Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Gasproblemen Apeldoorn duren langer

Het kan nog wel de hele week duren voordat alle 1300 huishoudens in de Apeldoornse wijk De Sprenkelaar weer gas hebben. Dat liet netbeheerder Liander zondag weten. Er is tot nu toe ruim 20 kuub modder en water uit de leidingen gehaald.

Liander waarschuwt de bewoners om niet in huis te koken op een campinggastoestel. „Dat kan een koolmonoxidevergiftiging opleveren”, zei een woordvoerster.

De netbeheerder is nog druk met het verwijderen van de modder en het water uit de leidingen. „Het is mogelijk dat het water zich door de leidingen verder verspreidt, waardoor juist nog meer huishoudens worden getroffen. We verwachten niet dat dat er veel zullen zijn”, aldus de woordvoerster. Er kunnen zondag nog geen huishoudens worden heraangesloten op het gas.

De gemeente Apeldoorn is verantwoordelijk voor de bewonerszorg en geeft daarover later nog informatie.

De problemen ontstonden vrijdagochtend door werkzaamheden van waterbedrijf Vitens.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gasproblemen Apeldoorn duren langer

Het kan nog wel de hele week duren voordat alle 1300 huishoudens in de Apeldoornse wijk De Sprenkelaar weer gas hebben. Dat liet netbeheerder Liander zondag weten. Er is tot nu toe ruim 20 kuub modder en water uit de leidingen gehaald.

Liander waarschuwt de bewoners om niet in huis te koken op een campinggastoestel. „Dat kan een koolmonoxidevergiftiging opleveren”, zei een woordvoerster.

De netbeheerder is nog druk met het verwijderen van de modder en het water uit de leidingen. „Het is mogelijk dat het water zich door de leidingen verder verspreidt, waardoor juist nog meer huishoudens worden getroffen. We verwachten niet dat dat er veel zullen zijn”, aldus de woordvoerster. Er kunnen zondag nog geen huishoudens worden heraangesloten op het gas.

De gemeente Apeldoorn is verantwoordelijk voor de bewonerszorg en geeft daarover later nog informatie.

De problemen ontstonden vrijdagochtend door werkzaamheden van waterbedrijf Vitens.

Ik wou het net plaatsen, maar je was me voor! ;-)

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Peerke

@CtM: Ik las het ook net. Een week zonder gas. Hebben ze geluk dat het geen winter is.

Deze post delen

Ach, voor het bedrag aan schadevergoeding mag hier het gas er ook wel af.

"Liander betaalt een schadevergoeding. De eerste 8 uur krijg je 35 euro. Daarna krijg je iedere 4 uur 20 euro. Daarmee loopt de schadevergoeding op tot 120 euro per dag. De vergoeding voor een hele week zonder gas kan dus oplopen tot meer dan 800 euro. Het gaat om meer dan 1000 gezinnen, dus de kans is groot dat Liander bijna een miljoen euro aan schadevergoedingen kwijt is. Liander heeft hier een speciaal budget voor."

Overigens las ik dat het allemaal begon met een kapotte waterleiding, net als vorig jaar hier het geval was, ehm, en vaker, want ik heb regelmatig last van "geen water ivm breuk ergens"

Ook vandaag was er hier een leidingbreuk en veroorzaakte een verzakking/gat in de weg...waar in elk geval één auto in verdween en een camper bijna.

Waaruit ik zo'n beetje concludeer dat het slecht gesteld is met de waterleidingen.

image-4384436.jpg

• Leuk 1

Deze post delen

@CtM: Ik las het ook net. Een week zonder gas. Hebben ze geluk dat het geen winter is.

Als je mij wilt quoten, moet je @changingthemindset gebruiken. CtM is gewoon makkelijker toe te passen om een verhaal goed af te sluiten;).

ontopic: Inderdaad! En nu maar kijken hoe de burgers dit gaan aanpakken wat de gaskokers, en warmwaterverbruikers betreft. Misschien levert dit een mooi preppergerelateerd stukje op in een lokale dan wel landelijk nieuwsblad! :)

CtM

Deze post delen

Gast Peerke
Als je mij wilt quoten, moet je @changingthemindset gebruiken. CtM is gewoon makkelijker toe te passen om een verhaal goed af te sluiten;).

ontopic: Inderdaad! En nu maar kijken hoe de burgers dit gaan aanpakken wat de gaskokers, en warmwaterverbruikers betreft. Misschien levert dit een mooi preppergerelateerd stukje op in een lokale dan wel landelijk nieuwsblad! :)

CtM

Oke. Ik zal je voortaan gewoon quoten.

Ik had het nieuws ook gelezen en er op die nieuwssite gereageerd met:

http://www.preppers.nl

Op alles voorbereid.

(beetje reclame kan geen kwaad, is makkelijker dan flyeren)

Hopelijk zal http://www.preppers.nl vaker bezocht worden met mogelijk nieuwe leden.

Deze post delen

Gevaar campinggas

De netbeheerder waarschuwt de getroffen bewoners nadrukkelijk geen alternatieve gasbronnen als campinggas te gebruiken, onder meer omdat bij gebruik daarvan binnenshuis koolmonoxide vrij kan komen. Informatie over de gasstoring is onder meer te vinden op de website van de gemeente Apeldoorn.

Bron: http://nos.nl/artikel/655469-hele-week-gasstoring-apeldoorn.html

Deze post delen

Laat ik als (budget) prepper nou net in een buurt direct naast deze buurt wonen in Apeldoorn :)

Zo zie je maar dat het je zomaar (bijna) zelf kan gebeuren :(

Ik had deze storing gewoon kunnen doorstaan gelukkig (ook al was het winter!)

Zo zie je maar weer dat een beetje preppen echt geen overbodige luxe is!!

Deze post delen

Ik hoorde dat alle gedupeerden 120€ vergoeding per etmaal krijgen om toch ergens te kunnen eten, douchen etc. Ze mogen van mij hier ook het gas voor een week of twee afsluiten dan.:o

Deze post delen

Zojuist een bewoner gehoord in een nieuwsbericht: het is behelpen, maar nu zie ik tenminste weer eens wat mensen uit mijn buurt. Die ik nog nooit gesproken had ...

Het brengt de mensen wel dichter tot elkaar, en zullen ze samen oplossingen bedenken om hun ongemakken te verlichten.

als ik 120 euro per dag zou krijgen, mag van mij hier ook het gas uit hoor!

Deze post delen

Gast Peerke
Zojuist een bewoner gehoord in een nieuwsbericht: het is behelpen, maar nu zie ik tenminste weer eens wat mensen uit mijn buurt. Die ik nog nooit gesproken had ...

Het brengt de mensen wel dichter tot elkaar, en zullen ze samen oplossingen bedenken om hun ongemakken te verlichten.

als ik 120 euro per dag zou krijgen, mag van mij hier ook het gas uit hoor!

Hoi @Communicator: wat denk je van de volgende 112 melding hier in de buurt ?

19:59:31 02-06-14 melding PROEFALARM DARES REGIO12 CODE 006

regio 00 LMAZ Landelijk Meldkamer Ambulance Zorg

eenheden 1800010 DARES Landelijk Bestuur

1800012 DARES Snel Inzetbare Groep Communicatie Ondersteuning SIGCO

Deze post delen

Gaslek gebruikt voor oplichting Apeldoornse ouderen

APELDOORN - Oplichters zijn woningen van oudere bewoners van de wijk Kerschoten in Apeldoorn binnengedrongen met de smoes dat zij de gasleiding kwamen controleren. Gezien de grootscheepse gasstoring van de afgelopen dagen een geloofwaardig argument. Eenmaal binnen vroegen de mannen of de bewoners ook sieraden of geld hadden.

De politie kreeg dinsdagmiddag meerdere meldingen van oudere bewoners die in de wijk Kerschoten twee mannen binnen of aan de deur hadden gehad, die de gasleiding wilden controleren. Daarbij vroegen ze of de bewoners geld of sieraden hadden. Dit is niet de wijk waar op dit moment nog wordt gewerkt aan de gasleidingbreuk en de controle van de gasinstallaties.

"Gelukkig voelden de meeste mensen nattigheid en lieten de mannen niet binnen", zo laat de politie weten. Er is direct een onderzoek naar het duo ingesteld, maar de mannen zijn niet gevonden. De mannen waren tussen de 20 en 55 jaar, de oudste dik en fors, de ander slank met rossig haar. De politie weet niet of ze ergens iets buit hebben gemaakt, maar vraagt gedupeerden om altijd aangifte te doen. Ook wil de politie graag tips over dit duo en adviseert mensen om direct 112 te bellen.

Bron: De Stentor

Deze post delen

Vandaag 17:15 , een stroomstoring. Ook water pompen zijn uitgevallen.. Zorginstellingen zitten zonder stroom..

In Wezep, Hattemerbroek, 't Loo en delen van Hattem is zaterdagmiddag rond 17.15u de stroom uitgevallen. Dit is vermoedelijk veroorzaakt door een zekering die er uit is geknald in een transformatorhuisje aan de Oude Wapenveldseweg in Wezep. Een deel van Wezep had omstreeks 18.10u weer stroom. Liander verwacht rond 19:15 weer stroom te kunnen leveren.

Bijzonder is dat dit trafo huisje, niet tot de echt kritische infrastructuur werd gerekend, maar een groot deel van regio toch geen water en stroom meer heeft.

Zouder er meer mensen gaan preppen ?

Deze post delen

Vandaag 17:15 , een stroomstoring. Ook water pompen zijn uitgevallen.. Zorginstellingen zitten zonder stroom..

In Wezep, Hattemerbroek, 't Loo en delen van Hattem is zaterdagmiddag rond 17.15u de stroom uitgevallen. Dit is vermoedelijk veroorzaakt door een zekering die er uit is geknald in een transformatorhuisje aan de Oude Wapenveldseweg in Wezep. Een deel van Wezep had omstreeks 18.10u weer stroom. Liander verwacht rond 19:15 weer stroom te kunnen leveren.

Bijzonder is dat dit trafo huisje, niet tot de echt kritische infrastructuur werd gerekend, maar een groot deel van regio toch geen water en stroom meer heeft.

Nee waarschijnlijk alleen maar harder klagen. Men heeft echt nog lang niet het idee dat je ook voorbereid kan zijn op calamiteiten..

Deze post delen

Zorginstellingen ook niet voorbereid? Typisch. Nee, ik denk niet dat dit mensen tot preppen aan zal zetten. Teveel werk, en je moet zelf nadenken enzo. Voetbal komt eraan, veel belangrijker. Bovendien, je kunt nog steeds met een vingertje naar iemand anders wijzen en zielig gaan zitten doen hopend op schadevergoeding dus waarom zou 't in je opkomen dat je misschien zelf ook actie kunt ondernemen. Cynische bui vandaag, excuus.

Deze post delen

Stroomstoring Franeker e.o. Verwachte eindtijd 14:00

Als je twitter gebruikt, kan je de netbeheerder van jouw regio, en/of de regio waar je bent / heen gaat in de gaten houden.

Dat kan een hoop ergernis schelen.

Edit: het is al opgelost.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...