Ga naar inhoud
GENEGEERD

Aanschaf Bug Out Bag; de rugtas zelf


SHTF

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een goede rugtas wil ik dit nieuwe topic ter inspiratie oprichten voor mede preppers die ook nog op zoek zijn naar de ideale rugtas, of een andere willen.

 

ik heb nu een houtje touwtje tas van 2 tientjes, dat gaat m gewoon niet worden.

 

mijn oog heb ik laten vallen op de volgende:

 

de 5.11 tactical 72 http://www.511tactical.com/All-Products/Bags-Backpacks/Backpacks/RUSH-72-Backpack.html

of de Maxpedition 3 day pack: http://www.maxpedition.com/store/pc/VULTURE-II-3-DAY-BACKPACK-12p114.htm

 

deze inspiratie heb ik geput door urenlang youtube filmpjes te kijken (de 5.11 van de urban prepper filmpjes, leuk filmpje met een heftige label drang haha)

 

nu wil ik graag weten welke jullie bezitten, en welke jullie inziens het lekkerst zit om lange afstanden mee te lopen (je moet er minimaal 30km mee kunnen "bug outen" zonder last van schouders etc met een gewicht van 25-35kg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb van Maxpedition al enkele jaren de Condor II, die is voor mij perfect en de Vulture is misschien nog net even beter. Als het gaat om het materiaal zou ik voor Maxpedition gaan. De stof is ijzersterk, de ritsen zijn top en zowat alles is dubbelgestikt. Maar ach, andere merken zoals 5.11 zijn best oké en als je genoegen neemt met 'best oké' dan kun je daarvoor gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SHTF misschien geen leuke vraag terug: heb je al eens gelopen met 25-35kg op je rug over een afstand van 30km?

 

Het maakt niet uit welke rugzak je neemt, met zo'n gewicht en zo'n afstand ga je altijd wel ergens wat "voelen" en zit uiteindelijk niets lekker meer.....

 

Heb zelf wat rugzakken van Lowe Alpine, Vaude, Tatonka, etc etc.

De meeste rugzakken van me hebben een inhoud van 25-35 45-55 en 65-75ltr.

 

Als ik jou prijs/inhoud (ongeveer 45ltr) zie betaal je aardig wat €€€ voor een tactical uitziende tas. Een Lowe Centro Airzone 45+10 is ongeveer €100 en een zeer fijne rugzak met een goede kwaliteit.

 

Ben benieuwd ook naar je uiteindelijke keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SHTF misschien geen leuke vraag terug: heb je al eens gelopen met 25-35kg op je rug over een afstand van 30km?

 

Het maakt niet uit welke rugzak je neemt, met zo'n gewicht en zo'n afstand ga je altijd wel ergens wat "voelen" en zit uiteindelijk niets lekker meer.....

 

Heb zelf wat rugzakken van Lowe Alpine, Vaude, Tatonka, etc etc.

De meeste rugzakken van me hebben een inhoud van 25-35 45-55 en 65-75ltr.

 

Als ik jou prijs/inhoud (ongeveer 45ltr) zie betaal je aardig wat €€€ voor een tactical uitziende tas. Een Lowe Centro Airzone 45+10 is ongeveer €100 en een zeer fijne rugzak met een goede kwaliteit.

 

Ben benieuwd ook naar je uiteindelijke keuze.

 

juist wel een leuke vraag!

 

ik snap wat je bedoelt, ik ben bij de zwerfkei in woerden geweest en bij andere outdoorwinkels waar ik de Lowe Alpine cerre torro met TFX 10 (€230,-!!!! wel onwijs mooie tas) systeem geprobeerd heb met 20kg aan gewicht erin, en toen steigerde ik zowat.

 

dus om antwoord te geven op jouw vraag: nee, behoudens 3 rondjes door een winkel

 

daarom lanceerde ik dit topic ook: ik twijfel heel sterk of die "tactical bags" wel zo praktisch zijn, of dat ik toch moet kijken naar hiking gear zoals de Lowe Alpine, als ik eenmaal de juiste keuze heb gemaakt ga ik daarmee trainen, want mn huidige tas kan dat gewicht niet aan. (en ik realiseer me dat 30km heel ver is, alleen ik zet mijzelf een doel hiermee, daar stem ik mijn gear op af, en daar train ik naar toe)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SHTF ik vind uw keuze nog al prijzig . De keuze van @Jager is minder duur en ziet er even praktisch uit .

 

Geert

 

ik denk dat ik in totaal 6 uur aan BOB filmpjes gezien heb, en allemaal hadden de boodschap op NIET te bezuinigen op een rugzak, ik ben zelf van mening dat een goede tas gewoon 20 misschien wel 30 jaar mee kan, en ik durf het niet aan dat als je in SHTF situatie beland jezelf voor je kop slaat dat je tas van 3 tientjes lekt/scheurt/striemt op je nek&rug etc.

 

neemt niet weg dat ik ervoor moet gaan sparen.. maar ook daarin zet ik mijzelf goals.. elke maand wat op zij.. als je het dan eenmaal heb geeft het een kick en degelijk gevoel :) (zo ben ik al jaren bezig: dan weer sparen voor een leatherman charge tti straks weer voor een verrekijker etc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook heel handig is zijn handendragers aan je rugzak. Dat zijn links en rechts een lus waar je handen kan laten inhangen. Sommige mensen krijgen dikke/pijnlijke handen als ze lang stappen met hun handen naast zich.

Je moet ook weten hoe je je rugzak vult, waar je het grootste gewicht steekt. Als dat onderaan zit zal je het niet lang uithouden. Zit dat bovenaan dan word je omver getrokken.

Zelf heb ik gewoon een rugzak van't leger. Groot, stevig, veel haken en ogen om vanalles extra aan te bevestigen. Het kan beter hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik in totaal 6 uur aan BOB filmpjes gezien heb, en allemaal hadden de boodschap op NIET te bezuinigen op een rugzak, ik ben zelf van mening dat een goede tas gewoon 20 misschien wel 30 jaar mee kan, en ik durf het niet aan dat als je in SHTF situatie beland jezelf voor je kop slaat dat je tas van 3 tientjes lekt/scheurt/striemt op je nek&rug etc.

 

neemt niet weg dat ik ervoor moet gaan sparen.. maar ook daarin zet ik mijzelf goals.. elke maand wat op zij.. als je het dan eenmaal heb geeft het een kick en degelijk gevoel :) (zo ben ik al jaren bezig: dan weer sparen voor een leatherman charge tti straks weer voor een verrekijker etc.)

 

Daar kan ik je geen ongelijk in geven . Als je het financieel aan kan koop dan ook degelijk materiaal het prijs verschil moet ergens in zitten . Na 6 uur aan BOB filmpjes kijken zal je al het een en het ander gezien hebben . Als je de rugzak koopt succes er mee .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist wel een leuke vraag!

 

ik snap wat je bedoelt, ik ben bij de zwerfkei in woerden geweest en bij andere outdoorwinkels waar ik de Lowe Alpine cerre torro met TFX 10 (€230,-!!!! wel onwijs mooie tas) systeem geprobeerd heb met 20kg aan gewicht erin, en toen steigerde ik zowat.

 

dus om antwoord te geven op jouw vraag: nee, behoudens 3 rondjes door een winkel

 

daarom lanceerde ik dit topic ook: ik twijfel heel sterk of die "tactical bags" wel zo praktisch zijn, of dat ik toch moet kijken naar hiking gear zoals de Lowe Alpine, als ik eenmaal de juiste keuze heb gemaakt ga ik daarmee trainen, want mn huidige tas kan dat gewicht niet aan. (en ik realiseer me dat 30km heel ver is, alleen ik zet mijzelf een doel hiermee, daar stem ik mijn gear op af, en daar train ik naar toe)

 

Kijk dat is een eerlijk én duidelijk antwoord. Ik zou persoonlijk voor outdoor materiaal gaan. Minder opvallend en vaak ook gewoon erg goede kwaliteit. Je hebt ook veel keus en meestal ook goede garantie. Dump/leger materiaal is ook goed maar soms iets te "over-engineerd" maar wel vaak goedkoper.

 

30km is gewoon goed te doen hoor. Begin eerst maar eens zonder rugzak en dan met een lichte rugzak en langzaam aan steeds verder totdat je je BOB mee kan nemen.

Oja, goede schoenen is misschien nog wel belangrijker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik in totaal 6 uur aan BOB filmpjes gezien heb, en allemaal hadden de boodschap op NIET te bezuinigen op een rugzak, ik ben zelf van mening dat een goede tas gewoon 20 misschien wel 30 jaar mee kan, en ik durf het niet aan dat als je in SHTF situatie beland jezelf voor je kop slaat dat je tas van 3 tientjes lekt/scheurt/striemt op je nek&rug etc.

 

neemt niet weg dat ik ervoor moet gaan sparen.. maar ook daarin zet ik mijzelf goals.. elke maand wat op zij.. als je het dan eenmaal heb geeft het een kick en degelijk gevoel :) (zo ben ik al jaren bezig: dan weer sparen voor een leatherman charge tti straks weer voor een verrekijker etc.)

U moet ten alle tijde doen wat u goeddunkt. Kan wel zeggen dat ik al mijn spullen dagelijks en wekelijks misbruik, meer dan menig ander prepper hier doet en/of ooit zal doen. Niks ligt bij mij in de kast te wachten tot...

Als deze tas het dan al drie jaar uithoudt (oerdegelijk legerspul) zegt het wel wat over de kwaliteit. En dat voor drie tientjes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook heel handig is zijn handendragers aan je rugzak. Dat zijn links en rechts een lus waar je handen kan laten inhangen. Sommige mensen krijgen dikke/pijnlijke handen als ze lang stappen met hun handen naast zich.

Je moet ook weten hoe je je rugzak vult, waar je het grootste gewicht steekt. Als dat onderaan zit zal je het niet lang uithouden. Zit dat bovenaan dan word je omver getrokken.

Zelf heb ik gewoon een rugzak van't leger. Groot, stevig, veel haken en ogen om vanalles extra aan te bevestigen. Het kan beter hoor.

 

heb je hier een linkje of afbeelding van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

U moet ten alle tijde doen wat u goeddunkt. Kan wel zeggen dat ik al mijn spullen dagelijks en wekelijks misbruik, meer dan menig ander prepper hier doet en/of ooit zal doen. Niks ligt bij mij in de kast te wachten tot...

Als deze tas het dan al drie jaar uithoudt (oerdegelijk legerspul) zegt het wel wat over de kwaliteit. En dat voor drie tientjes ;)

 

als jij zeg dat het een supertas is, dan ga ik dat eens goed uitzoeken ;)

 

interessante site trouwens dat http://www.der-hollander.de die link die je gaf.. met verwondering zit ik naar de afdeling pepperspray te kijken.. in Duitsland kan dat dus gewoon gekocht worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ikzelf ben goed te spreken over de 3-day assault pack van Condor; minder duur dan 5.11 of Maxpedition, maar prima kwaliteit voor het geld!

Te bestellen bij Noorloos voor

 

Tis een tactical dus MOLLE all over the place, heeft een afgeschermd gedeelte voor een water reservoir met doorvoer mogelijkheden.

Ritsen zijn degelijk, een rugdeel is goed gepad met zacht schuim en een dikker gedeelte voor je onderrug. De straps zijn stevig en goed te verstellen, met een elastische bovenstrap voor het mee-ademen.

 

http://www.condoroutdoor.com/125_3_day_assault_pack.aspx

 

filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=ON-EVs35aIQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik kijk al een tijdje naar deze, maar kan hem in Nederland niet vinden. De SOC bug out bag.

 

4anazuje.jpg

 

http://shop.sandpiperca.com/index.php/gear-packs/bugout-bag-backpack-black.html

 

De reviews die ik zie zijn erg lovend, en het low profile uiterlijk gecombineerd met de tactische oplossingen en molle lijkt mij erg fijn.

 

Tevens kun je inhoud variëren van 40 liter naar 55 liter, voor kleding of lichte dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als jij zeg dat het een supertas is, dan ga ik dat eens goed uitzoeken ;)

 

interessante site trouwens dat http://www.der-hollander.de die link die je gaf.. met verwondering zit ik naar de afdeling pepperspray te kijken.. in Duitsland kan dat dus gewoon gekocht worden?

 

Je weet dat ik je Maxpedition zal aanraden.

Blijft een super rugzak.

Super ritsen, dubbel gestikt, lekker stug en sterk materiaal, water afstotend, etc.

 

Btw. het klopt dat derhollander pepperspray etc heeft, maar die dingen zijn verboden hier in Nederland en ook op het forum.

Hou daar rekening mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

maxpedition duppeldoffel of doppelduffel de grote vertie in ale geval. super zak kan gedragen worden als rugzak over de schouder of als valies. perfect om in te blenden ik heb de zwarte en ik kan perfect door een menigte gaan zonder dat mensen denken dat ik een BOB bij heb, het lijkt net of ik net als alle andern een valies gebruik om men kleren ofzo mee mee te nemen. de mogelijkheid om hem op verschielende manieren te dragen was het sellpoint voor mij. hij is ultra sterk en je kan er massas aan bevestigen aan de buiten kant. hij is aardig water bestendig maar niet dat je er uren mee door de regen kan gaan een hoes voor over je rugzak lost dit op natuurlijk. het systeem om de rugzak te sluiten op je borst is niet echt top, heeft het namelijk 1x begeven bij mij maar dan heb ik het zelf gemonteerd en ever sins is hij perfect.

 

edit:

 

deze bedoel ik dus zijn bijde de kleine en grote vertie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als jij zeg dat het een supertas is, dan ga ik dat eens goed uitzoeken ;)

 

interessante site trouwens dat http://www.der-hollander.de die link die je gaf.. met verwondering zit ik naar de afdeling pepperspray te kijken.. in Duitsland kan dat dus gewoon gekocht worden?

En wordt ook nog eens gewoon verzonden naar Nederland...

 

Maar dats natuurlijk illegaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet dat ik je Maxpedition zal aanraden.

Blijft een super rugzak.

Super ritsen, dubbel gestikt, lekker stug en sterk materiaal, water afstotend, etc.

 

Btw. het klopt dat derhollander pepperspray etc heeft, maar die dingen zijn verboden hier in Nederland en ook op het forum.

Hou daar rekening mee!

 

da's waar ook.. ok: terug naar waar het om ging: rugzakken, ik las net een review van de Maxpedition Vulture II door een militair op Amazon http://www.amazon.com/Maxpedition-0514-Vulture-II-Backpack/product-reviews/B004H0Z9BE

 

en die begon over de ringen van plastic (deze zag hij liever in metalen uitvoering) en dunne straps op de rugzak, en andere reviews die vonden dat er te weinig compartimenten in zaten.. wat is daarin jouw oordeel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Fostex Assault 35 maar dan in het zwart als edc. Het is een middelgrote tas en kan ik ook alles in doen voor een bug out, ook al zal ik dit niet doen totdat er geen andere optie meer is.

 

Ik denk dat het belangrijk is dat je een tas uitzoekt waarin je alles kan doen, maar het niet té opvallend is dat het een leger tas of outdoor tas is. Ik heb bij de zwarte tas, een zwarte jas. Valt al wat minder op dan een groene of camouflage tas. Wat mij handig lijkt is bijvoorbeeld, als je een slaapzak bij je hebt die eigenlijk op de zijkant van je tas hebt zitten deze, totdat je uit een dicht bewoond gebied bent, mee te nemen in iets van een sport tas. Zo valt dat al minder op. Ik zie regelmatig mensen lopen met 2 of meer tassen, maar niet met een slaapzak of extra zak aan een rugtas gebonden.

 

Ik raad je ook aan te gaan kijken bij legerdump/outdoor zaken bij je in de buurt. Je krijgt toch een beter idee van tassen als je ermee in je handen staat. Ik in ieder geval wel :D

 

Succes!

 

Appelflapje

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...