Ga naar inhoud
GENEGEERD

Van Prepper tot Gier


heliport

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Hahaha, leuke titel @heliport.

 

Maar waarom zou je een gier zijn, als je iets kan kopen voor de helft van de prijs? Is het dan normaal, om voor alles het dubbele te betalen?

Een gier ben je, als je niemand iets gunt, IMO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.

 

 

gier

I gier zelfst.naamw. [vogels] een grote aasetende roofvogel met een kale kop en machtige vleugels Voorbeeld: `Gieren hebben mooie vleugels. `mestvocht. II gier werkw. sterk verlangen, bevlieging, rage Bron: Wikiwoordenboek - gier. SpellingCorrect gespeld: 'gier' komt voor in...

Gevonden op http://www.woorden.org/woord/gier

 

(NB ik heb lang haar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
1.

 

 

gier

I gier zelfst.naamw. [vogels] een grote aasetende roofvogel met een kale kop en machtige vleugels Voorbeeld: `Gieren hebben mooie vleugels. `mestvocht. II gier werkw. sterk verlangen, bevlieging, rage Bron: Wikiwoordenboek - gier. SpellingCorrect gespeld: 'gier' komt voor in...

Gevonden op http://www.woorden.org/woord/gier

 

(NB ik heb lang haar)

 

Ah, zo had ik het niet bekeken. :)

Bij ons gebruiken ze dat woord anders, zonder woordenboek erbij.

Vandaar dat ik ook zei: IMO.

Dus ik blijf verder even bij mijn opinion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot: je bedoelt zeker zo'n aanhangwagen waarachter je bankdirecteuren in hun open cabrio visualiseert? :p

 

Maar inderdaad, waarom 100% betalen als winkeliers het voor 50% in je winkelwagen gooien?

Geen probleem zou ik zeggen. Sterker nog, omdat ze zoveel korting kunnen geven, betekent dat hun marges onbeschoft (lees: aasgierachtig) hoog zijn... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me op dat veel preppers erg materiaal georienteerd zijn. Weinig tot geen zaken komen aan het bod mbt lichamelijke fitheid, training schema's en/of workouts. Hoe ga je de hele berg met materiaal mee sjouwen als je de straat nog niet eens uit kan rennen? :D

 

Ik was eerlijk gezegd niet van plan te vertrekken , Heb hier autonoom gas,licht ,water en voedsel

Ook is ons huis in relatief korte tijd om te bouwen tot vesting (alles voorbereid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dingen die lang houdbaar zijn koop ik ook altijd in de aanbieding, zo heb ik bijvoorbeeld nog 50+ flessen DR Pepper staan, die heb ik gekocht met 50% korting.

Tegen de tijd dat die op zijn is er wel weer een andere aanbieding.

 

Zelfde doe ik met wc papier, shampoo etc. het is nergens voor nodig om 100% te betalen, het enigste is dat je ruimte en geld beschikbaar moet hebben om de voorraad te kunnen kopen.

 

Het lastige vind ik wel is dat je bij bijvoorbeeld C1000 maar 4 artikelen per keer mag kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was eerlijk gezegd niet van plan te vertrekken , Heb hier autonoom gas,licht ,water en voedsel

Ook is ons huis in relatief korte tijd om te bouwen tot vesting (alles voorbereid)

 

Is dat dan een reden om niet fit te zijn dan? En wat als je niet van plan bent om te vertrekken maar je MOET als gevolg van bepaalde omstandigheden?

Vind het persoonlijk je opties nogal beperken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm. Ik herinner me dat toen ik pas op dit forum was ik deze mening ook te horen kreeg. @prepass Ik had destijds het gevoel dat ik mijn mening niet mocht geven. Was onaangenaam.

Wij vertrekken in principe ook niet. Weggaan uit je huis is alleen nuttig als je ook een bol hebt anders doe je jezelf tekort want je wordt zonder bol een vluchteling. Veel mensen zullen dat niet volhouden en ziek worden zo zonder dak boven hun hoofd. Heb je nu op dit moment een bol dan is het ook niet zeker dat dat nog van jou is wtshtf. Ook zijn er genoeg mensen wiens gezondheid het gewoon niet toelaat buiten in de kou te overnachten.

 

Verder gaat dit draadje over aanbiedingen en niet over een bug out of iemands conditie. Dus on topic maar weer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm. Ik herinner me dat toen ik pas op dit forum was ik deze mening ook te horen kreeg. @prepass Ik had destijds het gevoel dat ik mijn mening niet mocht geven. Was onaangenaam.

Wij vertrekken in principe ook niet. Weggaan uit je huis is alleen nuttig als je ook een bol hebt anders doe je jezelf tekort want je wordt zonder bol een vluchteling. Veel mensen zullen dat niet volhouden en ziek worden zo zonder dak boven hun hoofd. Heb je nu op dit moment een bol dan is het ook niet zeker dat dat nog van jou is wtshtf. Ook zijn er genoeg mensen wiens gezondheid het gewoon niet toelaat buiten in de kou te overnachten.

 

Verder gaat dit draadje over aanbiedingen en niet over een bug out of iemands conditie. Dus on topic maar weer?

 

Is goed @IsaBo . Ik ben ook niet van plan om zomaar te vertrekken. Ik ben alleen van mening dat je er wel rekening mee zou kunnen houden. En je gezondheid /fitheid is erg belangerijk. In ieder geval no hard feelings!

 

Terug on topic. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probeer ik mijn moeder dus ook uit te leggen Geert. Die kan voor 0.25€ korting 15 kilometer rijden ...

 

Als ik iets niet dringend nodig heb dan koop ik het niet als er geen korting is. En als ik iets nodig heb en de prijs staat me niet aan koop ik het ook ni.

Als ik koopjes zie die ik kan gebruiken maak ik daar gebruik van. Meestal groenten en fruit die ik kan drogen en bewaren. Echt speciaal naar aanbiedingen en koopjes speuren doe ik niet.

Het valt me wel op dat je in Nederland blijkbaar makkelijk '1 kopen 1 gratis' hebt. Hier is het eerder '2 kopen en 50% korting op het derde' En dan is het nog '1 bon per klant' Meestal voor dingen die je niet echt gebruikt/verbruikt.

Ja ik ben wel gierig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste tijd betrap ik mezelf na het scannen van alle reclamefolders er op dat ik met 25% korting geen genoegen meer neem .

Ik wil 1+1 gratis en dan 25 kopen en 25 gratis.

Beginnen jullie je soms ook niet beetje een de Scrooge van 2013 te voelen? :confused:

 

Helaas zijn de beste aanbiedingen (1+1 gratis) zelden geschikt voor voorraad. Het valt mij op dat het vooral goedkope meuk is.

De 2+1 gratis aanbiedingen zijn al beter.

Maar 25% korting (veel AH) is niet heel veel, maar wel meer geschikt voor langhoudbare voorraad.

 

Ik let wel op op sterke drank. (Ben een voorstander van vodka stocken). Maar ook daar haal ik zelden meer dan 25 %.

 

Echt jammer.

 

 

Keuken- en wc-papier. Ook zo'n leuke. Wanneer is dat nou écht voordelig?

 

 

Ik voel me niet echt een Scrooge, maar af en toe meer een Tiny Tim.

 

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dan een reden om niet fit te zijn dan? En wat als je niet van plan bent om te vertrekken maar je MOET als gevolg van bepaalde omstandigheden?

Vind het persoonlijk je opties nogal beperken.....

 

Waar heb jij gelezen dat ik niet fit ben? Ik sport 3 tot 4 keer in de week en loop daarnaast nog hard (maar wel naar huis :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb jij gelezen dat ik niet fit ben? Ik sport 3 tot 4 keer in de week en loop daarnaast nog hard (maar wel naar huis :) )

 

Lees ik ook niet :D ik deed een aanname omdat je aangaf niet te willen vertrekken en niet reageerde op het fit zijn..... :D

 

Goed bezig dus!

Nu maar weer verder on topic, denk ik? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...