Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mylar en oxygen absorbers


medan

Aanbevolen berichten

kan dat via paypal???

Ik wil ook zo graag die mylarbags maar heb geen creditcard maar ik beheers ook niet de taal duits.

Wat kan ik nu het beste doen?

 

Datzelfde probleem heb ik dus ook.

Je kan trouwens op de site voor engels kiezen, als je daar beter in bent.

Ik heb dit besteld als startpakket

1 x special offer package CONSERVA - A

En je moet dan wel eerst een paypal account aanmaken.

Succes.

 

Grtz,

 

B0nk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik twijfel nog over wat te verpakken.

Ik zit te twijfelen om rijst en pastas te verpakken, want dat blijft sowieso lang goed toch?

Aardappelpuree is niet zo lang houdbaar, tenminste....als je de datum op de verpakking moet geloven. Misschien is het langer houdbaar als je ze in mylarzakken doet?

HEb jij met crecitcard besteld bij lds? Of zijn er ook andere mogelijkheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RauweBonk,

 

ja heb bij lds met creditcard besteld.

Maar ik denk als je er een mailtje aan waagt je ook gewoon vooruit kant betalen met een bankoverschrijving.

 

Rijst en pasta is altijd goed ,blijft erg lang goed.

Heb daarnaast ook nog suiker en zout verpakt.

Zit er nog over te denken om bonen enze te verpakken maar de gedroogde bonen koste erg veel energie om ze klaar te maken(koken kost hout/gas)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel nog over wat te verpakken.

Ik zit te twijfelen om rijst en pastas te verpakken, want dat blijft sowieso lang goed toch?

Aardappelpuree is niet zo lang houdbaar, tenminste....als je de datum op de verpakking moet geloven. Misschien is het langer houdbaar als je ze in mylarzakken doet?

HEb jij met crecitcard besteld bij lds? Of zijn er ook andere mogelijkheden?

 

Rijst blijft koel, donker, en luchtdicht opgesloten zeker 6 jaar smakelijk en voedzaam. In mylar zakken met zuurstof absorbeerders wordt dat op z'n minst 30 jaar. Pasta verschilt daar niet veel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Zit er nog over te denken om bonen enze te verpakken maar de gedroogde bonen koste erg veel energie om ze klaar te maken(koken kost hout/gas)

 

valt reuze mee hoor die bonen klaarmaken. Neem de tijd door ze lang genoeg te wellen. Hierna kan je ze met gemak even aan de kook brengen en hierna op een petroleumstel door laten sudderen, zodat ze lekker zacht worden. Beetje spek uitbakken, prei, wortel erbij en dan de bonen. Geheel doorlaten sudderen/koken en smullen maar........simpeler kan het niet en het valt reuze mee hoor. Kan je ook in de Dutch Oven maken. Gewoon wat briketten ipv een gasstel of petroleumstel.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RauweBonk,

 

ja heb bij lds met creditcard besteld.

Maar ik denk als je er een mailtje aan waagt je ook gewoon vooruit kant betalen met een bankoverschrijving.

 

Rijst en pasta is altijd goed ,blijft erg lang goed.

Heb daarnaast ook nog suiker en zout verpakt.

Zit er nog over te denken om bonen enze te verpakken maar de gedroogde bonen koste erg veel energie om ze klaar te maken(koken kost hout/gas)

Ok, dan ga ik er een mailtje aan wagen.

En idd, bonen kosten veel energie, daar sla ik "droog" ook niet teveel van in.

Thanks voor de info

Oh, lees net het bericht van @prepass, misschien lukt dat idd goed met eerst Wellen, ga ik ff proberen.,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan zij die het zo goedkoop mogelijk willen: Denken jullie eraan dat zuurstof absorbeerders onvoldoende zijn om voedsel te bewaren?

Ze moeten ook CO2 opnemen tegen anaerobe organismen (bacterieën en schimmels)

 

Op letten bij aankoop, ben er veel 'goedkope' tegengekomen die niet geschikt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan zij die het zo goedkoop mogelijk willen: Denken jullie eraan dat zuurstof absorbeerders onvoldoende zijn om voedsel te bewaren?

Ze moeten ook CO2 opnemen tegen anaerobe organismen (bacterieën en schimmels)

 

CO2 adsorbering is niet van belang bij droog voedsel; zolang je het droog houdt hebben bacteriën en schimmels geen kans om te groeien. De zuurstof adsorbeerders zijn ook bedoeld om het voedsel tegen oxidatie te beschermen, en daarmee de versheid en voedingswaarde te behouden, niet zozeer om beestjes te doden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ik wil graag mylarzakken bestellen bij lds - dat zijn de goedkoopste - maar ik ben in m'n uppie en kom van m'n levensdagen niet door 250 zakken heen. Is er iemand die ze heeft besteld of nog wil bestellen en 100 zakken aan + absorbers aan mij wil overdoen?

 

Ik heb nog een halve doos (125) nieuw verpakt liggen aan inkoopprijs LDS.

De oxigen absorbers dien je dan nog zelf te bestellen, maar kan makkelijk opgestuurd worden.

 

De zakken dienen wel afgehaald te worden regio Noord Antwerpen BE, wegens te zwaar om op te sturen.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag wat mylar zakken van lds gevuld.

Erg stevige kwaliteit!

Je kunt er ongeveer 3kg macaronie , 3kg rijst, 4kg zout , 3kg suiker in kwijt.

 

Nu nog op zoek naar gedroogde bonen.Straks even bij de toko kijken.

Iemand nog tips wat je nog meer in deze mylar zakken zou kunnen preppen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De meeste "plastic" flessen, bv. voor frisdranken zijn gemaakt van Poly Ethyleen Terephtalaat dat we beter kennen als PET (soms ook PETE), de zg PET-flessen. PET is een materiaal dat geen gassen en waterdamp doorlaat en deze eigenschap heeft het materiaal gemeen met Mylar. Reden waarom ik deze posting plaats in de thread "Mylar en Oxygen adsorbers" en niet in het draadje "Plastic-Flessen-schoonmaken-en-hervullen".

 

PET_opslag.jpg.be18289e2d048e98737f199beaa05a15.jpg

Bron

 

PET-flessen verdwijnen in de regel in de recycle-bakken voor plastics, maar we hebben met PET toch een hoogwaardig verpakkings-materiaal dat niets kost. Dat PET geen gas zoals zuurstof doorlaat wordt op indrukwekkende getoond met de PET-fles truc waarmee de effectiviteit van zuurstof adsorbers wordt getest zoals getoond in de onderstaande foto.

 

Indeuken.jpg.287d05cc2e47d7271c1661d24ff27124.jpg

Foto O2-adsorbers. Indeuken.

 

Ik spoel de PET-fles eerst met water en vul dan deze op tot de nok met water welke 0,5 ml dunne bleek (=10 druppels) bevat. De fles met dop laat ik een nacht liggen. Daarna wordt de inhoud geleegd, waarbij ik de dop met de inhoud afspoel. Het aanhangende vocht sla ik zo goed als mogelijk uit. De fles wordt liggend (!) te drogen gelegd om indalen van ziektekiemen uit de atmosfeer zoveel mogelijk te voorkomen.

 

Ik vul een PET-fles, bv. met macaroni-elleboogjes, rijst of spliterwten, altijd als volgt: Op de bodem plaats ik een droogmiddel (Calciumchloride), vul deze op met prepvoer tot de schouder van de fles. Hierop plaats ik een zuurstofadsorber. De commerciëel verkrijgbare Ageless zuurstofadsorber laat zich ook door de flessehals wurmen. Vervolgens vul ik de fles tot de nok toe vol om het volume lucht in de fles tot een absoluut minimum te reduceren.

 

Materiaal om te raadplegen:

Artikelen:

Drinks (PET) Bottles for Food Storage

Video's:

Tips for using old Coke bottles for food storage

 

@vheeswijk (huischemicus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk,

 

Alweer een interessante post!

Al ben ik er altijd vanuit gegaan dat pet flessen wel degelijk zuurstof doorlaten en daarom dus niet geschikt zijn voor lange termijn voedselopslag.

 

Even de wiki "petfles" opgezocht en jawel pet laat wel degelijk zuurstof en koolzuur door,vandaar dat je ook nog geen bier in een petfles hebt en een afgesloten colafles toch zijn prik verliest.

 

Volgens mij is dit ongeveer hetzelfde als met de jerrycans voor brandstof.

Je kan brandstof opslaan in een kunstof jerrycan,maar in een stalen jerrycan blijft het veel langer goed omdat deze geen zuurstof/gassen/dampen doorlaat en de kunstof uitvoering dus uiteindelijk wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@joost5 en @vheeswijk:

 

Frisdrankflessen verliezen hun druk niet snel, dat duurt jaren en jaren, misschien wel decennia, maar ok, dat is CO2 een groter molekuul dan O2.

(Bier in petflessen van 0,5 liter hebben ze trouwens in Duitsland bijna overal)

 

Hoe zou dat te testen zijn? De doorlaatbaarheid van een petfles?

 

Is het eigenlijk wel nuttig om te testen? Want als het om een zeer kleine hoeveelheid gaat, lost de zuurstofabsorber dat net zolang op, tot z'n maximale capaciteit is bereikt. Voor hetzelfde geld is dat 1000 jaar.

Bovendien staat er nauwelijks druk op een petfles vol macaroni, vergeleken met frisdrank.

 

Het idee om petflessen te gebruiken vind ik erg aantrekkelijk. Degelijk en 't juiste volume. Daarnaast heb ik er nog een berg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk,

 

Alweer een interessante post!

Al ben ik er altijd vanuit gegaan dat pet flessen wel degelijk zuurstof doorlaten en daarom dus niet geschikt zijn voor lange termijn voedselopslag.

 

Even de wiki "petfles" opgezocht en jawel pet laat wel degelijk zuurstof en koolzuur door,vandaar dat je ook nog geen bier in een petfles hebt en een afgesloten colafles toch zijn prik verliest.

 

Volgens mij is dit ongeveer hetzelfde als met de jerrycans voor brandstof.

Je kan brandstof opslaan in een kunstof jerrycan,maar in een stalen jerrycan blijft het veel langer goed omdat deze geen zuurstof/gassen/dampen doorlaat en de kunstof uitvoering dus uiteindelijk wel.

@joost5 , @Raycoupe : Alle plastics laten in principe gassen door. De vraag is: Hoeveel? Hieronder is een tabel geplaatst waarin verschillende polymeren met elkaar worden vergeleken voor zuurstof (O2) en Water (H2O) permeabiliteit. PET komt na PVDC {Poly(vinyledene chloride), Saran} als de beste uit de bus in de lijst. Saran (PVDC) kent u van de plastic folie die om een pakje sigaretten en een pakje thee zit om de aroma's binnen te houden. Als een colafles trouwens zijn prik verliest dan zou dat niet zo best zijn voor de fabrikant. U ziet nergens onder druk staande dranken verkocht worden in andere polymere materialen. Voor mij is PET voldoende, wel zo makkelijk en het kost niets.

http://www.faybutler.com/pdf_files/HowHoseMaterialsAffectGas3.pdf

 

GAS_O2_H2O.jpg.55dd2c254d517db7b9f4932f9dcaa35e.jpg

@vheeswijk (huischemicus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...