Ga naar inhoud
GENEGEERD

Cyprus, zeker geen uitzondering.

Kans
 Share

Recommended Posts

De politicus vallen weer over elkaar heen.

Cyprus is een special geval, of toch niet, wat is het nu.

In eerste instantie waren de meestal financiele ministers het absoluut niet eens met de uitspraken van Dijselbloem, dat dit de nieuwe manier van 'banken redden' is, maar nu zijn ze daar toch niet meer zo stellig over....

Lees bv:

http://www.zerohedge.com/news/2013-03-29/ecb-backs-dijsselbloems-liquidation-policy-template

En wat blijkt?, diverse landen hebben in de kleine letters juist deze oplossing zwart op wit al beschreven als oplossing mocht het echt fout gaan.....

Voor ons preppers natuurlijk geen nieuws, maar voor de kudde?

Engeland, Canada, VS zijn de laatse landen waar deze regelgeving boven water is gekomen.

En uiteindelijk zal iedereen gaan inzien dat zelfs als er geen wet over is die wet er wel zal komen of dat het gewoon gebeuren zal.

Het is simpel er is domweg geen andere oplossing voor wanbeleid dan dat de burgers daar hoe dan ook de klos van worden als het fout gaat.

Oja de laatste update over de ooit ' rijken' van cyprus ( alles kwijt! ):

http://www.zerohedge.com/news/2013-03-29/and-scene-big-cypriot-depositors-face-complete-wipe-out

En heel simpel als dat niet genoeg gaat opleveren komt de rest ook aan de beurt !

Hoe dat voelt? Lees:

http://www.zerohedge.com/news/2013-03-29/i-went-sleep-friday-rich-man-i-woke-poor

En dat het momenteel de verkeerde kant op gaat wordt ook steeds moeilijker te ontkennen, zelfs de struisvogels die hun kop een meter diep in het zand hebben zitten voelen iets landen op hun achterste, ja de eerste klodders van de shtf landen her en der...

Ik ben dan ook een van de gelovers die denken dat vroeg of laat harde assets de enige waardevaste spullen zullen zijn en enorm in waarde zullen stijgen en schaars zullen worden.

De grootste fout die je wellicht kunt maken is wachten tot je zekerheid hebt en ziet dat het fout gaat.

Als je bankrekening geblokkeerd is, PM door het dak is gegaan, de winkels geplunderd enz . Dan is het redelijk zeker maar ben je ook zeker te laat....

Je kunt aan veel nieuws twijfelen, het is pas zeker als de overheid het absoluut ontkend:

http://www.zerohedge.com/news/2013-03-29/oooops

Het zullen minder leuke tijden worden, maar nu kun je daar nog wat zaken voor op orde proberen te krijgen.

Onderschat het samenwerkings aspect ook niet, tot ziens op de mei meeting.

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Willem Buiter in FD: 1-3 Biljoen nodig om bestaande banken in eurozone weer normaal operationeel te krijgen. Cyprus methode zal hiervoor gebruikt worden. Als politici niet snel handelen stort alles in. Het best europawijd gecoordineerd direct na pasen beginnen.

Als je geld hebt moet je nu minimaal risico gaan spreiden (100k per bank). Of buiten banken.

Zoveel te langer overheden nu wachten zoveel te meer mensen gaan zich indekken, en dan werken die "milde vormen" van onteigening niet meer, en zullen ze nog gekkere dingen gaan doen.

Link naar reactie

Let op: Het kan ook zijn dat die 100K grens niet meer heilig is als men dat geld echt 'nodig' heeft.

Klopt, uiteindelijk is niks heilig.

Als ze geen geld vinden dan gaan ze alles belasten, bezittingen, goederen, transacties, tot het leven zelf belast zal worden.

De enige 'bescherming' kan zijn de meute voorblijven, dus nu pm, en indien nodig bv je huis verkopen, tot emigreren of de opstand aan toe...

Bij die opstand kun je dan weer beter achteraan de meute lopen...

Wie zegt dat het eenvoudig is...?

Prep ze,

kans

Link naar reactie

Fiat is dus nog nooit zo links geweest als het momenteel is.

Pm's is het antwoord.

Ik zit derhalve liever op een berg edelmetaal dan dat ik op een berg papier zit waar ik nog niet eens de aars mee schoon kan maken.

Greener (die aan het twijfelen is of die laatste zin wel netjes is...)

Link naar reactie

Kent iemand de docu Park Avenue (zoek zelf maar op Youtube). Geld is er genoeg, alleen bij de 1% van de 1% rijkste mensen.

't Gaat me nog steeds boven de pet, waarom mensen met een miljard aan eigen vermogen, daar 2 miljard van willen maken. Dat geld komt van de arme mensen.

@Greener: Het is belangrijker dat je aars netjes is, dan die zin. :o

• Leuk 1
Link naar reactie

Fiat is dus nog nooit zo links geweest als het momenteel is.

Pm's is het antwoord.

Ik zit derhalve liever op een berg edelmetaal dan dat ik op een berg papier zit waar ik nog niet eens de aars mee schoon kan maken.

Greener (die aan het twijfelen is of die laatste zin wel netjes is...)

een schone kont is goud waard.

• Leuk 1
Link naar reactie

Het is simpel er is domweg geen andere oplossing voor wanbeleid dan dat de burgers daar hoe dan ook de klos van worden als het fout gaat.

Die oplossingen zijn er natuurlijk wel, maar kosten de bedrijven/rijken teveel geld dus wordt het afgewend op de burger.

Link naar reactie

En de grote vraag is: waar is al dat geld naartoe? Al die tekorten van banken, waar zijn die naartoe gestroomd?

Een antwoord als : foute beleggingen en derivaten is te vaag. Er zitten mensen enorm te profiteren, wie zijn die onzichtbaren?

Ik weet niet of je de uitzending van Tegenlicht hebt gezien....volgens mij afgelopen dinsdag.Ging over het doorsluizen van geld zodat er uiteindelijk geen belasting wordt betaald. Mss kan je hem nog terug zien want was echt interessant. En lukt het niet op tv dan via pc.

Afl. heet...De tax free tour.

Zal je wat meer antwoorden geven.

Misschien ook weer vragen maar die worden later weer behandeld..:)

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik weet niet of je de uitzending van Tegenlicht hebt gezien....volgens mij afgelopen dinsdag.Ging over het doorsluizen van geld zodat er uiteindelijk geen belasting wordt betaald. Mss kan je hem nog terug zien want was echt interessant. En lukt het niet op tv dan via pc.

Afl. heet...De tax free tour.

Zal je wat meer antwoorden geven.

Misschien ook weer vragen maar die worden later weer behandeld..:)

Dank je, ik had hem verleden week gezien op internet, enorm indrukwekkend.

De grote vraag hier was ook: wie zijn die mensen, ze blijven dus onzichtbaar, voor het volk en vooral voor de belastingdienst.

En toch zou een recherche erachter moeten komen, ze zijn medeverantwoordelijk voor het niet ethisch omgaan met geld ten koste van de gemeenschap. (nogal zacht uitgedrukt)

In een Brits forum werden de CEO's van Starbucks, Amazon, Apple en nog wat anderen hiervoor flink aan de tand gevoeld. Toch geloof ik dat de grootste groep onzichtbaar en moeilijk vindbaar is.

Link naar reactie

En de grote vraag is: waar is al dat geld naartoe? Al die tekorten van banken, waar zijn die naartoe gestroomd?

Een antwoord als : foute beleggingen en derivaten is te vaag. Er zitten mensen enorm te profiteren, wie zijn die onzichtbaren?

Boven je stand leven wordt door rijk en arm gedaan.

We verstoppen alles in een pot, zetten daar de overheid op, en belonen iedere politicus die dingen weggeeft...

Link naar reactie

Geld is er genoeg, alleen bij de 1% van de 1% rijkste mensen.

Ik meen me iets te herinneren, dat wanneer de rijkste 1% van alle amerikanen met 100% belast worden, de US overheid voor slechts enkele dagen genoeg geld zou hebben.

De overheid is de big spender, de rijken weten hier gewoon het beste van te profiteren. Het is beter de overheid aan te pakken dan de rijken. Want die laatsten trekken toch aan de langste touwtjes en zullen dat altijd blijven doen.

Link naar reactie

De grote vraag hier was ook: wie zijn die mensen, ze blijven dus onzichtbaar, voor het volk en vooral voor de belastingdienst.

.

@Richa

Ze zijn niet onzichtbaar voor de belasting.....daar maken ze gewoon afspraken mee.

Accountants..juristen en banken.....van ethiek hebben ze uberhaupt nog nooit gehoord. Als er één van deze 3 wegvalt werkt het systeem niet meer.

En het mooie (vreselijke voor de belasting betaler) is dat alles wat ze doen en hoe ze het doen .......legaal is!

Volg de weg van het geld en kijk wie de eigenaren van banken zijn. Dat zijn de bloedlijnen die de wereld regeren.

Link naar reactie

Kent iemand de docu Park Avenue (zoek zelf maar op Youtube). Geld is er genoeg, alleen bij de 1% van de 1% rijkste mensen.

't Gaat me nog steeds boven de pet, waarom mensen met een miljard aan eigen vermogen, daar 2 miljard van willen maken. Dat geld komt van de arme mensen.

Ja Ray, dat is ook niet te bevatten. Maar zoals onderzoekers als Joris Luiyendijk aantonen, werkt veel geld 'verdienen' bijzonder verslavend. Hebzucht is een verslaving, net als heroïne.

Link naar reactie

Ja Ray, dat is ook niet te bevatten. Maar zoals onderzoekers als Joris Luiyendijk aantonen, werkt veel geld 'verdienen' bijzonder verslavend. Hebzucht is een verslaving, net als heroïne.

Yep, precies. Ik heb niet veel geld, maar als ik wel veel geld zou hebben, dan zou ik ook niet weten of ik wel volledige belasting zou willen betalen, heel stom misschien en slecht, maar ik kan het gedeeltelijk begrijpen. De mens is hebzuchtig! Het zit in de mens en daarom zal er volgens mij nooit een goudeerlijke wereld bestaan, er zijn er altijd die het verpesten of het systeem omzeilen helaas......

Link naar reactie

@OBL-Rien: Kijk voor de grap die docu even. Hetgeen u voorstelt, is door Reagan en Bush al uitgevoerd en heeft tot deze gezellige periode in de economie geleid.

Dan ben je verkeerd geïnformeerd. Deze "heren" (schurken is een beter woord) hebben geen iota uit het budget gehaald. Integendeel, dat is alleen maar gestegen.

Link naar reactie

Jammer genoeg lijkt geld idd een soort heroine, het is interessant om psychologen hierover te horen. 't Lijkt wel hoe rijker men is, hoe meer redenen men verzint om te verklaren dat ze dat 'verdient' hebben en het aan arme mensen zelf ligt dat ze niet ook miljonair zijn.

@OBL-Rien: Ze hebben nogal grof gesneden, maar uiteraard op zaken waar de lobbyisten geen geld aan konden verdienen. Anders ligt dat uiteraard voor uitgaven betreffende defensie.

't Blijft apart dat zelfs sommige miljardairs ageren tegen het feit dat ze minder belasting over inkomsten hoeven te betalen dan hun secretaresse. Dat is het werk van Bush junior.

Ik ken zelf ook iemand die zeker een miljoen of twintig heeft, als 'ie komt krijg ik van hem altijd een bosje bloemen van de Lidl voor m'n verjaardag. :rolleyes: Dat terwijl hij weet dat ik niets geef om een bosje afgesneden plantaardige stervende geslachtsorganen in een vaasje.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...