraadkast en dat werkt toch wel behoorlijk goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even on topic :)

Water en overige dranken hebben we ca 200 lt op voorraad + regenton met 200 lt inhoud. (koken om te zuiveren en we zijn alweer een stuk verder). Volgende punt op onze prio lijst is de aanschaf van een Katadyn Pocket.

Kachel + hout: check

Extra gasstel + 1 grote gasfles: check

Voedselvoorraad voor ca 3 maanden: check

Voldoende hygiene producten (ook als ruilmiddel): check

Kaarsen, lampolie: check

moestuin: check

kleding (ook voor kids): check

Voldoende whisky :) (ook als ruilmiddel): check

Hardcopy bibliotheek: check

 

Op dat waterfiler na, zijn we een heel eind op de goede weg lijkt me zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...