Ga naar inhoud
GENEGEERD

Iemand bekend met Doomsday-preppers.nl ?


Communicator

Aanbevolen berichten

Doomsday-preppers.nl

In mijn oneindige zoektocht naar informatie, deed ik eens een zoekopdracht in de trant van: preppers nederland

En zoals verwacht prijkt ons forumpje netjes boven aan :) *schouderklopje voor @Dr.Prepper en @Mr. Gold en alle mods en bijdragers!*

Maar op pagina 2 van Google kwam ik bovenstaande website tegen, alwaar ik gelijk op klikte uiteraard :D

 

Niet van National Geographic

Tot mijn verbazing had deze site niets te maken met de populaire documentaireserie op National Geographic: Doomsday Preppers, maar was dit een op zich staand initiatief. Na een beetje rondgeneusd te hebben op de site, ontdekte ik al gauw dat deze onderhouden wordt door een grafisch designbureau. De informatie is mooi vormgegeven en redelijk compleet.

Er wordt zelfs verwezen naar preppers.nl (helaas geen klikbare link).

 

Puur Informatief

Helaas heeft deze site mij geen informatie te bieden wat ik nog niet wist. Maar wat ik wel interessant vindt is de prepper-guide waar ze schijnbaar al een hele poos mee bezig zijn. Ik ben zelf ook bezig met een soortgelijk project; een handboek wat zo'n beetje alle aspecten aantikt omtrent prepping (Dutch Style).

Deze site zou ook mooi gebruikt kunnen worden als gespreks-starter, ware het niet dat ik de naam doomsday-preppers.nl een beetje ongelukkig gekozen vind.

De site is puur informatief en biedt verder geen platform voor discussies of uitwisseling van ideeën.

 

Wat is jullie mening?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Mooie lay-out.

Slogan: because it will happen, moet zijn: because it can happen.

Te klein/te weinig info, als je deze site gewend bent. (Nu al uit :)).

Goeie uitleg over Preppers.nl.

 

Mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slogan: because it will happen, moet zijn: because it can happen.

Waarom dat?

Ik ben er van overtuigd dat het slechts een kwestie van tijd is.

Dat drukt die leus dus ook uit.

 

Of zie je nog uitwegen naar een kalme, beheerste, wijze en goede oplossing van de 'crisis'?

(want als het tegenzit begint de crisis pas dan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Waarom dat?

Ik ben er van overtuigd dat het slechts een kwestie van tijd is.

Dat drukt die leus dus ook uit.

 

Of zie je nog uitwegen naar een kalme, beheerste, wijze en goede oplossing van de 'crisis'?

(want als het tegenzit begint de crisis pas dan)

 

Het is gewoon mijn mening, ik vind dat positiever.

Zoals je weet, discussieer ik verder nooit in die richting, maar als je zegt dat het gaat gebeuren... wanneer dan? Maar dat is een retorische vraag, waar ik geen antwoord op hoef, want ik ben al sinds de jaren 80 survivalist. Niet zo goed als nu, maar toch, altijd voorbereid.

En misschien gebeurt het wel nooit.

 

Uitwegen uit de crisis, dat wil ik wel herhalen hoor: Samenvoorzienendheid.

Het is misschien zelfs wel de oorzaak van TEOTWAWKI, die andere manier van leven die we hier nastreven. Minder rampzalig, maar dat ligt een beetje eraan waar je staat..... :)

Want het systeem zoals het tot nu toe gedraaid heeft, daar heb ik dus niks mee, al heel lang niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een aftel klok naar april 2029 . Is dit iets dat mij ontgaan is of waar ik over gelezen heb ?

Volgens mij zal er veel vroeger stronk aan de knikker zijn .

 

Geert

Dit betreft de komeet Apophis die in April '29 rakelings langs de Aarde zal scheren. Volgens NASA is de kans 1 op 250.000

...

 

kreeg telefoon tussendoor... ben gelijk 6 berichten gezakt hihihi :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag net dat er een commentaar onderaan staat van een facebookaccount Prepare and survive. Iemand van dit forum?

 

https://www.facebook.com/pages/Prepare-and-Survivenl/119141418272257

 

Tenzij je in canada woont ofzo, snap ik niet dat mensen zich zoveel inzetten in overleven in de bosjes. als de SHTF komen er mogelijk veel panden vrij, die leegstaan. dan heb je al meteen veel bescherming tegen de natuurlijke elementen, en beton beschermd beter tegen kogels dan je houten hutje. Maar leuke fb pagina, ken deze jongen niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Op zich niets nieuws voor de meeste forumbezoekers.

Ik probeer me voor te stellen hoe ik zou reageren als ik dit een paar jaar geleden had gelezen (toen ik nog niet op deze manier prepte).

Ik zou best 'geraakt' kunnen zijn door de info.

Zo'n aftelklokje is een kek hebbedingetje, wat gebaseerd is op een hoop natte vingerwerk..... (ik voel een grap opkomen....)

 

Het ziet er alles bij elkaar netjes uit. Voor de leek best grappig, maar juist de interessante delen (Die met de links) doen het niet (wordt aan gewerkt).

Beetje jammer.

 

Maar toch, chapeau voor de maker.

 

Ga zo door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie het al, achter de doomsdays-prepper.nl zit gewoon een prepwinkel

 

En bij vrienden van doomsdays-preppers.nl zit o.a. SHOGUN.NL zij staan genoteerd als vriend met de de omschrijving;

 

Fan van het eerste uur is het gehele team van Shogun. Wij zijn dan ook trost op de bogen, kruisbogen en luchtbugsen die hier in de BOL van Doomsday-preppers.nl aan de muur hangen.

 

Prepared, armed and ready

(Er staat echt luchtbugsen, dus maar zo gelaten)

 

Nu denk ik dat deze site doomsday-preppers.nl gewoon een zaken-vriend is van Shogun.nl en misschien wel een zakenpartner. Mag natuurlijk wel, denk zelfs dat het een initiatief is van de jongens van SHOGUN:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doomsday-preppers.nl

.....Na een beetje rondgeneusd te hebben op de site, ontdekte ik al gauw dat deze onderhouden wordt door een grafisch designbureau. De informatie is mooi vormgegeven en redelijk compleet.........

.....Wat is jullie mening?

 

Mijn mening gaat vast en zeker iemand laten reageren en hem/haar mening op doen drukken aan mij mij, maar dat is zinloos want dit is mijn mening en die laat ik niet ompraten door iemand die hier niet een opleiding in heeft gevolgt.

 

Mijn Mening is:

 

Cons

- Dat het grafisch design bureau de eigenaar van de site een slechte template hebben aangesmeert,

- Dat de site totaal niet gebruiks vriendelijk is en erg on overzichtelijk.

- Dat dit buro de eigenaar van de site waarschijnlijk erg veel laat betalen voor iets wat de gemiddelde grafimedia/multimedia student met basis webdesign vaardigheden beter kan.

- De plaatsing en vormgeving van enkele elementen is uitzonderlijk slecht gedaan

- Ziet er uit als een zolderkamer website gedaan door een neefje dat wel eens microsoft paint opent, toevallig weet hoe hij moet googelen naar hoe je een website bouwt en dit als resultaat voor eerste website heeft vergaard

- Het leest voor geen meter, er zit geen fijne text opbouw in.

 

Pro's

- Dark Theme maakt het lezen s'avonds makkelijker

- Er wordt tenminste geprobeert mensen iets te leren / ergens van bewust te maken.

- Ze linken mensen door naar winkels met prepspullen, daar zal vast iemand wel wat aan hebben wanneer dat weer op marktplaats beland.

- De site ziet er beter uit dan de eerste 2 sites waar hij naar toe linkt.

 

Conclusie

- Best grappig maar u heeft er weinig/niets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen wel tegenspartelen maar tegenwerken heeft toch geen zin: om ons kunnen ze niet heen haha. We staan immers al op nummer 1 XD...

 

@12gauge deze is wel leuk:

[video=youtube;IErlI34-0so]

 

En hierbij schakel ik weer terug on topic: doomsday-preppers.nl

 

Het lijkt erop dat je werkelijk alles doet om niet serieus te worden genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...