Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Zombies zijn fictie en voor watjes.

Stel je zo'n groep voor die gewoon mens zijn maar uitgehongerd en met al hun vernuft jou spullen proberen te bemachtigen.

Dat is pas mooi klote, daar zijn zombies niks bij...

Prep ze,

Kans

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Hoi Muktaronic. Misschien een stoute opmerking maar had je de zoek functie al gebruikt op het forum? Al aardig wat zombie topics...;) @Kungfufox

Leuk dat je over zoeken begint maar wat ook leuk is is TAGGEN. Hoe beter jullie taggen bij het aanmaken van nieuwe threads des te beter die zoekfunctie werkt namelijk! Nu ben ik al weken hier en daar extra RELEVANTE tags aan het toevoegen(genaamd labels te vinden onderaan deze thread) aan bestaande topic's maar ik verwacht ook een beetje bijdrage van de topicstarters. Als je een topic start neem dan ook de moeite om er zoveel mogelijk relevante tags aan toe te voegen..

Deze post delen

En dan afvragen waarom preppers als wacko's worden gezien.....

Mijn God!:confused:

Zet @Muktaronic er nog expliciet bij dat hij een zombie-apocalypse niet echt serieus overweegt, maar het wel leuk vindt om erover te praten, is het voor sommige mensen nog niet goed.

Als je bang bent raar gevonden te worden ga je toch lekker met je saaie conformistische vriendjes spelen, doei doei.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Jager
Zet @Muktaronic er nog expliciet bij dat hij een zombie-apocalypse niet echt serieus overweegt, maar het wel leuk vindt om erover te praten, is het voor sommige mensen nog niet goed.

Als je bang bent raar gevonden te worden ga je toch lekker met je saaie conformistische vriendjes spelen, doei doei.

Lieve Rode Baard,

Aangezien je (zoals blijkt uit je schrijven en manier van reageren) zelf een voorliefde schijnt te hebben voor zombies, had ik zeker van jou verwacht er een mooi en intelligent stukje over te schrijven I.p.v mij lastig te vallen.

Zwaai, zwaai, kus, kus. Doei!

Deze post delen

Het grappige is dat er wel hier en daar wat bewijs is voor zulk [zombiebreinen] parasitair gedrag.

Dus heel technisch gezien zou het mogelijk zijn, alleen heeft de parasiet zelve niet het vermogen dat te bewerkstelligen.

Er zijn wel diersoorten die eenzelfde actie uitvoeren.

Meer: Telegraph.co.uk

Puur als praatvoer :)

Deze post delen

Gast Jager
Het grappige is dat er wel hier en daar wat bewijs is voor zulk [zombiebreinen] parasitair gedrag.

Dus heel technisch gezien zou het mogelijk zijn, alleen heeft de parasiet zelve niet het vermogen dat te bewerkstelligen.

Meer:

Praatvoer: Inderdaad mooi bunker ;)

Deze post delen

Meer: Telegraph.co.uk

De natuur heeft zijn gruwelijkheden:

http://www.liveleak.com/view?i=47d_1314063058

Dit filmpje inspireerde software developer Naughty Dog een post-apocalyptische game te maken rondom deze parasiet:

http://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Last_of_Us

En ja, het is fictie.

Net zoals het boek "Ereschuld" van Tom Clancy fictie was. Want zoals iedereen weet zal het echt niet gebeuren dat iemand een passagiersvliegtuig een gebouw invliegt als terreurdaad...

Woeps. :confused:

• Leuk 1

Deze post delen

Dat is een beetje mijn punt. In theorie zou het dus mogelijk zijn, de kans erop is vrijwel nihil maar toch.

Zombies is altijd iets geweest wat de mens vreesde en nou wil ik niet zeggen dat het ooit is gebeurd maar achter elkaar verhaal zit een kern van waarheid.

Je weet maar nooit :)

Hypothetisch gezien :)

Deze post delen

hmmm, ik zag laatst een paar kick-ass zombie wapens.... compleet met zombie logo... hoe zouden ze die dingen hebben getest??? :cool:

Deze post delen

@Muktaronic, een brandende zombie die op je afkomt is erger dan een niet brandende zombie.

Tsja, ik prep voor de zombie apocalypse.

Waarom?

Het hele preppen is what if?

Ook al kan het niet, zijn de films en series(walking dead, pas in oktober weer verder met seizoen 4) leuk en spannend om te zien, toch is het voor mij de enige manier om te preppen, je hebt alles ingedekt.

Dus behalve de blikken knakworst, waterfilter en heel veel rollen wc papier staat er ook een anti zombie arsenaal in de kast. Want, what if?

Deze post delen

Gast Riesie

Het hele preppen is what if?

Wat?

En ik maar denken dat we voor reeele scenario’s preppen. Uiteraard is het altijd een wat als er...

Want niemand kan zeggen dat er daadwerkelijk iets gaat gebeuren, niemand kan vertellen of inschatten wat er staat te gebeuren. Het weer kunnen ze amper voorspellen. En de beurs is ook als een jojo.

Daarbij is het altijd een gok, want wat prep je, waarvoor prep je, en wat heb je nodig. Wat denk je over een half jaar nog op voorraad te hebben, en wat zie je als nodig, niet nodig, en essentieel. Moet er een multi-fuel brander komen, of schaf je een kruisboog aan. Koop je een Esee of een Mora. Neem je een millsbank bag, of de duurste Katadyn.

Blijft altijd een gok, en gokken doen we. Of het nu een zombie-apocalypse is, een burgeroorlog, een algemene handelsmarkt die instort en de prijzen door het plafond drukt. Of een totale Anarchie van het bestaande systeem. Een opstand van burgers, of wordt het dan toch een aardverschuiving.

Zorg nu maar, ongacht wat je ook voor scenario in gedachten hebt, dat je wat voorraden hebt. En dat je, mocht het nodig zijn, zelf-voorzienenend kunt zijn, en voor jezelf kunt zorgen.

En of het nu een watersnood is, of de on-doden die op je deur staan te rammen. Is het een totale afsluiting van Nederland, of een invasie van alliens.

Preppen doe je altijd voor een what-if. En zorg dat je er klaar voor bent. Zorg dat je mind-set op GO staat, je schoenen in het vet staan, en je mes geslepen is.

Want een tweede kans krijg je niet.

Riesie.

Deze post delen

De afgelopen weken heb ik alle 3 seizoenen gezien van "The Walking Dead". Seizoen 4 begint op 13 oktober 2013. Wat een geweldige serie is dit zeg en kan hem bijna iedereen aanraden, in mijn ogen een "must see".

Wil jij weten welk karakter je in de serie bent met een persoonlijkheidstest? http://www.amctv.com/shows/the-walking-dead/which-character-are-you-2

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...