Ga naar inhoud

Fysiek zilver vs papier ziver

Kans
 Share

Recommended Posts

Ik heb al vaker geschreven over zilver

Het is een klein onderdeel van mij prep acties, en ik zie het als verzekering voor als de fiat markt zou instorten.

Al vaker heb ik geschreven over de manipulatie van PM een met name zilver:

Door short te gaan op zilver , dit is een papieren actie er komt geen fysiek zilver aan te pas, kan een grote speler de prijs van zilver drukken. Omdat er op dit moment geen verschil is in de prijs op de papier en fysieke zilver markt zijn ze dus gekoppeld.

Doordat de papiermarkt in verhouding veel groter is, er worden op papier een factor meer zilver verhandeld, dan fysiek, wordt de zilverprijs dus ook voor het grootste deel door de papierhandel bepaald.

Veel fysieke zilver handelaren klagen dan ook al decenia over deze papierhandel en dan met name van de zakenbank JP Mogan, die bewijsbaar een enorme grote short positie in zilver heeft.

Ondanks rechtzaken en officiele onderzoeken is JP nog nooit officieel voor enige vorm van misbruik of manipulatie veroordeeld.

En zolang de regelgeving, controlerende instanties of de fysieke markt niet ingrijpt kan JP blijven manipuleren, niks houd ze tegen om meer shorts in de markt te dumpen...

Van de regelgeving en controlerende instanties hoeven we volgens de experts niks meer te verwachten, als de huidige omvang van de short positie geen probleem is dan zal het waarschijnlijk nooit een probleem worden. Daarnaast is de overheid zo verweven met dit soort enorme banken dat ingrijpen, en op die manier de ondergang bewerken, bij zo een bank en dus de economie ook niet zal gebeuren.

Er blijft dan maar een kracht over: de fysieke markt.

Als maar genoeg particulieren, beleggers, en industrie zilver oppotten/verbruiken ontstaat er een fysiek tekort aan zilver, zodra dat zichtbaar wordt, en dat kan je niet verbergen als afnemers niks of steeds later iets krijgen, dan ontploft de boel.

En het leuke is dat de fysieke omzet in zilver elk jaar toeneemt, en nu waarschijnlijk boven de productie capaciteit van de mijnen ligt.

Dus dat moet een keer fout gaan als dit doorzet.

De verwachting is dat als het fout gaat de fysieke zilvermarkt los komt van de papierhandel.

Dan zal de papierhandel waardeloos worden; fysiek uitbetaling kan niet, de grote short positie is niet houdbaar, banken als JP gaan ten onder, en de vraag en prijs van fysiekzilver zal een enorme sprong maken.

Dit is speculeren en absoluut geen garantie, maar voor de bezitter van fysiekzilver wel een leuke mogenlijkheid...

http://www.silverbearcafe.com/private/04.01/disconnect.html

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Klopt volledig Kans. Fysiek zilver in kleinere hoeveelheden is wat je moet hebben naar mijn mening.

Telkens als de prijs verhoudingsgewijs laag is, beetje kopen.

Niets waard zal het nooit worden, zilver zal altijd wel iets waar zijn, iets wat je van papieren geld niet kan zeggen.

Link naar reactie

Klopt volledig Kans. Fysiek zilver in kleinere hoeveelheden is wat je moet hebben naar mijn mening.

Telkens als de prijs verhoudingsgewijs laag is, beetje kopen.

Niets waard zal het nooit worden, zilver zal altijd wel iets waar zijn, iets wat je van papieren geld niet kan zeggen.

papier geld is goed wc papier? of ik denk dat iedereen hier wel eens droomt van een cigaar aan te steken met 500euro^^

on topic weer een geweldig goede post @Kans

Link naar reactie

Ook hier maar even deze link posten:

http://www.silverbearcafe.com/private/04.01/eagles.html

De maart verkopen van silver eagles zijn weer bijna een all time high.

De US mint moet zilver importeren om alleen al de zilveren munten te kunnen slaan.

Ook hier wordt de rare verhouding tussen papier en fysiek weer aangehaald, en dat dit fout moet gaan.

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...