Ga naar inhoud
GENEGEERD

De prepper luchtbuks


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geen speelgoed, sportbenodigdheden... (Sport als in: je hebt er kracht en behendigheid voor nodig)

Daarnaast is pijl en boog duurzaam en milieuvriendeling, je verschiet geen kilo's aan lood dat verloren gaat in de omgeving.

:p

 

Als je echt alles zelf maakt kan boogschieten heel milieuvriendelijk zijn maar ook met een sportieve en milieuvriendelijke boog kun je volgens mij makkelijker medemensen beschadigen dan met een luchtbuks. En: ik verbruik geen kilo's maar grammen en ik schiet altijd raak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen speelgoed, sportbenodigdheden... (Sport als in: je hebt er kracht en behendigheid voor nodig)

Daarnaast is pijl en boog duurzaam en milieuvriendeling, je verschiet geen kilo's aan lood dat verloren gaat in de omgeving.

:p

 

O...en op de 100 meter baan met een 308 free-floating heavy barrel staand schieten is geen kracht en behendigheid??

Moet je toch een keer met me mee naar de schietbaan.

Derhalve zijn Fmj's niet milieu belastend, en wisselen wij het zand via de milieustraat. En gebruik ik schoonbrandend kruit.

 

Dan daarbij heb je practical shooting, waarbij hard rennend van doel naar doel wordt gegaan. Springend en soms klimmend over barricades.

Topsport per definitie. Ben half kapot na 25 schoten.

 

Sport als in: je hebt er net zo goed kracht, behendigheid, uithoudingsvermogen en een zeer hoge mate van veiligheid voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen speelgoed, sportbenodigdheden... (Sport als in: je hebt er kracht en behendigheid voor nodig)

Daarnaast is pijl en boog duurzaam en milieuvriendeling, je verschiet geen kilo's aan lood dat verloren gaat in de omgeving.

:p

 

Ik vraag me af of milieuvriendelijkheid een rol speelde toen de indianen de cowboys met hun pijl en boog naar de eeuwige jachtvelden schoten, of dat ze dat enkel deden uit sportieve overwegingen en om onderling te laten zien hoe behendig ze waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb pas een sportvisser gesproken, die vertelde mij dat hij wel een paar kilo lood per jaar kwijt raakte.

 

Dus aantal sportvissers X 2 kilo lood = ontzetten veel lood (per jaar) in de nederlandse wateren. Maar wie durft dit aan te pakken? Niemand dus.:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

O...en op de 100 meter baan met een 308 free-floating heavy barrel staand schieten is geen kracht en behendigheid??

Moet je toch een keer met me mee naar de schietbaan.

Derhalve zijn Fmj's niet milieu belastend, en wisselen wij het zand via de milieustraat. En gebruik ik schoonbrandend kruit.

 

Dan daarbij heb je practical shooting, waarbij hard rennend van doel naar doel wordt gegaan. Springend en soms klimmend over barricades.

Topsport per definitie. Ben half kapot na 25 schoten.

 

Sport als in: je hebt er net zo goed kracht, behendigheid, uithoudingsvermogen en een zeer hoge mate van veiligheid voor nodig.

 

Aha, jij doet meer aan de praktijken die Nutnfancy op youtube laat zien. Interessant. Da's inderdaad een heel andere tak van sport.

 

Uhm... Uitnodiging geaccepteerd? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

O...en op de 100 meter baan met een 308 free-floating heavy barrel staand schieten is geen kracht en behendigheid??

Moet je toch een keer met me mee naar de schietbaan.

Derhalve zijn Fmj's niet milieu belastend, en wisselen wij het zand via de milieustraat. En gebruik ik schoonbrandend kruit.

 

Dan daarbij heb je practical shooting, waarbij hard rennend van doel naar doel wordt gegaan. Springend en soms klimmend over barricades.

Topsport per definitie. Ben half kapot na 25 schoten.

 

Sport als in: je hebt er net zo goed kracht, behendigheid, uithoudingsvermogen en een zeer hoge mate van veiligheid voor nodig.

 

Je hebt helemaal gelijk maar de opmerking ging toch over luchtdruk geweren?

 

Ik heb de zeer betaalbare Crosman Phantom 1000X, heb deze echter nog nooit over meer dan 10 meter kunnen schieten, op die afstand precies genoeg om 2 eurocent te raken.

Ik vind het wel een zwaar ding, vooral met vizier erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb pas een sportvisser gesproken, die vertelde mij dat hij wel een paar kilo lood per jaar kwijt raakte.

 

Dus aantal sportvissers X 2 kilo lood = ontzetten veel lood (per jaar) in de nederlandse wateren. Maar wie durft dit aan te pakken? Niemand dus.:confused:

 

Dat wordt door een groot aantal sportvissers al aangepakt. Door niet altijd met het element lood te vissen, en als we het doen, met gecoat lood zodat het niet direct loodvergiftiging geeft.

In plaats van lood, wordt er ook wel met aangepaste stenen, of ander materiaal gevist. Valt trouwens ook minder op. Ook andere methodes kunnen de hoeveelheid lood verminderen.

Daarbij, 2 kilo is echt heel veel. Zoveel ben ik in totaal niet eens kwijtgeraakt, gok ik. Maar ik zit dan ook niet elk weekend met een tent aan de waterkant.

Dan nog, vind ik het wel erg dat hij zoveel kwijtraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

slotje vanwege forumregelshttp://preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels

 

Het “Wapen dillema”…

 

Op preppers praten we niet over wapens.

 

Oh, we hebben het wel gedaan hoor! Er was zelfs een heel subforum voor! Het “wapengekletter” was er niet van de lucht. Wegens aanhoudende klachten hebben we besloten dat subforum te sluiten.

 

Het probleem is het volgende:

 

Gevoed door de, voornamelijk Amerikaanse media en de vele YouTube filmpjes op internet, worden preppers vooral geassocieerd met “triggerhappy” nationalisten/niet-nationalisten die meer kogels hebben dan voedsel. Dat beeld willen wij als Nederlandse en Belgische preppers niet over ons heen roepen. Natuurlijk is veiligheid en beschermen van lijf en leden een onderdeel van veel overwegingen van preppers. Je hebt per slot van rekening jaren je best gedaan om je enigszins voor te bereiden op een noodgeval, en dan zou een of andere onverlaat je spulletjes die je zo nauwlettend hebt vergaard meenemen bij de eerste de beste ramp! Die kans bestaat en je wil dat voorkomen. Hoe je dat doet moet je zelf weten. Er zijn genoeg bronnen op internet beschikbaar om daar over te praten, ook prepper gerelateerde sites, maar op preppers.nl is daar wegens Nederlandse wetgeving geen plaats voor.

 

“Waarom praten we dan niet over andere wapens dan enkel vuurwapens op preppers.nl?”

 

Welnu, het is VERBODEN volgens de wet voor burgers om wapens voorhanden te hebben met de intentie om ze in te zetten om anderen te schaden. U mag ze enkel hebben voor de jacht of het beoefenen van schietsport en u dient in het bezit te zijn van een verlof tot het voorhanden hebben van een vuurwapen. Ook voor het houden van niet-registratieplichtige wapens is het verboden om ze in te zetten tegen andere individuen.

 

“Maar we kunnen er toch over praten?”. Ja, dat kan, maar niet hier.

 

“Maar als het chaos is en er geen overheid meer is, of een TEOTWAWKI, dan gelden die wetten toch niet meer? Enkel “het recht van de sterkste”?”. Dat kan wel zo zijn, maar du moment dat we dit typen, zijn er wel degelijk wetten, en die overtreden we niet.

 

Overigens zijn wij van mening dat wanneer u als prepper over (vuur)wapens beschikt, het in het kader van uw eigen veiligheid en OPSEC beter is om dit voor uzelf te houden.

 

Heeft u verder nog vragen, klachten, opmerkingen of behoefte aan een discussie over het al dan niet hebben over wapens op het forum van preppers.nl, dan kunt u een tergend lange e-mail sturen aan: support (at) preppers.nl Wij lezen hem niet, maar u bent het tenminste kwijt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...