Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

De Oranjes (het koningshuis)

Monarchie of Republiek, mogen de oranjes blijven of niet?  

160 leden hebben gestemd

1. 1. Monarchie of Republiek, mogen de oranjes blijven of niet?

• Ja afschaffen, wat een euro's gaan we over houden voor betere doeleinden
      102
    • Nee ze mogen blijven, anders ga ik koninginnedag missen
      34
    • Anders, zie antwoord in bericht
      24

Recommended Posts

Iemand nog zin om als SHTF een van de gratis woningen van de Oranjes te betrekken als onderkomen? Ik zou in mijn broek piesen als ik tientallen jaren de bevolking laat zweten voor mijn riante uitkering...en die burgers staan hongerig voor de deur.....goed, Willem is dan wel geen Saddam Hussain of elke andere dictator die over de ruggen van de mensen zijn Zwitserse bankrekening spekt, maar toch. We weten allemaal dat het hele huis Oranje riant kan leven van het gigantische vermogen dat ze bijeengeschraapt hebben.

Hierbij dan mijn openlijke verklaring: IK PIS OP HET HUIS ORANJE EN ALLES WAAR HET VOOR STAAT.

Gelieve deze tekst vooral te quoten, te verspreiden en toe te schrijven aan mijn fraaie alter ego Keyser Suze. Ik wens niemand kwaad, menselijk leed, pijn of ongemak in welke vorm of hoedanigheid dan ook. Ik wens de gehele familie Oranje het allerbeste. Wat ik niet wens is dat we nog tientallen jaren op moeten draaien voor de belachelijke kosten, privileges en feestjes van dit 'Goddelijke instituut' genaamd Koningshuis. Dat is zoooooo 1734......

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 644
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik spreek me dan wel uit over Belgie, maar weg met dat anachronisme!

Die mensen doen niet echt iets en kosten elk jaar miljoenen euro (no way dat een president meer of evenveel kost als de hele koninklijke familie onderhouden) Die president zou dan ook nog eens werken voor zijn geld (of dat is toch de bedoeling :p) en kan om de zoveel jaar worden vervangen indien nodig. Een koninkrijk is iets uit de middeleeuwen, mss vond de oude generatie nog dat respect onlosmakelijk verbonden was aan een ambt en kon zich bezig houden met het verzamelen van koekendozen met de beeltenis van de koninklijke familie op, maar jongens, dat is in mijn ogen verleden tijd. 1 ze zijn 500 jaar over tijd en 2, respect moet je verdienen.

Ik spreek me dan wel uit over Belgie, maar weg met dat anachronisme!

Die mensen doen niet echt iets en kosten elk jaar miljoenen euro (no way dat een president meer of evenveel kost als de hele koninklijke familie onderhouden) Die president zou dan ook nog eens werken voor zijn geld (of dat is toch de bedoeling :p) en kan om de zoveel jaar worden vervangen indien nodig. Een koninkrijk is iets uit de middeleeuwen, mss vond de oude generatie nog dat respect onlosmakelijk verbonden was aan een ambt en kon zich bezig houden met het verzamelen van koekendozen met de beeltenis van de koninklijke familie op, maar jongens, dat is in mijn ogen verleden tijd. 1 ze zijn 500 jaar over tijd en 2, respect moet je verdienen.

Euh, den onze hebben ze moeten importeren. Die hebben hier nooit voor iets ander gediend dan de kont van rijke politiekers te kussen in ruil voor koninklijke onschendbaarheid en een rijkelijk inkomen. Willen ze die ni kussen, dan worden ze een dag of 3 afgezet en kussen de politiekers mekanders kont (zie abortuswet en Boudewjin)

Van mijn part vliegen ze naar't gesloten asielcentrum in Steenokkerzeel voor ze uitgewezen worden.

O wee diegene die komt zeggen dat we dankzij ons koningshuis een colonie hadden en dat ons koningshuis ons bijeen houd. Da ze mij ermee gerustlaten. Geen enkele Vlaming wou België en nog minder een koningshuis. Ma ja, wie zijn die petit flamands, les paysants de rien du tout ... een echte koning, dat hebben we nodig. Ef OFF!

En oh ja, toch niks ergs hé, een stuk Vlaanderen aan Willempie schenken als dank voor onze 'vrijheid'

GESPUIS! Weg met de Lelieaards!

Persoonlijk ben ik voor afschaffing, maar wist je dat ons Koningshuis super veel geld binnenhaalt?

De Duitsers zijn helemaal weg van Willem en Max en kopen massaal van die troep dingen.

Vind wel dat als ze niet worden afgeschaft, dat feestjes van €5 miljoen wel effe niet gedaan mogen worden.

hun zijn ook halve duitsers, van mij mogen ze ze hebben, ik ben voor pure democratie niet voor een uitkering van dik 8ton belastingvrij op een jaar

Is dat alles wat ze krijgen, dik 8 ton per jaar?? Het wachtgeld voor oudpolitici loopt in de miljoenen per jaar! Geef die lui dan gewoon ww en daarna -als dat al nodig is- gewoon een uitkering net zoals ieder ander. Van die besparing kunnen we het koningshuis betalen en nog een best feestje vieren ook.

Is dat alles wat ze krijgen, dik 8 ton per jaar?? Het wachtgeld voor oudpolitici loopt in de miljoenen per jaar! Geef die lui dan gewoon ww en daarna -als dat al nodig is- gewoon een uitkering net zoals ieder ander. Van die besparing kunnen we het koningshuis betalen en nog een best feestje vieren ook.

die 8 ton is zakgeld want alle reizen huizen, koetsen en gedoe word APART betaald, van die 8 ton hoeven ze nog geen begonia te kopen

Ik ben voor, sterker nog ik ben tegen .

Voor afschaffing van de oranje vazallen van Bilderberg met een eigen vermogen ter waarde het BNP van een Midden-Amerikaans land!

Alleen de rente per jaar over dit vermogen,kan ik weet niet hoeveel sappelende mensen van een modaal inkomen voorzien.

Laat staan salaris voor het stelletje oranje tuig...

Hop met de giustizia fai da te !

Klopt maar dat is niet het enige kostenplaatje van de koninklijke familie, 24\7 beveiliging (kmar en dkdb), woningen en paleizen opknappen. Denk aan het mooie stekje van willem en maxima (wassenaar, de Horsten), het wagenpark op noordeinde + alle paarden van bea. Moeten ook verzorgt worden. Dan de complete staf en persoonlijke onderdanen die de familie heeft. En niet te vergeten de vaste lasten van al dit bezit, dit word allemaal niet van de tot nu toe vrij van belastingen 8 ton betaald....

Ach....We brengen zelf op jaarbasis ruim 143 miljoen euro naar de schatkist. Vrijwillig via de staatsloterij doen we dat. Dan kunnen we ook nog wel voor nog geen 50 cent per jaar het koningshuis onderhouden met een vrije dag op de koop toe. Presidenten zijn misschien democratisch gekozen maar wel vaak met een meerderheid van slechts enkele procenten. Als je dan net voor die ander ben leef je toch mooi weer 4 jaar onder een dictatuur ( democratie is de dictatuur van de meerderheid) Verder hebben presidenten natuurlijk ook helemaal niets in te brengen en kunnen ze zich zeker geen eigen mening veroorloven. Een president wordt gemaakt (of gebroken) door het bedrijfsleven en als hij een eigen mening gaat ontwikkelen ontstaat er wel ergens een schandaal. Als het koningshuis alleen maar zou functioneren als morele rem op de gestoorde politieke beslissingen is dat mij die 50 cent wel waard. En NEE !! ik ben geen koningshuis groupie of zo. Verder denk ik niet dat mensen die nu financieel slecht zitten er ook maar iets beter van worden als we het koningshuis opheffen en alles overdragen aan een polder Obama die gesponsord gaat worden door het bedrijfsleven / lobby's

Zoals we al zeiden @Castaway: geen van beiden.

Kom op, je kan wel wat beters bedenken, dan die 2 opties.

Haha dat klopt @Heksenboot. Ik heb alleen een beetje zitten porren in wat er al stond. Natuurlijk hebben we zelf hele andere ideeën maar die zijn niet geschikt voor de massa omdat die liever een zondebok zoekt en een leider heeft die alles voorkauwt. Ik persoonlijk werk liever constructief aan een kleinschalige oplossing in plaats van hopen op betere tijden verzorgd door een president of koning. Kreeg een beetje het idee dat het zo'n "helphetiscriciszoeksneleenzondebok"verhaal was en dat er wat mensen een president als oplossing zagen :p

Ach....We brengen zelf op jaarbasis ruim 143 miljoen euro naar de schatkist. Vrijwillig via de staatsloterij doen we dat. Dan kunnen we ook nog wel voor nog geen 50 cent per jaar het koningshuis onderhouden met een vrije dag op de koop toe.

Eerder zo'n tien euro pppj. Maar is nog steeds peanuts, ja.

Dus de staatsloterij denkt het nog niet eens. Goeie zaak trouwens, dat. En megahoge verkeersboetes ben ik het ook mee eens. Sukkelbelasting is dat.

Wat een mooie uitspraak @Mr.Gold Alleen zo jammer dat we daar blijkbaar zo'n miljoenen slurpend instituut voor nodig hebben. Een bodemloze put waar veel in verdwijnt en maar weinig uit terugkomt. Dat moet toch anders kunnen!

edit, doet de quote functie het niet meer?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...