Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Muktaronic

Idee voor een nieuw forum categorie

Recommended Posts

Wat misschien een heel interessante categorie kan zijn voor dit forum is 'Tutorials'.

Een plek waar mensen zelf-gemaakte of op internet gevonden tutorials kunnen sharen.

Zie dat hier eigenlijk niets is wat daarop aansluit en reeds ook niet veel topics over begonnen zijn.

Ik zie dit zelf als een hele goede manier om dingen te leren.

Wat vinden jullie hiervan?

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

DIY en tutorials zijn sterk aan elkaar gerelateerd, ja.

Enige opmerking die ik erbij kan zetten: een tutorial is een stapsgewijze plan van aanpak waarin jij of ik een skill kan leren beheersen of een essentieel product kan fabriceren.

Ze zijn vaak ook een stuk uitgebreider dan de meeste dingen die in DIY staan. In DIY worden veelal dingen geshowcaset die gebruikers hebben gemaakt ;)

Misschien zou de tag 'tutorial' geïntroduceerd kunnen worden om juist dat soort dingen te onderscheiden van DIY.

Het lijkt me namelijk wel een zeer vruchtbare bron van informatie.

Deze post delen

Misschien zou de tag 'tutorial' geïntroduceerd kunnen worden om juist dat soort dingen te onderscheiden van DIY.

Zet gerust een tutorial in DIY en begin bv de titel met [tutorial] dan is dat helder. Als er heel veel tutorials in komen, kunnen we daar altijd nog een apart subforum voor maken.

Deze post delen

DIY of TUTORIAL zijn in mijn ogen hetzelfde..maar je kunt het voor alsnog in de DIY sectie plaatsen. Voeg ipv [DIY] in de titel gewoon [TUTORIAL] toe?

@Dr.Prepper zet die koffie is neer man ik was al aan het typen je was me net weer voor! :p

• Leuk 1

Deze post delen

DIY of TUTORIAL zijn in mijn ogen hetzelfde..maar je kunt het voor alsnog in de DIY sectie plaatsen. Voeg ipv [DIY] in de titel gewoon [TUTORIAL] toe?

@Dr.Prepper zet die koffie is neer man ik was al aan het typen je was me net weer voor! :p

Zet je deze tutorial ook in de DIY sectie? :p

Deze post delen

Je kan tutorials natuurlijk ook in de wiki zetten. :D

Dat is eigenlijk het hele idee achter de wiki...

een naslag werk waar je op terug kunt kijken hoe of wat je moet doen. Tutorials zou daar een welkom onderdeel zijn

Deze post delen

Beste admins,

Sorry dat ik dit in deze thread zet, maar ik vond het idee niet groot genoeg om er meteen nieuwe voor aan te maken. Is het mogelijk dat er iets meer tekstbewerkingsmogelijkheden komen? Ik mis doorhalen van de tekst, of dubbel doorhalen en er zijn misschien nog wel meer features qua tekstbewerking te bedenken.

Just my 2 cents.

Deze post delen

Als ik dan ook nog even mijn plasje kan doen over dit onderwerp. Van mij mogen de diy wel per definitie tutorials worden. Wat heb je er aan om iets slims te maken en dat niet duidelijk te delen/leren aan de ander. We zijn hier toch om van elkaar te leren. Ik zeg hoe duidelijker hoe beter. Fijn dat het ff aandacht mocht hebben.:D

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...