Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Storing ING (Weer banken f*ckup)

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 166
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

zweten doen ze daar bij ING, war room opgetuigd prio hoger kan niet om het op te lossen.

Reken maar dat mngt er alles aan gelegen is om dit integriteits probleem op te lossen vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

zolang je afhankelijkheid hebt van een rekening, en dat is bijna iedereen zit er maar 1 ding op, meerdere rekening courant aanhouden. De kans dat meerdere banken in storing zijn is niet erg groot. spreiden van het risico is hier King, samen met het aanhouden van cash, bitcoin en PM. zuur is wel dat dit alleen in "ons" nadeel gebeurd

Ik zit ook bij ING, alles van afgelopen week is dubbel afgeschreven..

Laat ze het maar snel weer fiksen.

In mijn ing was dat niet te zien. Dus komt dat nog of heb ik geluk gehad en was het al opgelost?

Morgenochtend nog ff kijken...

Ik lees op Twitter erg veel reacties, zitten ook een paar miljonairs bij die een screenshot laten zien van >Miljoen euro's Ook mensen die in het rood staan en dat anders nooit hebben.

Ben erg benieuwd, zo'n storing geeft toch weer extra onrust in deze periode en mensen zullen misschien toch wat meer geld pinnen of overgaan boeken als de storing voorbij is?

Wat raar is, dat er ook gevallen bekent zijn van niet gebruikte rekeningen van kinderen.

Dus dit is wel meer dan een storing lijkt het.

Ik kan niet meer inloggen bij ING.

Ik ook niet, maar kon nog wel pinnen. Gelukkig hebben we een tijdje terug ook nog een andere rekening geopend bij een andere bank. Dus als het toch langer duurt dan verwacht kunnen we toch nog gewoon ons betalingsverkeer regelen.

Als je blijft f-5'en op de www.mijning.nl pagina krijg je na een tijdje het inlog scherm. Mij lukte het net. Bij mij was alles goed. Wellicht werkt dit voor jullie ook om jullie geld naar een andere rekening over te zetten of alleen te checken?

Ik kon na een kleine 2 minuten op f5 gedrukt te hebben inloggen, toen kreeg ik een foutmelding, opnieuw ingelogd. Toen was tie klaar met laden, had ik alleen een wit scherm. Toen opnieuw geladen. Toen kon ik in één keer door naar mijn pagina.

Groetjes,

Appelflapje

Niets aan de hand, ik ben nog steeds miljonair...

NOT

In de Appie kon ik niet pinnen maar gelukkig altijd cash op zak.

"Cash is King" lijkt me wel de spreuk van de dag.

Toch nog even extra flappen getapt voor het geval dat.

Greener (die zich aan het afvragen is of er iemand gigantisch op z'n donder krijgt bij ING)

• Leuk 1

Greener (die zich aan het afvragen is of er iemand gigantisch op z'n donder krijgt bij ING)

Hahaha ik zie al wat zwetende jongens mij IT 'Jij zei dat die batch van woensdag nog gedraaid moest worden! Neehee, ik bedoelde dat je niet moet vergeten die batch van vandaag te draaien ipv afgelopen woensdag. Owwwww shit!'

Zozo, de banken zijn weer goed bezig. Is maar goed dat ik tijdens de Cyprus situatie al had gepint. Een stukje preventie kan geen kwaad:)

Grote storing bij ING internetbankieren

http://www.telegraaf.nl/overgeld/21445727/__Grote_storing_bij_ING_internetbankieren__.html

http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2013/14/ing-zet-klanten-onterecht-in-het-rood.xml

Ook storing bij Rabobank

http://www.telegraaf.nl/overgeld/21445842/__Ook_storing_bij_Rabobank__.html

ImageUploadedByTapatalk1365015484.867030.jpg.3323b0a1ce944b70d068fa046fd1c991.jpg

Kwam net dit berichtje tegen op Twitter.

So true..

Een vergelijkbaar verhaal op de blog van Joris Luyendijk:

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/dec/12/voices-of-finance-it-consultant-developer

"Think of a major bank. It will have computer systems interacting with other computer systems across the globe. It will have tens if not hundreds of thousands of employees interacting, 24/7, with millions of clients. Imagine the data stream from that. It's vast. It's enormously diverse. Even in one bank different divisions use different systems, many of which have been developed in a patchwork fashion; one addition on top of another. So a lot of IT developments are about replacing some of this mishmash with single, properly thought-through systems."

In alle grote organisaties is het overigens hetzelfde.

Ik weet van mensen die bij verzekeraars werken waar ze na 4 fusies waarin systemen geintegreerd moeten worden compleet vastlopen.

Enorm oplopende achterstanden in administratie en debiteurenbeheer.

De normale taak raakt in de knel door alle uitzoekwerk aan opduikende fouten in de database.

Etc etc.

Lang leve de schaalvergroting - de efficiency gaat er van omhoog, de synergie wordt geincasseerd en de productiviteit vergroot. #NOT

Ik kijk hier niet vreemd van op, op een bekende Amerikaanse site werd hier al voor gewaarschuwd

http://preppers.nl/forum/threads/5157-VS-CYBER-ATTACK-ALERT-3-29-2013-uitgegeven-door-Amerikaanse-site

Leuke post, had dit bericht ook gelezen.

Eerste reactie; weer mooi samenzweringsverhaal, tweede reactie; hmmm zo zou ik het ook doen als ik de boel zou willen verkloten.

Gewoon de boel dichtgooien ala Cyprus is meteen mensen de straat op.

Een 'virus' dat al het betalingsverkeer onmogelijk maakt, waardoor niemand bij zijn rekening kan enz enz.

Hoe lang voordat het dan uit de hand loopt? In iedergeval minder snel en dus kunnen de overheden even de boel afromen, nieuwe munt uitdraaien enz enz. De banken en regering roepen natuurlijk in koor niks aan de hand nog een paar dagen, en nog een paar dagen, en uiteindelijk was het natuurlijk nodig om ons tegen onszelf te beschermen. Ja ja zo gaat dat....

Dus dit is een samenzweringsverhaal dat nog wel eens echt gebruikt kan gaan worden..

Als ze dan China of Iran, of ? de schuld kunnen geven hebben ze ook een excuus voor oorlogs spelletjes.

Prep ze,

Kans

Het zal wel goed komen. Dit is pas bij de abn-amro ook gebeurd. Ik kon toen ineens meer pinnen dan verwacht.

Heb wel gebruik gemaakt van deze situatie door thuis te wijzen op de onbetrouwbaarheid van banken en hun systemen en er weer op gewezen dat het belangrijk is voldoende cash in huis te hebben.

pfff net na veel moeite en gedoe kunnen inloggen, bij mij klopt het gelukkig

zucht, wanneer gaan banken gewoon weer eens hun "kerntaken" goed doen ?

Volgens mij doen ze het heel goed.

Alleen ons beeld van hun kerntaken is mischien, ons grote probleem?

Prep ze,

Kans

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...