Ga naar inhoud
GENEGEERD

Onze beleidsmakers: compleet debiel of compleet corrupt ?

Kans
 Share

Recommended Posts

In cyprus zijn de banken bijna twee weken dicht geweest en in die tijd kon niemand zijn geld wegsluizen en werd er een 'reddings' plan gemaakt.

Al snel werd duidelijk dat spaarders mee moesten betalen, iedereen met meer dan een ton ~10%, onder een ton wat minder.

Klein detail: filialen in Londen en Rusland waren niet gesloten, geen opname limiet... en dus hebben veel mensen met 'connecties' en de rijke russen die veel geld op de Cyprische banken hadden staan hun geld weg gehaald..

Dat geld was wel meegenomen in het 'reddings' plan maar nu dat er niet meer is zal het ergens anders vandaan moeten komen.

En dat wordt dus of de cyprischespaarders of uit de rest van europa ( dus van jou en mij).

Maar als klapper op de vuurpijl zijn in Cyprus de banken open gegaan, ja met zware beperkingen aan wat je kunt pinnen en overschrijven.

Klein detail ook de filialen in Griekenland zijn open gegaan....... zonder die beperkingen..... Dus weg stroomt het geld.....

Dus de enige conclusie die mogelijk is:

Onze beleidsmakers zijn compleet debiel en hebben dit niet voorzien.

Of

Onze beleidsmakers zijn compleet corrupt, beschremen de rijken, en laten de gewone burger weer voor de shit opdraaien.

(ik sluit niet uit dat beide opties waar zijn....)

Helaas zijn beide opties te triest voor woorden en wordt weer duidelijk dat er helemaal niemand voor jou zal zorgen, maar dat je er zelf voor moet zorgen.

Nog iemand een reden nodig om je geld niet op de bank te laten staan?

Prep ze,

Kans

• Leuk 2
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het lijkt net als of zo allemaal onder invloed zijn van iets

Verklaring Bos over zijn redding 2007/2008 hij zei dat hij bepaalde dingen niet kon herdering

Excuus... maar bent u soms onder invloed van iets? :D

Excuses voor de flauwe grap, maar ik snap niet helemaal wat u nou schrijft.

Link naar reactie

Gast gebruikersnaam
In cyprus zijn de banken bijna twee weken dicht geweest en in die tijd kon niemand zijn geld wegsluizen

Schijnbaar niet. Er is 1 bank gedurende de gehele tijd open gebleven, enige voorwaarde om transacties te kunnen afhandelen was dat je Russisch moest spreken. Dus de miljarden van hen die vaak het meest hebben geprofiteerd van het banquaire systeem daar zijn inmiddels weg, blijft -zoals gewoonlijk- het schamel bij elkaar verdiende zakcentje van de gewone man over

Link naar reactie

Gast Bunkerprepper
In cyprus zijn de banken bijna twee weken dicht geweest en in die tijd kon niemand zijn geld wegsluizen en werd er een 'reddings' plan gemaakt.

Al snel werd duidelijk dat spaarders mee moesten betalen, iedereen met meer dan een ton ~10%, onder een ton wat minder.

Klein detail: filialen in Londen en Rusland waren niet gesloten, geen opname limiet... en dus hebben veel mensen met 'connecties' en de rijke russen die veel geld op de Cyprische banken hadden staan hun geld weg gehaald..

Dat geld was wel meegenomen in het 'reddings' plan maar nu dat er niet meer is zal het ergens anders vandaan moeten komen.

En dat wordt dus of de cyprischespaarders of uit de rest van europa ( dus van jou en mij).

Maar als klapper op de vuurpijl zijn in Cyprus de banken open gegaan, ja met zware beperkingen aan wat je kunt pinnen en overschrijven.

Klein detail ook de filialen in Griekenland zijn open gegaan....... zonder die beperkingen..... Dus weg stroomt het geld.....

Dus de enige conclusie die mogelijk is:

Onze beleidsmakers zijn compleet debiel en hebben dit niet voorzien.

Of

Onze beleidsmakers zijn compleet corrupt, beschremen de rijken, en laten de gewone burger weer voor de shit opdraaien.

(ik sluit niet uit dat beide opties waar zijn....)

Helaas zijn beide opties te triest voor woorden en wordt weer duidelijk dat er helemaal niemand voor jou zal zorgen, maar dat je er zelf voor moet zorgen.

Nog iemand een reden nodig om je geld niet op de bank te laten staan?

Prep ze,

Kans

"Beleid" en "Debiel" bestaat uit dezelfde letters. Zou daar een reden voor zijn? :D

Bunkerprepper

Link naar reactie

wij zijn vergeten wie we zijn: krachtige en machtige mensen! Ook zijn we vergeten dat er iets als woede bestaat. Politiek, economie en Europa zijn een parallel universum laat je er niet door vangen maar blijf gefocust.

Wat een woorden weer deze morgen en nu lekker naar het werk :rolleyes:

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Onkunde, onmacht, onwil.

Dus de oplossing is:

Kunde - Kennis ligt voor het oprapen

Macht - Weet je wel met hoevelen we zijn?

Wil - ..... (nou jij... :))

Link naar reactie

Dus de oplossing is:

Kunde - Kennis ligt voor het oprapen

Macht - Weet je wel met hoevelen we zijn?

Wil - ..... (nou jij... :))

Ik wil wel, afhankelijk van het wat. ;-)

De politici zijn niet geselecteerd op hun kunde. Ze willen alleen maar, en wat anders dan wat jij wil of verwacht.

Link naar reactie

Gast Heksenboot
beide niet , de meeste zijn niet extrem debiel, ook niet zo corupt. mensen willen graag de system waar in ze leven in stand houden, zo ook politici.

cynisme en grote eigendunk is ook funest.

Net als eigenbelang en egoïsme.

Oe, dat is 3 x een IK-derivaat.

Link naar reactie

beide niet , de meeste zijn niet extrem debiel, ook niet zo corupt. mensen willen graag de system waar in ze leven in stand houden, zo ook politici.

Dat systeem werkt niet ten goede van de burgers. Dat nu net het grote probleem.

Dus op naar de bonussen voor politici. Geef ze een modaal salaris.

Geef ze een bonus als duidelijk aantoonbaar en verifieerbaar de welvaart voor de burgerij structureel en toekomstzeker stijgt.

Link naar reactie

politici in nederland verdienen niet veel en hebben zeker geen bonus. kamerleden rond of onder de ton en pm 140000 pj. je word niet echt rijk van, werk lange uren .de meste academici verdien dat of meer. je kun voor poen beter het bedrijf leven in. plus een ton per jaar is in nederland 4000 netto per mand, genoeg maar niet echt rijk.

Link naar reactie

Gast Heksenboot
yup, pure evil is meer voor stripboek, in werkelijkheid verkallen mensen meer door gemak en eigen belang.

Helemaal mee eens.

Toch kan je ook wel zien, dat (te) veel geld, iets met mensen doet.

Beetje verslavend denk ik, geld en macht.

Link naar reactie

Voornamelijk corrupt, altijd bezig met hun eigen hachie! Vaak een mooie functie in de private sector of binnen het europese parlement na hun binnenlandse politieke carriere. Die functie leverd vaak meer centjes op dan als minister in de NL regering.

Debiel omdat ze geen flauw benul hebben wat er zich daadwerkelijk af speelt, en wie er daadwerkelijk de touwtjes in handen hebben...

Heel vreemd dat politici denken dat ze als "volksvertegenwoordigers" een goede bijdrage kunnen leveren aan de welvaart in hun eigen land. Waarschijnlijk zijn ze ook de betekenis/definitie van "volksvertegenwoordiger" kwijt of vergeten.

Politici hebben nooit op die manier invloed gehad, vakmensen (gildes) mensen die met hun handen werken veranderen dingen ten goede van hun eigen land.

Judgement day is coming

Link naar reactie

Hmmmm, compleet debiel, of compleet corrupt ?

Hier is eigenlijk geen antwoord op te geven, ik denk dat het meer is, dat ze vergeten zijn, wie ze ook al weer waren, wat ze ook al weer gingen doen, om de wereld te verbeteren.

Uitgezonderd natuurlijk, degenen die vanuit een elitair kringetje, de politiek in gestruikeld zijn, na vele jaren van (in mijn ogen) zinloze studies, waarbij ze vervolgens er niets van laten blijken,

dat ze ooit in staat waren om zelf na te denken.

Behalve dan dat ze heel goed weten, hoe ze zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld kunnen verdienen, na de politiek, door te luisteren naar de lobbyisten, die hun daarna de leukste, meest lucratieve baantjes beloven.

De wereldverbeteraars onder onze politici zien dat natuurlijk ook, worden wat ouder, en denken, he, das best handig, mijn kinderen gaan straks ook studeren (of weet ik veel wat voor reden) , en

gaan ook al gauw overstag. Het zijn net mensen.

Als je in de politiek niet goed functioneert, dan loop je de kans op leuke baantjes natuurlijk snel mis.

Ik zag vanavond onze grote wereldverbeteraar Diederik Samsom op tv, bij collegetours, nou, dat is me een kontdraaier geworden zeg, vergeleken met wie hij voorheen was.

Hij was een voorvechter bij Greenpeace, een actievoerder, met, denk ik de beste bedoelingen om te wereld te verbeteren.

En dan......... komt hij in een wereldje van machtspelletjes, lobbyisten, politici die verschuilen achter hun grote ambtenarenschare.

Dat zal wel ff slikken geweest zijn, hij zal wel heel veel hebben moeten leren, en inmiddels is duidelijk, hij kan het ook, de zoveelste kontdraaier.

De mediatrainer heeft zijn sporen weer verdiend.

Tuurlijk zal hij diep vanuit zijn hersenstam nog wel de signalen krijgen, van: dit moet anders, dit kan beter, dit kan echt niet.

Maar de les in Den Haag is, als je erbij wil horen, moet je die signalen negeren, niet aan denken, niet meer in de spiegel kijken, niks meer afmeten aan geweten.

Gewoon meedoen, is het motto, integriteit kennen we niet, leugentje moet kunnen, transparant zijn ja, maar niet naar het volk , enz.

Het geld regeert, en niet de waarheid, die word aangepast aan de wind die waait.

Als Rutte zegt: ik hou zo van Nederland, dan denk ik, welk Nederland, het jouwe, of het mijne, de werkelijkheid ?

Het lijkt wel of ze verder van de werkelijkheid staan dan ooit, ik vraag me altijd af, wanneer ben jij of jij of jij zo blind geworden ?

Als volk geven we zoveel signalen af, de kunst van het werkelijk invoelend luisteren zijn ze helaas kwijt geraakt onderweg naar status, rijkdom en macht.

Laat staan dat er iets gedaan word, met de signalen die inmiddels overduidelijk worden afgegeven.

Ik denk compleet verontmenselijkt. Hmmmmm, dit woord bestaat nog niet, bij deze dan nu wel.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...