Ga naar inhoud
GENEGEERD

wonderpan


Daenerys

Aanbevolen berichten

Gast gebruikersnaam
Weet iemand of het goed/slecht/neutraal is om alumium te gebruiken als pannen?...

 

Volgens een programma welk ik vorige week gezien heb is aluminium niet goed voor de mens. Het komt in gebonden vorm schijnbaar niet in de natuur voor (allen anls bauxiet) en wordt eenvoudig door het lichaam opgenomen, Het doorbreekt schijnbaar eenvoudig de bloed-hersenen barrière.

Aluminium zou - op kortere termijn dan andere veroorzakers- verantwoordelijk zijn voor de ziekte van Ahlzheimer en borstkanker.

 

Om ongeveer zo'n zelfde reden hebben we al enkele jaren geen deodorant of gezichtsmeersels waarin Al is verwerkt

 

Vroeger waren loden waterleidingen ook algemeen aanvaard, dus @daenrys of het allemaal wel zal meevallen zal over een paar jaar wel blijken of de wetgeving is aangepast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Volgens een programma welk ik vorige week gezien heb is aluminium niet goed voor de mens. Het komt in gebonden vorm schijnbaar niet in de natuur voor (allen anls bauxiet) en wordt eenvoudig door het lichaam opgenomen, Het doorbreekt schijnbaar eenvoudig de bloed-hersenen barrière.

Aluminium zou - op kortere termijn dan andere veroorzakers- verantwoordelijk zijn voor de ziekte van Ahlzheimer en borstkanker.

 

Om ongeveer zo'n zelfde reden hebben we al enkele jaren geen deodorant of gezichtsmeersels waarin Al is verwerkt

 

Vroeger waren loden waterleidingen ook algemeen aanvaard, dus @daenrys of het allemaal wel zal meevallen zal over een paar jaar wel blijken of de wetgeving is aangepast

 

dus jij wilt geen stukje cake op de bijeenkomst? :p

 

nee zonder gekheid ik denk dat dagelijks gebruik misschien niet zo gezond zal zijn. Maar aan de andere lees je ook weer dat het onzin is en totaal niet schadelijk.

 

vooralsnog ga ik er gewoon lekker af en toe brood en cake in bakken haha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik gebruik aantal keren per week mijn leger alu pan op mijn werk om bamie te koken, we zullen zien of ik snel alzheimer krijg, vergeetachtig ben ik toch al (werd gezegd).

Maar ik rook niet :cool:

 

Oud wonderpan filmpje

 

Ha, mooi filmpje. Leerzaam en nostalgisch. :p

 

En gewoon minder alu pannen gebruiken, af en toe kan geen kwaad, maar op je werk kan je ook een andere pan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...