Ga naar inhoud
GENEGEERD

Outdoor, tactical, broek


Aanbevolen berichten

Hallo welke broeken gebruiken jullie voor outdoor, dagelijks gebruik enz.

 

ik vind het fijn te trainen in ruimere broeken zoals cargo pants en camouflage broeken.

maar ik wil niet met een camobroek op straat lopen en liever ook niet in het veld.

 

dus is mijn keuze gevallen op de 5.11 tactical trousers http://milspecmonkey.com/weargear/clothing/172-511-tactical-tdu-pant-ripstop

 

kan aan mij liggen maar die broek staat goed, maar als ik moet knielen, opstaan rennen enz ben ik gevangen in die broek.

 

ik heb ook fjall raven broeken, maar ik vind die ook enkel fijn voor wandelen.

 

ook heb ik broeken van craghoppers, nosi life, die zijn insecten werend en snel drogend, lichtgewicht enz. maar vind die ook niet alles.

 

ja ik ben een zeikerd wat dat betreft. het moet perfect zijn en anders niet.

 

ik zoek dus een multifunctionele broek die zandkleurig is of steenkleur, vrij in de beweging zit, nog redelijk mee voor de dag kan komen, en toch ook kan gebruiken tijdens bushkraft, airsoft enz

 

http://kitup.military.com/2010/06/its-all-in-the-tactical-pants.html

 

model op linkerfoto lijkt mij ook wel ok, weet niet welk merk het is.

 

 

welke broek vinden jullie top? wel in het kader van survival, urban, bushkraft, airsoft klimmen, enz gebruik.

 

mvg Ronin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb 5.11 tactical trousers (2x zwart, 1x blauw, 1x coyote), 5.11 covert trousers in khaki, een BlackHawk Warrior Wear tactical pants in khaki en Fjallräven Karl Winter in grijs die ik allemaal dagelijks draag. Bij de 5.11 merk ik ook de stijfheid van het kniegedeelte (wel fijn met knieberschermers erin), de Fjallräven is beter gevormd en heb ik het probleem minder. De BlackHawk heeft al deze problemen niet, maar dat ligt in mijn geval aan de samenstelling van het stof.

 

Bij outdoor heb ik er helemaal geen last van aangezien ik ook geregeld knieberschermers draag.

Verder draag ik vooral broeken van GB en USA defensie (ook fijner met knielen tov NL def broeken)

 

Van de meeste merken zijn Lite varianten te krijgen, zijn minder solide als de katoenen versies, maar geven wel meer bewegingsruimte.

 

Succes met de zoektocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 5.11 tactical trousers (2x zwart, 1x blauw, 1x coyote), 5.11 covert trousers in khaki, een BlackHawk Warrior Wear tactical pants in khaki en Fjallräven Karl Winter in grijs die ik allemaal dagelijks draag. Bij de 5.11 merk ik ook de stijfheid van het kniegedeelte (wel fijn met knieberschermers erin), de Fjallräven is beter gevormd en heb ik het probleem minder. De BlackHawk heeft al deze problemen niet, maar dat ligt in mijn geval aan de samenstelling van het stof.

 

Bij outdoor heb ik er helemaal geen last van aangezien ik ook geregeld knieberschermers draag.

Verder draag ik vooral broeken van GB en USA defensie (ook fijner met knielen tov NL def broeken)

 

Van de meeste merken zijn Lite varianten te krijgen, zijn minder solide als de katoenen versies, maar geven wel meer bewegingsruimte.

 

Succes met de zoektocht.

 

Laat jij jouw spullen uit het buitenland komen? ik deed dat ook wel, via ebay, of direct van de site, maar dan blijft het gokken met maten enz. Die 5.11 tactical pants van mij is van 100% nylon, wel sterk , maar ook wel stijf. Voel mij er niet vrij in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo welke broeken gebruiken jullie voor outdoor, dagelijks gebruik enz.

 

dus is mijn keuze gevallen op de 5.11 tactical trousers http://milspecmonkey.com/weargear/clothing/172-511-tactical-tdu-pant-ripstop

 

welke broek vinden jullie top? wel in het kader van survival, urban, bushkraft, airsoft klimmen, enz gebruik.

 

mvg Ronin

 

Mijn zoon draagt precies dezelfde broeken op de eerste foto van milspecmonkey maar dan in het zwart. Hij wil niets anders. Kosten 25 euro ipv de 50 euro van de link.

Zelf zou ik toch mijn slim fit jeans aandoen. Staan goed maar dat is niet de reden.Ze geven mij een beschermt gevoel juist omdat ze zo strak zitten en de stof dik is. Ze zijn gemakkelijk te wassen en niet stuk te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon draagt precies dezelfde broeken op de eerste foto van milspecmonkey maar dan in het zwart. Hij wil niets anders. Kosten 25 euro ipv de 50 euro van de link.

Zelf zou ik toch mijn slim fit jeans aandoen. Staan goed maar dat is niet de reden.Ze geven mij een beschermt gevoel juist omdat ze zo strak zitten en de stof dik is. Ze zijn gemakkelijk te wassen en niet stuk te krijgen.

 

isabo, heb jij toevallig een link naar die broeken van 25 euro?

 

groet Ronin

Link naar reactie
Delen op andere sites

De snickers broek in zwart zoals @mt belgie draag ik ook vaak. Fijne broek en goede kwaliteiy. Ook heb ik.diverse legerbroeken in allerlei verschillende kleuren (kaki, black, coyote en olive). Toevallig net afgelopen week een nieuwe in olive besteld. Dat blijft toch wel mijn favoriet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De snickers broek in zwart zoals @mt belgie draag ik ook vaak. Fijne broek en goede kwaliteiy. Ook heb ik.diverse legerbroeken in allerlei verschillende kleuren (kaki, black, coyote en olive). Toevallig net afgelopen week een nieuwe in olive besteld. Dat blijft toch wel mijn favoriet ;)

 

Jager, welk merk, kan je ermee klimmen, makkelijk trappen, zien ze er een beetje uit? enz waar koop je ze? groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jager, welk merk, kan je ermee klimmen, makkelijk trappen, zien ze er een beetje uit? enz waar koop je ze? groet

 

G#d, in twee dagen tijd nu al twee keer deze site genoemd. Nog ff en ik lijk wel een vertegenwoordiger :p

Haha... Ik koop op veel diverse sites. Maar dit is 1 van mijn favorieten....

 

http://www.der-hollander.de/uitrusting/jassen-broeken-t-shirt/broeken/us-gevechtbroek-bdu-rip-stopolive.php

 

Naar mijn inziens perfecte kwaliteit en voldoende bewegingsvrijheid ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

G#d, in twee dagen tijd nu al twee keer deze site genoemd. Nog ff en ik lijk wel een vertegenwoordiger :p

Haha... Ik koop op veel diverse sites. Maar dit is 1 van mijn favorieten....

 

http://www.der-hollander.de/uitrusting/jassen-broeken-t-shirt/broeken/us-gevechtbroek-bdu-rip-stopolive.php

 

Naar mijn inziens perfecte kwaliteit en voldoende bewegingsvrijheid ;)

 

ahhh gewoon de huis tuin en keuken broeken.. daar heb ik een tijdje terug ook 6 stuks van gekocht via benscore... maar die krengen pas ik niet! grr te dik geworden denk ik

 

weet niet welke maat je hebt, maar als het overeen komt mag je ze gratis hebben, raak ze toch niet kwijt op mp

Link naar reactie
Delen op andere sites

De snickers broek in zwart zoals @mt belgie draag ik ook vaak. Fijne broek en goede kwaliteiy.

 

idd wat ik er zo goed aan vind is dat je vrijwel alles met een snickers broek kan. kies je er een goede uit kan je er mee klimmen of dragen ze je gewicht voor hoogte werken ze zijn brandveilig, snij veilig en zitten lekker. voor bouwvakers die vaak buiten werken is dit de ultieme broek vind ik. dus zeker gepast voor een survival situatie, moest iedereen snickers dragen zou het gezegde "je broek slijten op de schoolbank" nietmeer bestaan ;D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahhh gewoon de huis tuin en keuken broeken.. daar heb ik een tijdje terug ook 6 stuks van gekocht via benscore... maar die krengen pas ik niet! grr te dik geworden denk ik

 

weet niet welke maat je hebt, maar als het overeen komt mag je ze gratis hebben, raak ze toch niet kwijt op mp

 

Pm-etje gestuurd. Als de maat goed is mag je ze alle zes sturen. Me like me like :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat jij jouw spullen uit het buitenland komen? ik deed dat ook wel, via ebay, of direct van de site, maar dan blijft het gokken met maten enz. Die 5.11 tactical pants van mij is van 100% nylon, wel sterk , maar ook wel stijf. Voel mij er niet vrij in

 

Ik liet ze eerst komen via Noorloos, maar nu gebruik ik liever de duitse site www.recon-company.com (heel goede service, veel maten beschikbaar en een hoop prepperspul)

Van 5.11 zijn diverse materiaal-samenstellingen te krijgen, waaronder 100% katoen, 65/35% katoen/nylon (Taclite) en 100% nylon.

 

Check de site maar eens, een hoop leuk spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik liet ze eerst komen via Noorloos, maar nu gebruik ik liever de duitse site www.recon-company.com (heel goede service, veel maten beschikbaar en een hoop prepperspul)

Van 5.11 zijn diverse materiaal-samenstellingen te krijgen, waaronder 100% katoen, 65/35% katoen/nylon (Taclite) en 100% nylon.

 

Check de site maar eens, een hoop leuk spul.

 

Dankje! tja Noorloos en Spoorloos, dat bleek soms hetzelfde bij die winkel haha

 

ben daar ook regelmatig geweest toen ik nog in Brabant woonde.

 

bedankt voor de tip, ik ga eens kijken.

 

Goede site! ben wel benieuwd naar die moleskin broeken, die schijnen geruisloos te zijn en warm, sterk enz enz. worden ook gebruikt door jagers, maar die moleskin broeken zijn niet te betalen, deze zijn spotgoedkoop

 

ben jij wel tevreden met 5.11 tactical? met rennen, klimmen enz?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje! tja Noorloos en Spoorloos, dat bleek soms hetzelfde bij die winkel haha

 

ben daar ook regelmatig geweest toen ik nog in Brabant woonde.

 

bedankt voor de tip, ik ga eens kijken.

 

ben jij wel tevreden met 5.11 tactical? met rennen, klimmen enz?

 

Ik ben niet zo'n klimmerig dus daar kan ik niet veel over zeggen, maar rennen gaat prima (met volledige tactische uitrusting was er niets van te merken). Ze zijn stug, maar daardoor ga ik er ook ruwer mee om. De covert draag ik het liefst aangezien die wat soepeler is en wat minder opvalt in kantooromgeving. De BlackHawk heeft een fijnere heupband en heel ruime pijpen tov de 5.11.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu: Ik heb laatst een nl commando smock ribstop gekocht voor 35 euro, bevalt me erg goed. Erg comfortabel en veel bewegingsvrijheid. Geen knoop maar banden die je kunt aantrekken of makkelijk losser zetten, voor na de maaltijd. :o Te koop bij http://www.deveteraan.nl onder kleding nieuw, herenkleding.

 

Nadeel diverse camokleuren, of dus zwart. Ik had er nog een vraagje over in dit draadje: http://preppers.nl/forum/threads/4969-Vraagje-over-commando-broek?highlight=commando

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu: Ik heb laatst een nl commando smock ribstop gekocht voor 35 euro, bevalt me erg goed. Erg comfortabel en veel bewegingsvrijheid. Geen knoop maar banden die je kunt aantrekken of makkelijk losser zetten, voor na de maaltijd. :o Te koop bij http://www.deveteraan.nl onder kleding nieuw, herenkleding.

 

Nadeel diverse camokleuren, of dus zwart. Ik had er nog een vraagje over in dit draadje: http://preppers.nl/forum/threads/4969-Vraagje-over-commando-broek?highlight=commando

 

daar had ik al een antwoord op gegeven, ik denk dat het is om schudden van spullen in je zakken te voorkomen. dat hebben die oude m65 broeken ook. maar die bij de generaal staan voor 47,50 dan spaar ik liever door voor een vertx

 

 

ik heb net die snickers broeken even bekeken en die chino khaki lijken mij ook wel ok, heeft een van jullie ervaring met dat model? ik zoek dus een model wat je nog net ongemerkt kan dragen op straat zeg maar. en ook lekker in het veld is kwa bewegingsvrijheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na lang nadenken ben ik eruit! ik ben erg tevreden over mijn craghoppers nosi life broeken.. bear grylls gebruikt ook graghoppers, het is snel droog, insecten werend, en lekker in bewegen. ziet er ook nog best ok uit ook!

 

http://nosilife.nl/?gclid=CMHg38vKrLYCFcHHtAodogYA7w

 

ik heb geregeld speciaal voor dit forum een korting! ze zijn al erg goedkoop maar je kan nog eens extra korting krijgen als je tijdens het bestellen invult

 

"nosikorting" dan krijg je nog een extra 5% korting.

 

ik verdien hier niets aan, maar evt als er mensen van die korting gebruik maken kan ik wat producten reviewen voor jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een aantal broeken van arcteryx LEAF getest en die bevielen enorm goed.

Kwaliteit en enorme bewegingsvrijheid. Klimmen gaat er ook uitstekend mee en kunnen kniebeschermers in geplaatst worden.

Wel enorm kostbaar met prijzen boven de €200. Maar dan heb je wel de ultieme broek.

 

http://l.arcteryx.com/EN/Product/Talos-Pant/#gender=MALE

 

O.a. Te koop bij leafgear.nl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn ervaring is dat meeste tactische broeken van Amerikaans fabricaat, met name Tru-spec en Black Hawk Warrior Wear, wijde bovenbenen hebben (ideaal voor mij aangezien ik dikke bovenbenen heb). Mijn 5.11 broeken vind ik wat meer getailored. Amerikanen hebben de kleding sowieso wat losser aan dan Europeanen. Voordelen zijn het eenvoudig mogelijk maken van thermokleding en/of kniebeschermers eronder, zonder dat je beweeglijkheid wordt gehinderd (en je kunt je zakken flink volstoppen).

Wil je een wat nauwere pasvorm, dan zou je kunnen kijken naar Fjällraven, Cragshoppen enz. Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Badger: Thanks, ik zal eens kijken bij craghoppers, ziet er iig goed uit, weet je nog een goed gesorteerde winkel in nederland met dit merk? of heeft Bever meer dan op de site staat?

 

Bij Bever weet je nooit of ze in de winkel meer hebben dan op internet. Gewoon even langsgaan en kijken hoe het zit (btw. adventure food maaltijden, zilveren verpakking, 3 halen 2 betalen....)

Goede link van @Ronin Kogaratsu

 

Na lang nadenken ben ik eruit! ik ben erg tevreden over mijn craghoppers nosi life broeken.. bear grylls gebruikt ook graghoppers, het is snel droog, insecten werend, en lekker in bewegen. ziet er ook nog best ok uit ook!

 

http://nosilife.nl/?gclid=CMHg38vKrLYCFcHHtAodogYA7w

 

ik heb geregeld speciaal voor dit forum een korting! ze zijn al erg goedkoop maar je kan nog eens extra korting krijgen als je tijdens het bestellen invult

 

"nosikorting" dan krijg je nog een extra 5% korting.

 

ik verdien hier niets aan, maar evt als er mensen van die korting gebruik maken kan ik wat producten reviewen voor jullie

 

Trouwens bedankt hiervoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...