Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Flow

De Oranjes (het koningshuis)

Monarchie of Republiek, mogen de oranjes blijven of niet?  

160 leden hebben gestemd

1. 1. Monarchie of Republiek, mogen de oranjes blijven of niet?

• Ja afschaffen, wat een euro's gaan we over houden voor betere doeleinden
      102
    • Nee ze mogen blijven, anders ga ik koninginnedag missen
      34
    • Anders, zie antwoord in bericht
      24

Recommended Posts

Sorry, maar mijn hart is oranje. En bij een president heb je dit iedere vier jaar

Mijn hart ook, zonder twijfel, maar daar heb ik geen koningshuis voor nodig ;)

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Wie weet heeft het koningshuis ook wel een functie bij economische ontwikkelingen en houdt .nl er netto meer aan over dan we kwijt zijn maar cijfers daarvan heb ik nooit kunnen vinden. In ieder geval hebben we de Bilderberg groep er wel aan te danken en die zitten er voor zichzelf en niet om de armoede in de wereld op te lossen. Daarbij komt dat het koningshuis al een enorm vermogen heeft en nog krijgen ze allemaal een uitkering. Over hersenspoeling gesproken.

Deze post delen

Volgende keer maar een paar oude Sissi films herhalen op tv;wel zo goedkoop en die oranje klapmongolen zien/snappen het verschil toch niet.

Deze post delen

Fijn voor ze, wat hebben die gasten daar te zoeken, volgende keer ga ik hun republikeinse feestje ook verstoren met mijn oranje posse, wat een jankerds.

• Niet leuk 1

Deze post delen

Fijn voor ze, wat hebben die gasten daar te zoeken, volgende keer ga ik hun republikeinse feestje ook verstoren met mijn oranje posse, wat een jankerds.

Sorry? We hebben gelukkig recht op vreedzaam protest en vrijheid van meningsuiting, en in dit geval werden 2 mensen illegaal afgevoerd en (tijdelijk) van hun vrijheid beroofd. En dat vind jij jankerds?

• Leuk 1

Deze post delen

Vrijheid van meningsuiting. Er zijn meer mensen die zich daar aan storen.

Deze post delen

Vrijheid van meningsuiting. Er zijn meer mensen die zich daar aan storen.

vrijheid van meningsuiting werkt 2 kanten op of je het leuk vind of niet

ik mag iedereen een paardenlul vinden of ze dat leuk vinden of niet

iedereen mag mij een paardenlul vinden of ik dat leuk vind of niet

Deze post delen

Nee, de oranjegekte jankt omdat de republikein wat anders roept.

Vandaar de politieactie en het geveinsde 'sorry' als truuk om er onderuit te komen.

Deze post delen

Precies! Onzinnig om je te gaan ergeren aan een paar man met witte t-shirts. 't Is Noord-Korea niet!

Deze post delen

Gast Heksenboot

Klopt dat?

Of heet dat majesteitsschennis?

:)

Deze post delen

Ik ben trots op ons koningshuis, en het visitekaarte wat het voor Nederland is, en dat het iets mag kosten? tja een koning in een opel ascona en een doorzonwoning staat zo apart.

Ik snap een andere mening ook wel, maar dit is mijn mening

Deze post delen

Ik ben trots op ons koningshuis, en het visitekaarte wat het voor Nederland is, en dat het iets mag kosten?

Ik was vanmiddag aan het rondkijken op wikipedia, ik kon vanaf Willem Alexander z'n voorvaderen volgen tot ergens in het jaar 1200. Of die bloedlijn nu klopt of niet, het waren allemaal mensen van de adellijke stand. Bij adel hoort vrijwel altijd grondgebied, verkregen door diefstal of oorlog (of weggeven nadat het gestolen was etc). De burgers van dat soort gebieden moesten (vrijwel altijd) betalen aan de adellijken.

Ik begrijp niet waarom iemand trots op adel kan zijn, hoe kun je trots zijn om mensen die je uitbuiten?

Deze post delen

Ik begrijp niet waarom iemand trots op adel kan zijn, hoe kun je trots zijn om mensen die je uitbuiten?

Ach, er zijn zelfs idioten die trots zijn op hun huidskleur. Wat dom om trots op iets te zijn waar je zelf geen enkele invloed op hebt/had...

Deze post delen

Klopt dat?

Of heet dat majesteitsschennis?

:)

sinds wanneer valt een bord met erop "weg met de monarchie" of witte shirts onder majesteitsschennis?

zover ik weet is het wel of niet leuk vinden van een monarchie geen belediging

laten we het even in een ander vat gieten

ik vind meisjes met rode haren mooi

beledig ik meisjes met niet rode haren dan? niet bepaald het is immers een gewone voorkeur

majesteitsschennis is het pas als je er scheldwoorden of iets dergelijks bij gaat gebruiken

Deze post delen

Gast Heksenboot
sinds wanneer valt een bord met erop "weg met de monarchie" of witte shirts onder majesteitsschennis?

zover ik weet is het wel of niet leuk vinden van een monarchie geen belediging

laten we het even in een ander vat gieten

ik vind meisjes met rode haren mooi

beledig ik meisjes met niet rode haren dan? niet bepaald het is immers een gewone voorkeur

majesteitsschennis is het pas als je er scheldwoorden of iets dergelijks bij gaat gebruiken

zie post #63

Nou staat er op dat bord: "De koning is een paardenlul". Vrijheid van meningsuiting, tegenover majesteitsschennis.

Daar had ik het over.

Deze post delen

zie post #63

Nou staat er op dat bord: "De koning is een paardenlul". Vrijheid van meningsuiting, tegenover majesteitsschennis.

Daar had ik het over.

ik heb niks gezegd over dat de koning een paardenlul is

dat was puur om aan te geven hoe vrijheid van meningsuiting werkt 2 kanten op

Deze post delen

Gast Heksenboot
ik heb niks gezegd over dat de koning een paardenlul is

dat was puur om aan te geven hoe vrijheid van meningsuiting werkt 2 kanten op

Jaja, niet zo serieus man, was maar een geintje. :)

Deze post delen

Jaja, niet zo serieus man, was maar een geintje. :)

Wat nog veel belangrijker is, is dat het hierom de vrijheid van meningsuiting van iedereen gaat. Daarom denk ik dat mensen hier serieus en vurig over zijn en praten. Uiteindelijk komt het hier op neer: een bordje omhoog houden met jouw persoonlijke mening word niet getolereerd als deze verschild van de staat/monarchie! Dit is slechts het begin... er zal vast een moment voor ieder zijn geweest of moet nog komen, dat jij graag je mening laat spreken. Misschien tijdens een protest of op een andere wijze, wat gebeurd er op het moment dat jij je mening niet kan/mag uitspreken? Dat je vervolgens meegenomen word, terwijl je grondrecht word overschreden. Hoe voel je je dan? het erge is dat steeds vaker zal gaan plaats vinden in de toekomst.....

Deze post delen

Wat nog veel belangrijker is, is dat het hierom de vrijheid van meningsuiting van iedereen gaat. Daarom denk ik dat mensen hier serieus en vurig over zijn en praten. Uiteindelijk komt het hier op neer: een bordje omhoog houden met jouw persoonlijke mening word niet getolereerd als deze verschild van de staat/monarchie! Dit is slechts het begin... er zal vast een moment voor ieder zijn geweest of moet nog komen, dat jij graag je mening laat spreken. Misschien tijdens een protest of op een andere wijze, wat gebeurd er op het moment dat jij je mening niet kan/mag uitspreken? Dat je vervolgens meegenomen word, terwijl je grondrecht word overschreden. Hoe voel je je dan? het erge is dat steeds vaker zal gaan plaats vinden in de toekomst.....

Precies! Ik las vandaag ergens een post dat we op 5 mei weer onze vrijheid gaan vieren, en dacht toen: zo 'vrij' zijn we helemaal niet. Bevrijd van de duitsers in 1945: ja. Echt vrij: nee.

Deze post delen

Gast Heksenboot

Ach joh, dat is nog niks. Ik kan je verhalen vertellen....

Vroeger gingen we nog echt demonstreren he? Wij lieten ons niet wegslaan, wij vochten terug.

Al die verhalen die je op het nieuws ziet van die vieze demonstrerende hippies, die een "verdiend" pak slaag kregen... Man, het was altijd de M.E. die begon te raggen.

Eerst insluiten, dan meppen. En dan huilen als we de straat openbreken.

Voorbeeldje:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kroningsoproer

En nu?

Slappe hap.

Deze post delen

Iedereen moet de vrijheid hebben om zijn eigen mening te uiten. Niets mis mee. Als zo iemand dan ook nog die mening weet te onderbouwen is het helemaal goed.Helaas zie je altijd weer genoeg mensen die domweg de mening van een andere niet onderbouwde hardroepende meningsuiter volgen. Dit hebben we in de loop van de geschiedenis vaker gedaan en loopt zelden goed af. Een hoop ellende is ontstaan door de mening van een enkel ontevreden individu. Als zo'n individu dit dan ook nog eens tijdens een crisis doet heeft hij al snel een horde impulsieve hersenloze aanhangers en voor je het weet sta je vanwege die mening je medemens op transport te zetten. Oftewel....De meerderheid van de mens heeft graag een baas,koning,president,dictator en/of meesteres die ze kunnen volgen.

Het kan ook anders natuurlijk.

Laat alle illusies varen dat het inruilen van het koningshuis voor .................... je leven mooier maakt.

Sluit je niet aan bij een groep maar wordt onderdeel van een groep waarin je eigen mening wel telt en ga de uitdaging aan om er wat van te maken.

Tot slot nog mijn persoonlijke mening ( gewoon omdat dat mag) Ik heb geen problemen met het koningshuis !! Ik heb een paar zware jaren achter de rug maar toen al mijn vrienden me lieten stikken ( met al hun menselijkheid) bleef de koningin me consequent brieven sturen. waar vind je nog zo'n trouwe penvriendin??

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...