Ga naar inhoud
GENEGEERD

Georgia Guide Stones

Flow
 Share

Recommended Posts

http://www.google.nl/search?q=georgia+guidestones&hl=nl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=FkVSUbKdGqGm0QWDw4CYDg&sqi=2&ved=0CD0QsAQ&biw=1280&bih=800

Niemand weet hoe en wanneer en door wie deze stenen zijn geplaatst (er gaat wel een vreemd verhaal over een kerel met een hoed en lange jas), maar ondanks de teksten die in deze stenen in verschillende talen zijn gegraveerd mogen deze stenen volgens autoriteiten gewoon blijven staan. Best vreemd, als ik ongezien met een aantal vrienden op de veluwe hetzelfde voor elkaar zou proberen te krijgen, ik toch behoorlijk mn best zou moeten doen om het geheim te houden. Laat staan dat mijn stenen er zeer waarschijnlijk an public verwijderd zouden worden met een hoop media aandacht!

Maar goed ik vroeg me eigenlijk af of meerdere mensen hier bekend zijn met dit fenomeen? En natuurlijk jullie benieuwd naar jullie meningen:)

Voor wie er niet mee bekend is:

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones#section_2

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast Heksenboot

Zoek de exacte specificaties op @Flow:

Steensoort

Afmetingen

Hoeveel letters totaal

Vraag dan een offerte aan.

Hier een willekeurig bedrijf (zoek op "kunstwerken in natuursteen"):

http://www.vanluijnnatuursteen.nl/kunst/

Reken op extra kosten voor vervoer en fundering.

Een grafsteen kost al rond de 1500 euro.

Dit grote ding, is dus geplaatst door rijke mensen.

"Het wordt bezocht door heksen"

Niet door mij, want ik hou me niet bezig met loelverhalen.

Link naar reactie

Heb nog even gekeken en het is inderdaad gemaakt door de vrijmetselaars. Deze mannen hebben Amerika gemaakt dus als zij iets willen neerzetten lukt dat wel. Als je club logo op het nationale bankbiljet staat heb je vast wel wat in te brengen :D

all that is known is that a man by the name of R.C. Christian wanted to build it. “R.C.” is most likely short for “the Rose and Cross” of Rosicrucianism, which is simply the precursor to what is known as Freemasonry today. Not surprisingly a tablet not too far from the monument reads, “Let these be guidestones to an Age of Reason”, which echoes the writing of one Thomas Paine, a prominent 18th century Freemason.

Link naar reactie

Zoek de exacte specificaties op @Flow:

Steensoort

Afmetingen

Hoeveel letters totaal

Vraag dan een offerte aan.

Hier een willekeurig bedrijf (zoek op "kunstwerken in natuursteen"):

http://www.vanluijnnatuursteen.nl/kunst/

Reken op extra kosten voor vervoer en fundering.

Een grafsteen kost al rond de 1500 euro.

Dit grote ding, is dus geplaatst door rijke mensen.

"Het wordt bezocht door heksen"

Niet door mij, want ik hou me niet bezig met loelverhalen.

vrij scherpe offerte @Heksenboot:

als ik afga op het formaat zit ik op minimaal €6500,- aan hardsteen

vracht/kraan/plaatsingskosten minimaal €1500,-

Link naar reactie

In een artikel van Wired Magazine staat dat de initiatiefnemer een stuk land had gekocht, wat later door de gemeente is overgenomen. Zowel de bankier die het project financierde als de eigenaar van het steenhouwbedrijf kenden de initiatiefnemer; zij hebben zijn naam geheim gehouden.

En ja, het zullen vast wel weer de vrijmetselaren zijn. :p

Link naar reactie

Gast Heksenboot
vrij scherpe offerte @Heksenboot:

als ik afga op het formaat zit ik op minimaal €6500,- aan hardsteen

vracht/kraan/plaatsingskosten minimaal €1500,-

Ja en dan nog lettertjes erin. Fundering storten, veel mensen, veel beton, veel geld.

En trouwens, lekker belangrijk. :D

Link naar reactie

Tja als je iets van zo'n omvang neerzet dan is de gemeente/overheid etc ongetwijfeld op de hoogte van dergelijke zaken, toch weet zogenaamd niemand wie ze heeft neer gezet en waarom...Goh geen bouwvergunning ofzo nodig blijkbaar?

Verder is het puntje: Wereldbevolking onder 500.000.000 houden een hele leuke voor bv de conspiracy theorists. Krijgen we dan toch een WW3/Nucleare oorlog of wordt het gewoon een wereldwijd virus?

Overigens ben ik het wel eens met vele van deze punten. Zo stem ik voor om met deze alvast te beginnen: 'Avoid petty laws and useless

officials'...

Link naar reactie

ik zeg altijd maar zo als je genoeg geld hebt kun je aardige kutgrappen uithalen,

zo zou ik als ik genoeg geld zou hebben een sonde naar mars laten gaan zonder het iemand te vertellen, gewoon met een traytje coca cola een magnetron en een paar sloffen malboro

dit daar laten plaatsen, de sonde de ruimte in knallen en het tegen niemand vertellen, wedden dat dit wereld nieuws word als nasa over een paar jaar die cola, magnetron en peuken vind?

Link naar reactie

Amerikaanse manier van het maken van hun eigen tien geboden, of stiekem een hele grote prep, vrijmetselarij? En er dan vooral lekker geheimzinnig overdoen - of liever stil willen houden omdat men zich te laat besefte dat de 'the age of reason' meer iets is van 1800 in plaats van 1980..

Al zegt de Engelse Wikipedia pagina dat er wel een officiële onthulling is geweest, met 100 (of 400) gasten in maart 1980. Niet geheel stil gehouden dus.

Link naar reactie

precies @Miss Jade. 22 maart 1980 om precies te zijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones @Flow daar staat zo'n beetje alle info die er is. incl. links naar mogelijke verbanden met dezen en genen. ik denk persoonlijk dat tot de SHTF deze stenen geen rol zullen spelen, behalve misschien in het nemen van vakantie kiekjes. erna... wie weet... rare mensen zullen blijven bestaan. wie weet hoe ze dit alles zullen interpreteren. als ze überhaupt nog bestaan na TEOTWAWKI. (die stenen dus)

Link naar reactie

• 1 year later...

Vreemde zaak inderdaad die stenen. Hier een uitgebreid artikel: http://vigilantcitizen.com/sinistersites/sinister-sites-the-georgia-guidestones/

ff_guidestones3_f1-e1289520719926.jpg.30cb383cb7d408156fe651863cf91983.jpg

De stenen staan in een astronomisch uitgelijnde positie: The four major stones are arranged in a giant “paddlewheel” configuration which are oriented to the limits of the migration of the sun during the course of the year and also show the extreme positions of the rising and setting of the sun in its 18.6 year cycle. The center stone has two special features: first, the North Star is always visible through a special hole drilled from the South to the North side of the center stone; second, another slot aligns with the positions of the rising sun at the time of the summer and winter solstices and at the equinox.

De tien geboden staan er in verschillende talen, onder andere Engels, Spaans en Arabisch. In het Engels:

1. Maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature.

2. Guide reproduction wisely – improving fitness and diversity.

3. Unite humanity with a living new language.

4. Rule passion – faith – tradition – and all things with tempered reason.

5. Protect people and nations with fair laws and just courts.

6. Let all nations rule internally resolving external disputes in a world court.

7. Avoid petty laws and useless officials.

8. Balance personal rights with social duties.

9. Prize truth – beauty – love – seeking harmony with the infinite.

10. Be not a cancer on the earth – Leave room for nature – Leave room for nature.

Met een huidige populatie van 7 miljard, zouden er dus 12 van de 13 mensen teveel zijn. Over het tweede gebod: The second rule (“Guide reproduction wisely – improving diversity and fitness”) basically calls for the inference of lawmakers into the management of family units. If we read between the lines, it requires to creation of laws structuring the number of children per family. Furthermore, “improving diversity and fitness” can be obtained with “selective breeding” or the sterilization of undesirable members of society. This used to be called “eugenics”, until it became politically incorrect because of the Nazis.

Het monument geeft geen verdere teksten, maar er is wel een brochure, waar onder andere dit in staat: “It is difficult to seed wisdom in closed human minds. Cultural inertias are not easily overcome. Unfolding world events and the sad record of our race dramatize the shortcomings of traditional agencies in governing human affairs. The approaching crisis may make mankind willing to accept a system of world law which will stress the responsibility of individual nations in regulating internal affairs, and which will assist them in the peaceful management of international frictions. “Nearly every nation is now overpopulated in terms of a perpetual balance with nature. We are like a fleet of overcrowded lifeboats confronted with an approaching tempest. In the United States of America we are seriously overtaxing our resources to maintain our present population in the existing state of prosperity. We are destroying our farmland and we have grown dangerously dependent upon external sources for oil, metals and other nonrenewable resources. Nations such as Japan, Holland and Haiti are even more seriously overpopulated and, therefore, in greater jeopardy.

“Irresponsible childbearing must be discouraged by legal and social pressures. Couples who cannot provide a decent income and support for a child should not produce children to be a burden for their neighbors. Bringing unneeded children into an overcrowded lifeboat is evil. It is unjust to those children. It is harmful for the other occupants and all living things. Society should not encourage or subsidize such behavior.

Dat doet sterk aan een New World Order denken. En de aanleiding om dit door te voeren wordt ook al gegeven: een crisis.

In Conclusion:

The Georgia Guidestones are a modern day Rosicrucian manifesto calling for (or announcing) a drastic change in the way the world is managed. The monument is of a great importance in the understanding of the forces covertly shaping today and tomorrow’s world. It materializes into stone the crucial link between secret societies, the world elite and the agenda for a New World Order. The push for a world government, population control and environmentalism are issues that are today discussed on a daily basis in current events. They were not in 1981, when the Guidestones were erected. Can we say that great progress was made?

Een groep mensen die zo serieus is, dat ze een monument plaatsen met hun doelen erop, is vast en zeker ook zo serieus dat ze dit doel met de middelen hun beschikbaar, najagen. Is dat aluhoedjes gepraat? Nee, dat lijkt mij niet. Het is een cultureel-politiek manifest. De mensen achter The Georgia Guidestones zijn waarschijnlijk net zo serieus over hun doelen die ze in hun tien punten aanstippen, als Karl Marx over het communisme, Adolf Hitler over het derde rijk, een Christen met de Waarheid van God en een Moslim over het verspreiden van het Geloof in Allah.

Er zijn vreemde krachten aan het werk in de wereld. Dit is er één van.

• Leuk 1
Link naar reactie

Er is een site van iemand die dit monument heeft ontcijferd en met zijn ontdekking op history channel is geweest.

Naast de ontcijfering van het monument gaat het artikel in op occulte organisaties die de schrijver linkt aan het monument, de geheimzinnige opdrachtgever die later een boek uitbracht over het installeren van een totalitaire staat (met o.a. menselijke fokprogramma's) en deze aan alle congresleden schonk, de tien geboden op het monument (o.a. hou de mensheid onder de 500.000.000), satanisme en vrijmetselarij.

Losse vertaling van het ontcijferingsgedeelte uit het artikel:

"Genesis 3:22 lijkt gerepresenteerd te zijn in dit monument omdat de onthullingsdatum 22 maart 1980 is.Satan's nummer is 666 wat overeenkomt met de hoogte van het monument: 18 feet. In numerologie

is het gewoonte om nummers te combineren als 6 + 6 + 6 = 18. Het nummer 18 komt ook voor in het jaar waarin het onthuld is: 1 + 9 + 8 + 0 = 18. En 18 is de basis voor 666 in numerologie.

Het wordt nog veel vreemder.

De opdrachtgever heeft de afmetingen van elke steen op 0,5m x 2m x 5m gespecificeerd. De 'capstone'

is 0,5m groter waardoor de hoogte op 5,5m = 18,0 feet uitkomt.

De afmeting van elke guidestone is 0,5m x 2m x 5m (proporties 1 : 4 : 10)

De middelste steen is 0,5m x 1m x 5m (proporties 1 : 2 : 10)

Hoofdsteen 0,5m x 2m x 3m (1 : 4 : 6)

De proporties van elke guidestone is 1 : 4 : 10 die mogelijk is te verklaren met de datum 4 januari 2010.

Deze datum is de officiele opening van de Burj Dubai die met grote voorsprong het hoogste gebouw ooit is.

De schrijver heeft daarna de meest waarschijnlijke optelling gedaan zoals gewoonlijk in numerologie.

guidestone: 1:4:10=15 maar er zijn 4 guidestones, dus 1+4+10+4=19

middelsteem:1:2:10=13

hoofdsteen:1:4:6=11

Vermenigvuldigt is dit: 19x13x11=2717

Dit nummer heeft hij in november 2009 ontdekt, en werd de hoogte van de Burj Dubai algemeen vastgesteld op 2684 feet.

Echter, op 4 januari 2010 kwam Sheik Mohammed met het nieuws dat de Burj Dubai, die opeens Burj Khalifa ging heten, niet 2684 maar 2717 feet was. Dit was de precieze hoogte die de schrijver twee maanden eerder had berekend.

De schrijver ontdekte 3 numerologische verwijzingen:

1. De 'capstone' verwijst naar de onverwachte dood van Dubai's emir, Sheik Maktoum, op 4 januari 2006

2. De 'guidestones' verwijzen naar de oplevering van het hoogste gebouw ter wereld op 4 januari 2010

3. De precieze hoogte van de Burj Khalifa komt precies overeen met de numerologische verhoudingen van de georgia guidestones."

http://vanshardware.com/2009/12/decoding-the-georgia-guidestones/

Link naar reactie

• 3 months later...

block.jpg.cde4e337da09371dcdf5d53edd807c06.jpg

Even plak en knip naar het Nederlands want IEMAND heeft er dit jaar een steen bijgeplakt met 2014 erop. Is dit dan het jaar waarin groep X begonnen is met de reductie van de bevolking naar 500 miljoen? Ik zet maar even mijn alu hoedje op, maar Ebola is goed op weg.....enfin, de tekst op de stenen in NL:

“LAAT DEZE GUIDESTONES LEIDEN TOT EEN TIJDPERK VAN REDE”

HOUD DE MENSHEID ONDER 500.000.000 IN EEUWIGE BALANS MET DE NATUUR

BEGELEID REPRODUCTIE WIJSELIJK – VERBETERING VAN GEZONDHEID EN DIVERSITEIT

VERENIG DE MENSHEID MET EEN NIEUWE LEVENDE TAAL

REGEL PASSIE – GELOOF – TRADITIE – EN ALLE DINGEN MET REDE

BESCHERM MENSEN EN NATIES MET EERLIJKE WETTEN EN RECHTVAARDIGE RECHTERS

LAAT ALLE NATIES INTERN REGEREN EN HUN EXTERNE GESCHILLEN OPLOSSEN IN EEN WERELD GERECHTSHOF

VERMIJD PIETLUTTIGE WETTEN EN NUTTELOZE AMBTENAREN

BALANCEER PERSOONLIJKE RECHTEN MET SOCIALE PLICHTEN

PRIJS WAARHEID – SCHOONHEID – LIEFDE DIE HARMONIE ZOEKT MET HET ONEINDIGE

WEES GEEN KANKER OP DE AARDE – LAAT RUIMTE VOOR NATUUR – LAAT RUIMTE VOOR NATUUR

De groep X is levendig en heeft dus de moeite genomen om een UPDATE uit te voeren. Nota bene dit jaar....Hieronder een korte video hierover - niks wereldschokkends overigens

Link naar reactie

Bij de plaatsing van de stenen, heeft het bedrijf die de stenen plaatste, een folder uitgegeven. Dit zou de vertaling hiervan zijn (ik kan het niet verifiëren) en ik moet eerlijk bekennen, dat ik het er ook nog (deels) mee eens ben! Edit: hier het originele boekje, link werd verzorgd door een oplettende lezer, dank! http://www.wired.com/images/multimedia/magazine/1705/Wired_May_2009_Georgia_Guidestones.pdf

‘Het is zeer waarschijnlijk dat de mensheid nu over de benodigde kennis beschikt om een effectieve wereldregering te stichten. Deze kennis moet op de een af andere manier zaad hebben geschoten in het bewustzijn van een groot deel van de mensheid. De harten van onze menselijke familie moeten zeer binnenkort geraakt en verwarmd worden zodat we een mondiaal bewind op basis van rede kunnen begroeten.

Het groepsbewustzijn van ons ras is blind, pervers en gemakkelijk afgeleid door triviale zaken, terwijl het zich op fundamentele zaken zou moeten richten. We gaan een belangrijk tijdperk tegemoet. De druk van de overbevolking zal binnen afzienbare tijd politieke en economische crises in de hele wereld veroorzaken. Deze zullen de totstandkoming van een rationele wereldmaatschappij bemoeilijken, maar tegelijkertijd noodzakelijk maken.

Een eerste stap zal zijn om een ongelovige wereld ervan te overtuigen dat een dergelijke maatschappij nu mogelijk is. Laten we een geduldig beroep op de collectieve rede van de mensheid voor ogen houden. Laten we onze aandacht op de primaire problemen richten. Laten we de juiste prioriteiten stellen. We moeten ons huis hier op aarde vestigen voordat we naar de hemel reiken.

De menselijke rede is op dit moment ten volle aan het ontwaken. Het is het meest krachtige instrument ooit in de ontwikkeling van het leven op onze planeet. We moeten de mensheid ervan bewust maken dat we door het accepteren van meedogende, verlichte rede in staat zullen zijn ons lot te besturen, binnen de grenzen die onze natuur ons oplegt.

Het is moeilijk wijsheid laten ontspruiten in mensen met een afgesloten geest. Culturele inertie is niet gemakkelijk te overwinnen. De ontvouwende wereldgebeurtenissen en de trieste toestand van ons ras maken de tekortkomingen van traditionele instanties om menselijke affaires te besturen nog dramatischer. De naderende crisis maakt de mens mogelijk bereidwillig om een wereldwijd rechtssysteem te accepteren dat de verantwoordelijkheid van afzonderlijke landen om hun interne zaken te regelen benadrukt, en hen zal bijstaan in het vredelievend oplossen van internationale wrijvingen.

Met een dergelijk systeem zouden we oorlog kunnen laten verdwijnen. We zouden ieder individu een kans kunnen geven een vruchtbaar leven te lijden.

Er zijn alternatieven voor een armageddon. Deze zijn haalbaar. Maar deze komen niet tot stand zonder gecoördineerde inspanningen van miljoenen toegewijde mensen in alle landen van de wereld.

Wij, de sponsors van de Georgia Guidestones®, zijn een kleine groep Amerikanen die aandacht willen vestigen op de problemen die ten grondslag liggen aan de huidige deplorabele staat van de mensheid. We hebben een eenvoudige boodschap voor onze medemens, nu en in de toekomst. We geloven dat deze vanzelfsprekende waarheden bevat, en we willen geen enkel vooroordeel ten aanzien van een bepaalde geloofsovertuiging of filosofie innemen. Toch is onze boodschap op bepaalde gebieden controversieel. We hebben ervoor gekozen anoniem te blijven om discussies en geschillen te voorkomen die onze bedoelingen zouden kunnen vertroebelen, en een serieuze beoordeling van onze ideeën mogelijk zouden vertragen. We geloven dat onze geboden weloverwogen zijn. Ze moeten op hun eigen waarde beoordeeld worden.

Stonehenge en andere oudheidkundige overblijfselen van de mens wekken onze nieuwsgierigheid, maar verkondigen geen boodschap die ons kan leiden. Om onze ideeën ook aan latere generaties over te brengen, hebben we een monument – een cluster van gegraveerde stenen – neergezet. Deze stille stenen zullen onze ideeën nu, en wanneer wij er niet meer zijn, weergeven. We hopen dat deze steeds meer geaccepteerd zullen worden en dat ze door hun stille aanwezigheid het komende tijdperk van de rede enigszins zullen versnellen.

(…)

We geloven dat ieder mens hier met een doel en reden is. Ieder van ons vormt een klein, maar onmisbaar deel van het oneindige. De uitlijning van de stenen met de hemellichamen symboliseert de behoefte van de mensheid om op één lijn te staan met externe principes die in onze eigen natuur en in het universum om ons heen aanwezig zijn. We moeten in harmonie leven met het oneindige.

In vier grote stenen in de centrale cluster zijn tien geboden gegraveerd, in twee verschillende talen per steen. De boodschap in de Engelse versie bestaat uit minder dan honderd woorden. De talen zijn gekozen op basis van hun historisch belang en dat van de huidige mensheid. Aangezien er drieduizend levende talen zijn, konden we ze niet allemaal kiezen.

We hebben nog een latere fase in de ontwikkeling van de Georgia Guidestones ® voor ogen. We hopen dat andere stenen in cirkels om het monument kunnen worden geplaatst om de baan van de zon en wellicht andere astronomische verschijnselen te markeren. Op deze stenen zullen onze woorden worden weergegeven in de taal van andere individuen die onze overtuigingen met ons delen en vergelijkbare stenen aan hun landsgrenzen zullen plaatsen in de taal van vredelievende buurlanden. Deze zullen de mensheid herinneren aan de moeilijkheden die zij gezamenlijk het hoofd moeten bieden, en wederzijdse inspanningen bevorderen om daar rationeel en rechtvaardig mee om te gaan.

We belijden geen andere goddelijke inspiratie dan die in ieders geest aanwezig is. Onze ideeën zijn een weerspiegeling van onze analyse van de problemen waar de mensheid tijdens het ontluiken van dit atoomtijdperk voor gesteld staat. Ze beschrijven in algemene bewoordingen bepaalde basisstappen die genomen moeten worden om als mensheid tot een liefdevol en duurzaam evenwicht met het universum te komen.

Mensen zijn speciale schepsels. We zijn hoeders voor al wat op aarde leeft. In deze wereld spelen wij een centrale rol in een eeuwige strijd tussen goed en kwaad – tussen de machten die bouwen en de machten die afbreken. Het oneindige omvat alles wat bestaat, zelfs strijd, conflicten en verandering, die mogelijk weerspiegelingen van beroeringen in de ziel van God zelf zijn.

Wij mensen zijn begiftigd met een gering vermogen om te weten en te handelen – ten goede of ten kwade. We moeten ernaar streven ons bestaan te optimaliseren, niet alleen voor onszelf, maar ook voor degenen die na ons komen. En we moeten ons ook bekommeren om het welbevinden van alle andere levende wezens wier lot in onze handen is geplaatst.

We zijn het belangrijkste instrument waarmee de goede en kwade kwaliteiten van de geestelijke vonk in onze wereld tot uiting kunnen komen. Zonder ons is er weinig liefde, genade of mededogen. Toch kunnen we ook instrumenten van haat, wreedheid en koude onverschilligheid zijn. Alleen wij kunnen bewust werken aan het verbeteren van deze imperfecte wereld. Het is niet voldoende om ons eenvoudig met de stroom mee te laten drijven. De rationele wereld van morgen ligt altijd stroomopwaarts.

In 1980, het jaar waarin deze stenen werden neergezet, was het meest dringende wereldprobleem de noodzaak om de bevolkingsgroei in toom te houden. In recente eeuwen hebben de technologie en overvloedige beschikbaarheid van brandstoffen een groei van de mensheid mogelijk gemaakt die verre van wijs is en niet lang houdbaar is. We kunnen nu wereldwijd de dreigende uitputting van deze energiebronnen en reserves van vele belangrijke grondstoffen zien aankomen.

Het controleren van onze voortplanting is dringend noodzakelijk. Hiervoor zijn grote veranderingen in onze instelling en gewoontes vereist. Helaas kunnen menselijke gewoontes zeer hardnekkig zijn. Dit geldt vooral wanneer degenen die door gewoonten gedomineerd worden zich niet van de noodzaak van verandering bewust zijn.

Vanuit een duurzaam evenwicht met de natuur gezien, is nu bijna elk land overbevolkt. We zijn net een vloot overbeladen reddingsboten die een naderende storm tegemoet gaan. In de Verenigde Staten zijn we onze hulpbronnen ernstig aan het uitputten om te zorgen dat onze bevolking haar huidige welvaart kan behouden. We vernietigen onze bodem en zijn gevaarlijk afhankelijk geworden van externe leveranciers van olie, metalen en andere niet-duurzame hulpbronnen. Landen als Japan, Nederland en Haïti zijn zelfs nog overbevolkter en verkeren dan ook in nog groter gevaar.

In deze omstandigheden is voortplanting niet langer uitsluitend een persoonlijke kwestie. De maatschappij moet over een stem en een leidende macht beschikken om deze belangrijke functie te reguleren. De wensen van menselijke paren zijn belangrijk, maar niet doorslaggevend. De belangen van de huidige maatschappij en de welvaart van toekomstige generaties moet steeds meer voorop staan terwijl we mechanismen ontwikkelen om onze voortplanting op rationele wijze te controleren.

(…)

Onverantwoordelijk voortplantingsgedrag moet door middel van wettelijke en sociale druk ontmoedigd worden. Paren die niet voor een behoorlijk inkomen kunnen zorgen om een kind te onderhouden, zouden geen kinderen moeten krijgen ten laste van hun buren. Kinderen in een overbeladen reddingsboot plaatsen is onverantwoordelijk. Het is niet eerlijk voor die kinderen. Het is schadelijk voor de andere passagiers en alle levende wezens. De samenleving zou dergelijk gedrag niet moeten aanmoedigen of subsidiëren.

We beschikken nu over de kennis en technieken om de menselijke voortplanting te reguleren. Morele en politieke leiders over de hele wereld hebben een zware verantwoordelijkheid om deze kennis en technieken algemeen beschikbaar te maken. Dit kan gedaan worden met een fractie van de kosten die nu aan militaire doeleinden worden besteed. Het aanwenden van fondsen voor deze zaak kan op de lange termijn meer doen dan wat dan ook om de spanningen die tot oorlog leiden te verlichten.

Een gevarieerde en welvarende wereldbevolking in duurzaam evenwicht met de hulpbronnen van de wereld zal de hoeksteen vormen van een rationele wereldorde. Mensen van goede wil in alle landen moeten werken aan het tot stand brengen van dit evenwicht.

(…)

Met de voltooiing van de centrale cluster van de Georgia Guidestones werd ons kleine sponsorgroep ontbonden. We vertrouwen het monument verder toe aan de bevolking van Elbert County, Georgia.

Als onze ingegraveerde woorden door de wind, zon en tijd zijn vervaagd, vragen we u deze dieper uit te beitelen. Als de stenen omvallen, of door onnozele mensen worden verplaatst, vragen we u ze weer op hun plaats te zetten.

We nodigen onze medemensen in alle landen uit over onze simpele boodschap na te denken. Als deze doelen op een dag door de meerderheid van de mensen worden nagestreefd, kan een rationele wereldorde voor eenieder bereikt worden.’

Link naar reactie

Tijdens de plaatsing van de stenen in 1980 was er al een kleine inkeping te zien bovenaan de de engelse/spaanse steen.

Deze inkeping is ergens in 2009 uitgekapt.

In 2014 is daar de nieuwe steen in geplaatst.

Keep humanity under 500.000.000

Toeval dat ebola uitbreekt en er een steen 2014 geplaatst word? In iedergeval lijken ze meer te weten dan ons

Link naar reactie

Er wordt meteen de link gelegd naar 2014 als jaartal, maar staat er wel 2014? Kan natuurlijk, maar in feite staat het er niet. Het is een hoeksteen, ene kant 20, andere kant 14. Laat "hoeksteen" nou net een bijbels begrip zijn, Jezus zou ooit Psalm 118:22 geciteerd hebben: "De steen die de bouwers afkeurden is een hoeksteen geworden" waarmee hij zichzelf met een hoeksteen vergeleek.

Zo bezien zou het net zo goed naar een bijbelvers kunnen verwijzen, zoals bijv Openbaring 20:14: "En de dood en het rijk van de dood werden in de poel van vuur geworpen. Dit is de tweede dood."

Ik zou bij god (haha) niet weten waarom daarnaar verwezen zou worden (al is het voor mij natuurlijk wel heel verleidelijk om nou over actieve vulkanen te beginnen :p ). Maar ik vind het te kort door de bocht om meteen te concluderen dat er 2014 staat.

Dat hele ding is zo symbolisch als de pest, als er echt over nagedacht zou zijn om daar later nog een steentje op te plakken maak je mij niet wijs dat het "toevallig" daar en op die manier zit.

Zo, dat was mijn aluhoedjemoment =)

Over die brochure en die geboden, wat mij het meest opvalt is het bijna gehele gebrek aan verwijzing naar technologie. Alleen in het stuk over "In 1980, het jaar waarin deze stenen werden neergezet" wordt gesproken over technologie. Verder wordt er alleen gesproken over ratio en de rede, alsof het rechtstreeks uit de Verlichting komt.

Link naar reactie

Tja, misschien schokkend voor veel mensen, maar puur logisch gezien (dus even zonder emoties) zijn die "10 geboden" een goed idee.

1. Maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature.

Flinke stap terug in bevolking, maar voor de planeet en gebruik van grondstoffen absoluut veel houdbaarder.

2. Guide reproduction wisely – improving fitness and diversity.

Een hele lastige, Eugentica is sinds Hitler nogal "not done", maar een lichte vorm (belonen van genetisch goede combinaties, niet straffen van slechte combinaties) is evolutionair gezien een goed iets. Onze verregaande zorg voor lichamelijk en geestelijk gehandicapten is fantastisch, maar evolutionair gezien is 't nogal onverstandig om mensen met genetisch stevige erfelijke afwijkingen kinderen te laten verwekken. Het is oneerlijk naar die kinderen zelf, maar ook naar de rest van de mensheid, het verzwakt de genenpoel en dat is op lange termijn zeer schadelijk voor ons voortbestaan...

3. Unite humanity with a living new language.

Een wereldtaal, die door iedereen gesproken wordt (als 2e taal naast de huidige normale nationale taal, maar op termijn als hoofdtaal) is goed voor de handel en onderling begrip tussen mensen/landen. Wat mij betreft is een lichtelijk versimpelde vorm van Engels het meest geschikt, omdat dat toch al door een extreem groot deel van de mensheid redelijk tot zeer goed gesproken wordt.

4. Rule passion – faith – tradition – and all things with tempered reason.

Lijkt me niet onredelijk.

5. Protect people and nations with fair laws and just courts.

6. Let all nations rule internally resolving external disputes in a world court.

Landen blijven bestaan, maar oorlogen worden eindelijk overbodig; conflicten oplossen door overleg is een stuk productiever dan het huidige gewelddadige gelul.

7. Avoid petty laws and useless officials.

Kleinere efficientere overheden en minder idiote of over-complexe wetgeving is een goed iets.

8. Balance personal rights with social duties.

Rechten en plichten in evenwicht, zolang er genoeg keus is hoe die plichten in te vullen, absoluut iets goeds.

9. Prize truth – beauty – love – seeking harmony with the infinite.

Klinkt ook alleen maar positief.

10. Be not a cancer on the earth – Leave room for nature – Leave room for nature.

Ook niets mis mee; was voor mij 1 van de redenen om Nederland te verlaten, de natuur is er ver te zoeken en waar je nog natuur ziet wordt deze aan alle kanten bestreden.

1 en 2 zijn de lastigste, maar uiteindelijk neig ik toch naar 't accepteren van die punten....

Link naar reactie

Hum...

Als nu eens iedereen die neigt naar het accepteren van punt 1 zich vrijwillig opgeeft voor euthanasie! Dat is een begin.

Of werkt het niet zo?

:o

Eet meer bushmeat

Charlie

Natuurlijk niet; massamoord is niet de manier. Er staat ook helemaal niet dat dat de bedoeling is. Geboortebeperking is ook een manier en 't zijn (wat mij betreft) lange termijn doelen, niet iets wat zo 1-2-3 moet gebeuren.

Wat is 't alternatief? Zo doorgaan als nu werkt duidelijk niet, we verneuken de planeet en als direct gevolg de hele mensheid... in balans leven met wat de planeet de mensheid kan bieden is echt niet zo belachelijk als 't klinkt.

Link naar reactie

Natuurlijk niet; massamoord is niet de manier. Er staat ook helemaal niet dat dat de bedoeling is. Geboortebeperking is ook een manier en 't zijn (wat mij betreft) lange termijn doelen, niet iets wat zo 1-2-3 moet gebeuren.

Wat is 't alternatief? Zo doorgaan als nu werkt duidelijk niet, we verneuken de planeet en als direct gevolg de hele mensheid... in balans leven met wat de planeet de mensheid kan bieden is echt niet zo belachelijk als 't klinkt.

Ik vind 500 miljoen een onrealistisch aantal. Dat wordt een nul-kind politiek voor het overgrote deel van de wereldbevolking. En dat duurt te lang.

Zij die die stenen geplaatst hebben, zullen het niet als lange termijn planning hebben bedoelt.

En nee, we kunnen niet op deze voet verder. Dat is wel duidelijk.

Link naar reactie

Het feit dat 't in meerdere talen is uitgehakt uit steen lijkt me anders een vrij duidelijke aanwijzing dat 't wel degelijk voor de lange termijn bedoeld is, zo niet voor de extreem lange termijn. Zoals in hun boekje ook staat, "a monument which is intended to serve as a guide for the future".

Op zeer korte termijn naar een half miljard mensen teruggaan kan niet, dat zou alle resten van onze beschaving om zeep helpen.

Een nul-kind politiek hoeft niet; 1-kind is al een goed begin en logisch gezien kunnen we er ook niet echt meer onderuit... dat het een hele andere manier van denken is lijkt me duidelijk en ik verwacht ook echt niet dat de meeste mensen 't hiermee eens zijn, maar we zullen we moeten als we als mensheid een lange-termijn kans op overleven willen hebben.

Op lange (meerdere generaties) termijn is een half miljard best haalbaar en houdbaar. Als dat nivo bereikt is dan kan ieder echtpaar weer gewoon 2 kinderen krijgen om op dat nivo te blijven. En dan is die regel al helemaal niet meer zo raar.

Het lijkt me ook duidelijk dat 't niet acceptabel is om zo even 6 miljard mensen uit te roeien om op dat nummer uit te komen. Op een natuurlijke manier teruggaan naar een half miljard mensen op aarde is best okee. Bij meerdere generaties met maximaal 1 kind per echtpaar gaat 't al vrij snel... en dan kunnen we heel emotioneel daar keihard tegenin gaan met opmerkingen dat iedereen het recht heeft om meerdere kinderen te krijgen, maar eigenlijk is dat gewoon asociaal want op termijn is 't totaal onhoudbaar. Het is tijd om eens te stoppen met onze problemen doorschuiven naar toekomstige generaties en om zelf te beginnen met het redden van de planeet en de mensheid...

• Leuk 1
Link naar reactie

Share

• Nieuwe aanmaken...