Ga naar inhoud
GENEGEERD

Living without money (Mark Boyle)


damnsharp

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

"I believe the key reason for so many problems in the world today is the fact we no longer have to see directly the repercussions of our actions."

 

"The point is, I'd much rather have my time consumed making my own bread outdoors than kill it watching some reality TV show in a so-called "living" room."

 

En daarom zit ik niet voor de TV.

Maar ik ben er nog lang niet, 'k zit nu op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even naar het filmpje gekeken, en vond het wel interessant.

Hoorde hem wel zeggen, dat alles wat hij doet, zoals koken, veel langer duurt.

Ben zelf ook met het een en ander bezig, en inderdaad, wanneer je dingen zelf gaat maken, anders gaat doen, dan kost het veel meer tijd.

 

Maar de voldoening die je er van krijgt, is vele malen groter, wanneer je alles regular doet !!

Inmiddels krijg ik ook veel leuke reacties van niet-preppers, die het toch wel interessant vinden wat ik allemaal doe, en dat is niet eens veel.

Lijkt wel, of er ineens toch meer belangstelling voor is.

 

Mijn zoon, die op een bouwbedrijf werkt, had een briket meegenomen, die ik gemaakt had.

Hadden ze daar nog nooit gezien, vonden het wel interessant, en wilde weten hoelang zo'n ding nou brand :)

Gingen we ineens denken, waarvoor het nog meer geschikt zou kunnen zijn, misschien isolatie materiaal, eventueel mee metselen, hahahahaah, word een heel brandbaar muurtje denk ik.

Afijn, wat ik wil zeggen daarmee, als je eenmaal dingen anders gaat aanpakken en doen, lijkt t wel, of je ineens veel meer creativiteit krijgt om dingen op te lossen, en dat is leuk !

 

Nu, is het allemaal niet echt nodig, de skills die ik mezelf wil aanleren, maar ik doe het, want ik denk dat je er nog veel gemak van kan hebben.

En is het niet meer in mijn leven, kan ik mijn kennis wel doorgeven aan de volgende generatie.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe, ik snap het! Mooie citaten. Ik heb paar jaar geen tv gekeken wat toen heel goed beviel. Uiteindelijk, mede door gezondheid van mijn vrouw want die lag 's avonds al vroeg op de bank en tv kijken is makkelijk, gingen we weer meer tv kijken. Nu zijn wij het weer aan het minderen. Ik ben meer dingen aan het doen zoals kippen houden, moestuin opzetten waar ik mee ga beginnen, elke avond een uur sporten, kortom meer bezig met preppen dan met tv kijken en dat bevalt goed. Alleen internet (komt ook door mijn werk) laat ik niet los. Maar voordeel daarvan is dat je veel gerichter bezig bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...