Ga naar inhoud
GENEGEERD

waarom preppen voor een maand-30 dagen


Cris.is.hoax

Aanbevolen berichten

:) ben mun topic kwijt, even overnieuw dan maar.

 

Waarom preppen voor 30 dagen? dit is geen getrol maar een serieuze vraag!

 

net nog even keuken kastjes uitgeruimd en nu nog meer overtuigd dat een normaal

mens zozio voor een maand wel droogvoer-eten in huis heeft.

(reist, pasta, meel-panekoekenmix,aardappelpuree) wat kruiden en potjes tomaat-championnesaus

paar pakken sap- fris en fles spa rol koekjes en pot pindakaas, notenpasta kom je end mee.

 

gebrek zou dus zijn water en electra - licht, koken

 

heb klein campingbrandertje, en megabak waxine lichtjes en fondue brander+ fles spiritus.

 

waarom ik dit vraag is omdat ik juist op boodschappen aan het minderen ben, gooi altijd

veel te veel weg vandaar mijn antie hamster gedrag.

 

extra gasvulling voor de brander en extra fles spiritus + paar pakken water en in echte nood

is het al genoeg. blijf overtuigd dat de meeste mensen veel te veel vreten en makkenlijk een maandje

met wat minder kunnen.

 

p.s. volgens mij zit er iets van 5-6 liter water in je wc spoelbak wat schoon drinkwater is!

(poep je maar op een emmertje met zand :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
net nog even keuken kastjes uitgeruimd en nu nog meer overtuigd dat een normaal

mens zozio voor een maand wel droogvoer-eten in huis heeft.

 

Nee, dat is écht niet waar. Je onderschat het echt.

Probeer maar eens voor de grap een week geen boodschappen te doen en zie dan maar hoeveel er van je voorraad al op is.

 

Ik ben nu nog bezig met mijn BOB, maar zodra ik kan gaan inslaan (en dan écht hard inslaan) dan wil ik gewoon meer dan één maand.

Wat dacht je van een jaar opslag? Dat vind ik een stukje idealer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

behalve vers vlees of groente doe ik wel vaker een week geen boodschappen, en soms haal ik ieder dag wat.

 

ik heb ongeveer een schatting gemaakt wat 1 mens op een dag aan calorieen nodig heeft dat x 30 en toen beetje voorraad tellen.

theoreties haal ik de maand dan makkenlijk, maar ja theorie en praktijk.... :)

 

moet wel extra brandstof en wat water hebben dat zal ik morgen meteen halen.

 

ik kan wel beetje koken, mijn vriendin zecht altijd jij kunt van een appel en een ei nog een dinner maken:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is écht niet waar. Je onderschat het echt.

Probeer maar eens voor de grap een week geen boodschappen te doen en zie dan maar hoeveel er van je voorraad al op is.

 

Ik ben nu nog bezig met mijn BOB, maar zodra ik kan gaan inslaan (en dan écht hard inslaan) dan wil ik gewoon meer dan één maand.

Wat dacht je van een jaar opslag? Dat vind ik een stukje idealer :)

 

tja ik ben er nog niet over uit dat bulken, maar dat is omdat ik geen kids heb enzo, met een echte fam. moet je meschien ook meer preppen denk.

als ik het goed begrijp dan is het slimste om thuis en onderweg en elders een voorraadje te hebben dus.

 

meschien een ander topick maken, want voor mij maakt het soort shtf lol senario heel erg uit wat voor soort prep je nodig hebt- moet maken- kopen

ik zit hier 10 boven amsterdams pijl of hoe dat heet dus zal niet snel wegspoelen bv en mocht er een of andere insane giga tsoenami komen dan hoop ik maar dat ik dat op tijd hoor en snel maak dat ik weg kom, maar dan heb ik dus niets aan mijn kast vol met blikken! dat is mijn punt-ding! hoe bereid je je nou goed voor? vind dat best lastig hoor, snap je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste mensen hebben echt geen 75000 kcal in de kast staan. Als het er al is dan ontbreekt er vrijwal wat; eiwitten, bepaalde vitamines.

 

Of ze gaan van de verkeerde situaties uit. 5 pakken muesli is misschien veel calorieen; maar zonder melk/yoghurt of in uiterste nood water niet lekker weg te krijgen.

Ik neem jou dus niet serieus; ik ben een beginner maar jij komt niet verder als de gemiddelde huismoeder. Dat is niet voorbereiden maar gewoon hopen op het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ik ben er nog niet over uit dat bulken, maar dat is omdat ik geen kids heb enzo, met een echte fam. moet je meschien ook meer preppen denk.

als ik het goed begrijp dan is het slimste om thuis en onderweg en elders een voorraadje te hebben dus.

 

meschien een ander topick maken, want voor mij maakt het soort shtf lol senario heel erg uit wat voor soort prep je nodig hebt- moet maken- kopen

ik zit hier 10 boven amsterdams pijl of hoe dat heet dus zal niet snel wegspoelen bv en mocht er een of andere insane giga tsoenami komen dan hoop ik maar dat ik dat op tijd hoor en snel maak dat ik weg kom, maar dan heb ik dus niets aan mijn kast vol met blikken! dat is mijn punt-ding! hoe bereid je je nou goed voor? vind dat best lastig hoor, snap je.

 

Geen nieuw topic aanmaken. Lees eerst maar eens een poosje mee. De antwoorden staan gewoon op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[MOD] Dat topic was verwijderd omdat het ten eerste stikte van de spelfouten: hierdoor snapten weinig preppers wat je bedoeling was(sterker nog men dacht datje aan het trollen was) en bovendien voegde het weinig kwaliteit toe aan het forum..

 

Gelet op het feit dat je blijkbaar serieus je standpunt ter discussie wilt stellen hier en ditmaal een duidelijkere thread bent gestart zal ik deze laten staan.

 

Voortaan graag even die paar minuten extra nemen om je post nog is rustig na te lezen, zulke GrammarNazi's zijn we niet maar het moet wel begrijpelijk blijven.

 

Gr.

Foxxie

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) ben mun topic kwijt, even overnieuw dan maar.

 

Waarom preppen voor 30 dagen?

 

extra gasvulling voor de brander en extra fles spiritus + paar pakken water en in echte nood

is het al genoeg. blijf overtuigd dat de meeste mensen veel te veel vreten en makkenlijk een maandje

met wat minder kunnen.

 

p.s. volgens mij zit er iets van 5-6 liter water in je wc spoelbak wat schoon drinkwater is!

(poep je maar op een emmertje met zand :) )

 

Spiritusbrander:

Hou er rekening mee dat uit 1 fles spiritus ongeveer 10 sprirtusbranders gevuld kunnen worden.

Een brander brandt ongeveer een uur. Reken dus maar uit.

Ik ga uit van 10 kookbeurten uit 1 fles daarom.

'k heb nu 5 flessen staan, maar wil er 10.

 

Spoelwater

Hm... hoe doe je dat met een inbouwtoilet?

 

Noach

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spoelwater

Hm... hoe doe je dat met een inbouwtoilet?

 

Noach

 

Ik vind het sterk overdreven om je muur af te breken om amper 1 dag toe te komen.

Een familiale drinkbeurt, iedereen rond de pot met een rietje. Ik zie het zo voor me :o

Beter toch wat vaten vullen (zei degene zonder water in huis)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het sterk overdreven om je muur af te breken om amper 1 dag toe te komen.

Een familiale drinkbeurt, iedereen rond de pot met een rietje. Ik zie het zo voor me :o

Beter toch wat vaten vullen (zei degene zonder water in huis)

 

Hahahaha. Dat van dat inbouwtoilet was ook niet echt serieus bedoeld. (O ja, daar heb je smilies voor ...)

Voor 2 euro heb je diezelfde hoeveelheid water uit je wc-pot gewoon uit de supermarkt opgeslagen.

 

Met een rietje.:D ha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...