Ga naar inhoud
GENEGEERD

Niet-euro rekening

jobs
 Share

Recommended Posts

Preppers,

In welk land kan ik het beste een bankrekening/spaarrekening openen om mijn geld buiten de eurozone te parkeren?

Dus een land met redelijke rente, stabiele munteenheid, kans op groei m.b.t. de wisselkoers.

Ook op prijs gesteld: weinig gedoe m.b.t. de administratie bij het opzetten van de rekening en internetbankierfaciliteiten.

Wie tipt?

Noorwegen gaat nu ook wat aan de koers doen en nordea doet redelijk lastig bij het aanvragen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

je kun op de virgin isles, nassau ,alle bahamas zonder vragen rekening openen in de door jouw gevenste valuta. in suisse begin de bank geheim uitgehool te worden plus de franc is nu nog gelink aan de euro.in alle landen van latin america ben jij van harte welkom. daar kun je rekening in lokale valuta of dollars. buiten chili is ook colombia een goed land. agentinia weer niet, daar kom weer een flinke devaluatie.

Link naar reactie

Ok, een paar ideeen van mijn kant:

Eerst wat persoonlijk selectiecriteria:

1. buiten de europese unie (let op: dit is dus ruimer dan de eurozone), USA en Japan

2. in landen met (grond)stoffen, naar mijn mening heb je in deze landen de meeste kans op een langetermijn overleving/recovery van de economie

3. in de valuta van een van deze landen (die dan wel een "echte" =vrije wisselkoersen moeten hebben tov de huidige gangbare munteenheden).

Ben persoonlijk niet zo'n fan van caymaneilanden, bahama's en dergelijke (grote financiele sector t.o.v. de "werkelijke" economie) *vaag gaat er ergens een belletje rinkelen en denk ik aan Cyprus*. Ook Zwitserland is voor mij al een tijdje geleden afgevallen.

Wat komt er dan bovendrijven als mogelijke opties (in ieder geval in mijn perspectief):

1. Landen: Australie, Zuid Afrika, Dubai/golfstaten, Hongkong

2. Valuta: alle valuta van bovengenoemde landen (kan dus ook een AUD rekening zijn in Dubai, als je meer vertrouwen hebt in de Australische dollar als munt, en Dubai als land)

Twijfelgevallen: China, wel grondstoffen aanwezig, maar de lucht in de economie en de politieke situatie staan me niet aan.

Andere optie: Bullionvault. Fysiek PM "bezitten" (ja ik weet het, wat je niet vast kan pakken bezit je niet), maar de vraag ging hier over een bankrekening, en per definitie kan je wat daar op staat niet vast pakken. Dan valt Bullionvault in dezelfde categorie voor mij. Je saldo daar is redelijk eenvoudig weer liquide te maken, dus lijkt me iets flexibeler dan je munten/baren onder de spreekwoordelijke matras.

Link naar reactie

Zuid-Afrika moest ik ook aan denken; zijn goed op weg binnen de brics. Veel grondstoffen, met Nederlands kom je een heel eind daar.

Alleen het land zélf heeft nog een lange weg te gaan cultureel gezien. Veel criminaliteit enzo natuurlijk.

Australie kom je niet meer in zonder 2 x een jaar werkvakantie gedaan te hebben etc.

Als je die test doet moet je 65 punten halen. Dan moet je dus voldoen aan eisen kwa leeftijd, opleiding, sowieso campbridge engels 2e graads gehaald hebben, familie hebben of werkvakantie gedaan hebben anders is het no-go.

Dat wás 45 punten wat je relatief makkelijk kon halen.

Link naar reactie

Ok, een paar ideeen van mijn kant:

Eerst wat persoonlijk selectiecriteria:

1. buiten de europese unie (let op: dit is dus ruimer dan de eurozone), USA en Japan

Grapje zeker? Zij gaan (ook) failliet.

2. in landen met (grond)stoffen, naar mijn mening heb je in deze landen de meeste kans op een langetermijn overleving/recovery van de economie

Brazilie?

3. in de valuta van een van deze landen (die dan wel een "echte" =vrije wisselkoersen moeten hebben tov de huidige gangbare munteenheden).

Ben persoonlijk niet zo'n fan van caymaneilanden, bahama's en dergelijke (grote financiele sector t.o.v. de "werkelijke" economie) *vaag gaat er ergens een belletje rinkelen en denk ik aan Cyprus*. Ook Zwitserland is voor mij al een tijdje geleden afgevallen.

Wat komt er dan bovendrijven als mogelijke opties (in ieder geval in mijn perspectief):

1. Landen: Australie, Zuid Afrika, Dubai/golfstaten, Hongkong

2. Valuta: alle valuta van bovengenoemde landen (kan dus ook een AUD rekening zijn in Dubai, als je meer vertrouwen hebt in de Australische dollar als munt, en Dubai als land)

Twijfelgevallen: China, wel grondstoffen aanwezig, maar de lucht in de economie en de politieke situatie staan me niet aan.

Andere optie: Bullionvault. Fysiek PM "bezitten" (ja ik weet het, wat je niet vast kan pakken bezit je niet), maar de vraag ging hier over een bankrekening, en per definitie kan je wat daar op staat niet vast pakken. Dan valt Bullionvault in dezelfde categorie voor mij. Je saldo daar is redelijk eenvoudig weer liquide te maken, dus lijkt me iets flexibeler dan je munten/baren onder de spreekwoordelijke matras.

PMs waren er al. Het gaat nu om wat cash veilig te stallen.

In ieder geval dank voor het meedenken.

Eenvoud van de aanvraagprocedure is ook belangrijk...

Link naar reactie

Grapje zeker? Zij gaan (ook) failliet.

Nee, geen grapje, bedoelde buiten EU, buiten Japan en buiten USA. Ben het met je eens dat ze grote kans hebben ook failliet te gaan.

Brazilie?

Ja, Brazilie zou ook in het rijtje kanshebbers kunnen horen wat mij betreft.

PMs waren er al. Het gaat nu om wat cash veilig te stallen.

In ieder geval dank voor het meedenken.

Eenvoud van de aanvraagprocedure is ook belangrijk...

Eenvoudigste om aan te vragen is dan Bullionvault, alle andere mogelijkheden kan wat moeilijker online, zal je waarschijnlijk toch een keer "op kantoor moeten verschijnen". Heb zelf ook fysiek PM (tenminste, totdat mijn roeibootje omsloeg), en heb ondertussen een account die geactiveerd is, maar nog niets gestort (gaat waarschijnlijk voor het einde van de maand gebeuren). Ikzelf zie het echt als cash "veilig" stallen totdat ik het wil gebruiken voor een andere investeringsmogelijkheid (of natuurlijk in geval van pech voor grote onverwachtte uitgaven ofzo).

Link naar reactie

Ik gebruik dus PayPal, om geld op te stallen, zodra ik het kan missen. In euro's. Als de koers dan gunstig is in eur/usd of eur/gpb, gebruik ik dat om spullen te bestellen, direct in China, USA, Duitsland en GB. Voornamelijk dingen die hier niet, of slecht te verkrijgen zijn. Of dingen, waar hier veel meer voor gevraagd wordt. Heb ik door een reden geld op mijn gewone rekening nodig, stort ik wat terug. Voor de rest investeer ik het liefste in dingen, waar ik echt wat aan heb.

(Veel pm doe ik nu niet aan, ik heb er immers weinig aan. Ik heb immers niet de apparatuur om er iets mee te maken, behalve colloïdaal zilver, of een leuk gouden doosje waar de usb stick met info in past. Info die handig kan zijn, zoals informatie hoe ik alle zaden kan kiemen. Na een TEOTWAWKI, zal dat ook alleen maar iets waard zijn, als er iemand is die het wil hebben. Dan vind ik een kilootje goud wel leuk, in ruil voor een zaadje, of een glaasje water. Je zal er waarschijnlijk ook lang niet zoveel voor krijgen, als dat het nu waard is. Ik kan immers zelfvoorzienend worden. Goud heeft namelijk de leuke eigenschap om vrijwel alle kosmische straling te blokkeren, waarvoor ze het in satellieten gebruiken. Zilver, is een hele goede electrische geleider. Zo weet ik nog wat meer eigenschappen, van bepaalde elementen.)

Link naar reactie

• 6 months later...

@jobs

De rente stelt vandaag geen ruk voor, dus kan je evengoed je geld in briefjes aanhouden. Dit is een techniek die ik ook gebruik. Je zorgt voor briefjes die je in een veilige kluis (niet thuis) legt, dit is altijd beschikbaar zonder dat je uitleg moet geven. Zolang je binnen de Eurozone blijft, ben je beschermd tegen wisselkoersrisico. Een stapeltje is al snel 25K.

Als risicospreiding houd ik ook CHF aan, in contanten, in een veilige kluis, niet thuis. De CHF is gelinkt aan de Euro, maar als de Euro omgaat, is de kans groot dat de Zwitserse Frank blijft staan. Je kan er ook overal ter wereld mee terecht. Een stapeltje van enkele centimeters is al snel 30K.

PM, goud geniet de voorkeur omwille van de lage commissies die je betaalt, bij zilver zijn de kosten veel groter, je kan kiezen voor blokjes, staven of munten. Een kg heeft ongeveer het formaat van een reep chocolade. Lekker compact dus.

Daarnaast heb ik (Vlaming) een rekening bij een Britse bank naar Nederlands recht. Kwestie van te vermijden dat mijn eigen overheid al mijn middelen gemakkelijk kan aanslaan.

Verder beschik ik over een rekening in Hongarije. Deze levert hoge intresten 8% op. De middelen zijn via internetbankieren gewoon bereikbaar. Verder kan ik met de bankkaart gewoon van mijn rekening afhalen. Let wel dat hier wel risico's aan verbonden zijn. De kosten vallen heel erg mee. K&H bank is een dochterbedrijf van KBC (Belgische bank) en werkt met vergelijkbare software. Hongarije is vrij eigenzinnig in zijn houding tov de unie.

Verder houd ik verschillende rekeningen aan, op naam van de echtgenote, de kinderen, mezelf. In totaal rekeningen bij de 'veiliger' banken met het meeste eigen vermogen, of dié banken die het minst overheidssteun nodig hebben in Vlaanderen zijn dat : Argenta, KBC, Fortuneo, ...

Paypal vind ik ook wel interessant voor beperkte bedragen (want basis in VS).

Er zijn nog wel enkele andere truckjes, maar die vertel ik dan wel een andere keer.

Link naar reactie

Ik heb zelf m'n Nederlandse Euro rekening nog, plus hier dan een Zweedse Kroon rekening. Het is dan wel EU, maar geen Euro en de wisselkoers staat niet vast; ook is 't een sterke stabiele munt.

Een Zweedse rekening openen is niet zo'n enorm probleem; je moet alleen wel persoonlijk langs gaan. Bij Swedbank gaat 't over 't algemeen erg makkelijk. Gewoon zeggen dat je van plan bent een vakantiehuis te kopen (of hebt) en dat je NIET rood wilt kunnen staan. Dan is 't over 't algemeen binnen een half uur geregeld :)

Link naar reactie

Je wilt dus echt gespreid je geld verliezen?

Wat maakt het dan nog uit waar je parkeerd:confused:

Ikzelf zou dan Australie kiezen, en realiseer me nu dat dit dus al eerder voorbij is gekomen....

Onderstaande is dus al allemaal genoemd...

Ik kan alleen adviseren wat ik zelf doe, al is dat dus al oneindig veel beter dan wat elke andere bank je zal adviseren.

Die adviseren je alleen wat zij zelf nooit zouden doen en lachen om hun domme klanten, pas als de melkkoe het pand heeft verlaten natuurlijk!

http://www.silverdoctors.com/former-banker-comes-clean/

Je kunt bv je geld bij bank K A N S onderbrengen.

Die zet je inleg direct om in PM naar keuze waarbij de keuze lekker simpel is zilver of goud.

Je betaald alle kosten voor het omzetten en eenmalig 10% van je inleg aan beheerskosten.

Daarna is je geld ten alle tijden vrij opneembaar, inspecteerbaar, besnuffelbaar gedurende een periode van 50 jaar.

Daarna wordt het contract automatisch verlengt voor 50 jaar met weer 10% kosten over de inleg.

Mijn uiteindelijke advies is:

Bespaar je die moeite en kosten en doe het lekker zelf!

Prep ze

K a n s

Voor het geval dat je het advies niet goed snapt:

Fiat is momenteel radioactief aan het worden ( zie oa ander topic over radioactiviteit)

Het nadeel van radioactief fiat is dat de kans dat de waarde van fiat geld op zeer korte termijn naar nul gaat redelijk groot wordt.

Ben geen fan van JS al te vaak heeft hij geprobeerd te timen en dat lukt dus niemand, de theorie blijft kloppen:

http://www.silverdoctors.com/jim-sinclair-hold-your-gold-get-out-of-the-system/

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...