Ga naar inhoud
GENEGEERD

lente schoonmak, all natural


Aanbevolen berichten

na de zeep ,zal ik een paar simpel en goedkoop schoonmak middellen recept hier zetten.

 

een alles schoon maak , neem een fles white azijn, doe het in een ruime bak met deksel, doe voor een paar weken alle citrus schil die je heb erbij, om de paar dagen flink schuden. in een spuitfles doe de helf azijn,helf water. spuit het op je aanrecht en neem af .

 

badkamerschoonmak.1 kop schoonmak soda,1 kop baking soda,10 ml eucalyptus olie. meng het goed samen, bewaar op een droge plek. om te gebruiken ,maak je spons nat , doe een beetje erop .

 

wasmiddel. rasp een zeep van 250 gram , meng met 250 g soda .klaar, gebruik een half kopje azijn as wasversachter.

 

schoonmaak doekje. neem een paar oude tshirts, knip stukjes van ong 20 bij 20 cm. doe ze in een afsluitbare bak.maak een sopje van een beetje groene zeep en een kopje water, giet dat op je doekjes. na gebruik bij de was doen.

 

afwasmiddel voor afwasmachine ,3 kopje soda, een kopje baking soda,goed mengen,steeds 2 leppel erbij doen en een scheut azijn .

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Leerzaam en nuttig, dank je wel.

 

Mrs. Soap, eh ik bedoel @Mrsjones , kan je ook een universeel schoonmaakmiddel voor ons ontwerpen, voor in de BOB?

 

Je kan er de afwas mee doen, je haar wassen, douchen/wassen, je spullen mee schoonmaken, de was doen....

 

Mrs. Jones's Wonder Soap for Preppers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor in de BOB kan je zeepblaadjes gebruiken. Dat zijn kleine velletjes zeep in een doosje, net papier. Of het universeel gebruik is weet ik niet, je kan je lichaam en kleding ermee wassen. Misschien is je haar ook wel mogelijk, al dan niet met strohaar als resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot , wat je zoek is gewoon een stuk zeep.op op schelter camping zal ik shecken of alles preppers schoon zijn.

 

Hahaha, je bent geniaal!

Daar kom ik dan weer niet op he? :o

Heb je ook een leuk recept met natuurlijke ingrediënten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Voor in de BOB kan je zeepblaadjes gebruiken. Dat zijn kleine velletjes zeep in een doosje, net papier. Of het universeel gebruik is weet ik niet, je kan je lichaam en kleding ermee wassen. Misschien is je haar ook wel mogelijk, al dan niet met strohaar als resultaat.

 

Ah, strohaar, dat is een tijd geleden... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, @Mrsjones,

 

Als ik dus mijn zelfgemaakte zeep rasp, kan ik daar vloeibaar wasmiddel van maken ?

Dat is helemaal top, kan ik de restjes daarvoor gebruiken :)

 

ja zeker, als je de restjes bewaaren voor wasmiddel is dat heel goed. voor wol was is pure zeep meer dan genoeg, blijf de lanoline in de wol.

als je zeep wil maken puur voor de schoonmak en was, is een zeep van 100% olijf olie het mest geschrikt.je heb dan een slijmere zeep die ook erg goed is voor hout vloer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zeker, als je de restjes bewaaren voor wasmiddel is dat heel goed. voor wol was is pure zeep meer dan genoeg, blijf de lanoline in de wol.

als je zeep wil maken puur voor de schoonmak en was, is een zeep van 100% olijf olie het mest geschrikt.je heb dan een slijmere zeep die ook erg goed is voor hout vloer.

 

Dank je voor de tip, ga ik eerst nog eens zeep maken met olijfolie alleen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een alles schoon maak , neem een fles white azijn, doe het in een ruime bak met deksel, doe voor een paar weken alle citrus schil die je heb erbij, om de paar dagen flink schuden. in een spuitfles doe de helf azijn,helf water. spuit het op je aanrecht en neem af .

 

Dit receptje staat bij mij al meer dan een maandje te trekken. Gezien de toestand in huis, tijd om 't uit te proberen! :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...