Ga naar inhoud
GENEGEERD

Makkelijk, licht en compact eten


Fearce

Aanbevolen berichten

Ik wil voor 2 weken aan eten hebben maar het moet allemaal in mijn rugzak passen. Als er een zombievirus uit deelt wil ik mobiel zijn en niet opgesloten zitten in m'n huis omdat daar mijn eten en drinken staat. Wie weet er makkelijk eten dat niet veel ruimte in beslag neemt en redelijk makkelijk is klaar te maken? Ik ben van plan noodles en rijst te kopen maar ik wil ook nog wat anders (aangezien ik weinig water mee kan nemen het liefst iets wat je zonder water kan maken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je gaf het in een ander topic eigenlijk zelf al een beetje aan

 

'Tegen de tijd dat er zombies zijn sla ik een paar ruitjes in van een villa en plunder ik dat wel leeg XD. Het is geen survival als je al je eten en drinken al klaar hebt staan. Dat zou saai zijn.'

 

Niets is zo licht als andermans voedsel. En niets lijkt me zo erg als je zodra TSHTF te moeten doodvervelen. Hoeveel liter past er in je rugzak?

 

Als het echt zover is kun je misschien ook prima terecht in bejaardenhuizen in plaats van villa's te beroven. Op sommige afdelingen liggen oudjes die in leven worden gehouden middels astronautenvoedsel. Makkelijk om mee te nemen, neemt weinig ruimte in beslag, over het algemeen redelijk houdbaar en ready to eat. Ik bedoel natuurlijk niet de oudjes, maar hun eten. Maar enfin: dat begreep je waarschijnlijk al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet bij mij zijn, Ries, Fearce is degene die voedsel in zijn rugzak wilt stoppen.

Ik neem overigens met plezier je voedselvoorraad van je over, als je die al hebt. Ga jij maar fijn spannende avontuurtjes afwachten, ik zorg er liever voor dat ik straks een volle buik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet bij mij zijn, Ries, Fearce is degene die voedsel in zijn rugzak wilt stoppen.

Ik neem overigens met plezier je voedselvoorraad van je over, als je die al hebt. Ga jij maar fijn spannende avontuurtjes afwachten, ik zorg er liever voor dat ik straks een volle buik heb.

 

t riekt naar troll, maar Nonkel reageert hier op een eerdere uitspraak van Fearce zelf, die schijnbaar elders aangeeft dat hij niet veel prept omdat hij tzt wel bij anderen haalt wat hij nodig heeft. Geen link vermeld en zelf niet gelezen, maar zo'n houding, tja..

Link naar reactie
Delen op andere sites

t riekt naar troll, maar Nonkel reageert hier op een eerdere uitspraak van Fearce zelf, die schijnbaar elders aangeeft dat hij niet veel prept omdat hij tzt wel bij anderen haalt wat hij nodig heeft. Geen link vermeld en zelf niet gelezen, maar zo'n houding, tja..

 

Ik ben geen trol ik kijk gewoon anders aan tegen doomsday dan jullie. Ik prep omdat ik het leuk vind om het te doen niet omdat ik me afhankelijk voel of bang ben. Voor mij kan doomsday niet snel genoeg komen. Alleen al om uit te kunnen Testen hoe goed mijn survival kit is. Zolang je geen tegengif vind voor het zombievirus zal je NOOIT genoeg hebben aan je eten en drinken voorraad. Of je nou een week of een jaar hebt de zombies blijven toch wel voort leven.

Maar we raken een beetje offtopic

Bedankt voor de antwoorden allemaal.

Ik ben nog op zoek naar iets in blik wat lang houdbaar is want dan kan ik die blikjes later weer gebruiken om water in te koken.

Is soep lang houdbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen trol ik kijk gewoon anders aan tegen doomsday dan jullie. Ik prep omdat ik het leuk vind om het te doen niet omdat ik me afhankelijk voel of bang ben. Voor mij kan doomsday niet snel genoeg komen. Alleen al om uit te kunnen Testen hoe goed mijn survival kit is. Zolang je geen tegengif vind voor het zombievirus zal je NOOIT genoeg hebben aan je eten en drinken voorraad. Of je nou een week of een jaar hebt de zombies blijven toch wel voort leven.

Maar we raken een beetje offtopic

Bedankt voor de antwoorden allemaal.

Ik ben nog op zoek naar iets in blik wat lang houdbaar is want dan kan ik die blikjes later weer gebruiken om water in te koken.

Is soep lang houdbaar?

 

 

Wat lul je nou toch stom? Voor mij kan Doomsday niet snel genoeg komen....om je tas te testen? Ben jij wel goed bij je paasei?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Wat lul je nou toch stom? Voor mij kan Doomsday niet snel genoeg komen....om je tas te testen? Ben jij wel goed bij je paasei?

 

Het is natuurlijk wel bijna Pasen :D

Maar inderdaad... beetje maf is het wel.

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lul je nou toch stom? Voor mij kan Doomsday niet snel genoeg komen....om je tas te testen? Ben jij wel goed bij je paasei?

 

jij mag mij gek vinden als je dat wilt. Ik zie ook mensen op dit forum waarvan ik denk die zijn niet helemaal 100% maar je moet je er in verdiepen om te weten wat er in dat persoons hoofd om gaat. Ik weet dat de kans erg klein is dat er zombies komen maar ik vind het ook leuk om te preppen dus zelfs als er nooit zombies komen dan heb ik in ieder geval wel fun gehad.

 

Aangepas door Netuyas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lig hier plat van 't lachen. Blikvoer voor twee weken in je rugzak meesjouwen, tegengif voor het zombievirus vinden, preppen als hobby.

 

I am Legend

Leer eens lezen man

Ben je nou echt steken blind of doe je dit met opzet? Je bent nu al mijn worden aan het verdraaien man. En ik meen zoiets te hebben gelezen in het forum dat je respect voor elkaar moet hebben dus ik snap niet dat iedereen mij hier uitlacht en mij zwart zit te maken en dat ik dan vervolgens de schuldige ben en een waarschuwing krijg van een mod. Ik ben nog geen 24 uur op dit forum en ik heb nu al vele vijanden gemaakt hier. Misschien verwoord ik mezelf soms niet goed en kan ik niet goed bedenken wat jullie vinden maar daar kan ik ook niks aan doen. Ik kwam hier om mede preppers te vinden die mij begrijpen en mij wel serieus nemen maar blijkbaar ben ik hier dan verkeerd

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fearce: Zoals je het zelf zegt, ik denk dat je dingen soms niet goed verwoord.

 

Voor de vraag waar je dit topic mee begon, raad ik je aan de zoekfunctie te gebruiken. De houdbaarheid van blikken is uit en te na beschreven.

Wellicht is het ook handig te wat in te lezen op het forum. Zoek ook eens naar "waterfilter", dat lost jou probleem van het meeslepen van water meteen op en kun je je strategie aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leer eens lezen man

Ben je nou echt steken blind of doe je dit met opzet? Je bent nu al mijn worden aan het verdraaien man. En ik meen zoiets te hebben gelezen in het forum dat je respect voor elkaar moet hebben dus ik snap niet dat iedereen mij hier uitlacht en mij zwart zit te maken en dat ik dan vervolgens de schuldige ben en een waarschuwing krijg van een mod. Ik ben nog geen 24 uur op dit forum en ik heb nu al vele vijanden gemaakt hier. Misschien verwoord ik mezelf soms niet goed en kan ik niet goed bedenken wat jullie vinden maar daar kan ik ook niks aan doen. Ik kwam hier om mede preppers te vinden die mij begrijpen en mij wel serieus nemen maar blijkbaar ben ik hier dan verkeerd

 

Als je serieus genomen wil worden, denk dan beter na over je woorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Fearce, je bent hier niet verkeerd maar we hebben niet zoveel preppers die een zombie attack verwachten. Vandaar dat er wat lacherig over gedaan wordt.

Ook ken je sommige van ons nog niet maar er zijn er een paar bij die scherp uit de hoek kunnen komen.

 

En nee je hebt idd niet gezegd dat je 2 weken aan kippesoep in je rugzak wilde doen. Dat was ik. Sorry kleine verdraaiing van de feiten :cool:

 

Een ding is zeker, je bent inmiddels geen onbekende meer. :D

 

Maar blijf lekker lezen en posten dan krijg je vanzelf al de info die je wil.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je serieus genomen wil worden, denk dan beter na over je woorden.

 

dat probeer ik ook maar ik heb pdd-NOS waardoor ik niet goed kan zien hoe mensen denken. dan zeg ik iets en dan kwets ik daar bijvoorbeeld iemand mee terwijl ik het zo dan helemaal niet bedoeld had. normaal kan ik nog aan iemands lichaamstaal zien of hij boos is of niet maar via het internet kan dat natuurlijk ook niet.

ik wil niet dat jullie een hele verkeerde indruk krijgen van mij maar waarschijnlijk ben ik nu al te laat. bijna ieder topic waar ik wat in schreef is nu uitgelopen op niets goeds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
dat probeer ik ook maar ik heb pdd-NOS waardoor ik niet goed kan zien hoe mensen denken. dan zeg ik iets en dan kwets ik daar bijvoorbeeld iemand mee terwijl ik het zo dan helemaal niet bedoeld had. normaal kan ik nog aan iemands lichaamstaal zien of hij boos is of niet maar via het internet kan dat natuurlijk ook niet.

ik wil niet dat jullie een hele verkeerde indruk krijgen van mij maar waarschijnlijk ben ik nu al te laat. bijna ieder topic waar ik wat in schreef is nu uitgelopen op niets goeds

 

Dank voor die openhartigheid. Als jij je best doet om even een keer extra naar je posts te kijken, dan roep ik alle medeforumgebruikers hierbij op om ook even een keer extra te lezen voordat ze op 'reply' drukken. Deal?

 

Moet terugdenken aan een situatie waarbij een leraar tegen een leerling (redelijk geagiteerd) zei: 'Ja, vooral doorgaan zo!!'

Waarop die leerling dus doorging met een bepaald gedrag, en echt niet wist waarom hij een paar minuten later uit de klas werd gezet.

(De leraar zei toch dat ik door moest gaan?)

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niet hoe jouw woorden verdraaid worden hoor. Je wil eten voor 2 weken hebben voor in je rugzak en je vraagt naar blikvoer. Het is juist een teken dat je serieus genomen wordt, men leest wat je schrijft. Nou jij nog, lees je eigen berichten eens terug.

Tevens denk ik dat je "respect" anders opvat dan bedoeld wordt. Sla er eens een woordenboek op na. Man. En dan beginnen we dus niet over stekeblind enzo.

 

"maar ik heb PDD-NOS"

Ja maar ik kan er niks aan doen want ik heb een etiketje! Geef me een pil die alles meteen oplost! Want ik wil niet zelf er iets aan hoeven doen! Het is niet mijn schuld en niet mijn verantwoordelijkheid! Ik ben slachtoffer van mijn genen!

Nee, je bent slachtoffer van de prestatiemaatschappij en de farmaceutische industrie. Lees eens wat van Paul Verhaeghe, bijv. Identiteit, en laat je opgedrongen etiketje gewoon varen.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...