Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn collega toont interesse in preppen na het lezen van Grazia

Vempain
 Share

Recommended Posts

Vandaag had ik samen met een collega een totaal onverwacht gesprek.

Ze begon zelf over een artikel die ze in de Grazia gelezen had, dat er mensen in Nederland zijn die zich voorbereiden op een ramp.

En vertelde gelijk ook dat ze zelf ook een weekvoorraad wil aanleggen als er bijvoorbeeld stroomstoring is.

Nu had ik ook een moestuintje geadviseerd aan haar.

In de eerste instantie om samen met haar autistische zoon wat samen te kunnen opbouwen en te zien groeien om hem zo meer en beter groenten als maaltijd te laten eten.

Heeft iemand tips hoe ik haar langzaam uit kan leggen wat preppen inhoud zonder dat ik haar teveel afschrik of mijzelf verraad?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je hoeft toch niet te vermelden dat jezelf ook prept, gewoon enthousiast over zo'n onderwerp praten.

Zeg haar dat er ook een nederlands site bestaat en dat je er ook een keer hebt gekeken.

Bewust laten worden en stimuleren zonder dat je jezelf bloot geeft, dat kan altijd nog!

Ik doe dat ook zo met kruiden :) zonder mezelf helemaal bloot te geven waar ik allemaal mee bezig ben.

Link naar reactie

"Joh! Ik zat laatst ff een beetje te googelen... staat best veel online"

oh ja joh?

"ja joh!"

oh!

"ja" ....

"je vindt 't meest als je op de term preppers zoekt, die lui zijn natuurlijk knettertje gek joh, maar je moet gewoon van ze leren joh!"

oh ja joh?

"ja joh!"

oh!

... verzuipt vervolgens in dit onderwerp en denkt bij d'r eigen.... ik ben ook een prepper joh!

Link naar reactie

Ze neemt morgen inderdaad het artikel mee om er samen naar te kijken. Het is wel een voordeel dat we bijna altijd alleen met zijn tweeën zijn op de afdeling waardoor je het er iets gemakkelijker over kan hebben. Ze weet wel dat wij bezig zijn met een moestuin en soort van open haard (was onder andere voor de uitleg van onze BOV) en dat we van kamperen houden. Voorlopig hou ik het nog op haar idee van een stroomuitval en dat het gezonder is om uit eigen tuin te eten en wil daarop rustig verder bouwen.

Link naar reactie

Hahaha, misschien is het wel andersom.... @Vempain. :D

Straks is je vriendin al lang lid hier en probeert ze jou om te praten, op een subtiele manier.

Okee, wie is het?

ik ken haar nu bijna 10 jaar, maar ik geloof niet dat ze al op dit forum lid is.

Daarin tegen heeft ze me vandaag al erg laten verbazen dus ik sluit niets uit.:D

Link naar reactie

Gast Heksenboot
ik ken haar nu bijna 10 jaar, maar ik geloof niet dat ze al op dit forum lid is.

Daarin tegen heeft ze me vandaag al erg laten verbazen dus ik sluit niets uit.:D

Dat zegt ze straks misschien ook tegen jou..... :)

Nah, was gewoon een grapje, met een kleine mogelijkheid, want het forum is groot genoeg.

Okee, je moet het subtiel brengen op een of andere manier, maar aan de andere kant.... als je het snel doet, kan ze nog mee naar Nunspeet.. ;)

Link naar reactie

Ze neemt morgen inderdaad het artikel mee om er samen naar te kijken. Het is wel een voordeel dat we bijna altijd alleen met zijn tweeën zijn op de afdeling waardoor je het er iets gemakkelijker over kan hebben. Ze weet wel dat wij bezig zijn met een moestuin en soort van open haard (was onder andere voor de uitleg van onze BOV) en dat we van kamperen houden. Voorlopig hou ik het nog op haar idee van een stroomuitval en dat het gezonder is om uit eigen tuin te eten en wil daarop rustig verder bouwen.

Harstikke mooi!

Wellicht kun je gewoon beginnen bij die stroomuitval. Wat valt er uit als de stroom uitvalt, nagenoeg alles! Dus kunnen blijven eten en drinken, koken, licht warmte, zelfs het riool, dat soort onderwerpen. 1 voor 1... uiteraard.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...