Ga naar inhoud
GENEGEERD

TV tip: Naked and Marooned


damnsharp

Aanbevolen berichten

Er komt een nieuwe survival serie op woensdag 3 april om 21:00 uur op... natuurlijk Discovery Channel.

Stukje tekst:

"Een survivalexpeditie in zijn meest rauwe en pure vorm. Dat is wat Ed Stafford voor ogen heeft als hij zich laat droppen op een verlaten eiland in de Stille Oceaan. Zonder hulpmiddelen, zonder mes en zelfs zonder kleren. "

Linkje komt hier.

 

Heb er natuurlijk zin in :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@damnsharp: Die ga ik kijken (opnemen dus en dan kijken). Heel wat anders dan Bear Grylls geregisseerde survival shows.

 

Het moeilijkste van het moeilijkste. Voor mij zou 60 dagen eenzaamheid het probleem niet zijn, maar dat iedere actie die je onderneemt, een zet is in een levensecht schaakspel. Soms kun je denkfouten herstellen, meestal zijn ze duur en vaak zijn ze het begin van het einde. Het vergt een bijzondere mentale gesteldheid om tegenslagen snel te verwerken en gefocust te blijven om het ultieme doel, of dat nu winnen is, of overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik vind deze serie echt geweldig, vooral het emotionele aspect.

 

Helemaal mee eens! Ik heb alle afleveringen inmiddels gezien. Je kan je op veel dingen voorbereiden, maar deze serie laat echt zien dat je je niet op alles kan voorbereiden.

 

Excuses als dit een vaag antwoord is maar ik wil niemand zijn kijkplezier vergallen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren deel 2 gezien op discovery wel grappig alleen beetje stomzinnig wat is jullie eerste behoefte? mocht je zo stranden??

 

Beetje geërgerd, hij drinkt smerig water uit een gat in de grond....hij heeft al vuur dus koken was geen probleem. Met veel energie verspilling maakt hij een onderkomen. Ik weet niet wat ik zou doen, maar makkelijker was het als hij een mini hut zou bouwen, minder moeite. Water en voedsel veilig stellen, misschien kleine voorraad hiervan aanleggen, dan pas de hut bouwen. Het vriest daar niet ofzo....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel ik de serie leuk vond om te kijken was ik toch wat teleurgesteld. 60 dagen weergeven in 3 afleveringen zorgde ervoor dat wel erg veel van de dagelijkse beslommeringen juist niet werden getoond. Ook had ik regelmatig sterk het gevoel dat "hier en daar wat valsspelen" is weg ge-edit.

Feitelijk heeft hij zijn eigen challenge niet volbracht, hij had tot 2 keer de nood EHBO nodig voor een antibiotica kuur. Aanvankelijk wil hij gaan jagen op een geit maar dat lukt kennelijk dan niet maar gelukkig vindt hij een geit waarvan de horens vast zitten in een wortel of liaan ofzo. Kweet niet, niet geloofwaardig. En inderdaad, er gaat wel heel veel werk in die lean to zitten terwijl hij met veel minder werk veel eerder de grot had kunnen verlaten. De serie voelde wat afgeraffeld en te geregisseerd aan aan, het begint met een medische keuring (hartslag, long inhoud enz.) maar het enige waar zij op terugkomen is zijn gewicht. Maar verder zal ik niet zeiken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

punt 1 heeft water , vuur..dus kolen draagt een oude trui 1+1 = filteren? misschien? punt 2 je zit daar 60 dagen het scherm had hij ook voor de grot kunnen hangen met het vuur kun je dus ook wapens maken een speer bijvoorbeeld voor de geiten die hij al op dag 5 had gezien

Beetje geërgerd, hij drinkt smerig water uit een gat in de grond....hij heeft al vuur dus koken was geen probleem. Met veel energie verspilling maakt hij een onderkomen. Ik weet niet wat ik zou doen, maar makkelijker was het als hij een mini hut zou bouwen, minder moeite. Water en voedsel veilig stellen, misschien kleine voorraad hiervan aanleggen, dan pas de hut bouwen. Het vriest daar niet ofzo....
Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn dat ik nu deel 3 ook gelezen hebt :p maar kijken ga ik toch gewoon om me er lekker aan te ergeren hoe het anders kan

Alhoewel ik de serie leuk vond om te kijken was ik toch wat teleurgesteld. 60 dagen weergeven in 3 afleveringen zorgde ervoor dat wel erg veel van de dagelijkse beslommeringen juist niet werden getoond. Ook had ik regelmatig sterk het gevoel dat "hier en daar wat valsspelen" is weg ge-edit.

Feitelijk heeft hij zijn eigen challenge niet volbracht, hij had tot 2 keer de nood EHBO nodig voor een antibiotica kuur. Aanvankelijk wil hij gaan jagen op een geit maar dat lukt kennelijk dan niet maar gelukkig vindt hij een geit waarvan de horens vast zitten in een wortel of liaan ofzo. Kweet niet, niet geloofwaardig. En inderdaad, er gaat wel heel veel werk in die lean to zitten terwijl hij met veel minder werk veel eerder de grot had kunnen verlaten. De serie voelde wat afgeraffeld en te geregisseerd aan aan, het begint met een medische keuring (hartslag, long inhoud enz.) maar het enige waar zij op terugkomen is zijn gewicht. Maar verder zal ik niet zeiken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze wat jij zegt daar ben ik het helemaal mee eens. Ik snapte 1e aflevering ook helemaal niet dat hij zomaar ongekookt water ging drinken en waarom hij nou zo graag die hut uit wilde gaan. Hij had het over inregenen maar daar had hij ook wat aan kunnen doen? Was toch mooie plek? Maar... ik heb wel de 3 afleveringen gezien zonder ondertitels dus misschien dat ik wat miste ;)

En jammer dat het er maar 3 zijn want zeker de laatste aflevering gaan ze er snel doorheen en die aflevering had wel in een paar opgedeeld kunnen worden. Het wordt teveel afgeraffeld. Wel doet hij wat leuke dingen (vis lokken, eten onder de grond) want ik vroeg me al af wat hij met dat beest ging doen.

Desondanks leuk om gezien te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb net deel 1 van het 2de seizoen gedownload. En wilde het posten maar het was er al :)

Zo te zien aan het draadje is het wel de moeite waar om te kijken.

 

Vraagje aan de mods: Is het toegestaan om op dit forum links naar torrents of nzb files te plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen deel 3 gezien en alhoewel ik het aardige programma's vind heb ik steeds het gevoel dat er zo weinig overblijft van 10 dagen overleven. Dat had ik bij het eerste seizoen ook. 10 dagen overleven samengevat in 40 minuten? Van mij mogen de uitzendingen minstens 2 x zo lang duren met meer aandacht voor de details.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...