Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rocket stove van cola blikje werkt niet


Aanbevolen berichten

Ok, wilde al tijdje zo'n ding maken = rocket stove maar ik heb geen lasapparaat.

zag ik in de winkel een rol aluminiumtape dat oa: beschermen, repareren, sluiten en nog veel meer!

reparatie van luchtkanalen, zink, dakgoten enz.

 

dacht leuk kan ik een rocket stove in mekaar plakken.

blikjes verzameld, kleine droge takjes, voor de verwarming gezet ook nog, blikjes uitgeknipt vast getaped en

4 takjes er in, ding fikt als een tirelier! net ff te goed aluminium smelt dus lol,

takjes echt niet dikker dan van die chineese eetstokjes...

 

dat tape werkt dus voor geen meter laat los als het te heet word, dat wilde ik ook nog ff zeggen.

 

Was wel leuk testje, even kijken wie er voor me kan lassen, dan maak ik een echte van blik, ding doet het echt giga goed

op paar stokjes al dus.

:D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb zelf een rocketstove gemaakt van een groot koffieblik. Deze zijn bij veel bedrijven wel gratis te krijgen nadat ze de koffie hebben gebruikt voor in de koffie automaten.

 

Mijn blik lijkt op de onderstaande (is enkel ander merk):

 

http://www.makro.nl/shop/nl/office/product/2251886001001/Rioba-Rood-Grove-Maling-blik-3,5-kilo

 

Hier heb ik vervolgens een schoorsteen ingemaakt van lege soepblikken die ik heb opgestapeld en vervolgens aan elkaar heb vastgemaakt met behulp van pompnagels en stukjes metaal van een in stukken geknipt soepblik. In het onderste soepblik een gat gemaakt in de zijkant en daar weer een ander blik aan vastgemaakt als de hout/lucht aanvoer buis en vervolgens het geheel vastgepompnageld aan het koffieblik. In de aanvoer buis heb ik vervolgens in het midden een plaatje gemaakt waarop je het hout kan leggen zodat de zuurstof er onderdoor kan.

 

Als isolatiemateriaal heb ik 2 zakken euroshopper kattengrit gebruikt. Isoleert goed en gaat niet zoals zand door alle kleine kieren van de blikken heen.

 

Het is volgens dit principe (mijn aanvoer buis is echter korter, loopt bijna vlak met de rand van het blik, het plaatje in de buis steek ongeveer wel de zelfde lengte uit als op het plaatje):

 

http://ttpijp.files.wordpress.com/2011/12/rocketstove_000.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@Cris.is.hoax weet niet welke type je gemaakt hebt maar als je de bodem klaar hebt kun je dit nog proberen

verwarm de rand boven een kaars en tik hem dan over een vol blikje met een stuk hout,

doordat je hem verwarmd hebt zal het de vorm van volle blikje aan nemen.

Je kunt nu je top er zo inschuiven het zit dan erg strak lassen niet meer nodig

Ok, wilde al tijdje zo'n ding maken = rocket stove maar ik heb geen lasapparaat.

zag ik in de winkel een rol aluminiumtape dat oa: beschermen, repareren, sluiten en nog veel meer!

reparatie van luchtkanalen, zink, dakgoten enz.

 

dacht leuk kan ik een rocket stove in mekaar plakken.

blikjes verzameld, kleine droge takjes, voor de verwarming gezet ook nog, blikjes uitgeknipt vast getaped en

4 takjes er in, ding fikt als een tirelier! net ff te goed aluminium smelt dus lol,

takjes echt niet dikker dan van die chineese eetstokjes...

 

dat tape werkt dus voor geen meter laat los als het te heet word, dat wilde ik ook nog ff zeggen.

 

Was wel leuk testje, even kijken wie er voor me kan lassen, dan maak ik een echte van blik, ding doet het echt giga goed

op paar stokjes al dus.

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...