Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mindfulness (Tijdens Stress)


Miss Jade

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
En de bekendste 'mindfulness' techniek: bidden. Wordt door de meeste gelovigen vrijwel dagelijks meerdere malen toegepast en vaak zijn deze mensen erg rustig/relaxed. Natuurlijk zijn er talloze uitzonderingen, maar verkijk je er niet op hoe krachtig deze 'techniek' is. Ik durf haast wel te stellen dat de meeste 'mindfulness' technieken gedistilleerd zijn uit het bidden.

 

Nah, laten we het niet over religie hebben, okee?

Misschien is het juist wel andersom, enz. enz. enz. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
@Heksenboot

Als je de planten water geeft is het wel de bedoeling dat je de planten water geeft ;)

Sproeien is serieus werk!

Moet je voor je zien als die leuke, mooie en lieve klein wezentjes/plantjes staan daar naar jou te kijken in de hoop op wat water.

En wat zien ze iemand die helemaal verloren /dromer is in die mooie regenbogen :o

Maar het zorg er wel voor dat je niet aan het malen bent in je hoofd.

 

Voor diegene die denkt nou nou..............het is grappig bedoeld met een ietsje serieuze ondertoon, Heksenboot zal dat wel begrijpen......denk ik.

 

Hahaha, inderdaad. :D

 

Kijk, je kan plantjes water geven, maar daar ook nog wat aandacht/energie bij doen. Goed voor de plant en goed voor jezelf (mindfullnes....).

Die regenbogen vinden ze lekker hoor. :p

 

Het 2e gedeelte van bewust ademhalen, is visualiseren.

Als je de adem visualiseert als energie/licht, dat door je lichaam heen gaat, wordt het nog effectiever.

 

Daar zou ik een heel verhaal over kunnen schrijven, maar ik denk dat @Miss Jade dat al in deel 3 gepland heeft..... toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nah, laten we het niet over religie hebben, okee?

Misschien is het juist wel andersom, enz. enz. enz. :)

 

Miljarden gelovigen (islam, christendom, etc etc) gebruiken die techniek (bidden) al eeuwen, dat lijkt me een goede reden om die techniek dan niet te vergeten in een topic over 'mindfulness'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Miljarden gelovigen (islam, christendom, etc etc) gebruiken die techniek (bidden) al eeuwen, dat lijkt me een goede reden om die techniek dan niet te vergeten in een topic over 'mindfulness'.

 

Jongen, als is de hele wereld "gelovig"...., ik doe er niet aan mee.

Als jij het wilt vermelden, zal ik je niet tegenhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongen, als is de hele wereld "gelovig"...., ik doe er niet aan mee.

Als jij het wilt vermelden, zal ik je niet tegenhouden.

 

De toonzetting van je post komt op mij over alsof ik een gevoelige snaar raak (terwijl ik niets opdring) of dat je toe bent/was aan een 'mindfulness-momentje', jammer!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
De toonzetting van je post komt op mij over alsof ik een gevoelige snaar raak (terwijl ik niets opdring) of dat je toe bent/was aan een 'mindfulness-momentje', jammer!

 

Je hebt gelijk.

Ik ben zo "mindful" geweest, je even een pm te sturen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot Die regen is zeker goed. Soms is het goed om ook het vuil goed van het blad af te sproeien.

Ik heb ook een regendouche. Heerlijk voor mindfulness. :p

 

Regendouche? Klinkt goed (pun intended). :)

 

Ik had het wel ergens anders over, maar dat geeft niet, want je hebt gelijk.

Eigenlijk bedoelde ik: als je een beetje met de rug naar de zon gaat staat en fijne druppels sproeit, dan krijg je regenboog-kleuren in de waterstraal. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik weet hoe een regenboog werkt. ;) Natuurkunde is mijn favo vak.

Ook heel erg mooi bij een waterval.

 

Ha, natuurkunde en scheikunde waren ook mijn favo vakken. :)

Hoe een regenboog precies ontstaat, is best nog wel ingewikkeld.

Op een of andere manier, heb ik het altijd leuk gevonden, om te weten hoe alles werkt. Ook een vorm van aandacht, misschien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Miss Jade Goed plan!!

 

Ah, helaas is het een beetje short notice voor @Miss Jade, maar misschien op de camping.

 

Dat lijkt me echt leuk, een kort moment met een paar mensen samen, i.p.v. alleen (of soms met mijn vrouw).

Eerst een stukje het bos in, op zoek naar een zonnige open ruimte, waar je alleen een briesje in de bomen hoort, het gezoem van insecten, de geur van het bos, het licht is soms een beetje groenig van de weerkaatsing op het loof, en soms goud-oranje, zo tegen de avond. En maar relaxen en energie opnemen/afgeven in de kringloop van zuurstof en kooldioxide. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooie man, totaal geen foute aura om hem heen. Zal me er eens in verdiepen. We weten wel hoe het zit allemaal en beseffen het ook wel, maar we begrijpen het niet dat we het beseffen en weten, en toch door blijven gaan met het doen wat we doen. En meditatie zou best weleens de oplossing kunnen zijn om je erop te wijzen, waar je anders blind voor bent door al die afleidingen om je heen; de wereld, de stress, het opgedwongenheid...

 

nice nice :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
En de bekendste 'mindfulness' techniek: bidden. Wordt door de meeste gelovigen vrijwel dagelijks meerdere malen toegepast en vaak zijn deze mensen erg rustig/relaxed. Natuurlijk zijn er talloze uitzonderingen, maar verkijk je er niet op hoe krachtig deze 'techniek' is. Ik durf haast wel te stellen dat de meeste 'mindfulness' technieken gedistilleerd zijn uit het bidden.

 

Nah, laten we het niet over religie hebben, okee?

Misschien is het juist wel andersom, enz. enz. enz. :)

 

Ik kwam net een link tegen over mindfulness en herinnerde dit topic, mijn posts en de pm's met Heksenboot. Inmiddels zijn we 1 1/2 jaar verder, in die tijd heb ik (volgens mij) een hoop geleerd. Mijns inziens nog te weinig over mindfulness maar genoeg over religie om te beseffen dat Heksenboot in zijn reacties (posts & pm) gelijk had (en heeft).

 

Als een admin mijn posts (en Heksenboot z'n reacties daarop) wil verwijderen lijkt me dat prima want het was off-topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...