Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goudprijs daalt verkoop ervan stijgt....

prepass
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Er komt een omslagpunt, niet zozeer, denk ik, dat mensen PM juist inschatten, maar wel dat het vertrouwen in het fiat systeem weg is.

Dan worden duurzame goederen en PM de vluchthavens, denk dat PM tegen die tijd gwoon niet meer te krijgen is en dat duurzame goederen ook heel snel die kant opgaan.

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Er komt een omslagpunt, niet zozeer, denk ik, dat mensen PM juist inschatten, maar wel dat het vertrouwen in het fiat systeem weg is.

Dan worden duurzame goederen en PM de vluchthavens, denk dat PM tegen die tijd gwoon niet meer te krijgen is en dat duurzame goederen ook heel snel die kant opgaan.

Prep ze,

Kans

De ABNAMRO heeft al laten weten geen fysiek goud meer te leveren. http://www.examiner.com/article/largest-dutch-bank-defaults-on-physical-gold-deliveries-to-customers?cid=rss

Maar met een beetje boerenverstand te gebruiken is het toch duidelijk dat de goudprijs op een gegeven moment wel moet stijgen. China, India en een hoop andere landen kopen op grote schaal goud op, enkele landen handelen al niet meer in dollars (China, Australië), velen vluchten in Bitcoin en centrale banken blijven maar geld scheppen uit niets (er staat geen productie tegenover). Het is een geluk dat de massa nog in slaap is dan kunnen wij nog bijkopen.

Link naar reactie

De vraag is dus hoe lang het zo blijft.

Gaat de deal rond Cyprus nu geruisloos en zodner problemen verder? (ondanks miljarden weggelekt geld)

Gaat het goed met Portugal? Italie?

Wat doet men hier in NL? Alsof er nix aan de hand is? Of wanneer gaat men salarissen korten? (ja dat gaat gebeuren!) Graaien in de pensioenfondsen?

Link naar reactie

Bartje, dat bericht is complete onzin.

De ABN Amro heeft nooit goudcontracten met echt goud gehad. Ze hadden enkel een beleggingsrekening in goud (of zilver) gedenomineerd.

Als ze dat verschil niet begrijpen, dan zijn ze de pixels op het scherm niet waard om te lezen.

Link naar reactie

Bartje, dat bericht is complete onzin.

De ABN Amro heeft nooit goudcontracten met echt goud gehad. Ze hadden enkel een beleggingsrekening in goud (of zilver) gedenomineerd.

Als ze dat verschil niet begrijpen, dan zijn ze de pixels op het scherm niet waard om te lezen.

Ik had begrepen dat de klant de keuze had... om als ze van zo'n rekening gebruik maakte je deze in goud kon laten uitbetalen.

Recentelijk is dus door de ABN medegedeeld dat dat niet meer kan en alleen in fiat geld uitbetaald kan worden.

En ja dat vind ik wel een aardig beleidswijziging...

Grt

Kans

Link naar reactie

ik ban altijd al van MENING geweest dat goud kopen niet echt een goede keuze is.

als ik een goude ketting in de linker voerbak doe van mijn hond en rechts een bakje pens.. kiest hij altijd de rechter kant.... :confused: hoe zou dat komen????

ik denk dat in een SHTF situatie eten en spullen prio 1 zijn en dat "bling bling' lager staan in de prio lijst...

en als de economie instort hebben mensen ook geen geld voor goud....

maar ja das mijn MENING...\ik draag ook geen goud of zo... me meisie wel maar ja daar is het een meid voor haHHAHAHA

Link naar reactie

Het ligt er maar helemaal aan hoeveel geld je hebt. Je kan toch niet voor 50.000 euro eten en drinken en brandstof etc opslaan.

en wat denk je dat goud waard is als de SHTF is gebeurt???? ik denk zelf 0,1% van wat het nu waard is... als iemand mij goud aanbied dan zal ik het afslaan... ik wil wel spullen die ik niet heb en voor 50,000€ kan ik super mooi spul halen hoor... hahah

Link naar reactie

@DutchSurvival101 als ik nu 100.000 euro teveel had, wat zou ik dan moeten kopen. Voedsel, kacheltjes, waterfilters, kookpitten, sterke drank, etc. Nadeel aantal zaken heeft houdbaarheidsdatum bovendien ga je niet voor zoveel geld spullen inkopen. Bovendien ben je dan de eerste die geplunderd gaat worden. Ik zou in zo'n geval wel degelijk voor goud en zilver gaan voor een groot deel dan.

Link naar reactie

ik ban altijd al van MENING geweest dat goud kopen niet echt een goede keuze is.

als ik een goude ketting in de linker voerbak doe van mijn hond en rechts een bakje pens.. kiest hij altijd de rechter kant.... :confused: hoe zou dat komen????

ik denk dat in een SHTF situatie eten en spullen prio 1 zijn en dat "bling bling' lager staan in de prio lijst...

en als de economie instort hebben mensen ook geen geld voor goud....

maar ja das mijn MENING...\ik draag ook geen goud of zo... me meisie wel maar ja daar is het een meid voor haHHAHAHA

als ik dat met mijn amerikaanse staffort doe heb ik geen ketting en geen voer meer ^^

zoals @hippo al zegt het hang echt van je capitaal af

@mr.gold ik kan geen foto's meer uploaden ??

• Leuk 1
Link naar reactie

@DutchSurvival101 als ik nu 100.000 euro teveel had, wat zou ik dan moeten kopen. Voedsel, kacheltjes, waterfilters, kookpitten, sterke drank, etc. Nadeel aantal zaken heeft houdbaarheidsdatum bovendien ga je niet voor zoveel geld spullen inkopen. Bovendien ben je dan de eerste die geplunderd gaat worden. Ik zou in zo'n geval wel degelijk voor goud en zilver gaan voor een groot deel dan.

NU met een ton zou ik een kick ass 6ft under BOL maken en ik weet nu nog steeds niet wat iemand met goud moet post SHTFen als ik alles heb wat ik nodig heb zou ik met die ton een leuke tijd hebben....

mawr als jij of iemand anders mij een link wil geven wat de waarde is van goud na een SHTF zou ik dat op prijs stellen ik wil altijd leren en hoop dat het een waardevolle info zal zijn... want nu zie ik het nut van iets wat je niet kan eten,dl drinken of als onderdak zal kunnen dienen niet in. Sorry ;p

Link naar reactie

NU met een ton zou ik een kick ass 6ft under BOL maken en ik weet nu nog steeds niet wat iemand met goud moet post SHTFen als ik alles heb wat ik nodig heb zou ik met die ton een leuke tijd hebben....

mawr als jij of iemand anders mij een link wil geven wat de waarde is van goud na een SHTF zou ik dat op prijs stellen ik wil altijd leren en hoop dat het een waardevolle info zal zijn... want nu zie ik het nut van iets wat je niet kan eten,dl drinken of als onderdak zal kunnen dienen niet in. Sorry ;p

Lees dit: http://sovietoutpost.revdisk.org/?p=72 en je hebt je antwoord.

Link naar reactie

Heel simpel! De mensen in Cyprus met meer dan 100.000 euro op hun rekening , hadden veel aan goud gehad. Nu zijn ze veel kapitaal kwijt.

Zoals vaak gezegd er zijn verschillende situaties SHTF's. Voor iedere situatie is er wel een ander middel handig of need to have. SHTF is niet alleen back to the prehistorie.

Link naar reactie

Heel simpel! De mensen in Cyprus met meer dan 100.000 euro op hun rekening , hadden veel aan goud gehad. Nu zijn ze veel kapitaal kwijt.

Zoals vaak gezegd er zijn verschillende situaties SHTF's. Voor iedere situatie is er wel een ander middel handig of need to have. SHTF is niet alleen back to the prehistorie.

nop dat klopt. maar in elke situatie moet je drinken, eten en slapen. das elke dag iets wat moet. maar ik zal ook even de link van @wodan lezen..

Link naar reactie

Hier een andere visie op de huidige ontwikkelingen van de goudprijs. We moeten tenslotte wel proberen objectief te blijven. MSM laat ons zien en horen wat zei willen dat we zien en horen. Maar voor mij is het ook een vaststaand feit dat, met het huidige internet tijdperk iedereen zijn eigen informatie naar behoefte op kan zoeken, en zo zijn eigen waarheid creeeren. Dus de goud-adept zal altijd berichten kunnen vinden met argumenten die zijn mening onderstrepen, en omgekeerd.

Na het lezen van het hele bericht kan je je afvragen of de huidige goudbelievers momo crowd zijn of niet.

Kort citaat:

"Until now, the momo crowd has not been selling even though on the average the momo crowd is sitting on a loss in gold. To make matters worse, the momo crowd has continued to buy gold during most of the decline since gold hit $1904. Further, the momo crowd has consistently engaged in bizarre behavior of buying on good news and buying on the news of low inflation. Traditionally gold is a hedge against bad news and rising inflation. From the large number of emails I receive, the momo crowd contends that it is different this time. My 30 years of experience and deep study going back centuries shows that any time a specific group contends ‘it is different this time,’ it is a danger signal."

link naar volledig bericht: http://www.edelmetaalplaza.nl/web_redactie.asp?onderwerp=edelmetaalplaza&id=20065

Link naar reactie

Ik had begrepen dat de klant de keuze had... om als ze van zo'n rekening gebruik maakte je deze in goud kon laten uitbetalen.

Recentelijk is dus door de ABN medegedeeld dat dat niet meer kan en alleen in fiat geld uitbetaald kan worden.

En ja dat vind ik wel een aardig beleidswijziging...

Jij hebt het correct begrepen.

Maar het artikel waar @Bartje aan refereerde begrijpt dit niet.

Link naar reactie

en wat denk je dat goud waard is als de SHTF is gebeurt???? ik denk zelf 0,1% van wat het nu waard is... als iemand mij goud aanbied dan zal ik het afslaan... ik wil wel spullen die ik niet heb en voor 50,000€ kan ik super mooi spul halen hoor... hahah

Mensen preppen niet alleen voor SHTF . Althans, jij gaat er van uit dat SHTF per definitie iets abrupt is. Het zou echter ook kunnen dat er langzaam naar een kookpunt toegewerkt wordt, bijvoorbeeld naar een economische melt-down. En dan hebben geld/goud wel hun waarde. Denk bijvoorbeeld aan steeds hoger oplopende werkeloosheid. Je kan nog zo veel voedsel geprept hebben, maar je huur en andere vaste lasten moeten ook betaald worden. Wanneer je wat spaargeld achter de hand hebt om hierin te voorzien wanneer je werkeloos raakt, sta je nog met lege handen wanneer door hoge inflatie fiat-geld opeens weinig waard wordt. Dan kan het handig zijn om op goud terug te vallen.

Link naar reactie

Mensen preppen niet alleen voor SHTF . Althans, jij gaat er van uit dat SHTF per definitie iets abrupt is. Het zou echter ook kunnen dat er langzaam naar een kookpunt toegewerkt wordt, bijvoorbeeld naar een economische melt-down. En dan hebben geld/goud wel hun waarde. Denk bijvoorbeeld aan steeds hoger oplopende werkeloosheid. Je kan nog zo veel voedsel geprept hebben, maar je huur en andere vaste lasten moeten ook betaald worden. Wanneer je wat spaargeld achter de hand hebt om hierin te voorzien wanneer je werkeloos raakt, sta je nog met lege handen wanneer door hoge inflatie fiat-geld opeens weinig waard wordt. Dan kan het handig zijn om op goud terug te vallen.

oke merci voor de info... ik zal kijken naar een passende oplossing hiervoor voor mij...

Link naar reactie

George Soros ziet dat de goudprijzen gewoon mee dalen met de beurs, en daarom ziet hij goud niet langer als een veilige haven:

http://http://www.belegger.nl/nieuws/2632778/soros-goud-geen-veilige-haven-meer.html

Dan maar in zilver investeren... ik denk dat ik ook een stuk of 5 -7 mapples ga kopen.

Mn budget is niet zo groot maar goed als SHTF heb ik toch wat achter de hand.

DDDirk

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...