Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 430
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Quote van een bericht van het hulpverleningsforum:

11.13 had Enkhuizen weer stroom.

Hier hebben we van een van de buren met een pas geboren baby de CV op het aggregaat van onze HVA aangesloten zodat zij in elk geval voorzien waren van een werkende combi ketel.

Een andere buurman heeft 20 liter benzine uit zijn auto geheveld (tankstations waren natuurlijk ook buitenbedrijf) om het aggregaat van een volle tank te voorzien als dat noodzakelijk mocht zijn.

Hoewel best lastig, je komt er nu achter hoe afhankelijk je bent, bevordert het de saamhorigheid in de buurt wel niet alles is dus negatief :-)

mooie actie...

Meldkamer 112 roept op om enkel levensbedreigende situaties te melden. want ze raken overbelast.

Wat hebben we het toch goed voor elkaar he jongens!

1 regio heeft een stroomstoring en half Nederland raakt in paniek.

Nederland schijnt één van de beste stroom netwerken te hebben van de wereld... Maar nu kan je zelf ook wel zien dat dit niets voorstelt...

Meldkamer 112 roept op om enkel levensbedreigende situaties te melden. want ze raken overbelast.

1 regio heeft een stroomstoring en half Nederland raakt in paniek.

Nederland schijnt één van de beste stroom netwerken te hebben van de wereld... Maar nu kan je zelf ook wel zien dat dit niets voorstelt...

Laten we alle noodsirenes en accu's weghalen .... vertrouwt u nu maar op de overheid.:p

Al zou ik het gewild hebben had ik 112 nog niet kunnen bellen. Op het moment dat de stroomstoring begon, had ik ook geen mobiel bereik meer.

Dus landlijn noch mobiel. Via radio 2 nog een beetje info. Maar via twitter kon je op de hoogte blijven., not.

Wat ik dan jammer vind is, dat je geen idee hebt hoe lang het gaat duren. Moet je het maar even uitzitten, of maatregelen gaan nemen.

Maatregelen in de vorm van, zal ik mijn kachel/kooktoestel gaan pakken enz.

Maar ik heb weer licht :)

We dachten dat de school zou sluiten ,maar alles ging weer op papier en de stroom doet het weer.

(hee dat rijmt en we hebben het bij Nederlands over gedichten)

Schiet mij maar lek maar ik heb al 10 x die zin gelezen en zie nog steeds niet wat er dan zou moeten rijmen?

We dachten dat de school zou sluiten ,maar alles ging weer op papier en de stroom doet het weer.

Let jij maar goed op tijdens deze les dan... want rijmen en dichten is voorlopig nog niet jouw specialiteit ;) ghehehe

Afgezien van ongemakken was het snel weer een normale dag. Een kleine 2 uur vind ik gezien de aanleiding en omvang zeer kort.

Opvallend was ook hoe veel mensen bij elkaar aan de voordeur stonden en elkaar stonden aan te kijken, omdat ze geen info hadden. Het telefoon net was snel overbelast. Op mijn opmerking 'doe een radio aan en stem af op een regio zender' kreeg ik te horen dat dat niet gaat zonder stroom... Dat snap ik, maar is je auto accu dan ook leeg? zit er misschien een radio in je mobiel? ... hier hadden ze nog niet aan gedacht :eek: en dat gingen ze ook maar niet doen want ze hadden net koffie klaar en die stond koud te worden :eek: Wat slaapwandelen er toch veel mensen zeg!

En natuurlijk worden die sirenes van De Staat te duur als ze niet eens gebruikt worden :rolleyes: en een sms geloof ik al helemaal niet in, hoewel ik elke alarm ontwikkeling steun! beter veel keuze dan geen keuze.

...dan maar weer sirene's met de hand? kost 1x aanschaf en een beetje lui zweet :o veel goedkoper en doeltreffender, elke man wil er wel even een 120db slinger aan geven ;)

En toch vind ik het jammer dat het na 2 uur weer over is, het zou goed zijn als het 2 volle dagen was geweest! Nu lult iedereen er over maar dat was het dan ook. Nou heeft nog half Nederland niet in de gaten en niet ervaren hoe complex en fragiel onze 'welvaart' eigenlijk is... als je al niet eens bedenken kan om je autoradio aan te doen :confused: of naar een ziekenhuis of verpleeghuis te gaan om te assisteren in de chaos en onrust die daar ontstaat?

Schiet mij maar lek maar ik heb al 10 x die zin gelezen en zie nog steeds niet wat er dan zou moeten rijmen?

Weer rijmt op weer maar aangezien het om hetzelfde woord gaat is dat niet zo verwonderlijk. Het is in elk geval geen voorbeeld voor de nobelprijs literatuur.

Weer rijmt op weer maar aangezien het om hetzelfde woord gaat is dat niet zo verwonderlijk. Het is in elk geval geen voorbeeld voor de nobelprijs literatuur.

Volgens die uitleg zou deze zin ook rijmen omdat er twee keer het woord zit in zit.

;)

Volgens die uitleg zou deze zin ook rijmen omdat er twee keer het woord zit in zit.

;)

Het is niet omdat er twee keer zit in zit dat het rijm ook goed zit.

Maar eerlijk waar, gelukkig ben je een dame met pit

Terwijl jullie in Nederland last hebben van het grid

Blijf ik blij dat ik in Vlaanderen met de wokpan in de aanslag zit.

Nou sinds 12:10 heb ik weer stroom maar het duurde een uur langer voor ik ook weer internet had. Wat was ik weer blij met mijn noodradio want dat was even de enige manier waarop ik kon achterhalen wat er aan de hand was.

Netwerkbeheerder onbereikbaar, alleen kon ik wat mensen mobiel bereiken maar die hadden ook geen stroom.

Het was toch een pittige storing, extra politie op de been, verkeerslichten die niet werkten enz.

Het meest treffend vond ik toch wel het bericht dat 112 zowat plat ging omdat mensen daar gingen melden dat ze geen stroom hadden. Wat een sukkels, je zal hulp nodig hebben op zo'n moment.

Ik lees twitterberichten. Veel mensen die zich realiseren dat ze wat tekort kwamen...dat een lont in een petroleumstel wat ze hebben wel handig is, of een campinggaspitje willen kopen. Of juist blij waren met batterijlampje in de badkamer of handkoffiemolen.

Ook veel bedrijven die snel reclame maken. Ikea voor een opwindlamp, restaurant waar je kan eten, ik zag zelfs vroedvrouwen reclame maken :)

Iets voor de Prepshop @Simurgh ?...om ook deze momenten van storingen aan te grijpen om reclame te maken?

• Leuk 1

Wanneer je 'alarm' slaat ... of draait in dit geval, zal je wel iets moeten melden. Je trekt immers niet zomaar aandacht. Nou had ik in m'n vorige BOV, een ex brandweerwagen, een extra luidspreker. Die zat buiten bij een koplamp, en daar zette ik de radio hard op aan zodat het goed hoorbaar was. Is dat een idee? om de nieuws uitzending op straat te laten horen? zet er wel effe koffie bij klaar :p

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...