Ga naar inhoud
GENEGEERD

Water uit cv


Aanbevolen berichten

Als het een tijdje achter elkaar vriest dan vriest de afvoer dicht van condens water van de cv. dus begint het te lekken op zolder.

 

ik plaats dan een grote teil en trek de afvoerslang uit de afvoerpijp en leg die in de teil. Wat mij opvalt dat er best een hoeveelheid water vrij komt ik schat wel meerdere liters in een paar dagen. Best bizar want ik vul die C.V nooit bij en woon er al een paar jaar.

 

Kan je dit water drinken? En is het normaal dat er zoveel condensvocht vrij komt?

 

ik ben totaal niet technisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het water dat jij beschrijft, is condenswater, van de verbranding van de CV ketel. Bij verbranding komt zoals je misschien weet, ook water vrij, dit slaat als condens neer in de ketel en moet afgevoerd worden. Het water is na de bekende filterbehandelingen wellicht te drinken, maar ik ben bang dat er altijd iets van( zware )metalen in kunnen zitten die je niet binnen wil krijgen.

Op zich is dit dus heel ander water dan hetgeen je bijvult. Dit gaat in een gesloten systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Condenswater van de verbrander is idd heel ander water dan uit de radiatoren.

Condenswater is schoon, een product van de verbranding, die condenseert. CHx + O2 = CO2 + H2O. Net als water koken, opvangen en afkoelen. Het afkoelproces is condenseren, van gas naar vloeibaar.

Het water uit de radiatoren kan je beter koken en/of filteren voor gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het toch spannend om dit 'dode' water te drinken. (heb je t wel eens geroken...?)

 

Wellicht bruikbaar om je toilet mee door te spoelen, maar voor drinkwater ga ik toch liever voor levender water: vers regenwater/ grote sloot/rivier.

 

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...