Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Flow

De Oranjes (het koningshuis)

Monarchie of Republiek, mogen de oranjes blijven of niet?  

160 leden hebben gestemd

1. 1. Monarchie of Republiek, mogen de oranjes blijven of niet?

• Ja afschaffen, wat een euro's gaan we over houden voor betere doeleinden
      102
    • Nee ze mogen blijven, anders ga ik koninginnedag missen
      34
    • Anders, zie antwoord in bericht
      24

Recommended Posts

Maarûh leuk dat koningshuis bashen hiero ...... maarûh ..... ik heb hier nog niets gefundeerts gelezen hoe het dan allemaal wel moet, wel werkt en ons een fantastische toekomst toe doet lachen.

want iets afzeiken is 1 ... en verschrikkelijk makkelijk.

maar zeggen hoe het wel moet is 2

en dan aub met dezelfde hoeveelheid 'onderbouwde' quote's, onderzoeksresultaten, ellenlange citaten en passie als waarmee het koningshuis hiero werd/wordt afgezeken.

Want waar in de wereld gaat het naar jullie idee wel goed?

Dat komt omdat je driekwart van het lezen van de artikelen overslaat;)

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Maarûh leuk dat koningshuis bashen hiero ...... maarûh ..... ik heb hier nog niets gefundeerts gelezen hoe het dan allemaal wel moet, wel werkt en ons een fantastische toekomst toe doet lachen.

maar zeggen hoe het wel moet is 2

en dan aub met dezelfde hoeveelheid 'onderbouwde' quote's, onderzoeksresultaten, ellenlange citaten en passie als waarmee het koningshuis hiero werd/wordt afgezeken.

Want waar in de wereld gaat het naar jullie idee wel goed?

Wij hebben ook nog niets gelezen waarom ons koningshuis zo fantastisch is dat we er 100% achter gaan staan. Sterker nog, mensen die zich wat meer verdiept hebben in de achtergronden, de inkomsten van de familie Oranje, de rechtmatigheid van de troonopvolging, de kosten van het koningshuis, de baten, kortom, van alle kanten belicht, dan is het in de eenentwintigste eeuw niet meer dan onnozel om als volk een dergelijk veertiende eeuws concept te bekostigen en te steunen.

Je maakt je onsterfelijk belachelijk door jouw argumenten voor het koningschap te blijven verdedigen met traditie en liefde voor Oranje. En kennelijk heb je mijn laatste drie posten niet eens gelezen.

Basta!

Deze post delen

zeker voor ons Hollanders, we staan er immers om bekend ;)

Deze post delen

Dat komt omdat je driekwart van het lezen van de artikelen overslaat;)

Haha, zou best kunnen :)

Misschien moet er dan toch maar eens wat zakelijker en minder emotioneel geladen aan de aanhef geschreven worden dan ;) :p

Deze post delen

Wij hebben ook nog niets gelezen waarom ons koningshuis zo fantastisch is dat we er 100% achter gaan staan. Sterker nog, mensen die zich wat meer verdiept hebben in de achtergronden, de inkomsten van de familie Oranje, de rechtmatigheid van de troonopvolging, de kosten van het koningshuis, de baten, kortom, van alle kanten belicht, dan is het in de eenentwintigste eeuw niet meer dan onnozel om als volk een dergelijk veertiende eeuws concept te bekostigen en te steunen.

Je maakt je onsterfelijk belachelijk door jouw argumenten voor het koningschap te blijven verdedigen met traditie en liefde voor Oranje. En kennelijk heb je mijn laatste drie posten niet eens gelezen.

Basta!

ik heb we wel degelijk verdiept maar op mijn argumenten word niet ingegaan en alleen maar gereageert met dat ik uit mijn nek lul :confused:

Deze post delen

Als de koning volgens jou NIET boven (of buiten) de wet staat, HOE verklaar je dan dat de villa in Griekenland van Willempie ineens WEL een steiger mag bouwen, en de eilandbewoners niet?

dus nu staan we aan de Griekse kant? sorry maar ik ga me eerst even hierin verdiepen en dan in de hoop dat dat artikel wat u hier geeft ook echt de zaak van 2 kanten belicht

Deze post delen

Haha, zou best kunnen :)

Misschien moet er dan toch maar eens wat zakelijker en minder emotioneel geladen aan de aanhef geschreven worden dan ;) :p

Het is maar net hoe jezelf een stuk geschreven tekst interpreteert, sommige mensen kunnen juist zo'n zin gebruiken om wakker geschud te worden!

Deze post delen

Maarûh leuk dat koningshuis bashen hiero ...... maarûh ..... ik heb hier nog niets gefundeerds gelezen hoe het dan allemaal wel moet, wel werkt en ons een fantastische toekomst toe doet lachen.

Goh, misschien omdat dit het topic is over de oranjes?

Als je hier al een jaar lid bent, en nog steeds niets gefundeerds hebt gelezen over alternatieven die besproken worden, dan snap ik je reacties wel ja. Met alle respect heb ik dan het vermoeden dat (begrijpend) lezen niet je sterkste punt is.

• Leuk 1

Deze post delen

Zij nemen het bijzonder serieus.

De aflevering van Waldemar Torenstra is niet meer te vinden op internet. Niet alleen op programma gemist, maar helemaal niet meer.

Peter van der Vorst een RTL verslaggever vroeg een keer wat kritische vragen en dat werd niet gewaardeerd. Later stond hij te pissen en toevallig moest WA ook. Kennelijk zijn ze er niet uitgekomen toen. Hij werd geweerd tijdens officiële gebeurtenissen voor jaren en was niet meer welkom in de buurt van de oranjes.

Als iets ze niet aanstaat, dan wordt je gewoon ge-banned. :eek:

Deze post delen

Wij hebben ook nog niets gelezen waarom ons koningshuis zo fantastisch is dat we er 100% achter gaan staan. ......Je maakt je onsterfelijk belachelijk door jouw argumenten voor het koningschap te blijven verdedigen met traditie en liefde voor Oranje.

Heel simpel .... dat is het niet .... en waar je de liefde voor oranje vandaan haalt mag joost weten.

Is er een joost hier op het forum?

Wat betreft het lezen ..... de pot verwijt de ketel.

Ik heb nu al een paar keer geschreven dat op dit moment de huidige situatie mij op dit moment de beste lijkt en dat dat pas losgelaten kan worden op het moment dat er wat beters is anders wordt het een zootje.

Maar jou oranje haat verblind jou waarschijnlijk zo om dat te lezen want Järv heeft tenslotte geschreven dat hij koningsgezind is dus Järv is een lul en alles wat hij schrijft klopt niet en is dom.

Deze post delen

Heel simpel .... dat is het niet .... en waar je de liefde voor oranje vandaan haalt mag joost weten.

Ik heb nu al een paar keer geschreven dat op dit moment de huidige situatie mij op dit moment de beste lijkt en dat dat pas losgelaten kan worden op het moment dat er wat beters is anders wordt het een zootje.

Maar jou oranje haat verblind jou waarschijnlijk zo om dat te lezen want Järv heeft tenslotte geschreven dat hij koningsgezind is dus Järv is een lul en alles wat hij schrijft klopt niet en is dom.

Dat klopt natuurlijk niet helemaal, niemand is een l#l omdat hij of zij een voorstander is van het koningshuis. Daarentegen dat er eerst wat anders moet komen voordat het loslaten van het koningshuis mogelijk is lijkt mij totale onzin... We komen net uit een slecht huwelijk, laat het Nederlandse volk eerst maar eens even genieten van de vrijheid & een tijdje single zijn... Daarna een republiek opbouwen door het volk & voor het volk! Geen ministers maar een volktribunaal bestaande uit volksvertegenwoordigers (lees burgers) vanuit alle verschillende lagen van de bevolking.

Deze post delen

Ze hebben helemaal geen functie dus er hoeft helemaal niets beters verzonnen te worden.

Vaak is het argument dat ze deuren openen bij buitenlandse handelsmissies maar ze maken alleen nog indruk op het klootjes volk in die landen die ooit de sprookjes van Grimm hebben gelezen over prinsesjes en koningshuizen.

Je denkt toch niet dat grote bedrijven zo geïmponeerd zijn door de titel "Koning" dat ze plotseling niet alleen puur naar de zakelijke belangen kijken?

Je kunt dus net zo goed een veel goedkopere lintjes knipper aanstellen dan een complete en nogal prijzige familie onderhouden op kosten van de samenleving. Gewoon een soort ceremoniële president zoals in Duitsland voor het salaris wat past binnen de Balkende norm. Dan komen er nog reiskosten e.d. bij maar houdt het een keertje op bij één of twee miljoen per jaar ipv het schandalig grote bedrag wat het nu kost.

Deze post delen

Gast Heksenboot
@Heksenboot : met 1/ heb je wellicht een punt ..... is in mijn ogen ook grotendeels te wijten aan dat dit getypt is in plaats van tegen elkaar gezegd.

Maar ik kan het helaas niet anders optypen dan in de bewoording die dan in me opkomt ..... Ach en ik heb voor de rest een prima leven, dus de paar probleempjes die dat oplevert kan ik makkelijk hebben ;)

Het zou inderdaad heel mooi zijn als er geen lij ..eh.. leider nodig is en als er een is die het goed voor heeft met de wereld.

Alleen heeft de mensheid als geheel (niet individueel) al ruimschoots laten blijken dat ze hier absoluut niet mee om kunnen gaan.

Helaas is ook al regelmatig gebleken dat mensen die met de beste bedoelingen begonnen en het allerbeste met de wereld voor hebben voor het geld vielen en hun principes volledig lieten varen en juist het tegenovergestelde gingen doen....

ik zelf, ondanks dat ik het goed deed bij de Kmar, heb een bloedhekel aan autoritair gedrag ..... er is bij mij op het werk geen enkele manager die nog niet de wind van voren heeft gehad van me en ze laten me daardoor ook met rust. Er zijn ook 2 ex-werkgevers die dankzij hun grote mond hele slechte en pijnlijke herinneringen aan mij hebben.

Daar komt nog bij dat ik veroordeeld ben tot het werk wat ik doe omdat ik niet dom met 40 anderen 8 uur per dag het hele jaar door in dezelfde loods hetzelfde werk kan doen omdat dat op zeker fout gaat en ik ontplof.

.....maar om ff terug te komen ...met een land moet je wat ... en misschien is het omdat ik eraan gewend ben, of omdat ik ze wel mag, of whatever reden dat er in me kop rond gaat ... maar ik heb het gevoel dat het met de oranjes we het minst slecht af zijn en naar mijn vermoedens het het minst kost.

Wat iemand anders vind moet een ieder voor zichzelf weten en ik kan me goed voorstellen dat een ander er heeel anders over denkt .... en als er echt een beter systeem is dan de oranjes juich ik dat van harte toe ..... maar die heb ik nog niet gehoort ..... en die ik heb gehoort die goed leken hadden enge bijwerkingen.

Kijk we zitten al een heel eind in elkaars richting nu.

Zeker wat betreft typen en gewoon praten met elkaar, kan ik je bevestigen dat dat een wereld van verschil is.

Daarom hebben we ook SC. ;)

Ik zie jou regelmatig het woord "simpel" gebruiken.

Laten we het dan simpel houden. :cool:

Wel eens gehoord van de kunst van het weglaten?

Dat gaat zo:

Het hele zooitje zoals het nu is, minus het koningshuis.

Dat veranderd wezenlijk niets aan de hele bende.

Behalve dat jij dan je sprookjesgevoel moet missen. LB toch? :p

Deze post delen

ik heb hier nog niets gefundeerts gelezen hoe het dan allemaal wel moet, wel werkt en ons een fantastische toekomst toe doet lachen.

Niemand kan de toekomst voorspellen, we kunnen alleen naar het heden kijken. Als je accepteert dat alle mensen gelijkwaardig zijn dan besef je dat er geen ruimte is voor een middeleeuws concept als koning/koningin op kosten van de burgerij.

Deze post delen

Altijd heerlijk deze discussies over het wel of niet goedkeuren van ons koningshuis, graag iets minder fel allemaal want als je hier een halve dag niet leest dan ben je vervolgens de andere helft van de dag bezig om al jullie reacties te lezen :)

Verder, pff, waar zal ik eens beginnen.... ik ben wel een voorstander van het koningshuis (zo, gelijk een grote groep in dit topic die de rest van deze post gaat negeren). Ik zie geen reden om het af te schaffen (van mij mag de beste man de rest van het kabinet wel afschaffen), zeker niet als je bekijkt wat er dan voor in de plaats moet komen.

Men zeurt over de kosten van een koningshuis, tsja dat kost nou eenmaal geld. Ik las ergens dat de kosten zoiets van 120 miljoen per jaar zijn, dat is omgerekend wel 7 euro per burger... OMG OMG, de meeste mensen zijn per dag aan een pakje shag* meer kwijt dan aan het koningshuis per jaar (shag dan maar afschaffen?). Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die dankzij de exorbitant hoge kosten van ons koningshuis niet meer rond kunnen komen in de maand...

Een koning mag van mij (en moet zelfs vind ik) boven de wet staan, anders zouden we allemaal wel koning zijn toch? Politici staan natuurlijk niet boven de wet, ze gedragen zich er echter wel vaak naar en ook daar hoor je niemand over (en gevolgen van hun daden/acties zijn natuurlijk al helemaal niet ter sprake). Een koning vervangen door een president of welke andere vorm van machthebbers dan ook los je niks mee op, het kan eigenlijk alleen maar erger worden.

Koningen zijn zelfs ergens nog wel goed voor. Zo hebben leiders van andere landen bij voorbaat al veel meer respect voor een koning dan voor een gekozen staatshoofd. Verbeteren ze daarmee de relaties met landen wat ons weer voordelen in bijvoorbeeld de handel opleveren (nee uiteraard is dit voordeel niet voor jou, maar voor de baas van jouw baas zijn baas...)

Koningen zijn ook een bindende factor onder de bevolking, terwijl een gekozen ambtenaar 4 jaar domme dingen doet en weer weg is (of je zit er nog 4 jaar aan vast) en over het algemeen weinig binding bij het volk genereert. Een heel land kan gezamenlijk rouwen om een overleden koning terwijl er bij politici misschien melding in de krant word gemaakt van overlijden (beetje lastige vergelijking, ik denk namelijk dat een overlijden van Rutte misschien wel tot verbroedering kan leiden... ;) )

Gelukkig kunnen wij hier zo veel als we willen zeggen, het zal weinig tot geen invloed hebben op het koningshuis zelf, en van opdoeken is al helemaal geen sprake.

* shag mag vervangen worden door andere kleine lullige aankopen mocht je niet roken...

• Leuk 1

Deze post delen

Punt b: Je kan niet iedereen die naar de voedselbank moet over 1 kam scheren, het is jouw mening dat dit komt door domme pech.. Dit is geen feit!

Punt c: Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat mensen in de bijstand er überhaupt een dure levensstijl op na kan houden? Ben je wel eens in een bijstandswijk wezen kijken?

ik scheer niet iedereen over één kam, en wat ik bedoelde met domme pech is dat ze er zelf weinig tot niks aan konden doen omdat bijvoorbeeld hun situatie het beeld gaf dat ze best die dure hypotheek zou hebbe kunnen nemen, en dat ze dankzij de crisis geen baan meer hebben, alles kwijt zijn en in een klein huisje zitten om voor een deel afhankelijk te zijn van de voedselbank voor hun eten. het "domme pech" was dus niet negatief bedoelt mocht het zo zijn overgekomen.

en dat ik zei dat mensen in de bijstand er een dure levensstijl op na houden, daarmee bedoelde ik de gevallen die je ook ziet bij "een dubbeltje op zijn kant" of in sommige van die zielige interviews van een paar jaar terug dat mensen aan het klagen waren dat ze het zo moeilijk hadden met hun kinderen op de achtergrond op de nieuwe bank voor een enorme plasma TV zittend te spelen op hun DS ( wat ongeveer aangeeft hoe lang geleden ik bedoel ) ja als je die spullen bijvoorbeeld bij de Wehkamp op afbetalen koopt tegen een monsterlijk hoge rente, dan is dat voor een deel weer gewoon pech maar voor een deel ook gewoon een ondoordachte aankoop.

en ik weet niet wat u precies bedoelt met een bijstandswijk. wij hebben een redelijk groot huis, een éénsgezinswoning in een dorpje van 7 á 8000 inwoners, als u het heeft over de wijken met kleine huisjes waar alleenstaande bijstandsmoeders wonen met hun kinderen ergens midden in Den Haag ( wat in de stad is wat dus zowiezo al dure huizen zijn, vandaar dat het ook vrij kleine huizen zijn ) alleen ik heb ook een moeder in de bijstand, mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder moest dus alleen dingen opknappen, hoewel mijn vader en mijn moeder wel "gewoon" met elkaar om konden gaan waardoor we geen spanningen ervoeren als we eens in de twee weken opgehaald werden door hem om een weekendje te logeren.

Deze post delen

Men zeurt over de kosten van een koningshuis, tsja dat kost nou eenmaal geld. Ik las ergens dat de kosten zoiets van 120 miljoen per jaar zijn, dat is omgerekend wel 7 euro per burger... OMG OMG, de meeste mensen zijn per dag aan een pakje shag* meer kwijt dan aan het koningshuis per jaar (shag dan maar afschaffen?). Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die dankzij de exorbitant hoge kosten van ons koningshuis niet meer rond kunnen komen in de maand...

Het gaat niet om de hoogte van het bedrag maar om het feit dat deze familie het steelt. Daarnaast: als jij zonodig die poppenkast wil financieren lijkt mij dat prima, maar dwing niet anderen om jouw feestje te betalen.

Deze post delen

Het gaat niet om de hoogte van het bedrag maar om het feit dat deze familie het steelt. Daarnaast: als jij zonodig die poppenkast wil financieren lijkt mij dat prima, maar dwing niet anderen om jouw feestje te betalen.

sapperdeflap, heeft iemand de afstandbediening van de hersenen van @houthe gevonden? Kan iemand ze op ON zetten?

Deze post delen

sapperdeflap, heeft iemand de afstandbediening van de hersenen van @houthe gevonden? Kan iemand ze op ON zetten?

sorry hoor, een discussie is prima maar om dan maar telkens een hele reactie er aan te weiden om even een potje te gaan schelden? als u niks heeft toe te voegen zou u dan uw shelduitingen erbij willen verwerken in een iets serieuzere reactie?

Deze post delen

Wat een vooroordelen @houthe ;)

Ik heb je hele post gelezen!

Goed ik ga direct van start, waarom, waarom, waarom... Moet er iets anders voor het koningshuis in de plaats komen????? Staat dat ergens in de kleine regeltjes?

Wij "burgers" hebben helemaal geen koninklijke familie of een kabinet nodig!

Makkelijke vergelijking met een pakje shag maar laten we eerlijk zijn als ik net als Wimlex een behoorlijke uitkering zou trekken terwijl ik samen met mijn familie meerdere bedrijven bezit & ik ga de gemiddelde Nederlander ook nog vragen zowel mijn pakkies shag als die van mijn rokende familieleden te betalen dan is dat toch wel een beetje vreemd niet? (btw. ik rook geen shag maar goed).

Als ze graag in een ceremoniële functie als familie willen blijven (wat ik overigens niet terecht zou vinden, toon eerst maar eens middels onafhankelijk dna onderzoek aan dat je terecht op die functie zit) maar goed dan vind ik ook dat je zeker gezien de familie genoeg bedrijven bezit, je ook als familie kan zeggen "wij houden onze eigen broek op!"

Oftewel alle aanschaffen, onderhoud, beveiliging etc etc etc... betalen zij uit eigen zak!

Dan het huidige politieke systeem opschorten, een volksrepubliek starten waarin iedere burger opgeroepen kan worden om deel te nemen aan het volkstribunaal. Moet je dan eens zien wat een geld je dan gaat over houden, zorgverzekeraars afschaffen & het Canadese model aannemen, ditzelfde met betrekking tot openbaar vervoer volgens Oostenrijks model. Oftewel; je betaald belasting dus je bent verzekerd. Je betaald belasting dus je krijgt scholing voor je kinderen tot aan universitair opgeleid aan toe! Je betaald belasting dus kun je gebruik maken van openbaar vervoer & de openbare weg enz... Niks alles apart afrekenen, niks privatisering... al het geld wat overblijft kan worden geïnvesteerd in duurzame kwaliteitsproducten, voeding op bestelling i.p.v. overconsumptie & schone energie (golfslagenergie & iedereen gratis zonnepanelen) i.p.v. windmolenparken..

Ik kan nog wel even doorgaan maar ga natuurlijk niet alles lopen verzinnen, er zullen genoeg knappe koppen in het volkstribunaal aan het woord komen;)

(met waarschijnlijk wel nog betere ideeën)

Deze post delen

Wat een vooroordelen @houthe ;)

Ik heb je hele post gelezen!

Goed ik ga direct van start, waarom, waarom, waarom... Moet er iets anders voor het koningshuis in de plaats komen????? Staat dat ergens in de kleine regeltjes?

Wij "burgers" hebben helemaal geen koninklijke familie of een kabinet nodig!

Makkelijke vergelijking met een pakje shag maar laten we eerlijk zijn als ik net als Wimlex een behoorlijke uitkering zou trekken terwijl ik samen met mijn familie meerdere bedrijven bezit & ik ga de gemiddelde Nederlander ook nog vragen zowel mijn pakkies shag als die van mijn rokende familieleden te betalen dan is dat toch wel een beetje vreemd niet? (btw. ik rook geen shag maar goed).

Als ze graag in een ceremoniële functie als familie willen blijven (wat ik overigens niet terecht zou vinden, toon eerst maar eens middels onafhankelijk dna onderzoek aan dat je terecht op die functie zit) maar goed dan vind ik ook dat je zeker gezien de familie genoeg bedrijven bezit, je ook als familie kan zeggen "wij houden onze eigen broek op!"

Oftewel alle aanschaffen, onderhoud, beveiliging etc etc etc... betalen zij uit eigen zak!

Dan het huidige politieke systeem opschorten, een volksrepubliek starten waarin iedere burger opgeroepen kan worden om deel te nemen aan het volkstribunaal. Moet je dan eens zien wat een geld je dan gaat over houden, zorgverzekeraars afschaffen & het Canadese model aannemen, ditzelfde met betrekking tot openbaar vervoer volgens Oostenrijks model. Oftewel; je betaald belasting dus je bent verzekerd. Je betaald belasting dus je krijgt scholing voor je kinderen tot aan universitair opgeleid aan toe! Je betaald belasting dus kun je gebruik maken van openbaar vervoer & de openbare weg enz... Niks alles apart afrekenen, niks privatisering... al het geld wat overblijft kan worden geïnvesteerd in duurzame kwaliteitsproducten, voeding op bestelling i.p.v. overconsumptie & schone energie (golfslagenergie & iedereen gratis zonnepanelen) i.p.v. windmolenparken..

Ik kan nog wel even doorgaan maar ga natuurlijk niet alles lopen verzinnen, er zullen genoeg knappe koppen in het volkstribunaal aan het woord komen;)

(met misschien wel nog betere ideeën)

elk voordeel heeft zijn nadeel, deze combinaties zouden de perfekte samenleving vormen. maar zoals er ook genialen in het volkstribunaal komen zullen er ook minder snuggerlijke ( ;) ) mensen aan het woord komen met elk hun eigen mening, en praktisch niemand heeft een exact dezelfde mening als de ander, ook omdat je het aan het toeval moet overlaten of van elke groep meningen er evenveel mensen aanwezig zullen zijn bij het nemen van een bepaalde beslissing. wat weer nadelig werkt voor een andere groep, dus mensen zullen zich moeten identificeren aan de hand van hun doelgroep of de groep die overeenkomt met hun mening. waardoor je weer een "partijen" idee krijgt. en dat is juist wat we niet willen . . .

het is een mooi systeem, maar als ik vertel over een systeem waarbij er één persoon is die alles kan overzien, en wie samen met de mensen onder hem die naarmate ze groeien en dichter bij het volk komen net een treetje lager staan.

'

en dat vanaf de burgers een vraag met een probleem komt en die zijn weg naar boven werkt onderweg steeds een beetje word aangepast zodat het uieindelijk de beste en meest geschikte oplossing word voor het probleem omdat de vele partijen waar het doorheen gegaan is er hun meningen en bevindingen hebben bijgerekent, waarna het door de laatste persoon word ingezien en toegekent waarna de oplossing meteen bij de burgers terechtkomt en het positieve effect daarvan zich ook weer een weg naar boven werkt? ( ideale monarchie )

of dat mensen bepaalde groepen vormen met elk hun eigen identiteit en dat eens in de zoveel tijd de rest van het volk mag bepalen welke identiteit het beste bij hun past waarna ze zich met gebruik van een stem tot die groep laten behoren, en dat de groep met de meeste aanhangers en dus met het grootste deel van de bevolking krijgt meer macht als de anderen, de groepen overleggen onderling nog wel met elkaar, maar uiteindelijk komt de hoofdbeslissing toch bij de grootste groep te liggen. waardoor het belang van de grootste groep mensen in een land behartigd word op het hoogste niveau? ( ideale democratie, zonder al de extra tussenstappen van gemeenteraad en dergelijke )

elk regeringsstelsel is op papier helemaal geweldig, maar praktijk wijst altijd anders uit omdat de belangrijkste factor de mens is, en die is niet in theorie te verwerken. elk mens is anders en dus kun je de mens niet over een kam scheren waardoor er geen ideale regeringsvorm bedacht kan worden waarbij de mens de hoofduitvoerder is.

voor de rest een goed idee, maar ik denk dat ze daar gewoon niet moelijk wilde doen met ziektekostenverzekering verplichten ed. en ze het daarom in de belasting hebben verwerkt.

Deze post delen

sorry hoor, een discussie is prima maar om dan maar telkens een hele reactie er aan te weiden om even een potje te gaan schelden? als u niks heeft toe te voegen zou u dan uw shelduitingen erbij willen verwerken in een iets serieuzere reactie?

Excuses! Mocht iemand de afstandbediening van de hersenen van @konijn vinden, graag op het knopje STAND BY drukken.

En nu weer serieus....ik was nog erg braaf en zie het niet als shelduitingen (wat overigens met sch is, maar dat is de taalnazi in mij). Als mensen een nadere mening hebben en ze bediscussiëren dat, dan is het de bedoeling dat je argumenten aandraagt. Affijn, hou je vast:

ik vind het koningshuis belangrijk, eerstal omdat het zeldzaam aan het worden is,

DAS GEEN ARGUMENT

ten tweede omdat een koningshuis het gezicht van een land is,

DAS OOK GEEN ARGUMENT EN BOVENDIEN HEEFT WA EEN ROTSMOEL, ALLEEN MAXIMA ZIET ER LEUK UIT

de oranjes gaan op staatsbezoek en dat is niet een vakantie ofzo, nee ze overleggen handelsovereenkomsten en dergelijke.

JA DAT KAN NATUURLIJK NIEMAND MAAR DAN OOK NIEMAND ANDERS DOEN, BIJVOORBEELD IEMAND DIE GEKOZEN IS

toen koning Willem nog prins was werd hij over de hele wereld om hulp gevraagd vanwege zijn watermanagemant.

GRAAG EVEN WAT LINKS ERBIJ, VOLGENS MIJ ZIJN ER INTELLIGENTERE AFGESTUDEERDE INGENIEURS DIE MEER BETEKEND HEBBEN OP DIT GEBIED, IK NOEM BALLAST-NEDAM BIJVOORBEELD

wij hollanders doen er lacherig over maar over de hele wereld word om zijn kennis gevraagt.

LINKJES NAAR ARTIKELEN?

waarom ze ook moeten blijven, ten eerste al omdat het belachelijk veel geld gaat kosten,

FLAUWEKUL, ZE KOSTEN BAKKEN MET GELD, DUS LEVERT HET EEN VOORDEEL OP, WE KUNNEN DAN OOK ALLE PALIJZEN, HUIZEN, VILLA IN GRIEKENLAND EN DE RANCH IN ZUID AMERIKA VERKOPEN EN DIE BOOT OOK - GULDEN DRECK

want we zu;;en ze hoogstwaarschijnlijk bewaking meegeven,

DAT DOEN WE DUS NIET

en wat het punt ook is, er zullen campanges gehouden moeten worden

JE BEDOELT WAARSCHIJNLIJK VOOR EEN PRESIDENT?

( alleen de allerrijksten kunnen dat betalen, dus alleen zij zullen verkiesbaar worden gesteld ) elke vier jaar moeten er weer een paar duizend stemmentellers opgetrommelt moeten worden,

LEG UIT WANT IK KAN HIER GEEN TOUW AAN VASTKNOPEN

dan word er weer een aantal uur zendtijd daaraan verspilt,

OJEE NEE TOCH?

mensen zonder volmacht of singles die willen stemmen zullen noodgedwongen vrij moeten vragen wat ook weer verschrikkelijk veel geld kost.

ACH EN WEE, WAT DENK JIJ GELUKKIG GOED NA OVER DIT SOORT ZAKEN

en wat ook nog een punt is, de ene president zal telkens meer lenen om te kunnen investeren,

DAT GEBEURT AL JAREN MAAKT NIET UIT WAT VOOR OELEWAPPER ER MINISTER PRESIDENT IS EN ALS HET ZO ZOU ZIJN DAT DE KONING OF KONINGIN HIER IETS AAN KON DOEN - WAAROM HEEFT BEA OF WA ER DAN NOG NIKS AAN GEDAAN?

maar na 4 tot 8 jaar als zijn plan dan nog niet gelukt is zitten wij met een enorme staatsschuld,

WAKE UP CALL - WE STAAN 6E OP DE WERELDRANGLIJST

dan komt de volgende die belooft de staatsschuld op te lossen,

DAT HEEFT NOG GEEN ENKELE POLITICUS OOIT BELOOFD EN DAT KUNNEN ZE OOK NIET DAT IS MATHEMATISCH ONMOGELIJK

die legt zo veel bezuinigingen op dat we hem na 4 jaar weer wegstemmen om vervolgens weer iemand te krijgen die belooft minder te bezuinigen, uiteindelijk zijn wij dan net zo failliet als Griekenland en Amerika!

WE ZIJN NOG VEEL FAILLIETER DAN GRIEKENLAND EN USA, IK ZOU GRAAG WILLEN DAT JE MET BETERE ARGUMENTEN KOMT, IK HEB ER NOG GEEN EEN GELEZEN TOT NU TOE

het lijkt mij absoluut niet goed voor een economie en een samenleving als om de 4 tot 8 jaar een ander beleid word toegepast

HET LIJKT MIJ ERG GOED DAT WE NU EENS WERKELIJK EEN ANDERE KOERS GAAN VAREN

wat de rotzooi van het vorige oplost maar alle andere problemen verergert.

WAS DIT EEN ARGUMENT? IK MIS EVEN DE CLOU

en voor de positievelingen onder ons die hopen dat zodra de Oranjes weg zijn Nederland op anarchisme kan blijven draaien heeft het naar mijn idee gruwelijk mis.

HA, NU ZIJN MENSEN DIE TEGEN ORANJE ZIJN INEENS POSITIEVELINGEN, IK GA EVEN OPLETTEN OF ER NU NOG MEER SLIMMERE ANTWOORDEN KOMEN

daarvoor laat een regering te veel rotzooi achter ( als je hem weghaalt dan, laat maar lekker zitten dus ) voordat mensen dit verkeerd interpreteren,

DUS ALS IEMAND ROTZOOI MAAKT KUNNEN WE ZE BETER HUN GANG LATEN GAAN OM DE BOEL NOG MEER IN HET HONDERD TE LATEN LOPEN......

ik bedoel niet dat anargie niet kan werken, maar ik blijf bij mij idee dat het alleen kan werken in kleine gemeenschappen.

NOU DAT IS EEN GOED IDEE, GEWOON PER WIJK OF PER DORP OF 10.000 MENSEN DE ZAKEN ORGANISEREN, IS VEEL OVERZICHTELIJKER

en tuurlijk er gaat veel geld om in het koningshuis,

HOEVEEL DAN PRECIES?

en het is in feite niet eerlijk dat mensen zo'n goedbetaalde baan krijgen naar aanleiding van hun afkomst,

INDERDAAD - SPREEK JE JEZELF NU NIET EEN BEETJE TEGEN?

het is niet geheel democratisch,

HET IS ZELFS HELEMAAL NIET DEMOCRATISCH PANNEKOEK!

maar aan de andere kant WAT ZAL ER VERANDEREN DAN?

NOU ZEG HET MAAR,

de titel van minister- president word voortaan gewoon president. meer niet.

DAT IS AL EEN OPLOSSING MAAR IK ZOU HET NOG ANDERS DOEN, MAAR VOORUIT

met het geld dat het koningshuis krijgt betalen ze de staatsbezoeken,

EN HUN HUIZEN, HUN AUTO'S DE VAKANTIES HUN AANDELEN HUN VRETEN HUN PERSONEEL EN ZE KRIJGEN DAT GELD NIET, NEEN, DAT WORDT VERPLICHT AFGEPAKT DAT NOEMEN WE BELASTINGEN

en die staatsbezoeken zullen niet verdwijnen als er geen koningshuis meer is,

OH? HUH?

dan gaat gewoon de president met zijn of haar delegatie naar het buitenland.

PRECIES, EN DIE PRESIDENT IS DAN TENMINSTE NOG GEKOZEN

en wat ze ook met dat geld betalen is al het personeel dat ze nodig hebben,

JA ZE LEVEN ALS DOWNTON ABBEY.....

omdat het toch een enorm drukke baan is die ze hebben

VERTEL.....WORDT JE MOE VAN LINTJES KNIPPEN EN DE TROONREDE OPLEZEN?

word hun eten voor hun klaargemaakt,

EN HUN REET AFGEVEEGD?

en ze wonen in grote paleizen die ze zelfs als ze geen werk hadden nooit zelf helemaal schoon kunnen houden,

NOUU DAN GAAN ZE TOCH IETS KLEIENER WONEN?

dat is gewoon niet te doen,

JA ZEG, STEL JE VOOR!

dus ook daar hebben ze personeel voor.

NATUURLIJK

en dat personeel onderhoud dus het nationaal erfgoed namelijk onze paleizen,

WAAROM DENK JE DAT DIE HUIZEN EN PALEIZEN OP DIE LIJST STAAN? PANNEKOEK!

alleen Drakenstein was van de Prinses zelf dacht ik.

JA, EN DAN? BETAALT ZE HET OOK ZELF?

en een president word na zijn "loopbaan" de rest van zijn leven ruim onderhouden door de staat,

DAT IS DUS HET EERSTE WAT JE MOET AFSCHAFFEN EN IS DUS WEEEEEEEEER GEEN ARGUMENT

en als je dan kijkt naar Frankrijk waar ze de drie voorgaande presidenten ook nog in leven hebben is dat een dure grap.

ZIE LAATSTE CCOMMENTAAR

kijk eens naar Amerika, tuurlijk er zijn goede dingen, maar de rest is helemaal de weg kwijt, een staatsschuld bijna 20 000 miljard!

EUH....JA, MAAR WAT HEEFT DAT MET DE ORANJES TE MAKEN? DOEN DIE HET VEEL BETER OF ZO?

tuurlijk is het in Nederland ook niet zo goed, die stijgt 480 euro per seconde vanwege de rente, maar we zijn dan ook nog niet uit de crisis he,

NEE EN DAT GAAT OOK NIET GEBEUREN, MARK MY WORDS

maar in amerika gaat het bedrag 45000 dollar per seconde omhoog. ik weet niet of dit volledig te wijten is aan het beleid dat telkens verandert.

WAT DENK JE ZELF?

maar zowiezo de Oranjes mogen blijven van mij, als er een ramp komt is dat niet door hun want zij zijn onschendbaar,

HOE BEDOEL JE DIT NOU WEER? ZIJN DE ORANJES BESTAND TEGEN RADIOACTIEVE STRALING? ZIE JE WEL DAT HET VERMOMDE GRAY ALIENS ZIJN!

de koning heeft alleen nog een veto maar voor de rest maken de regering de eerste en tweede kamer de wetten, dus een ramp op financieel of logistiek gebied is moelijk aan hen te wijten,

DUS WE HEBBEN SOWIESO NIKS AAN ZE? IS DAT WAT JE PROBEERT TE ZEGGEN?

en als we een president zouden hebben zou hij of zij de schuldige zijn

MOOI, IEMAND DIE ZICH VERANTWOORDELIJK OPSTELT, DAAR HEBBEN WE WAT AAN

kortom laat de oranjes nog maar even lekker zitten

NOU, DAAR DENKEN MENSEN MET HERSENEN TOCH ANDERS OVER

( P.S. sorry voor de lange tekst en als je de tijd hebt genomen om hem helemaal te lezen ben ik u/je daar heel erg dankbaar voor. Kritiek welkom, ik vind het prettig als mensen mij wijzen op fout neergezette feiten,

IK HEB GEEN FEITEN GELEZEN EN ALS IK DAT OVER HET HOOFD HEB GEZIEN HOOR IK HET WEL!

PANNEKOEK!

• Leuk 1

Deze post delen

Koningen zijn zelfs ergens nog wel goed voor. Zo hebben leiders van andere landen bij voorbaat al veel meer respect voor een koning dan voor een gekozen staatshoofd. Verbeteren ze daarmee de relaties met landen wat ons weer voordelen in bijvoorbeeld de handel opleveren (nee uiteraard is dit voordeel niet voor jou, maar voor de baas van jouw baas zijn baas...)

Koningen zijn ook een bindende factor onder de bevolking, terwijl een gekozen ambtenaar 4 jaar domme dingen doet en weer weg is (of je zit er nog 4 jaar aan vast) en over het algemeen weinig binding bij het volk genereert. Een heel land kan gezamenlijk rouwen om een overleden koning terwijl er bij politici misschien melding in de krant word gemaakt van overlijden (beetje lastige vergelijking, ik denk namelijk dat een overlijden van Rutte misschien wel tot verbroedering kan leiden... ;) )

helemaal mee eens. en wat veel mensen ook niet weten is dat een koning zelfs meer is als een president, ( qua adelijke rang ) dus waarom gaan voor Minder! Minder! Minder! ( :rolleyes: mocht iedereen plotseling voor de pvv kiezen krijg je dat dus )

overigens zorgt een monarch niet alleen voor verbroedering bij overlijden. maar iedereen staat als één blije massa te kijken als de koning voorbijrijd, heel Nederland leefde mee met Mabel en de kinderen. . . . ( weer een voorbeeld bij overlijden maar het bracht verbroedering ) van een koning ga je ( of kun je ) houden, bij het overlijden van een president zullen er ook wel mensen zijn die gaan huilen, maar dan alleen aan het begin van zijn of haar ambtstermijn, daarna is alweer de helft zich voor de kop aan het slaan dat ze hem of haar toch nog een tweede termijn hebben gegeven om het land nog dieper in de shit te laten helpen, tuurlijk zinkt NL ook in zijn staatsschuld weg, maar dat ligt niet aan de koning, dat lag toch echt aan je eigen stem, en aan het probleem dat ieder mens liever bezit dan dat hij weggeeft, wat de ideale regeringsvorm onmogelijk maakt

Deze post delen

. En wat veel mensen ook niet weten is dat een koning zelfs meer is als een president,

je verwart stratego en de werkelijkheid!

Deze post delen

Echt maf, het lukt me gewoon echt met geen mogelijkheid om capslock niet met een schreeuwende stem in mijn hoofd te lezen.

Overigens, @Keyser Suze , PALIJZEN schrijf je met een EI (of met een pen, haha). Sorry, dat is de taalnazi in mij.

En dan on-topic, ik snap niet goed waarom mensen vaak "maar dat andere is nog slechter" als argument denken te kunnen gebruiken om iets te rechtvaardigen dan wel te promoten.

Ik vind ebola veel erger, maar dat wil niet zeggen dat ik daarom maar malaria wil :rolleyes:

Je kan ook gewoon EN liever geen ebola willen krijgen, EN geen malaria, zonder dat dat afbreuk doet aan het feit dat ik malaria maar stom vind. Sterker nog, ik kan zo een hele lijst met ziektes opnoemen die ik liever niet zou willen krijgen, maar dat is nog altijd geen argument om dan maar malaria te willen.

• Leuk 2

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...