Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Storing ING (Weer banken f*ckup)

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 166
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

So true..

Een vergelijkbaar verhaal op de blog van Joris Luyendijk:

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/dec/12/voices-of-finance-it-consultant-developer

"Think of a major bank. It will have computer systems interacting with other computer systems across the globe. It will have tens if not hundreds of thousands of employees interacting, 24/7, with millions of clients. Imagine the data stream from that. It's vast. It's enormously diverse. Even in one bank different divisions use different systems, many of which have been developed in a patchwork fashion; one addition on top of another. So a lot of IT developments are about replacing some of this mishmash with single, properly thought-through systems."

In alle grote organisaties is het overigens hetzelfde.

Ik weet van mensen die bij verzekeraars werken waar ze na 4 fusies waarin systemen geintegreerd moeten worden compleet vastlopen.

Enorm oplopende achterstanden in administratie en debiteurenbeheer.

De normale taak raakt in de knel door alle uitzoekwerk aan opduikende fouten in de database.

Etc etc.

Lang leve de schaalvergroting - de efficiency gaat er van omhoog, de synergie wordt geincasseerd en de productiviteit vergroot. #NOT

Mijns inziens geld dit voor vrijwel elk groot bedrijf dat veel met data werkt (banken, verzekeraars, telecom etc). Dat komt vaak niet door overnames of meer klanten, maar doordat het IT landschap zo snel veranderd & er telkens nieuwe functies gebouwd moeten worden & data mag (eigenlijk) niet verwijderd worden & systemen moeten 24/7 blijven werken.

Ik deel de mening uit die twitter post: 'we' moeten dankbaar zijn dat er niet veel meer misgaat (wat ook nog veel langer duurt).

Mijns inziens geld dit voor vrijwel elk groot bedrijf dat veel met data werkt (banken, verzekeraars, telecom etc). Dat komt vaak niet door overnames of meer klanten, maar doordat het IT landschap zo snel veranderd & er telkens nieuwe functies gebouwd moeten worden & data mag (eigenlijk) niet verwijderd worden & systemen moeten 24/7 blijven werken.

Ik deel de mening uit die twitter post: 'we' moeten dankbaar zijn dat er niet veel meer misgaat (wat ook nog veel langer duurt).

Sure, het probleem is zowiezo al groot. En wordt nog erger als je dan ook vier verschillende lappendekens aan elkaar wilt breien.

En dan toch weer het bericht van een Cyber Attack;

Bericht van Geenstijl;

Wat @ING niet toe gaat geven. Wat wegens totale paniekpeeuw niet bekend mag worden. Maar wat we gewoon gaan zeggen: de ING meltdown en de Rabo-hiccup van vanmiddag zijn plaagstootjes van wat een CyberJihad des Bancaire Totaaldoods kan worden, georkestreerd door Iran.

http://www.geenstijl.nl/

Blijf het erg frappant vinden, dat nu de banken in gevaarlijk weer verkeren, er ineens allemaal computerstoringen zijn, geloof er geen reet van.

Zou het niet kunnen zijn, dat ze af en toe een enorm tekort hebben, wat ze verbloemen door zogenaamde computerstoringen, even alles naar een andere rekening sluizen, zodat het er weer even solvabel uitziet.

En wanneer die windvlaag dan weer achter de rug is, ze gewoon het betalingsverkeer weer opengooien ?

Zou mij in ieder geval niet verbazen, we hebben tenslotte al meer acties gezien van banken, die niet door de beugel kunnen.

@jobs, ik kon wel zien dat het dubbel was afgeschreven. Heel vaag.

Maar ja, het is alweer goed mijn geld is weer terug =)

Ik heb nu ook meer saldo dan gisteren (b)leek.

Dus tja. leuke oefening voor Cyprus?

Wat doe je in zo'n geval?

Bij de lokale ING-vestiging verhaal halen?

Blijven volhouden dat het e.e.a. niet klopt en je geld vragen?

Suggesties welkom.

Ict-storing SNS Bank zorgt voor vertraagde transacties

SNS Bank kampt met een storing waardoor betalingen later worden verwerkt. Daardoor zijn de overboekingen op rekeningen van veel SNS-klanten nog niet bijgeschreven. Eerder kampte ING al met vergelijkbare problemen.

http://tweakers.net/nieuws/88273/ict-storing-sns-bank-zorgt-voor-vertraagde-transacties.html

Alles vanaf het begin narekenen op je internet rekening (alle bij en afschrijvingen, optellen en aftrekken:p)

Net met de vrouw gedaan gelukkig hebben we de ING rekening pas vanaf sept dus dat scheelde weer wat tijd maar kwamen nu precies 10 euro tekort na de rechttrekking van ING, en 10 euro merk je niet snel dat je het mist (rookgordijn) maar als ze dit bij alhun klanten doen halen ze redelijk wat geld binnen.

Noem me maar doemdenker maar ik vertrouw ze voor geen meter die banken.

Zie korte video http://www.nbcnews.com/video/nightly-news/51435096/#51435096 over cyberattacks op banken in de USA. Begon al in de herfst, maar neemt steeds ernstiger vormen aan.

Ik vraag me af of 'ernstig' wel het juiste woord is, misschien is 'serieuzer' of 'succesvol' een meer treffende benaming. Of geweld (cyberattacks) of non-violent (bankruns) de beste aanpak is, daarover valt te praten. Het is tekenend dat er actie wordt ondernomen richting banken, of dat nu door Iran of terroristen of hackers gedaan wordt. Absoluut iets om te blijven volgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...