Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Misschien een idee om mini SHTF nieuws in 1 topic te plaatsen?

Vanmorgen: Stroomstoring Roosendaal

In Roosendaal zitten 11.000 huishoudens sinds vanochtend zonder stroom.

Monteurs van netbeheerder Enexis proberen de storing te verhelpen. Over de oorzaak is nog niets bekend.

Door de stroomstoring is onder andere het centrum van Roosendaal getroffen

Update: Storing verholpen. Volgens Enexis ging het om een spontane storing.

http://nos.nl/artikel/490996-stroomstoring-in-roosendaal.html

Ik ben namelijk wel benieuwd wat er allemaal in ons kleine landje aan klein nieuws zoals storingen gebeurt, en alles in 1 topic lijkt me handiger om het bij te houden. Als er geen behoefte aan is mag het ook weg.

Niks van gemerkt hier :) en anders had ik vandaag mijn koffie anders moeten klaar maken....

Maar op facebook genoeg berichten hierover gelezen. Mensen die het koud hadden en dergelijke. Wat mij er weer aan doet denken dat ik nog steeds een kachel moet hebben.

• Leuk 1

Niks van gemerkt hier :) en anders had ik vandaag mijn koffie anders moeten klaar maken....

Maar op facebook genoeg berichten hierover gelezen. Mensen die het koud hadden en dergelijke. Wat mij er weer aan doet denken dat ik nog steeds een kachel moet hebben.

Ik heb een tijdje terug een petroleumstoker op de kop getikt op Marktplaats voor maar 16 euro (tja, dat zal je niet snel meer tegenkomen voor dat geld) en het ding bevalt perfect. Stook hem op lampenolie van de Jumbo (Farmlight zuivere blanke olie is daar het goedkoopst). Lekkere stralingswarmte en genoeg voor m'n woonkamer. Als de stroom uitvalt, heb ik nog licht (stormlampen) en warmte. 'k Kan er tevens op koken.

dat is een geweldige aankoop en zijn geld meer dan waard :p

*snuffelen gaat* :p

'k Ben er ook erg blij mee en geniet bijna dagelijks van die lekkere warmte. Hij ruikt alleen even bij 't aansteken en het uitdoen.

Wel maf dat ik vanuit Amerika goedkoper een nieuw lont kan bestellen dan hier dichter bij huis.

@nanna: Bijvoorbeeld ja. Dit is dan een draagbare variant voor op boten. Veel mensen willen een Zibro Kamin, de rolls royce onder de oliestokers, maar ik heb een Toyokuni E80.

Belangrijkste is de capaciteit (bv die E80 is 2,8kw) en de olie die je erin gooit. Oude petroleum met verontreinigingen stinkt. Die lampenolie (zelfde als petroleum) is super zuiver van vloeibare paraffine gemaakt.

Misschien een idee om mini SHTF nieuws in 1 topic te plaatsen?

[admin] Voor de overzichtelijkheid op het forum is het beter om het juist strakker te houden, zodoende heb ik het topic hernoemd naar 'Stroomstoring Roosendaal'.

Wil je een overzicht maken van alle mini-SHTF's, dan leent de wiki zich er beter voor. Helemaal als je wilt meehelpen de wiki uit te bouwen.

Stroomstoring in Weert

Door een stroomstoring zitten zo'n duizend huishoudens in Weert zondagochtend zonder elektriciteit.

http://www.nu.nl/binnenland/3756213/stroomstoring-in-weert.html

Vergis ik mij, ik heb het idee dat storingen zoals, stroomstoringen, gaslekken en storingen bij internet, water lekkages en meer storingen van allerlei aard steeds vaker voorkomen.

En worden vaak afgedaan als een incident, ongelukje, kan gebeuren.....We hebben het onder contole....

alles super kwetsbaar.

Dat is alleen in Nederland. Hier komt dat momenteel nog minder voor.We verwachten dat het volledige net in één keer uitvalt.

En doordat aannemers leidingen kapot maken bij hun graafwerkzaamheden. Een derde van alle storingen komt door onzorgvuldig graafwerk.

onzorgvuldig graafwerk zal vast

veel leidingen liggen vaak heel ergens anders dan op een kaart staat kan ik je vertellen

ik heb het gevoel dat het wel vaker voorkomt, maar ook het gevoel dat mensen het steeds vaker gewoon accepteren. ze raken er gewend aan.

En doordat aannemers leidingen kapot maken bij hun graafwerkzaamheden. Een derde van alle storingen komt door onzorgvuldig graafwerk.

Helaas vinden dit soort zaken nog steeds plaats ondanks dat aannemers wettelijk verplicht zijn graafwerkzaamheden te melden :https://www.kadaster.nl/web/artikel/productartikel/Graafmelding-KLIC.htm

En ja dan gaat toch wel eens mis.....

Ja en neen, in Belgie weet men vaak niet op 3m nauwkeurig waar de leidingen liggen!

Investeren in scanners doen ze tot lader order niet (en ik zie de meeste wegenwerkers daar ook nog niet zo vlot mee werken.)

ik heb het gevoel dat het wel vaker voorkomt, maar ook het gevoel dat mensen het steeds vaker gewoon accepteren. ze raken er gewend aan.

behalve de mensen die aan een hartpomp of iets liggen kunnen we prima zonder 24/7 stroom, geeft niks als je af en toe geen stroom hebt ;)

behalve de mensen die aan een hartpomp of iets liggen kunnen we prima zonder 24/7 stroom, geeft niks als je af en toe geen stroom hebt ;)

En als je zo afhankelijk bent, zorg je voor backup.

laatst viel de stroom savonds in onze wijk uit, was maar 10 minuten ofzo. Ik vond het geweldig, als prepper ben je voorbereid op zoiets. maar het blijft grappig om te zien hoe mensen dan stuntelen om een beetje licht weer te krijgen, lopen ze rond met hun smartfoontjes, dat noemen ze dan echt hun reddingslijn hahaha

Vroeger moesten wijken van meerdere kanten voorzien worden van stroom, gas en water, zodat als er een toevoer uitviel, deze van een andere kant kon worden overgenomen. Dat princiepe is blijkbaar al lang verleden tijd.

Vroeger moesten wijken van meerdere kanten voorzien worden van stroom, gas en water, zodat als er een toevoer uitviel, deze van een andere kant kon worden overgenomen. Dat princiepe is blijkbaar al lang verleden tijd.

1 brand in een verdeelhuisje en je hebt een wijk zonder stroom, zelfs spoorbomen werken dan niet meer en dat levert veel gevaarlijke situaties op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...