Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Harkonen

Storing ING (Weer banken f*ckup)

Recommended Posts

ze kunnen mij zeggen wat ze willen over complexe systemen etc, ik vertrouw 't niet.

Heb iig weer van een hele hoop mensen in mijn omgeving te horen gekregen dat ik gelijk had toen ik ze een maand, half jaar, jaar, jaren geleden zij dat het verstandig is om voor een paar weken cash in huis te hebben...

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Zelfs mensen in mijn omgeving gaan zich zorgen maken. Staat mijn geld wel veilig in de virtuele wereld? Stel we gaan dit regelmatig krijgen dit soort storingen (of hack aanvallen) dan zijn de rapen echt gaar!

Deze post delen

Ik heb ook eigenlijk altijd wel wat cash. Er kan immers altijd wat gebeuren. Zoals een storing.

Vaak genoeg bij de kassa gezien dat er niet gepind kan worden, of dat een pasje niet werkte. Met welke reden dan ook.

Een extra appeltje voor de dorst is ook nooit weg. Ik heb ook liever een beetje geld ergens, voor het geval dat er iets kapot gaat of voor een onverwachte andere rekening.

Er gebeurt trouwens op het moment zoveel, dat ik wel blij ben dat ik vandaag boodschappen heb kunnen doen. Niet alleen bij de banken, maar ook Korea, en andere kleine dingetjes.

Deze post delen

Ik vraag me af of 'ernstig' wel het juiste woord is, misschien is 'serieuzer' of 'succesvol' een meer treffende benaming. Of geweld (cyberattacks) of non-violent (bankruns) de beste aanpak is, daarover valt te praten. Het is tekenend dat er actie wordt ondernomen richting banken, of dat nu door Iran of terroristen of hackers gedaan wordt. Absoluut iets om te blijven volgen.

Leuke vraag!

In Amerika zijn er simulaties gedaan nav Lehman debakel, het systeem houd het tussen de 5 en 24 uur uit igv echte problemen.

Waarschijnlijk komt daarna nooit meer in orde........

Het is een directe handrem/ anker op alles, geen handel meer geen vervoer enz enz.

Dan gaan we terug naar de middeleeuwen of verder......

Het systeem is gebaseerd op vertrouwen, en dat is dus de zwakste schakel breekt die dan is er geen houden meer aan..

Laten we dus maar hopen dat dit kleine hickups zijn en blijven.

Want ernstig zijn dit soort zaken, gezien de potentieele gevolgen per definitie.

Ook al zijn er een paar mensen die er direct geen last van hebben, de fallout treft iedereen.

Prep ze,

Kans

Deze post delen

GODGLOEIENDE...

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik probeer nu net in te loggen bij de ING, en het lukt niet. Sterker nog, m'n computer loopt vast. Opnieuw opgestart, nog eens geprobeerd en weer niets! Is er vandaag, 5 april, weer een storing gemeld of ben ik zot?

Deze post delen

Hier laadt de mijn.ing.nl pagina niet eens...

Goed geregeld he. Web 1.0 zeker?

Deze post delen

Hier laadt de mijn.ing.nl pagina niet eens...

Goed geregeld he. Web 1.0 zeker?

Inderdaad, nu laadt de webpagina niet eens meer. Wat the f*ck is er loos bij ING. Vroeger had ik nooit last bij de Postbank.

Here we go again: Weer problemen bij ING en iDeal !!

Deze post delen

Als ze nou de fysieke kantoren op en zouden gooien ter compensatie...

En dan die reactie van Rutte.

Als je een beetje IT hebt gegeten is er helemaal geen externe terreur nodig, dan gaat e.e.a. door intern falen al kapot.

Deze post delen

Ik kon een uur geleden nog pinnen gelukkig, maar kan nu inderdaad ook niet meer op de website komen.

Weet iemand of de rekeningen van de overheid nog steeds bij de ING staan (of stonden voor vandaag)?

Deze post delen

Bij de eerste problemen bleven ze hoog en laag volhouden dat het geen hack was. Toen wist ik al genoeg...

Deze post delen

Nu is het de ING, maar zoals je leest in de USA meerdere banken. Des te meer lijntjes/servers/gebruikers, des te meer kans op storingen bij alle banken.

Dus is het wel handig:

A) om een rekening te hebben bij een bank met een kantoor in de buurt (heb ik dus)

B) een rekening te hebben/openen bij een andere bank.(heb ik al)

C) Daarnaast nu toch maar een code aanvragen voor de Saldolijn (ondanks mijn extra rekening bij een andere bank...) lijkt me wel handig. bij de ING kun je dan gewoon overboeken per telefoon via 0900-0522 of van/naar je spaarrekening via 0900-0933. (ik dacht dit digitaal te kunnen aanvragen... vul netjes alles in en op het eind: print dit formulier en stuur dit naar antwoordnummer...enz., da's nou jammer)

Deze post delen

Wat zijn het toch leugenaars he, gisteren nog hoog bij laag beweren dat ze niet gehackt zijn, wat zal het morgen zijn ?

Misschien is er wel iemand heel boos op Dijsselbloem ? Dat we daarom gehackt worden ?

Trouwens, nu ze daadwerkelijk zo gemakkelijk banken kunnen hacken, kunnen hackers natuurlijk ook allerlei andere dingen hacken ? Stroomnet enz..........

Ze hebben het nu al over een gevaar op domino-effect betreft het hacken bij de banken, nou dat klinkt lekker, het sein voor een bankrun ?

Deze post delen

Misschien is er wel iemand heel boos op Dijsselbloem ? Dat we daarom gehackt worden ?

Dijsselbloem net op het journaal dat die hoopt dat die maandag nog bij zijn geld kan :) (hij zei er wel snel achteraan dat het een grapje is). Mooie man die Dijsselbloem, niet zo'n saaie piet.

• Leuk 1

Deze post delen

Dijsselbloem net op het journaal dat die hoopt dat die maandag nog bij zijn geld kan :) (hij zei er wel snel achteraan dat het een grapje is). Mooie man die Dijsselbloem, niet zo'n saaie piet.

Fijn he dat iemand in zijn positie er alles aan doet om vertrouwen te wekken... NOT!

Ik hoop dat Cyprioten die volgende maand hun baan of bedrijf kwijt raken ook erover kunnen lachen. Maar ik heb zo het idee van niet.

• Leuk 2

Deze post delen

Hoor net via PM dat het een cyberaanval is, en geen hack toestand, ja whatever :mad:

Wist ik inmiddels ook al, maar het maakt mij geen reet uit hoe ze het willen noemen, de banken zijn dus niet meer capabel om op mijn centen te passen, geen duizend excuses zijn genoeg om terug vertrouwen te krijgen.

Ons virtuele geld is niet meer te vertrouwen, snel terug naar geld in de hand, en hopen dat dat nog even te vertrouwen is.

Ze zouden vreselijke boetes moeten krijgen, en de directeuren met hun kut excuses kunnen de boom in, pak hun bonussen maar af, ze doen hun werk niet goed !!!!!!!!

En wij maar steeds meer betalen voor die rotpasjes, oei, ik ga terug in mijn hok, voordat ik ontplof.

Deze post delen

Hahahahaha zo kan je ook een bankrun voorkomen.

Geloven jullie de banken noch, ik ga op mijn vliegend tapijt naar de Efteling.

Kom op langzamerhand weten ze het zelf niet meer, ligt het niet aan de viool,

dan is het de strijkstok.

Gewoon cash, geen geouwehoer meer met al die apparaten.

Deze post delen

Maakt u zich geen zorgen! Binnekort een storingslimiet voor banken...

Juist, dacht ongeveeer hetzelfde toen ik het las: volgens goed pvda gebruik zien we een probleem, en schrijven op een kladpapiertje foei, stout jongetje, je mag vanaf nu nog maar 10 keer per jaar storing hebben. Dit papiertje leggen ze dan op het stapeltje waar ook al het "prestatiecontract" van de NS op ligt, salarissen volgens balkenende norm, dijken die hoog genoeg zijn om maar 1x in de 500 jaar te overstromen, en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.

• Leuk 1

Deze post delen

Hoor net via PM dat het een cyberaanval is, en geen hack toestand, ja whatever :mad:

Wist ik inmiddels ook al, maar het maakt mij geen reet uit hoe ze het willen noemen, de banken zijn dus niet meer capabel om op mijn centen te passen, geen duizend excuses zijn genoeg om terug vertrouwen te krijgen.

Ons virtuele geld is niet meer te vertrouwen, snel terug naar geld in de hand, en hopen dat dat nog even te vertrouwen is.

Ze zouden vreselijke boetes moeten krijgen, en de directeuren met hun kut excuses kunnen de boom in, pak hun bonussen maar af, ze doen hun werk niet goed !!!!!!!!

En wij maar steeds meer betalen voor die rotpasjes, oei, ik ga terug in mijn hok, voordat ik ontplof.

Er is een wereld van verschil tussen ddosen en hacken. Je kunt ddos toepassen op elke website of webservice, eigenlijk ook bij elke winkel/kantoor etc: 1000 man tegelijk in de winkel en er past niemand meer bij. Hacken is veel gevaarlijker; dat betekend dat er ergens een 'deur' geopend kan worden en er iemand ongeoorloofd binnen kan komen.

Het enige wat je een bank kan aanrekenen bij een ddos is dat ze niet snel genoeg het verkeer omleiden.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...