Ga naar inhoud
GENEGEERD

Grote Amerikaanse stad failliet

Keyser Suze
 Share

Recommended Posts

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-21997802

De Californische stad Stockton, met bijna 300.000 inwoners, is failliet verklaard. Veel werkelozen, hoge criminaliteit, de das werde omgedaan door een $900 miljoen gat in de pensioenen.....gaat niet goed mensen. Ook andere Amerikaanse steden hebben het moeilijk. Hoe lang nog vraag je je af?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Bunkerprepper
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-21997802

De Californische stad Stockton, met bijna 300.000 inwoners, is failliet verklaard. Veel werkelozen, hoge criminaliteit, de das werde omgedaan door een $900 miljoen gat in de pensioenen.....gaat niet goed mensen. Ook andere Amerikaanse steden hebben het moeilijk. Hoe lang nog vraag je je af?

Kleine nuance (maar het blijft in weze bijna net zo erg :D)

De stad is er financieel zo slecht aan toe dat de stad failliet verklaard zou kunnen worden als bepaalde crediteuren dat eisen. De rechtzaak ging er om dat de stad bankrupt-protection nodig had om dit gedwongen faillissement te voorkomen.

Kernvraag die voorlag is of die maatregel om nu onder protection te mogen vallen terecht of onterecht was. Oordeel van de rechter is dat bankrupt-protection van toepassing is.

http://www.stocktongov.com/files/News_2013_4_01_StocktonChapter9Eligible.pdf

Daarnaast is er sprake van mogelijke bevoordeling van bepaalde crediteuren zoals pensioenfondsen voor medewerkers...

Allemaal niet zo mooi daar dus...

Bunkerprepper

Link naar reactie

De stad is er financieel zo slecht aan toe dat de stad failliet verklaard zou kunnen worden als bepaalde crediteuren dat eisen. De rechtzaak ging er om dat de stad bankrupt-protection nodig had om dit gedwongen faillissement te voorkomen. [....] Bunkerprepper

Dank voor de nuance; wat ik ook wel aardig vond is dat er veel meer steden zijn die in eenzelfde situatie zitten....

Link naar reactie

In het boek 'Unthinkable' ( http://preppers.nl/forum/threads/3683-Karma-9 ) staat een uitgebreid verhaal over een feitelijk failliet stadje in California, een van de vele. Bizar om te lezen! "Iedereen wil graag dienstverlening, maar niemand wil er voor betalen" zegt de burgemeester (de kleine Amerikaanse overheid etc). Dat leidt dan tot heel aparte taferelen.

Het gemeentehuis staat leeg. Er is alleen nog de burgemeester en één dame die de telefoon aanneemt en nog zo wat kleine klusjes doet. Op de trap voor het gemeentehuis staat een businessman voor een handjevol gegadigden huizen van failliete burgers te veilen. De brandweercommandant heeft nog maar een team van 5 man ofzo - hij is zijn beroep opnieuw aan het uitvinden - om met zo'n kleine bemensing 24/7 veilig branden te blussen, moet je heel andere procedures bedenken. Etc etc. Fascinerend en beangstigend!

Link naar reactie

Ik vind berichten van steden in Amerika die er niet slecht aan toe zijn meer het vermelden waard ,

Anders kunnen we nog wel even meer van hetzelfde blijven posten :confused:

Goede post hoor @Keyser Suze, alleen ik lees de amerikaanse forums al zo veel dat slecht nieuws uit Amerika nou niet meer echt nieuws is..

Amerika is zo enorm 'down the drain' datv ondanks dat ik het een geweldig land vind ik er nu voor geen goud zou willen wonen ( uhm als we over tientallen kilo's praten is het mogelijk dat ik een gevalletje "dat kan ik me zo niet meer voor de geest halen" krijg)

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...