Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat mist er nog aan deze BOL, is een schip Ideaal?


boshuisje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
@wmiddelkoop: Wie biedt? @bjfaas: @wmiddelkoop en wat denk je van dit Oudhollands autarkisch systeem? http://t.co/UMql4v8tQc

 

Heel mooi schip. Vroeger altijd een droom van me geweest, om op die manier te leven.

 

Nu werk ik aan zelfvoorzienendheid op een andere manier: off the grid, met eigen moestuin.

Dat hoeft niet zo nodig op land, want een drijvende tuin kan ik ook wel maken, maar nu komt de hamvraag: Wat mist er nog aan deze BOL?

Het antwoord is: een ligplaats waar dit mogelijk is, of een ligplaats waar je een moestuin kan maken.

Bovendien moet je er net even de poen voor hebben, want zo'n schip vraagt enorm veel onderhoud. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, of dat je het daarom moet laten, maar het is wel een grote kostenpost, die je zeer zeker moet incalculeren. Je weet wel: "Koop een boot en werk je dood". :)

@Castaway kan jullie meer vertellen over het wonen op een boot, want hij doet dit op het ogenblik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon idd op een schip zoals @Heksenboot al zij. Een schip geeft je sowieso de 2 mooiste dagen van je leven op. De dag van aankoop en de dag van verkoop :rolleyes: Als Bol is een schip best handig vanwege de vaak al aanwezige voorzieningen zoals watertank,generator,koken op gas en tal van andere handige zaken. Persoonlijk vind ik een schip dat er supermooi en aantrekkelijk uitziet dan weer ongeschikt omdat je dan tevens een doelwit ben tijdens onrusten. Stel dat je medemens het op de heupen krijgt dan vergaat het je mooie schip net als een woonark tijdens een wereldcup overwinning. Mijn eigen schip heeft kleine ramen en slechts 1 stalen toegangsdeur en zal hopelijk niet de eerste keuze zijn van een horde paniekerige mensen.Vanwege de vele sluizen en bruggen die je vaak tegenkomt op weg naar kustwater is de kans dat je er echt mee kan vluchten zeer klein.Dan zou je er nog voor kunnen kiezen om al op "zout water"te gaan liggen maar dan heb je wel wat meer onderhoud. Zeilbootjes hebben vanzelfsprekend een mast en masten en bruggen zijn een slechte combi tenzij je die mast steeds gaat strijken wat best vermoeiend is. Als je al die hindernissen overwonnen hebt moet je het ding natuurlijk ook nog varen en ik weet uit ervaring dat zo'n bak uit de "bruine vloot" voor 1 persoon iets teveel is.Je zal dus een groep mensen om je heen moeten hebben die samen met je varen wat je dan wel weer afhankelijk maakt van anderen.Ligplaatsen voor woonschepen zijn langzaam aan het verdwijnen omdat geen gemeente nog woonschepen wil en als het al lukt zijn er veel regels met betrekking tot rioolaansluiting en andere leuke zaken. Als al die zaken lukken en je vind dan ook nog een plekje waar je wat kan tuinieren dan is het best leuk :cool:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...