Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dick Berts EenVandaag


techie

Aanbevolen berichten

Het was een beetje een slappe uitzending en het zal helaas niet heel Nederland wakker schudden. Ze weten het altijd zo te knippen en te plakken dat er een sausje van schijnbare veiligheid overheen wordt gegoten. Maar een tijdje geleden was Dick ook in een uitzending en zonder dat wij het wisten was mijn schoonvader n.a.v. die uitzending begonnen met het inslaan van extra voedsel. Het zet toch mensen aan het denken gelukkig. Maar met de nijpende dreiging van hoe het nu in N-Korea gaat, zal het niet genoeg zijn!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De schijnveiligheid.

De lucht blijft altijd 100% schoon...

Het water blijft altijd 100% schoon, en uit uw kraan komen...

De energieleverantie blijft altijd 100% goed...

Uw geld is 100% veilig bij elke bank...

De voedselvoorziening blijft 100% aanwezig...

 

Alleen staan ze wel massaal huilie huilie te doen als ze 1 dagje niet kunnen pinnen door een DDoSje en ze geen eten hebben.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vindt het erg jammer dat een voorvechter voor dat waar wij in geloven zoals dick berts zich genoodzaakt voelt om geen deel meer te kunnen van deze site.

 

volgens mij zijn er op deze site meer mensen die de zelfde intenties hebben als bert zij het mischien in een andere mate.

 

deze uitzending laat in mijn ogen duidelijk zien waar dick berts voor staat, maar tussen de regels laten ze me zien hoe onze regering ons voor de gek probeert te houden.

 

het weinige contact dat ik had met de heer berts heb ik , en ik denk velen met mij zeer gewaardeerd.

neemt uiteraard niet weg dat ik het niet altijd met hem eens ben , maar waardeer en respecteer zijn mening.

 

ik laat mij dan ook niet leiden door wat mijn regering zegt , maar ook niet door dick berts,

ik trek mijn eigen plan uit dat wat ik denk dat goed is voor mij en mijn gezin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een beetje een slappe uitzending en het zal helaas niet heel Nederland wakker schudden.

 

Maar toch - in combinatie met de problemen met de banken deze week - denk ik dat meer en meer mensen voelen dat niet meer alles zo vanzelfsprekend is als het voorheen werd ervaren. Wat dat betreft is de timing van deze uitzending van 1Vandaag met Dick perfect voor het 'wakker schudden'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante vent die Dick Berts, hoewel hij een beetje wordt ondergesneeuwd in het hele verhaal naar mijn idee.

 

Vanaf 12.15 wordt het pas echt interessant.

Dan zegt meneer de onderzoeker ineens (even snel meegeschreven):

"Het is misschien wel handig om, als een crisis optreedt, wat in huis te hebben want deze situatie kan ineens optreden. En dan zal de situatie (in Nederland) moeten veranderen, de handel en de infrastructuur zal zich daar op moeten aanpassen en ik weet zeker dat de mensen zullen gaan hamsteren.

En als je als je al gehamsterd hebt en wat op voorraad hebt, zal dat je leven in de eerste MAANDEN aantrekkelijker maken."

 

UIteraard nuanceert meneer zijn woorden meteen door te zeggen dat men een dergelijke situatie niet verwacht in Nederland.

 

Maar tussen de regels door gelezen: je doet er maar goed aan om het eea in te slaan.

Nederland heeft MAANDEN nodig om om te schakelen van een export land naar een land dat zelfvoorzienend is. Het voer dat nu naar de (bio)varkens gaat zal dan voor de Nederlandse consument bedoeld zijn. (Jummie)

Men is in de veronderstelling dat er voldoende land is om alle Nederlanders na verloop van tijd te voeden.

 

Dat geloof ik best, maar ik ben niet van plan om tot die tijd honger te hebben.

 

Lees dus tussen de regels door en hou een goede voorraad aan.

 

Trouwens, dat oudere echtpaar in de uitzending dat geheel zelfvoorzienend is: geweldig!

Dat punt hoop ik ook nog eens te kunnen bereiken. Dat is echt ultieme vrijheid!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met lezen (en luisteren) ook snel geleerd om niet alleen de regels, of alleen tussen de regels te lezen, maar beide.

Dat geldt trouwens voor alles bij mij. Niet alleen technologie, of alleen zonder, maar beschermen wat je hebt, zodat je niet snel zonder komt, maar mocht het toch gebeuren, dat je wel volledig zonder kan.

(je, ik, algemene zin)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante vent die Dick Berts, hoewel hij een beetje wordt ondergesneeuwd in het hele verhaal naar mijn idee.

 

Vanaf 12.15 wordt het pas echt interessant.

Dan zegt meneer de onderzoeker ineens (even snel meegeschreven):

"Het is misschien wel handig om, als een crisis optreedt, wat in huis te hebben want deze situatie kan ineens optreden. En dan zal de situatie (in Nederland) moeten veranderen, de handel en de infrastructuur zal zich daar op moeten aanpassen en ik weet zeker dat de mensen zullen gaan hamsteren.

En als je als je al gehamsterd hebt en wat op voorraad hebt, zal dat je leven in de eerste MAANDEN aantrekkelijker maken."

 

UIteraard nuanceert meneer zijn woorden meteen door te zeggen dat men een dergelijke situatie niet verwacht in Nederland.

 

Maar tussen de regels door gelezen: je doet er maar goed aan om het eea in te slaan.

Nederland heeft MAANDEN nodig om om te schakelen van een export land naar een land dat zelfvoorzienend is. Het voer dat nu naar de (bio)varkens gaat zal dan voor de Nederlandse consument bedoeld zijn. (Jummie)

Men is in de veronderstelling dat er voldoende land is om alle Nederlanders na verloop van tijd te voeden.

 

Dat geloof ik best, maar ik ben niet van plan om tot die tijd honger te hebben.

 

Lees dus tussen de regels door en hou een goede voorraad aan.

 

Trouwens, dat oudere echtpaar in de uitzending dat geheel zelfvoorzienend is: geweldig!

Dat punt hoop ik ook nog eens te kunnen bereiken. Dat is echt ultieme vrijheid!

 

Inderdaad dat viel mij ook al op.

En het scenario wat ze onderzocht hadden was het meest extreme geval dat er niets meer in of uitgevoerd kon worden. Later gaat hij er echter van uit dat er wel veevoeder geimporteerd kon worden als dit niet door china opgekocht wordt.

Ze gaan ook nog eens het meest belangrijke onderdeel van een internationale crisis voorbij namelijk dat er geen olie of benzine geimporteerd kan worden.

 

Enkel het feit dat er genoeg land voorhande is zou erop moeten wijzen dat Nederland zichzelf van voedsel kan voorzien. Echter zal al het voedsel als dat al geteeld kan worden te voet of te fiets verplaats moeten worden.

Ook alle bestrijdingsmiddelen zijn afhankelijk van olie net als het zaaien en oogsten van de gewassen.

Zie je het al voor je 4 miljoen stedelingen die te voet of po de fiets naar de akkers op het platteland reizen om dagelijks te oogsten op de knietjes te wieden of dagen sjouwen met een rugzak vol graan om eerlijk met de rest van de stad te delen?

Juist deze generatie die op school geleerd heeft dat ze overal recht op hebben en dat het slechte werk door immigranten gedaan wordt.

 

nee dit is geen onderzoek geweest slechts een zieke gedachte kronkel van een door de overheid betaalde pennenlikker om een verhaaltje op te schrijven wat de bevolking gerust moet stellen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig om Dick weer eens te zien alwaar hij rotsvast voor staat: preppen.

Tussen de regels door vertelt een mijnheer dat heel NL. met gemak gevoed kan worden wanneer de grenzen totaal gesloten zouden zijn. Hij illustreert zijn betoog door terloops te vertellen dat er wèl problemen zouden kunnen ontstaan in die overgangsfase.... Laat dat nu juist ook een reden zijn waarom ik prep. Uit hoofde van de functie van deze mijnheer laat hij het wel uit zijn hoofd om alarm te slaan. Maar... Een goed verstaander heeft genoeg aan een half woord. Preppen dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Dick, erg jammer dat je hier niet meer bent. Je hebt mij op de valreep met kritische blik welkom geheten op dit forum en hebt kort daarna afstand genomen van het geheel. Waarom is mij niet helemaal duidelijk. Volgens mij ben je nodig hier.

Leuke uitzending en de boodschap is duidelijk: zorg dat je minstens een aantal maanden onafhankelijk bent...2 weken heb ik in de pocket, het doel wordt nu 3 maanden.

Ik heb geen tuin maar ga mijn moeder proberen te motiveren (en helpen) ook eetbare zaken te planten, zij houdt van tuinieren en heeft een (voornamelijk sier-) tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel het feit dat er genoeg land voorhande is zou erop moeten wijzen dat Nederland zichzelf van voedsel kan voorzien. Echter zal al het voedsel als dat al geteeld kan worden te voet of te fiets verplaats moeten worden.

Ook alle bestrijdingsmiddelen zijn afhankelijk van olie net als het zaaien en oogsten van de gewassen.

Zie je het al voor je 4 miljoen stedelingen die te voet of po de fiets naar de akkers op het platteland reizen om dagelijks te oogsten op de knietjes te wieden of dagen sjouwen met een rugzak vol graan om eerlijk met de rest van de stad te delen?

Juist deze generatie die op school geleerd heeft dat ze overal recht op hebben en dat het slechte werk door immigranten gedaan wordt.

 

nee dit is geen onderzoek geweest slechts een zieke gedachte kronkel van een door de overheid betaalde pennenlikker om een verhaaltje op te schrijven wat de bevolking gerust moet stellen.

 

Hier ben ik het helemaal met je eens,

Nederland kan gewoon niet zo snel omschakelem, al zou men dat willen.

Gewassen hebben gewoon een bepaalde tijd nodig om te kunnen groeien.

In het slechtste scenario hebben een grote ramp in de herfst van een bepaald jaar: je kunt dan niet planten voor de komende maanden. Met een beetje geluk kun je vroege sla plantjes en aardappelen poten, maar daar ga je het niet op overleven.

Dus, leg gewoon nu al een redelijke grote voorraad aan: gebruik deze in de loop van het jaar en vul deze steeds weer aan: dan heb je altijd een voorraad om het een redelijke tijd vol te houden.

 

Ps wij streven vanwege bovenstaande redenen naar een voorraad van 4-5 maanden. We zijn er nog lang niet maar zijn redelijk op weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nekharen stonden ook meteen overeind bij de tekst van die meneer.

 

Ik begrijp er echt helemaal......maar dan ook helemaal niets van. Alles is so in the open en zo overduidelijk. Vertrouwen ze er nog steeds gewoon op dat de meerderheid naar ze luistert wanneer ze zeggen.....*gaat u maar rustig slapen er is niets aan de hand*?

 

Ik denk soms echt dat ik zelf niet spoor want snap er geen bal van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

don-quichot1.jpg.4278a7decc4a636ff46b74e47d07a7d2.jpg

 

Pour toi, mon ami, partir c'est mourir un peu...

 

Goed gedaan Dick! Wellicht dat we dat rapport nog als toiletpapier kunnen gebruiken als het eenmaal zo ver is...

 

In het item had men het over "de eerste maanden doorkomen" terwijl de meeste mensen nog niet eens genoeg hebben voor 1 dag...

 

S(ch)laap lekker Nederland!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogmoed komt voor de val....

Eerste wat ik zojuist weer las, was een koude record. Dan wil ik die meneer wel eens horen als ze alle energiecentrales tegelijk platleggen, samen met de aanvoer van buiten...

Want iedereen wilt dan wel warm zitten....

Ik vraag me af wat ze dan zien als "het ergste scenario". Want die scenario's die ze nemen, gaan vaak niet van het ergste uit.

Ze nemen aan, dat er dan alsnog een bepaalde "basis" is waar ze op terug kunnen vallen. Die ze waarschijnlijk niet hebben.....

En dat is PREPPEN!!!!!!!!!!!!

 

Vooral de mentaliteit van mensen die zo gewend zijn dat alles het maar doet, en de overheid maar alles regelt...

Houden ze daar ook rekening mee, als er basisvoorzieningen wegvallen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theoretisch zou het kunnen met voldoende landbouwgrond, maar inderdaad waar halen ze dan opeens alle mankracht/middelen/zaden/ onkruidbestrijdingsmiddelen/meststoffen e.d. vandaan? Daar hebben ze vast niet ergens een 'voorraadje' van opgeslagen....

 

Dan heb ik het nog niet eens over alle onderdelen van veel machines en traktoren in Nederland die voornamelijk uit landen zoals China komen. Die kunnen wij zelf ook niet opeens hier in Nederland maken.

 

De heer van de overheid had het over onze havens met veel beschikbare olie om de eerste paar maanden door te komen. 'Goede tip' (dus niet) : al het slecht denkend volk weet nu waar ze heen moeten wanneer de SHTF uitbreekt...... Hoop dat de bewaking daar voldoende is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Lieve mensen,

 

Preppen is voor domme gekken.

Wordt niet zelfvoorzienend, want je bent toch geen oude hippie?

 

Slaap zacht en welterusten.

 

P.S.,

 

Kijk lekker veel T.V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...