Ga naar inhoud
GENEGEERD

De politiek snappen..

Kans
 Share

Recommended Posts

Op aangeven van @hakin9 deze toevoeging:

EEN POGING TOT.......

Ik las net weer een mooi bericht van een Duitste minister "spaargeld in Europa is veilIg".

Nu snap ik ondertussen dat de politiek dit moet zeggen: een deel van hun werk is zorgen voor rust en stabiliteit.

Dus al zou het tegenovergestelde waar zijn. De politiek kan gewoon niet zeggen " ren voor je geld, de eerste 5% krijgt nog iets uit de pinautomaat, de rest is alles kwijt".

Het gevolg zou namelijk een directe instorting van de hele wereldwijde economie zijn...

Dus de volgende vraag is , kan zo iemand dan gewoon keihard liegen?

En dan wordt het leuk, want wat is echt liegen?

Bill heeft ooit gezworen dat hij geen sex had met zijn stagaire, achteraf bleek dat hij orale sex geen echte sex vond....

En wat bedoeld zo'n gast dan die roept uw spaargeld is veilig, nou laat ik wat voorbeelden geven:

Het is veilg vergleken met dat geld:

Op een tafel op de Albertkuipmarkt leggen met een bord "neem maar mee"

Het geld op een Cyprische rekening storten, detail dat is toch ook nog Europa tegenwoordig? Ach we moeten natuurlijk niet over details gaan zeuren dan kan de overheid nooit meer een uitspraak doen....

Het geld gebruiken om de kachel mee aan te maken.

Het geld door de versnipperaar malen.

Enz enz.

Dus in verhouding is je geld best veilig, maar of dat dan zekerheid is?

Denk zelf na en trek je conclusies.

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De politiek snappen maakt bij mij de volgende gedachten los. Politici, tenminste het gros, willen graag alles structureren. Voor allerlei potentiële problemen wordt een commissie ingesteld, een wet gemaakt, een toezichthouder aangesteld. Dat kost geld en tijd, waarbij dat laatste ook maakt dat de politiek vaak achter de feiten aanloopt.

Door een woud aan regels weet bijna niemand meer, hoe de Nederlandse wetgeving, laat staan de internationale wetgeving, in elkaar steekt. Er zijn juristen voor elk deelgebied nodig, die je als burger kunt inhuren voor een flink bedrag. Een hele grote goep papieren tijgers worden onderhouden door dit ingewikkelde systeem, plus natuurlijk de controlerende ambtenaren en de uitvoerende macht om misstappen te straffen.

Het is voor politici ondenkbaar dat er juist minder overheid, minder regels, minder belastingen, minder overheidsuitgaven nodig zijn, om een gezonde maatschappij te creëren. Wil je overblijf moeder zijn? Heb je dan wel een diploma? Wil je een taxi bedrijf opzetten? Moet je wel een licentie kopen. Radio zender? Telecom bedrijf? Dure frequenties aankopen. De burgers krijgen de rekening.

Ondertussen maken multinationals dankbaar misbruik van de trage, logge overheid door miljarden heen en weer te sluizen tussen belasting paradijzen. Banken zijn inmiddels voor een groot deel overheid geworden en essentieel in de geld creatie en distributie. Niemand binnen de overheid die hier tien, twintig, dertig jaar geleden al een visie op had, en op het juiste moment actie op heeft ondernomen. De politici hebben de crisis (crises!) laten gebeuren. De exorbitante bonussen in het bankwezen, bij de verzekeraars, de hypotheek verstrekkers, bij de farmaceutische industrie en ga zo maar door, zijn schrijnend.

Waarom is de bonus van de directeur van de SNS zoveel kwalijker dan die van de directeur van Ferrari? Omdat de banken, de verzekeraars, de zorgverzekeraars, de farmacie en andere soortgelijke 'bedrijven' in de huidige economie, in feite semi-overheid zijn. Net zoals een ziekenhuis, een huisarts, een school. Deze grote financiele kolossen hebben echter een bedrijfsfilosofie welke gericht is op slechts één ding: winst. Stel je voor dat er een organisatie is die basis scholen opkoopt, inlijft bij hun organisatie en de directie strijkt miljoenen op. Hoe lang zou dat worden getolereerd? Niet lang denk ik. En als de school kolos in de problemen komt financieel? Dan laten we de leerlingen en hun ouders en de leerkrachten toch niet het verlies bekostigen? Iedereen heeft een bank nodig, een school, medicijnen, een verzekering; niemand heeft een Ferrari 'nodig'. Idealiter hebben we ook geen verzekeringen nodig, of zijn we vrijer daarin keuzes te maken in plaats van alles te verplichten.

Men is in Brussel en Den Haag de draad kwijt. Onbegrijpelijke maatregelen volgen elkaar in hoog tempo op. Problemen en hobbels in het functioneren van de maatschappij en de economie worden aangepakt door de gebruikelijke inefficiënte, archaïsche maatregelen; meer regels, meer geld verslindende commissies, toezicht houders....en de rekening van dit alles wordt op de burgers afgewenteld.

Het meest kwalijk, vind ik en ik ben natuurlijk niet zo slim als die mensen in de Tweede Kamer die ervoor geleerd hebben, is dat mensen die aan de noodrem trokken en de alarmbel luidden, voor gek zijn verklaard. Ook nu wordt iemand als Nigel Farage die toch echt hele frisse ideeën heeft op een aantal punten, gedemoniseerd. En weggehoond.

De politici zijn doof voor zinnige, zuinige, reële alternatieven. De maatregelen die genomen hadden moeten worden enkele jaren geleden, werden vooruit geschoven. Er is maar één conclusie: de politiek heeft gefaald en faalt nog steeds.

Link naar reactie

Als je de capaciteiten hebt om snel en alert te schakelen en reageren kom je niet in de politiek.

Deze trage molen veranderd niet door 1 handige snelle ambtenaar, deze ene ambtenaar (die geen ambtenaren karakter heeft) zal hier al snel afhaken door frustratie.

maw. onze politici hoeven niet percee dom / onwillend te zijn. Ze hebben echter een wereldbeeld wat voor een groot deel is gevormd vanuit het ambtenaar-wezen. Vandaar ook al die langlopende onderzoeken.

Meten is weten, bijsturen zonder onderzoek zal niet werken / niet geaccepteerd worden, dus een politicus kan niet bijsturen op basis van 'geruchten' of 'de krant'.

Al met al best een moeilijk bestaan om in de stroperige ambtenarij je eigen plekje en die van je toekomstige werkgever te beschermen en als het even meezit ook nog het gevoel te krijgen dat je wat nuttigs voor de maatschappij doet.....

• Leuk 1
Link naar reactie

Stel je voor dat er een organisatie is die basis scholen opkoopt, inlijft bij hun organisatie en de directie strijkt miljoenen op. Hoe lang zou dat worden getolereerd? Niet lang denk ik. En als de school kolos in de problemen komt financieel? Dan laten we de leerlingen en hun ouders en de leerkrachten toch niet het verlies bekostigen?

Volgens mij is zoiets al meerdere malen gebeurd met oa hbo/mbo instellingen. Basisscholen, voor zover mij bekend, nog niet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...