Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zilver onder druk.

Kans
 Share

Recommended Posts

Zilver is net onder de 27 dollar/ounch gegaan.( herstel onder de 28 dollar/ounce)

Op zich bijzonder interessant, ondanks massale belangstelling voor oa zilver munten, kijk op bv us mint voor aantallen verkochte zilveren en gouden Eagles, lijkt de prijs te dalen... Om nog maar te zwijgen over de financiele ontwikkelingen die een vlucht uit PM nou ook niet echt logisch maken...

Op zich niks vreemds deze prijs/koersschomelingen, zilver is altijd volatiel geweest.

Wel spannend als zilver de 26 grens gaat raken, het volgende steunniveau is dan pas 22..

Kan een mooi instapmoment zijn, voor mij natuurlijk ook maar dan zie ik mijn huidige zilver verzekering ongewenst in waarde dalen.

Zal me verbazen als we echt de 22 dollar/ounch gaan halen, maar het is zeker niet uitgesloten.

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Kans, waarom heb je het consequent over ounch in plaats van ounce? Dit viel me in eerdere posts al op.

Sorrie sommige dislectie fouten zie ik gewoon pas als fout en goed langs elkaar staan.

Ik kan het nu lezen en binnen 1 minuut gewoon fout schrijven zonder dat ik het merk.

Hoop dat je je niet te veel ergert...

Grt

Kans

Link naar reactie

Sorrie sommige dislectie fouten zie ik gewoon pas als fout en goed langs elkaar staan.

Ik kan het nu lezen en binnen 1 minuut gewoon fout schrijven zonder dat ik het merk.

Grt

Kans

Volgens mij hoef je daar nooit excuus voor te vragen, zeker niet wanneer je kijkt hoeveel je foutloos wegschrijft. respect voor jou. :)

Link naar reactie

Ik blijf me verbazen over hoe de zilver markt blijkbaar gemanipuleerd wordt.

We zijn flink aan het overleggen of we een deel van ons spaargeld in zilver gaan beleggen.

Echter, met de huidige rare markt van ups en downs weten we echt niet meer waar we aan toe zijn.

Moeten we nu juist instappen of nog even wachten? Het lijkt wel of zilver elke dag weer verder daalt.

Mijn gevoel schreeuwt dat we nu moeten gaan investeren in PM, mijn wederhelft is nog niet zo van deze noodzaak overtuigt.

Zolang het daalt, gaan we echt niet instappen zegt hij dan. Hij ziet het doemscenario dat ik voor ogen heb nog niet als een reëel gevaar.

Ik ben echter bang dat als hij zover is dat hij wil instappen in PM we gewoon te laat zijn.

Dus, bespaar ik enorm op mijn boodschappen door zoveel mogelijk aanbiedingen te kopen, door zoveel mogelijk zonder pakjes en zakjes te koken en lokaal en seizoensgebonden te kopen.

Mijn plan is om van het geld dat ik van mijn beschikbare budget overhoud, binnenkort een aantal maple leafs te kopen.

Deze staan nu rond de 26 euro per stuk: redelijk betaalbaar dus.

Wat ik echter vreemd vind is dat bijvoorbeeld silvermountain een levertijd hanteert van 3 weken voor een simpele maple leaf.

Is dit nu een reden om maar meteen tot bestelling over te gaan of niet?

Link naar reactie

@Roodhaar,

Je moet alleen instappen als je dat zelf ok vind.

Wat ik of anderen ook schrijven, je moet er zelf vrede mee hebben.

Dat wederhelft probleem kan lastig zijn, zeker als je een gezamelijk buget hebt, praten dat moet helpen, probeer het met argumenten en eventueel kleine stappen... En argumenten moet je hier wel vinden er is genoeg over geschreven.

Het wordt natuurlijk niet voor niks gemanipuleerd, dus prik daar doorheen, anders lijkt voor velen goud betrouwbaarder...

Heb vrede met zowel stijging als daling, als het echt door het dak gaat heb je altijd te weinig, maar wees blij dat je wat hebt, als het daalt is het niet fijn als het onder je gemiddelde aankoopprijs ligt, maar dan zie ik weer een kans om goedkoop in te slaan, daarom is vaker inkopen geen slecht advies.

Morgen krijg ik weer een buisje binnen, dus nu gezien te vroeg gekocht, maar dat was vorige week niet duidelijk omdat de uitkomst van Cyprus zo onzeker was, en dus heb ik het geld dat ik toen over had weer geinvesteerd. Als je op het absolute minimum wilt inkopen koop je nooit, als je op het hoogste punt wilt verkopen ben je altijd te laat.

Na wat handelen krijg je daar vrede mee.

En als het fout gaat zal elke munt zijn geld waard zijn geweest, zo niet moet je er ook geen honger om hebben geleden.

Succes,

Kans

Link naar reactie

Zilver koop je om enerzijds je koopkracht veilig te stellen, anderzijds om ten allen tijde handel te kunnen drijven.

Ik zie die 1 ounce muntjes gewoon als het huidige equivalent van 30€. Rekent gemakkelijk.

En ja, de zilvermarkt wordt gemanipuleerd, net als de goudmarkt, al zijn daar de schommelingen veel trager.

So what? Heb je genoeg fortuin voor goud, goed voor jou, koop goud. Maar zorg dat je eerst zilver hebt, ander ga je

met schilfertjes goud een brood mogen kopen... :D

Link naar reactie

Grt

Kans

Beste Kans,

het stoort me geenszins, het viel me alleen op, ik had niet aan dyslexie gedacht omdat je (op een d/t-fout na) weinig schrijffouten maakt.

On-topic: ik verbaas me ook al tijden over de relatieve zwakte van de edelmetaal-koersen. Zie het als een kans om bij te kunnen kopen. Zie het als een poging om 'zwakke handen' uit de markt te schudden. Gezien de opeenstapeling van problemen op financieel/economisch vlak vraag ik me af of hier nog mensen intrappen. Wellicht staat sommigen het water zodanig aan de lippen dat zij gedwongen worden hun edelmetaal posities van de hand te doen, vergelijk het met de situatie rond 2008, de vorige grote correctie in goud en zilver. Ik verwacht dat de volgende spike omhoog sneller en harder zal gaan dan velen voor mogelijk houden.

• Leuk 1
Link naar reactie

Zilver is net onder de 27 dollar/ounch gegaan.( herstel onder de 28 dollar/ounce)

Op zich bijzonder interessant, ondanks massale belangstelling voor oa zilver munten, kijk op bv us mint voor aantallen verkochte zilveren en gouden Eagles, lijkt de prijs te dalen... Om nog maar te zwijgen over de financiele ontwikkelingen die een vlucht uit PM nou ook niet echt logisch maken...

Cyprus heeft nogmaals duidelijk gemaakt dat je nooit echt eigendom middels papier hebt.

Het blijft natuurlijk giswerk, maar ik heb zo het gevoel dat we nu begonnen zijn aan de ontkoppeling van de papieren en fysieke markt.

Stel je hebt 200.000 euro staan bij de ING.

Wat ga je dan doen?

Laten staan tegen 2%?

Zo wie zo betaal je 1,2% belasting hierover.

En voor minder dan 1% redement het risico nemen dat er haircut van ergens tussen de 20 en 80% zou kunnen plaatsvinden?

En zo wie zo, wat als de zuid europese landen een bankrun meemaken? Denk je dat een bank-vakantie tot die landen beperkt blijft?

Met een land als Italie of Spanje kan een bank-vakantie niet beperkt blijven tot die landen, dat moet dan EU wijd worden ingevoerd.

En daarna zullen er hoe dan ook capital controls zijn, voor alle EU landen. Zelfs al verlies je geen cent van je gespaarde, je zult er maar beperkte toegang tot hebben.

Wat zijn de alternatieven?

Aandelen kopen (die dan op jou naam staan)?

Een kluis kopen en het geld thuis neerleggen?

Goud (of zilver) kopen?

Ik geloof dat Cyprus een game-changer is. Men heeft een capitale blunder begaan. Die geest gaat niet meer terug in de fles.

• Leuk 1
Link naar reactie

Zo , wel dalen verder (nu echt richting de 27 d/o) mooi, beweging is goed vind ik....

Opnieuw als we onder de 26 d/o gaan dan is pas 22 de volgende weerstand.

Dus ik zal daar in de buurt weer gaan nadenken of en wanneer te gaan bijkopen, plus dat er wel centjes moeten zijn :p

Maar eindelijk weer leven in de koersen, dus actie!

De spelletjes echt doorgronden daar maak ik me geen illusies over dat lukt ons niet.

Ik zie het als signalen en in dit geval als uitverkoop, maar hou die 26 en vervolgens 22 in de gaten!

Als je wilt instappen probeer die momenten uit te zitten, het doet bij mij minder pijn om net na de dip te kopen dan dat ik net voor een dip koop en je geen idee hebt wanneer er een nieuwe bodem gezet wordt, die is er nu dus nog niet!

(ik heb dus net voor de dip wat gekocht... Nou ja het doet geen pijn hoor, ik heb al lang geleden geleerd dat als je echt spijt van je handelen kunt hebben dat je niet moet handelen)

@The lonely prepper,

Ik maak nog veel spel fouten hoor, maar omdat ik veel woorden google haal ik veel fouten eruit, het wordt pas lastig bij de woorden die ik niet veel gebruik en niet van weet, de standaard valkuilen weet ik en dan zoek ik het op, dat ik ze fout schrijf dus bv ounce, maar die zit weer even bovenaan de stack nu :rolleyes:

@OBL-Rien,

ben het met je eens,

Dat zou dus ook de reden kunnen zijn van de koers: de krachten willen voorkomen dat PM een vluchthaven wordt en dat kan je voor elkaar krijgen door de koersen te drukken met derivaten.

Voor de grote spelers maakt het echt niet meer uit, wat is het verschil tussen sterven en twee keer sterven?

Plus dat er signalen zijn dat die grote spelers uiteindelijk tovh winnen, doordat zij de markt bepalen en dus weten of en wanneer het gaat klappen, zullen ze op tijd al hun shorts omzetten in longs en dus gewoon weer van hun manipulatie gebruik maken.

Het ontploft pas als dat spel fout gaat, denk bv als er fysiek gewoon niks meer te krijgen is, als ze dan te laat van hun shorts afwillen dan is het jammer game over..

Neem aan dat zij meer weten dan ons of inderdaad redeneren wat is het verschil tussen omvallen of dubbel omvallen....

Jammer dat de impact zo enorm zal zijn, het spel ansich is fasinerend !

Prep ze (vergeet PM niet, lijkt een uitverkoop te zijn/komen)

kans

Link naar reactie

Zilver is wellicht ietwat te volatiel voor sommige investeerders.

Op de zilvermarkt kwispelt de staart de hond. (!)

Er is 100x meer papieren zilver aanwezig dan fysiek zilver.

Maar ook ik koop bij als het weer dipt.

En ook haal ik dan wat goud. Ik twijfel over Pd en Pt.

Link naar reactie

Klopt, maar als we alleen wat gaan posten als zilver boven de 33 of onder de 5 e/o komt dan was het wel heeel saai hier geweest...:confused:

Dit zijn toch wel leuke bewegingen om over te praten (vind ik..).

En deze beweging is nog niet ten einde..

Daarnaast alleen over voldongen feiten praten is leuk maar daar kun je over het algemeen niks meer mee doen..

Grt,

Kans

Hoezo staat zilver onder druk? Al tijden schommelt zilver rond de 0,70 euro per gram, en goud rond de 40 euro per gram.

op deze pagina's even naar beneden scrollen voor grafieken:

http://www.zilver-inkoop.nl/zilverprijs.html

http://www.zilver-inkoop.nl/goudprijs.html

Link naar reactie

Dat zou dus ook de reden kunnen zijn van de koers: de krachten willen voorkomen dat PM een vluchthaven wordt en dat kan je voor elkaar krijgen door de koersen te drukken met derivaten.

Nee, dat is niet eens nodig.

Als mensen niet langer in papier geloven dan zal ook de vraag naar papieren zilver en goud verdwijnen. Dus posities worden niet langer doorgerold, of zelfs gewoon per direct verkocht. En als er geld uit een zero-sum markt verdwijnt, dan gaat dit altijd met vallende koersen samen.

Het is niet eens nodig om de markt naar beneden te manipuleren.

Dit is overigens uiterst gevaarlijk. Voor the-powers-that-be (TPTB) kan dit er uit zien alsof ze gewonnen hebben, terwijl het juist betekend dat ze de laatste slag verloren hebben.

TPTB hebben over het algemeen graag een commodity markt die onder druk staat. Dan blijft het prijsniveau aangenaam omdat er nauwelijks inflationaire druk is. Dat men hiertoe manipuleert lijkt me niet onwaarschijnlijk, al ben ik eigenlijk van mening dat deze "manipulatie" in het systeem zit ingebakken.

Een lage inflatie betekend dat je flink kunt afromen. De belastingen en de geldhoeveelheid kunnen stijgen zonder dat het volk gaat morren.

So far so good.

Goud is de ultieme kanarie. Dus een stijgende goudprijs moet koste wat het kost gemodereerd worden. Het mag stijgen, maar niet te snel. Een paar procent per jaar is OK, en via de media kan het volk dom gehouden worden.

Cyprus is imo een game changer. Het demonstreert dat papier niet veilig is. Als de spaarders de papieren goudmarkt gaan verlaten dan manifesteert zich dit in dalende goudprijzen. Dit geeft het signaal aan TPTB dat alles okie dokie is.

Maar in werkelijkheid gaan de spaarders fysiek goud kopen. Dit werkt zich met vertraging naar de futures markt terug, vooral omdat vaker voor delivery gekozen wordt. Ondanks de delivery stroomt er echter zo weinig nieuw geld in de futures dat de prijzen toch blijven zakken.

Pas wanneer de warenhuizen het nulpunt naderen ontstaat lichte paniek. Eventueel stijgen de prijzen dan weer, maar de fysieke prijzen stijgen nu zeer snel. Onderwijl moeten we niet vergeten dat goud een kanarie werking heeft: parallel aan de dalende goudprijzen trekt de economie op onverklaarbare wijze aan. Ondanks het slechte nieuws, ondanks de aanhoudende financiële problemen. Verklaringen zijn er veel, maar slechts een enkeling zal willen zien dat dit het begin van de hyperinflatie is.

Men heeft namelijk het vertrouwen in papier nu verloren. Alle geld wordt zo snel mogelijk omgezet in fysieke dingen. Auto's, stoelen, TVs, Goud, Vakanties etc etc. Geld op de bank laten staan is out. De belasting of een default zal het bij je komen halen. Dat weet dan iedereen.

Let daarom op de volgende signalen:

Een dalende goudprijs en vallende comex inventory.

Afnemende spaartegoeden.

Plotselinge economische groei.

Dat zijn de signalen die hyperinflatie zullen aankondigen.

• Leuk 2
Link naar reactie

Koop liever 1oz munten dan grote broodjes zilver . Dit omdat het makkerlijker is om er mee te betalen in een shtf. De aanschaf is ook goedkoper omdat er btw vrijstelling is op munten. De canadese maple leafs(grote bekendheid bij groter publiek net als de american eagles) raad ik aan bij deze webwinkel. 25 euro 37 per stuk bij afname van 100 stuks en GEEN verzenkosten bij een flinke bestelling van 100 stuks tegelijk.

http://zilvergoudwinkel.nl/zilver-kopen/zilveren-munten/maple-leaf-zilver

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...