Ga naar inhoud
GENEGEERD

12 jaar en weet niet zo goed wat je moet doen


mr.nb

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi Mr.nb

 

Welkom op het forum! Om daar maar even mee te beginnen :D. Het is belangrijk vast te stellen waar jij je op wilt voorbereiden. In mijn geval is dat een chemische ramp, overstroming en onrust. Hierop stel je je preps af.

Als bijvoorbeeld in jou omgeving geen dreiging is van chemische installaties heeft het geen zin om gasmaskers te hebben.

 

Iedereen denk hier anders over, mijn mening is echter om te beginnen met het belangrijkste van alles, water. Er zijn duizend en één water filters te krijgen. Hierover is veel te lezen. Verkrijgbaar vanaf nog geen €11 tot ver over de €1000. Ook is het belangrijk om skills zoals vuur maken te oefenen. Nou klinkt dit wel weer een beetje ouderlijk, ik ben zelf pas zo rond de 20, maar zorg voor veiligheid. Of vraag of je het in de tuin mag doen.

 

Wat je ook kan doen is kijken op youtube naar filmpjes. Op het forum is ook bergen aan informatie te vinden. Ik kijk zelf liever flimpjes door oogproblemen. Dit doe ik zelf héél veel. Je kunt ontzettend veel gratis informatie halen van het internet. Hou wel in je achterhoofd dat het altijd lastiger is wanneer je het zelf doet. Als je vrienden hebt die dezelfde gedachtes hebben, is het ook erg leuk om dit het hen te bespreken. Als je bos in de buurt hebt kun je daar ook hutten gaan bouwen. Hier leer je ontzettend veel van en is ook nog eens erg leuk!

 

Maar om het belangrijkste nog even te herhalen, stel vast waarvoor je wilt preppen. Dat maakt alles een stuk makkelijker!

 

Groetjes,

 

Appelflapje

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik zou ook wel mijn ouders willen overhalen maar die zeggen dat ze het raar vinden

ik berijd me vooral voor op een crisis want als in amirika de super volkaan uitbarst kom daar een vulkaan winter en kunnen er geen goedre vervoerd worden. dag gaat daar het werk deels stil liggen en kost dat nederland veel geld\

wat zijn eigelijk de basis tools die je moet hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de supervulkaan van Yellowstone uitbarst, dan hebben we hier ook een vulkaan winter hoor. Zo groot is de aarde niet. Ook wij krijgen dan zure neerslag, donker en verloren oogsten.

 

Er is een topic met de top tien van dingen die iedereen heeft/moet hebben, uit mn hoofd: een waterfilter/water voorraad. Twee liter pp per dag drink je, ga maar na hoeveel je dan moet hebben als het drie maanden donker blijft en er geen water uit de kraan komt. Een goed mes (ehm, vraag je ouders wel even toestemming). Vuur - een flint, aansteker, tondel etc. Oefening - oefen met hutten bouwen, vuur maken. Voedsel - kan in jouw geval wat lastig zijn, maar denk groter: vraag een stukje van de tuin en ga een moestuintje beginnen. Dan weet je hoe het werkt, mocht er na de vulkaan winter nergens meer iets groeien. Houd dan ook een paar zakken potgrond ergens "voor je tuintje".. maar stiekem voor schone grond te hebben in je tuintje ná de vulkaan winter. En koop zaadjes (en houd die ook goed op voorraad). Geen F1 (die geven zelf geen zaad meer). Vergeet de boerenkool niet. Boerenkool is immers een wintergroente en heel gezond.

 

Nou, volgens mij kun je wel aan de slag zo. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mr.nb ok beetje dom van mij had dit nog niet gezien. je bent dus 12 jaar ja dat is wel lekker jong om al meet zoon serieuze vragen te zitten. trek je even niets aan van het geld of wat het alemaal kost probeer bij de scouts te gaan of zo en doe kennis op. dit is je doel op de moment doe kennis op.

 

ook laat je ouders dit filmpje eens zien

 

en probeer ze duidelijk te maken dat het in syprus griekenland portugal en spamje kan gebeuren ook hier.

maar doe dit niet te pushie anders gaan ze er vanzelf van afschriken. je moet ze zo benaderen dat ze het zelf gaan zeggen hoe lang nog voor het hier gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mr.nb

 

Mijn advies is....geniet van wat er nu is, dat is het enige wat je hebt en wat je ooit zal krijgen.

Gisteren en morgen bestaan niet.

Natuurlijk is het goed om vooruit te kijken op wat er misschien komen gaat, dat doe ik ook, maar laat het niet je plezier in het NU bederven.

Met andere woorden....geniet van de frisse lucht buiten, de vrijheid, heb plezier met je ouders en je vrienden. Er is zoveel waar je elke dag van kan genieten!!

En laat je niet gek maken op dit forum door alle verhalen die je leest. Volg je eigen weg/intuïtie

Grtz,

B0nk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag je ouders of je op scouting mag.

Daar leer je veel van én het is leuk!

 

De beste tip! Op scouting leer je zo veel, teveel om op te noemen maar wat concrete punten:

-Samenwerken (met z'n tweeën maar ook met meer mensen tegelijk)

-Veilig vuur maken

-Omgaan met messen, bijlen etc

-Koken, voedsel bereiden

-Allerlei knopen, en hoe je met hout en touw bouwwerken kunt maken; bruggen etc

-Navigeren met kaart/kompas en allerlei andere technieken, route technieken

-EHBO

-Hikes lopen en allerlei toffe spellen (capture the flag in het bos spelen is minstens zo cool als in een fps)

-Elk jaar heb je een kamp waar je met allerlei radio en communicatie materiaal kan communiceren met scouts over de hele wereld

-Elk jaar is er de HIT; in 1 weekend een stuk of 50 kampen verspreid over Nederland met allerlei verschillende thema's/activiteiten. Iedereen vind wel een tof kamp

-Elk jaar een zomerkamp, vaak ook in het buitenland

 

En daarnaast heb je natuurlijk de lucht-, land- en zeescouts. Als je varen tof vind dan kun je naar de zeescouts gaan, vind je vliegen leuk dan de luchtscouts etc.

 

Ik heb een jaar of 15 op scouting gezeten en een super tijd gehad; veel goede vrienden gemaakt, de kampen waren geweldig en ook nog super veel geleerd waar ik nu veel aan heb maar ook bijvoorbeeld tijdens/na SHTF. En als bonus: als scout heb je goede schoenen, slaapzak, matje, zakmes etc etc nodig. Dus ook al denken je ouders anders over preppen/shtf, die campeer/scouting uitrusting heb je nodig en past ook perfect bij preppen.

 

En al eerder gezegd: je bent maar 1 keer jong dus vergeet niet om plezier te maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...