Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Japan is lekker bezig.

De nieuwste geld verruiming is op zijn mist.... Tja eigenlijk weet ik er geen woorden voor....

Omdat deze 'open mond' geld verruiming nogal wat teweeg brengt, heeft japan de kanerie maar vermoord.

De monetaire kanarie zijn de staatsobligaties waarvan de waarde/rente aangeeft hoeveel vertrouwen de markt in de overheid/monetaire beleid heeft, deze handel in staatsobligaties heeft Japan dus stil gelegd....

Tja als je weet dat er gas in de mijn zit waarom dan nog een kanarie meenemen?

We zitten dus in een vliegtuig waarvan alle hydrauliek is uitgevallen en we kunnen alleen nog maar gas geven of gas verminderen.

En om paniek te voorkomen hebben we alle ramen geblindeerd, inclusief die van de piloot....

Prep ze,

Kans

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wat bronnetjes kunnen geen kwaad...

Werkt je google niet meer?

http://xandernieuws.punt.nl/content/2013/04/Japanse-schuldmarkt-stort-in-Deutsche-Bank-Geen-flauw-idee-waar-dit-gaat-eindigen

Staat er ergens tussen...:

Al een paar uur later gebeurde het onvermijdelijke: de markt voor 10 jaar lopende Japanse staatsobligaties klapte zo snel in elkaar dat deze tijdelijk moest worden stilgelegd. 'Is het begonnen?' vragen analisten op de onafhankelijke financiële nieuwssite Zero Hedge zich af. 'Heeft de Bank of Japan de controle verloren?' (2)

Had het ergens anders gelezen maar google was wel mijn vriend.

Maar nogmaals snap niet dat als je het belangrijk vind je zelf niet even googled?

Ach de link erbij zetten had ik natuurlijk ook best kunnen doen...

Grt

Kans

Japan failliet, Amerika failliet. Europa hangend aan de laatste stro-halmen.

Moeten de forum leden een uitspraak doen? Of is er al wat licht aan de einder?

Wat je ziet is een piramide spel wat in elkaar stort, langzaam maar zeker is het een anti-climax die vaak tot een ding gaat leiden.

Oorlog, of een totale chaos. Mocht ik de keuze hebben, dan geen van beiden. Want niemand hier komt daar als winnaar uit.

Vooruitzichten zijn niet je-van-het. Maar vooralsnog wordt het toneelstuk goed gedaan.

Wereldorde las ik onlangs nog ergens....wereldorde wordt dan ook gelijk met EEN wereldleider? Kun je de volgende bak ellende verwachten.

Want wie wil er nu als land onder een poppetje meedoen, nee dat wordt ook een bende.

Maar wat dan? Waar gaat het spel naar toe? Wie kan er nu zeggen wat er te gebeuren staat?

Een wonder? Ach, toen mijn eerste werd geboren noemde ik dat een wonder. Toen na veel pijn en moeite weer fatsoenlijk zonder pijn kon lopen noemde ik het een wonder.

Of was het toeval? Was het gewoon zo dat het zo moest zijn. Misschien moet de zaak wel eerst totaal instorten om aan iedereen te laten zien dat het anders moet.

Misschien moet er een oorlog komen (ja barst allemaal maar los tegen mij) om alles weer op het spoor te krijgen.

Misschien moeten we de mijn in zonder kanarie, en de grote stap in het donker durven te maken.

Misschien moet de farce van de handelsmarkt, die volgevreten top een keer naar beneden worden gehaald.

Misschien moet Noord/Zuid Korea de bal in het spel gooien, en de aftrap doen naar die grote voorspelbare puinbak.

En misschien, heel misschien komt het allemaal wel goed. Krijgen we een behouden vlucht, landen we rustig. En stappen we allemaal gezond uit.

Ik twijfel met grote twijfel. En met alle lichtpunten die ik zoek, en soms ook vind, zie ik elke keer een grotere hoeveelheid licht uitgaan.

Het wordt langzaam donker aan de horizon, en er komt zwaar weer. En wat we nu beleven is nog maar het begin van de storm.

Want voorlichting over de weersgesteldheid krijgen we niet, en waar het hoge en lage drukfront ligt weten we niet.

We gokken allemaal, we hopen allemaal, en we preppen.

En ik hoop dat we hier allemaal de juiste gok maken, goede hoop blijven houden, en correct preppen.

Het wordt woelig onderweg, en ik zie in de verte heel slecht weer......maar ik, jij, wij allemaal zitten in dit zelfde bootje.

Wij allemaal varen mee, en hopen dat het mee zal vallen.

Dus houd je oren open, en doe je luiken goed dicht, want de wind is noord/noordwest en hij wakkert aan.

Riesie.

Weer mooi gezegd @Riesie,

Maar ik moet je helaas teleurstellen. Een zachte landing gaat er niet inzitten. Niet dat ik weet wat er gaat komen, maar mijn 'guts' zeggen: geen zachte landing.

Ook ik ben van mening dat we pas werkelijk iets kunnen veranderen en bewerkstelligen als het hele systeem implodeert. Het is al vaker gezegd, ik heb het zelfs gezegd in mijn introductie een jaar geleden: ik hoop dat het in elkaar stort!

Niet fraai, maar wel helend.

Groet (mijn kudo's ware op)

Charles

ps Vandaag naar de bank geweest en al mijn bitcoins opgenomen ;)

Ja geachte preppers ik kan me bij bovenstaande constateringen aansluiten..

Wat ik nou zo frappant vind is : nauwelijks een woord bij de NOS over dit feit,is dit soms geen nieuws,onbetekenend?

Ik vind het een teken aan de wand dat we gewoon geen duidelijk beeld krijgen wat er in de wereld aan de hand is.

Misschien goed om de geldpersen aan te zetten het geld laten opzuigen door de financiele markten ,ik ben geen expert .

Preppen ja ,waarvoor, ik begin serieus te twijfelen: een maand eten op voorraad twee drie, preppen voor een jaar, twee, drie ?

Wegwezen hier ,dierbare familie achterlaten is ook geen optie.

Ik nu ga verder met een deel van de geprepte voorraad alcohol te nuttigen ,

dan morgen weer met goede moed van de prachtige dag genieten ;-)

motto, Carpe Diem (pluck den Dagh).

Japan failliet, Amerika failliet. Europa hangend aan de laatste stro-halmen.

Moeten de forum leden een uitspraak doen? Of is er al wat licht aan de einder?

Wat je ziet is een piramide spel wat in elkaar stort, langzaam maar zeker is het een anti-climax die vaak tot een ding gaat leiden.

Oorlog, of een totale chaos. Mocht ik de keuze hebben, dan geen van beiden. Want niemand hier komt daar als winnaar uit.

Vooruitzichten zijn niet je-van-het. Maar vooralsnog wordt het toneelstuk goed gedaan.

Wereldorde las ik onlangs nog ergens....wereldorde wordt dan ook gelijk met EEN wereldleider? Kun je de volgende bak ellende verwachten.

Want wie wil er nu als land onder een poppetje meedoen, nee dat wordt ook een bende.

Maar wat dan? Waar gaat het spel naar toe? Wie kan er nu zeggen wat er te gebeuren staat?

Een wonder? Ach, toen mijn eerste werd geboren noemde ik dat een wonder. Toen na veel pijn en moeite weer fatsoenlijk zonder pijn kon lopen noemde ik het een wonder.

Of was het toeval? Was het gewoon zo dat het zo moest zijn. Misschien moet de zaak wel eerst totaal instorten om aan iedereen te laten zien dat het anders moet.

Misschien moet er een oorlog komen (ja barst allemaal maar los tegen mij) om alles weer op het spoor te krijgen.

Misschien moeten we de mijn in zonder kanarie, en de grote stap in het donker durven te maken.

Misschien moet de farce van de handelsmarkt, die volgevreten top een keer naar beneden worden gehaald.

Misschien moet Noord/Zuid Korea de bal in het spel gooien, en de aftrap doen naar die grote voorspelbare puinbak.

En misschien, heel misschien komt het allemaal wel goed. Krijgen we een behouden vlucht, landen we rustig. En stappen we allemaal gezond uit.

Ik twijfel met grote twijfel. En met alle lichtpunten die ik zoek, en soms ook vind, zie ik elke keer een grotere hoeveelheid licht uitgaan.

Het wordt langzaam donker aan de horizon, en er komt zwaar weer. En wat we nu beleven is nog maar het begin van de storm.

Want voorlichting over de weersgesteldheid krijgen we niet, en waar het hoge en lage drukfront ligt weten we niet.

We gokken allemaal, we hopen allemaal, en we preppen.

En ik hoop dat we hier allemaal de juiste gok maken, goede hoop blijven houden, en correct preppen.

Het wordt woelig onderweg, en ik zie in de verte heel slecht weer......maar ik, jij, wij allemaal zitten in dit zelfde bootje.

Ik, jij, wij allemaal varen mee, en hopen dat het mee zal vallen.

Dus houd je oren open, en doe je luiken goed dicht, want de wind is noord/noordwest en hij wakkert aan.

Riesie.

Mooi gezegd. Mijn angst is dat we moeten zien te overleven tot onze kleinlinders misschien licht aan het einde van de tunnel zien als het eenmaal zoals jij beschrijft losbarst.

Dat is mijn angst, want ik zie het als reeel gevaar.

Gelukkig (met gods wil zeggen we dan in de volksmond) weet ik een beetje van dit en dat en heb ik daar de spullen ook voor....

Mooi gezegd. Mijn angst is dat we moeten zien te overleven tot onze kleinlinders misschien licht aan het einde van de tunnel zien als het eenmaal zoals jij beschrijft losbarst.

Gelukkig (met gods wil zeggen we dan in de volksmond) weet ik een beetje van dit en dat en heb ik daar de spullen ook voor....

Inderdaad Jager, ook wij weten dat we niet zozeer voor ons zelf preppen, maar voor onze kinderen. Niet met het doel ze een prep voorraad na te laten, maar de instelling van creatief denken en inventief handelen, kortom: zelfredzaamheid.

Zeker ook ik prep deels voor mijn kinderen, maar besef dat hun toekomst heel waarschijnlijk enorm zwaar zal worden.

en dat is ook het moeilijkste, aan de ene kant gun ik ze een onbekommerde jeugd, van de andere kant zie ik het nu zo snel gaan dat ik ze nu al niet helemaal onbekommerd kan laten zijn. Ik wijs ze op de simpele gevaren, verkeer, mensen die het niet goed met ze voor kunnen hebben enz.

Maar elke dag maak ik me meer zorgen over de echte gevaren die nu dichterbij komen.

Ze zijn daar nog lang niet klaar voor, mischien zijn we daar wel nooit klaar voor, maar als volwassenen heb je die keus en verantwoordelijkheid zelf.

Dus heb ik al voorzichtig wat zwaardere gespreken en dat valt niet mee.

Maar ik zal mezelf nooit kunnen vergeven als het zo fout gaat en ik niet mijn best heb gedaan ze voor te bereiden.....

We leven in een ongelofelijke (absurde?) luxe en verzorgde maatschappij, maar als het blijkt dat alles een grote illusie, onhoudbaar enz, is en je hebt jezelf daar helemaal niet op voorbereid dan wordt het denk geen harde landing maar een doodsmak...

Het is makkelijker om voor weg te lopen maar ik kan mijn verstand niet uitzetten.....

Prep ze,

Kans

Werkt je google niet meer?

http://xandernieuws.punt.nl/content/2013/04/Japanse-schuldmarkt-stort-in-Deutsche-Bank-Geen-flauw-idee-waar-dit-gaat-eindigen

Staat er ergens tussen...:

Al een paar uur later gebeurde het onvermijdelijke: de markt voor 10 jaar lopende Japanse staatsobligaties klapte zo snel in elkaar dat deze tijdelijk moest worden stilgelegd. 'Is het begonnen?' vragen analisten op de onafhankelijke financiële nieuwssite Zero Hedge zich af. 'Heeft de Bank of Japan de controle verloren?' (2)

Had het ergens anders gelezen maar google was wel mijn vriend.

Maar nogmaals snap niet dat als je het belangrijk vind je zelf niet even googled?

Ach de link erbij zetten had ik natuurlijk ook best kunnen doen...

Grt

Kans

@Rothbard plaatst (imho) een valide opmerking. Jij start dit topic, stelt het eea dus dan is het gebruikelijk dat je daarbij je bronnen vermeld. Daarnaast vind ik de opmerking 'ga maar zelf zoeken/googlen' zo'n ontzettende dooddoener; 'wie eist, bewijst'.

Dank voor je topic en de link, ik ga die nu eerst lezen :p

• Leuk 1

In princiepe ben ik het daar wel mee eens, maar waarom zou je de link of bron moeten vermelden

, het is wel vaak netjes, of zelfs iets moeten bewijzen als je iets doorverteld?

En waar eindigd het, moet ik als ik een bericht herhaal het eerst verifieren?

En wat als het het vanochtend in de krant zag moet ik dan even opschrijven welke krant en van welke dag of moet ik het zelfs inscannen?

Ik vind het juist te gemakkelijk overkomen om maar naar de link te vragen, wie zegt dat het dan wel waar is, waarom kun je als je het belangrijk vind niet zelf verifieren, dat zou ik zo wie zo eerst proberen als je een bericht belangrijk vind of vab belang is bij besluitvorming...

Als je zoals ik veel nieuws jaagt dan komt het ook vaak uit minder officieele bron of zijn het geruchten.

Ik vind het leuk om deze zaken als ik het redelijk betrouwbaar of geloofwaardig vind en prepper gerelateerd zo snel mogelijk te delen op dit forum.

Als je dan om bewijzen gaat vragen dan vind ik dat te ver gaan.

Om een link vragen vind ik gewoon makkelijk maar, meestal, als ik hem nog kan vinden post ik hem wel even...

Mijn 2 cents...

Kans

Grt

Kans

Echt bizar dat dit bijna niet in het nieuws komt,maar als je goed oplet merk je dat je ook niks meer van Spanje en Griekenland hoort,terwijl de huizenmarkt daar echt aan het kelderen is.Op het moment dat deze huizen verkocht worden moeten de banken daar giga gaan afschrijven:D.Heb zelf maar een extra tuinhuisje gekocht,om familie op te kunnen vangen in de zomer,helaas is het complex in de winter dicht.Bij het huisje zit ook een grote vijver met koi erin,denk dat ik daar zeker wat weken van kan eten;).Geeft echt een goed gevoel,dat ik in nood wat voor andere kan betekenen.Weet zeker dat in tijden van echte nood,er geen gezinnen met kinderen van een tuinhuis complex geschopt gaan worden.ps niet verder vertellen anders worden die huisjes te duur:D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...