Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zaklamp 2.0


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
2013-03-25-10.06.49-1.jpg.535b918065caf0530f54c4f2e8bf351a.jpg

Omdat je graag je zaklamp aan sleutelbos of BOB voorziet van één of twee extra batterijen, zonder dat het rammelt, een tip. Met binnenband of prepper-duct-tape heb je het zo voor elkaar. Met dank aan @Simurgh voor de E11.

 

Goede tip.De binnenband is ook als survivaltool enorm handig om vuur mee aan te maken of om als elastiek te gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

2013-03-25-10.06.49-1.jpg.535b918065caf0530f54c4f2e8bf351a.jpg

Omdat je graag je zaklamp aan sleutelbos of BOB voorziet van één of twee extra batterijen, zonder dat het rammelt, een tip. Met binnenband of prepper-duct-tape heb je het zo voor elkaar. Met dank aan @Simurgh voor de E11.

 

Leuke oplossing. Is meer een urban oplossing denk ik en het lijkt me nogal "bulky"? Is in mijn ogen niet zinvol als je buiten gaat "spelen" en een regenbui op je nek krijgt..... Ik heb altijd een kleine Pelicase of Otterbox met m'n batterijen bij me. En dat zijn eigenlijk altijd alleen AA's.

Tegen de tijd dat je batterij in je E11 op is, zal de reserve batterij ook niet veel peut meer hebben. Dat is het nadeel van zo'n efficient lampje, dat je niet de gehele dag gebruikt........:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke oplossing. Is meer een urban oplossing denk ik en het lijkt me nogal "bulky"? Is in mijn ogen niet zinvol als je buiten gaat "spelen" en een regenbui op je nek krijgt..... Ik heb altijd een kleine Pelicase of Otterbox met m'n batterijen bij me. En dat zijn eigenlijk altijd alleen AA's.

Tegen de tijd dat je batterij in je E11 op is, zal de reserve batterij ook niet veel peut meer hebben. Dat is het nadeel van zo'n efficient lampje, dat je niet de gehele dag gebruikt........:-)

Er is een nadeel aan een los doosje, en een voordeel bij het bij elkaar hebben van je kit. Maar ieder zijn meug, het is geen heilig voorschrift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik heb eigenlijk een vraagje over het gebruik van een zaklamp.

Waarom kiest iedereen voor een zaklamp op batterijen terwijl er een heel scala aan zaklampen zijn met handpomp of ingebouwde dynamo?

Waarom toch die op batterijen?

 

De meeste preppers kennen nu de En/En regel wel. Dus kiezen is nooit moeilijk: gewoon allebei doen. Die kleine Fenix lampjes zijn lekker compact met goede licht-opbrengst. Altijd lekker voor erbij. Dynamo-lampen hebben we ook allemaal hoor. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste preppers kennen nu de En/En regel wel. Dus kiezen is nooit moeilijk: gewoon allebei doen. Die kleine Fenix lampjes zijn lekker compact met goede licht-opbrengst. Altijd lekker voor erbij. Dynamo-lampen hebben we ook allemaal hoor. :)

 

zaklampen is bij mij ook gewoon een hobby aan het worden ;) een joekel van een maglite als bedlampje/slagwapen, led dingetje voor in de meterkast, een mini voor bij mn leatherman in de foedraal (die Fenix e05, ben daar helemaal wauws van) en daarnaast 1 goedkope dynamolamp reserve, en een eton slingerradio met 3 ingebouwde led, volgende aanschaf word een grote Fenix met alle sein accessoires.. een beetje prepper heeft van alles wel 3 of meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...