Ga naar inhoud
GENEGEERD

Afkortingen


heliport

Aanbevolen berichten

Ik zie hier heel veel afkortingen voorbij komen die uit de Amerikaanse Prepperswereld komen .

Zelf ben ik een trotse Nederlander en vind dat we best een beetje Nederlandse afkortingen mogen gaan bedenken .

Waarom hun napraten ? Kom op zeg , Wij waren hier al dijken aan het bouwen toen daar alleen maar wat zwervers op der knietjes naar goudkorrels aan het zoeken waren

Wat nou SHTF ? Hier in Rotterdam zeggen we gewoon "Als de pleuris uitbreekt"

 

Wie weet er een leuke Nederlandse afkorting?

 

Ik heb de eeste, RWR (ren weg rugzak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zoiets?:

 

Terug Naar De Middeleeuwen

 

TNDM

 

Maatschappelijk Instortings Gevaar

 

MIG

 

Devaluatie Van De Euro

 

DVDE

 

Onderdak Water Vuur Voedsel

 

OWVV

 

Zonder Wetshandhaving

 

ZW

 

Vlucht Voertuig

 

VV

 

Onderduik Adres

 

OA

 

Persoonlijk vind ik het wel handig de Amerikaanse / Engelse termen te gebruiken daar ik ook veel lees / volg op buitenlandse sites en op YT. Op die manier blijf je termen gebruiken die internationaal begrepen worden en ook door de meeste Nederlanders (we staan in top 3 van Europese Engelssprekende landen) begrepen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Creatief gezien leuk, @heliport.

Handig is anders. Zoals @Greener al zei.

Die Amerikaanse zooi is nou al ingebakken en je moet dan weer meer afkortingen onthouden.

In plaats van ADPU, zeg je dan gewoon: Als de pleuris uitbreekt. Want waarom zou je dingen afkorten. Dat is toch ook Amerikaans?

 

Maar als je consequent je eigen afkortingen/termen gebruikt, wordt het door mensen opgepikt en voor je het weet heb je een nieuwe mode/rage/stopwoord gecreëerd.

 

Zo betekent SC al lang geen Sport Club meer.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het niet echt meerwaarde hebben om termen die sommigen, waaronder ik, al jaren gebruiken te veranderen.

Why change a winning team?

 

Greener

 

Ik vind er juist geen meerwaarde aan dat alles tenwoordig in Engels/Amerikaans uitgedrukt moet worden , Niemand is meer secetaresse maar moet een desk top high thea support enginering multitask manager zijn

Word af en toe echt misselijk van de termen die er gebruikt worden om der simpele baan iets te laten lijken

Doe maar gewoon ,dan doe je al gek genoeg.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het eens met @Greener, daarnaast zijn deze afkortingen universeel bruikbaar.

Dus mocht je het internet afstruinen, dan zul je nooit onbekend zijn met de termen.

 

Voor de rest vind ik het een zeer komische bezigheid :)

Dus hier even mijn toevoegingen:

 

Alledaags Dragen (AD of ADD) gebaseerd op Everyday Carry (EDC)

Hel Barst Los (HBL) gebaseerd op Shit Hits The Fan (SHTF)

Vluchttas (VT) gebaseerd Bug Out Bag (BOB)

 

 

Nee, dit heeft geen nut haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Ik vind er juist geen meerwaarde aan dat alles tenwoordig in Engels/Amerikaans uitgedrukt moet worden , Niemand is meer secetaresse maar moet een desk top high thea support enginering multitask manager zijn

Word af en toe echt misselijk van de termen die er gebruikt worden om der simpele baan iets te laten lijken

Doe maar gewoon ,dan doe je al gek genoeg.

 

Ik ben het wel met je eens, maar dan gewoon beide gebruiken, zowel de Engelstalige als het Nederlandse alternatief. We zeggen ook Nato en Navo, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...