Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelf maken van mineraal suppleties


Aanbevolen berichten

@vheeswijk

dit is bij inwendig gebruik ,maar ''zilverwater'' werkt ook prima bij uitwendig gebruik als wondjes ontsmetten ed en soms ook bij huidaandoeningen

(ik heb een soort eczeem wat regelmatig terug komt en zilverwater doet hetzelfde als de cortisone zalf van mijn huisarts enkel

deze laatste mag je maar 10 dagen achter elkaar gebruiken en is niet echt zo gezond :) )

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ha zilverwater, dat is goud waard! :D dank @vheeswijk voor dit ondersteunende bericht van jou, je hebt er weer een heleboel tijd en aandacht aan gegeven zie ik :)

 

Zoals enkelen al weten, maakt mijn vader dit al jaren. Op een SC heb ik eens flesjes met zo'n 150ml weg gegeven aan diverse mensen zodat ze het eens konden uit proberen. En er zijn erg interessante reactie's van ervaringen gekomen.

 

Onze hond heeft nog wel eens een wondje, en daar gaat het dan op.. en na enkele dagen zie je herstel zonder ontsteking. Ook als ie weer eens uit een plas water heeft gedronken waar de paarden en koeien hun mest in hebben laten vallen, dan is z'n maag en darmen van streek, en gaat er een scheutje door z'n drinkwater heen en het is over.

En zelf heb ik gelukkig geen ernstige kwalen, maar bij een beginnende griep met krampen dagelijks wat innemen doet echt wonderen! Verder in de snijwondjes, op muggebulten, en ook huidirritatie zoals aan je voeten bij veel lopen tijdens warm broeierig weer.

 

Het is eenvoudig te maken, en voor heel veel zaken toe te passen. Voor preppers die water opslaan: doe een scheutje in je voorraad, en het blijft langer zuiver.

 

Kan ik wat zilver water bij je vader bestellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk

dit is bij inwendig gebruik ,maar ''zilverwater'' werkt ook prima bij uitwendig gebruik als wondjes ontsmetten ed en soms ook bij huidaandoeningen

(ik heb een soort eczeem wat regelmatig terug komt en zilverwater doet hetzelfde als de cortisone zalf van mijn huisarts enkel

deze laatste mag je maar 10 dagen achter elkaar gebruiken en is niet echt zo gezond :) )

gr will

Doet niet hetzelfde, maar heeft blijkbaar bij jou het zelfde eindeffect en dat is wat voor jou telt natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan dat klopt en inderdaad het werkt wel voor me :rolleyes: Het is geen wondermiddel wat sommige mensen er aan toekennen

maar ook zeker niet wat de pharmaceutische industrie er van maakt . Het werkt wel degelijk (in ieder geval voor mij) en zover als mij bekend

worden bacterieen er ook niet resistent voor (wat wel het geval is bij commercieele antibiotica

 

Het enigste wat ik niet weet en ook weinig over kon vinden was de houdbaarheid van zilverwater ik bewaar het zelf in een glazen bruine fles met daar om heen aluminium wellicht dat @vheeswijk hier wat meer over weet .?

 

Wat betreft het water geleidend maken bij het starten van het maken van het zilverwater gebruik ik altijd een kleine hoeveelheid van de vorige hoeveelheid zilverwater

(zilverwater is goed geleidend :) )

 

Bij het maken van het zilverwater er goed op letten dat enkel het zilver in het water staat in verband met verontreinigingen is wel een must

ook spoel ik mijn glas waar het in gaat goed om met gedestilleerd water @wodan u schrijft u werkt met gedemineraliseerd water, maar gebruikt u dat zilver water

dan ook voor inwendig gebruik ?? Ik heb dan zo'n gekochte ''zilverwater generator '' en hierbij wordt nadrukkelijk aangegeven dat voor inwendig gebruik je

gedestilleerd water moet gebruiken en geen demi- water want dit bevat nog zouten welke een chemische reactie kunnen veroorzaken die minder gezond kan zijn bij inname .

 

De stroomsterkte bepaald de grootte van de zilver deeltjes ik weet dat men bij gebruik van 3 9 volts batterijen (24 tot plm 30 volt)

een serie weerstand in het circuit plaatst om de stroomsterkte laag te houden .(naarmate er meer zilver in het water komt zal de geleiding groter worden

en dus ook de stroomsterkte)

Om de zwarte aanslag op de elektrodes te minimaliseren poolt men constant de spanningspolen om (bij de duurdere commerciekle generators

zit er een elektronica circuit in(bij) die dit doet maar je kan het ook handmatig doen (en ook de elektroden schoonmaken met een schoon stukje

keuken papier voorkomt deze oxide welke ook in je oplossing komt .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels : Ik kan nog niets zeggen over de houdbaarheid van het zilverwater want ik heb het pas gemaakt (zie post hierboven). Ik gebruik als electroliet een druppel verzadigd natriumbicarbonaat oplossing op ca. 150 ml volume. Hierdoor krijg ik tamelijk hoge concentraties aan zilver met kleuren variërend van heel licht geel tot wijnrood na reductie met glucose. Ik kan nu al wel zeggen dat als de kleur donkerder is dan geel dat de houdbaarheid niet goed is. Er kan metallisch zilver afscheiden. Ook heb ik wat last van de vorming van zwart zilveroxide op de electroden.

Bij alle opstellingen voor de bereiding van zilverwater ontstaan mengsels van ionisch zilver (Ag+) en colloïdaal zilver in verhoudingen van ca. 50 - 50%. Ionisch zilver geeft een neerslag van zilverchloride (AgCl) in de maag die niet meer wordt opgenomen en gewoon via de ontlasting wordt uitgescheiden. Colloïdaal zilver is enige tijd stabiel in aanwezigheid van chloride ionen en kan wel door de maag cq. darmwand worden opgenomen. Er bestaat echter ook een bereiding van colloïdaal zilver uit bv. zilvernitraat door reductie met glucose en deze wordt in mijn bereiding toegepast waardoor alle gevormde zilver in oplossing wordt omgezet in colloïdaal zilver. Deze techniek wordt in mijn bereidingsvoorschrift toegepast. Het aandeel van ionisch zilver is in mijn bereiding aanzienlijk hetgeen blijkt uit de hoge concentraties aan gevormd colloïdaal zilver na reducties (tot soms wel wijnrood)!! Zie hiervoor de

.

 

De uiterst primitieve opstelling die ik heb beschreven is geschikt voor preppers die geen ervaring hebben met electrische schakelingen. Iedere prepper kan nu zilverwater maken met dien verstande dat na reductie van ionisch zilver (Ag+) met glucose een preparaat kan worden gemaakt dat, indien té donker van kleur, moet worden verdund tot licht-geel tot geel met gedestilleerd water.

 

Het ampèrage kan niet worden gemeten met mijn opstelling omdat een electrolyse-cel zich niet gedraagt als een echte Ohmse weestand maar als (virtueel) als een diode in serie met een weerstand. Daarom wordt in een betere opstelling de cel in serie geschakeld met een echte Ohmse weerstand waarover je het spanningsverval goed kunt meten om het milli-ampèrage door de weerstand (en dus ook de cel) te meten. Bovenstaand spannings-verval moet je bovendien aftrekken van de aangelegde voedings-spanning om te weten wat de spanning is over de electrolyse-cel. Ik heb begrepen uit de gegevens op het internet dat een (rest)-spanning over de electrolyse-cel van ca. 12-13 volt bij 5-10 mA optimaal zou zijn. Bronnen:

en de post van @wodan hierboven. Ik heb nu een nieuwe multimeter aangeschaft en ik ben doende met de nieuwe opstelling te experimenteren waarvan later acte.
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk dank voor je duidelijke en uitgebreide uitleg ,ik ga het eens proberen met uw methode en de zilverwater generator die ik heb , kijken wat ik krijg :rolleyes:

Rest me nog één vraag ,namelijk wat is de invloed van de temperatuur van het water (tijdens het proces)

want je ziet dat sommige het water verwarmen terwijl anderen het koud willen hebben of op kamertemperatuur

dat de temperatuur invloed heeft op het proces lijkt mij van wel

wat betreft de oxide op de elektroden ,of constant schoonmaken tijdens het proces of er een schakeling tussen plaatsen die constant de spanning van de polen wisselt (dubbelpolig relaistje)

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels : Hoe hoger de temperatuur tijdens de bereiding hoe beter het resultaat. Heet water bevat dan door het splitsen van water in H+ en OH- veel meer ionen. Bij kamertemperatuur is de pH van water 7 en bij bijna kokend water is deze 6, dus [H+] en [OH-] zijn beiden 10-6 mol/liter. Een 10 maal betere geleiding dan bij kamertemperatuur. Misschien is het gebruik van electroliet dan helemaal niet nodig. Ik heb zo'n

gevonden met een amber-kleurig product.

Over de kleuren heb ik overigens nog de

:

licht geel: 1 - 3 ppm

geel: 4 -6 ppm

donkergeel : 7 -9 ppm

Amber: 10 - 20 ppm

 

Over het gebruik van een electroliet heb ik de volgende links gevonden:

(Keukenzout, NaCl)

(Soda, Na2CO3, natriumcarbonaat)

Mijn bereiding (NaHCO3, natriumbicarbonaat)

 

Voor de reductie van ionisch zilver (Ag+) naar colloïdaal zilver:

 

Voor het maken (DIY) van een

(bereiding zilverwater):
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@Highway maakte al melding over de toepassing van Zilverwater voor het veiling opslaan van water.

 

Het Amerikaanse deel van het internationale ruimtestation ISS heeft jarenlang jodium gebruikt om water te zuiveren, terwijl de Russische kant kiest voor zilver. Het Russische zuiveringsproces bleek effectiever dan het Amerikaanse.

 

NASA gebruikt colloïdaal zilver als antibioticum in de ruimte

13 september 2015

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...
Op 15-9-2014 om 23:49, vheeswijk zei:

 

Hoewel paranoten ook wat zink aan boord hebben is dit onvoldoende voor een 100%ADH suppletie, of je moet er dan zoveel van eten dat je een seleen-vergiftiging van kunt krijgen. Je zou dan voor zink moeten uitwijken naar een supplement.

De meest gemakkelijke opneembare vormen van zink is zinkgluconaat. zinkpicolinaat, zinkcitraat of zinkmethionaat. De laatstgenoemde stof wordt het beste opgenomen. Vermijd zinksulfaat of zinkoxide, deze zijn onbruikbaar. Kijk dus goed op het etiket naar de samenstelling en vooral naar de "achternamen" van het zink (hierboven vet gedrukt). In mijn eerdere posting over zink-suppletie wordt de bereiding van zinkcitraat beschreven.

Zie mijn zink posting voor meer info.

Beste heer @vheeswijk wij nemen al een tijdje de paranoten, mijn vrouw is ook schildklier patiënte door het eten van de noten is ze waarschijnlijk van Euthyrox 100mg terug gegaan naar 75mg.

 

Alleen als het mogelijk is en u een mogelijkheid ziet

Maar we willen graag dat ze geheel geneest, heeft u meer tips om de zelf genezende werking van haar lichaam meer te ondersteunen???

Ook andere kunnen hier veel baat bij hebben.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Op 23-4-2013 om 13:23, vheeswijk zei:

Gist en Micronutriënten

Ik ben niet voornemens apart te schrijven over de micronutriënten Koper, Mangaan, Molybdeen, Seleen en Chroom, maar uitwijken naar een natuurlijk "combipreparaat" par excellence dat alle genoemde mineralen in een goede mix bevat, namelijk gist. Gedroogde gist prept ook makkelijker en is goedkoper. Als toegift krijgen we daar ook nog een flinke hoeveelheid vitaminen bij, vooral die uit het B- en D-complex. Nóg sterker geldt dit voor gist-extracten zoals Marmite. Marmite heeft bovendien een overheersende smaak waarmee we een kleurloze SHTF-maaltijd smaakvoller kunnen maken. Er is in dit forum al meer dan eens sprake geweest hoe je met kruiden/specerijen de SHTF brouwsels een beetje kunt oppeppen. Een gist-extract hoort daar beslist bij.

 

Verschillende soorten gist. GIST A en B

 

A: Gist van de bierbrouwerij

 

B:Gist voor voedingssupplementen, waaronder DODE GIST - LEVENDE GIST

 

Biergist uit de A groep.

We gaan eerst kijken naar de gist van voor de bierbrouwerijen. Firma’s als Gist Brocades zijn op dit gebied actief. De gist wordt toegevoegd aan het brouwproces. (gerstemout, hop, tarwe en water) De gist voedt zich met de suikers uit het mengsel en hierdoor ontstaan alcohol en koolzuur (CO2). De alcohol wordt gebruikt voor het bier en de koolzuur wordt vooral doorgeleverd aan de frisdrankindustrie. Alle mooie bubbeltjes die zich in je glaasje met Cola of Spa rood bevinden komen hier dus vandaan. Iedere bierbrouwer gebruikt zijn eigen karakteristieke biergist. De eigenheid van de gist bepaalt de smaak van het bier. Door het gistingsproces treedt veel materiaalverlies op, een deel van de vitamines en de hoogwaardige eiwitten worden verbruikt en gaat verloren. Deze brouwersgist wordt als het ware compleet uitgemergeld en sterft. Datgene wat van het product overblijft wordt gedroogd en gemalen. Dit is de ons alom bekende “biergist”. Van de vitamines etc. moet je je niet zoveel meer van voorstellen. Toch gaat niet alles verloren, vooral de vele eiwitten (+/- 45% van het gedroogde eindproduct) blijven bewaard in het restproduct. Over de mineralen in dit inferieure product heb ik helaas geen gegevens gevonden. Op het etiket prijkt de naam “biergist”, maar het is dus eigenlijk een afvalproduct van die bierbrouwerijen. Lees het etiket goed vooral als het product verdacht goedkoop is!

 

Biergist uit de B groep.

Deze gist heeft een heel ander doel. De gist wordt gekweekt op bietsuiker, rietsuiker of melasse. Om de gist te laten groeien worden mineralen en suikers toegevoegd. Een en ander vermenigvuldigt zich en er ontstaan vele aminozuren, mineralen en vitamines. Dat zijn in hoofdzaak de B vitamines, in mindere mate D en ook wordt er vitamine H geproduceerd. Des te hoger de kwaliteit van de voedingsbodem, des te hoger de biergist kwaliteit. De gist die wordt gekweekt op rietsuiker is minder rijk dan die op bietsuiker is gekweekt. Die is op zijn beurt weer rijker dan die op melasse is gekweekt etc. Er zijn oneindig veel variaties op de markt voor de specifieke doelen van de gebruiker.

 

”Dode gist” en “levende gist” uit groep B

Afhankelijk van het drogingproces en maalproces krijgen we “levende” of “dode”gist. Levende gist komt pas weer tot leven als er weer water aan toegevoegd wordt. Deze biergist, ook wel bakkersgist genoemd, wordt gebruikt voor voedingssupplementen, is heel hoogwaardig en wordt zowel voor dieren als voor mensen gebruikt. Voor menselijke consumptie wordt in het algemeen gist gebruikt, die bij het droogproces op een zodanige temperatuur gebracht wordt, dat de gist doodgaat, maar de hoogwaardige voedingsstoffen en vitaminen onbeschadigd behouden blijven. Levende gist kan namelijk ook darmproblemen bij mensen veroorzaken.

Koop je gedroogde “levende” gist, dan is dat gemakkelijk te controleren of die ook “leeft”: doe twee suikerklontjes in een glas, voeg een eetlepel gist toe en vul het glas tot de helft met lauw water. Na een kwartier is het glas tot bovenaan toe gevuld door de werking van de gist. Gebeurt dat niet, dan is er geen sprake van levende gist. Deze moet u hebben om zelf brood te bakken of alcoholische dranken te maken.

De dode gist is nog wel waardevoller als voedingssupplement dan de “levende” variant. Deze gist moet u hebben om te preppen als vitaminen- en mineralen- supplement.

 

Werkzame stoffen biergist/voedingsgist uit groep B.

Het bijzondere aan voedingsgist is dat er alle essentiële aminozuren in zit. Alleen spirulina en mungbonen of sojabonen kunnen op dezelfde wapenfeiten bogen. Dat maakt voedingsgist tot een volwaardige bron van plantaardig eiwit. Verder bevat een gisttablet ongelooflijk veel vitaminen: B1, B2, B3, B5, B6, B11 of foliumzuur, B12, B15, C, E, biotine en para-aminobenzoëzuur. Voedingsgist bevat 20 keer zoveel vitamine B als het orgaanvlees lever. Daarnaast is het gistsupplement een mooie bron aan mineralen waar dit draadje tenslotte over gaat. De wijze waarop gistcellen gekweekt worden bepaalt sterk de verhoudingen mineralen; naar keuze kan men chroomrijk of seleenrijk biergist maken. Kalium, mangaan, chroom, seleen, fosfor, magnesium, calcium en natrium mogen zich allemaal verheugen met hun aanwezigheid in een gedroogde voedingsgistcel.

 

Enkele cijfers:

Een goede voedingsgist, levende of dode uit de B groep is ongeveer 3 keer zo duur dan het afvalproduct van de bierbrouwer, uit de A groep, wat men, de koper misleidend, ook biergist placht te noemen. Hier enkele verschillen:

 

Voedingsstoffen en vitaminen

Biergist Uit groep A: ........... Voedingsgist:

..................mg / 100 gr. .. mg / 100 gram

Eiwitten: ............ 43.5 ........... 47.5

Vet ................... 3.6 ............ 1

Vitamine B1 ....... -- ................ 13.5

Vitamine B2 .......... -- ............. 65

Vitamine B3 .......... 18 ............. 40

Vitamine B5 .......... -- ............ 400

Vitamine B6 .......... 24.8 ........... 25

Vitamine B11 ......... 19.5 ........... 20

Vitamine B12 minder dan 0.01 mcg 4 mcg

Biotine ............... 0.55 ........... 0.55

 

Mineralen per 100 gram (uit groep B):_________________

Calcium, Ca ... 25 mg Voor suppletie onvoldoende

IJzer, Fe ...... 5 mg Voor suppletie onvoldoende

Magnesium, Mg . 59 mg Voor suppletie onvoldoende

Fosfor, P .... 290 mg

Kalium, K .... 610 mg

Natrium, Na ... 16 mg

Zink, Zn ....... 3.2 mg Voor suppletie onvoldoende

Koper, Cu .......1.6 mg

Selenium, Se ... 1 mcg

 

Er bestaat dus 'biergist' in een 'afvalproduct' variant en een voedings-supplement variant. Als je 'biergist' koopt met de toevoeging brouwersgist of 'Brewer's Yeast' dan is dit toch goed spul. Deze nomenclatuur 'biergist' kan dus voor veel onduidelijkheid zorgen.

Voor het onderhoud van mineralen in een gezond lichaam is dus gist al voldoende, zéker voor de micro-nutriënten.

Als echter een tekort van bepaalde mineralen ontstaan (Calcium, Ijzer, Magnesium, en in mindere mate Zink), dan is een overeenkomend additioneel supplement aanbevolen. Deze aanvullende suppleties zijn in dit draadje reeds gepubliceerd. U kunt dus WTSHTF met bovengenoemde suppleties én voedingsgist uw volledige mineralen-behoefte dekken, zelfs bij deficiënties van een bepaald mineraal. Gedroogde gist heeft een karakterestiek smaakspectrum waardoor het wel wordt toegepast in gerechten. U wordt verwezen naar links hier en daar.

 

In een SHTF-pastagerecht doet voedingsgist als vlokken het heel goed als alternatief voor parmezaanse kaas.

Googelen op 'gist recepten' geeft honderden interessante treffers, alleen al voor het Nederlandse taalgebied. voor preppers die graag met SHTF-maaltijden willen experimenteren.

 

Gistextracten

Als de celwanden van dode gist worden verwijderd en de inhoud daarvan verder wordt geconcentreerd dan blijft er een dikke pasta over, die men een 'gist-extract' noemt. Dit hoog-concentraat is bekend in Nederland o.a. bij de naam Marmite . Uiteraard bevat dit mengsel nóg grotere hoeveelheden vitaminen en mineralen. U wordt verwezen naar een volledige chemische analyse (Energie, vetten, eiwitten, koolhydraten, vitaminen, mineralen).

Marmite heeft een heel ander smaakspectrum dan de gedroogde gisten en dat schept mogelijkheden. Er zijn Marmite-lovers en Marmite-haters. Marmite kan héél dun worden gesmeerd en kleurt dan nog steeds uw hartkeks of gerecht met een bijna overheersende smaak. Marmite doet het ook goed in sausen en vooral soepen. Er zijn op het internet talloze recepten te vinden voor Marmite in gerechten. Google: 'Marmite recepten' of 'marmite recipes'. Voorbeeld voor een marinade.

 

Houdbaarheid.

Gedroogde voedings gist is jarenlang houdbaar. De opgegeven waarden lopen erg uiteen. Ik acht, mede door de aanwezigheid van antioxydanten in gist, verpakken met een zuurstofadsorber en zakje droogmiddel aanbevelenswaardig. Voor Marmite worden termijnen aanbevolen van 6 tot 12 maanden. Vermoedelijk zelfs meer in ongeopende verpakkingen. Marmite is een typisch 'last minute preppersitem'; het zal zéker nog op de schappen staan als de winkels zijn leeggeroofd. Overigens een leuk onderwerp voor een nieuw draadje: 'last minute preppersitems'

 

Met deze posting is het draadje "Zelf maken van Mineraal Suppleties" afgesloten. Alle elementen/mineralen zijn behandeld. Misschien komt er nog een overzicht voor preppers die door de bomen het bos niet meer zien, of maken van andere DIY-medicijnen {link}.

 

Referenties:

Google: gedroogde gist voeding

Voedingswaardetabel

Voedingnet.nl

FoodData (volledige analyse)

Nutritional Yeast

Marmite [1] [2]

Nutritiondata (Full chemical analysis of yeast extract, Marmite)

mens-en-gezondheid

Recepten met voedingsgist [1] [2]

 

@vheeswijk (huischemicus)

 

Bedankt heer @vheeswijk we zijn blij met uw tips.

De Marmite was volgens de COOP amper aan te komen, vooral nu met de corvit is het een gewild product.

De AH konden we nog net twee stuks bemachtigen, het is goed het elke dag te gebruiken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Op 28-6-2015 om 12:49, wodan zei:

Om nog even op borax terug te komen, dit goedje is vrij breed toepasbaar in het huishouden, maar dan heb je niet de scheikundig uiterst zuivere variant nodig, dus de el cheapo versie is prima.

Het help bij de was, kuisen van badkamer enz... Google er gerust eens op.

Nog een leuk filmpje als mieren bestrijding:

 

Beste @wodan en @vheeswijk

Misschien is de Borax ook goed te gebruiken in wasmachines, om de bacterie forming aan te pakken.

Vooral als je veel wast op lage temperaturen kan je een sterke bacterie forming krijgen.

Maar je zal er nog al wat voor moeten gebruiken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk: Zou u over onderstaande uw licht eens willen laten schijnen ?

Kwam e.e.a tegen op een Amerikaanse medische database, waar normaliter veel goed onderbouwde info op staat.

 

Potent antiviral effect of silver nanoparticles on SARS-CoV-2

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7486059/

 

"Several studies have reiterated the size dependent antiviral effect of AgNPs with particles around 10 nm diameter being most effective [1].

This has been attributed the higher stability of interaction to the viral protein achieved by 10 nm particles which is not capable by larger particles [11].

Consistent with this, we also observed anti-SARS-CoV-2 activity only with AgNPs of diameters ranging from 2 to 15 nm.

Our immunofluorescence study corroborated the above phenomenon, as we observed that PVP-AgNP10 completely inhibited SARS-CoV-2 but AgNP100 did not."

 

Polyvinylpyrrolidone-Capped Silver Nanoparticle

 

"AgNPs can be generated by several methods and can contain reducing agents and capping agents along with the metal particles [16].

Coated or capped AgNPs are found to be more advantageous than plain AgNPs as coating increases stability, decreases agglomeration and reduces cytotoxicity of AgNPs [17].

Among the coated AgNPs, PVP capped nanoparticles are widely studied for biological use.

It has been observed that PVP coating of AgNPs does not hinder their antiviral activity while other coating agents do [18].

PVP-AgNP10 has been demonstrated to possess excellent antiviral activity against enveloped viruses such as RSV and HIV [11,19].

This was the rationale to select PVP-AgNP10 for the study and we have demonstrated the robust antiviral effect of PVP-AgNP10 against SARS-CoV-2."

 

"Antiviral effect of AgNPs is also concentration dependent.

Most studies have observed the antiviral efficacy of AgNPs at concentrations ranging between 10 and 100 ppm [1].

However, 0.5 ppm cAg has been shown effective in inhibiting Influenza virus and is the least concentration that has been reported to show antiviral activity [20].

In the current study, we observed naked AgNPs to inhibit SARS-CoV-2 at concentrations ranging between 1 and 10 ppm and become cytotoxic to mammalian cells from 20 ppm and above."

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, kwakster zei:

Zou u over onderstaande uw licht eens willen laten schijnen ?

Deze site van Elsevier is zéér betrouwbaar. Het komt erop neer dat deeltjes van zilver nanopartikels kleiner dan 10 nm werken tegen het corona virus en partikels rond 100 nm inactief zijn. De partikels zijn gecoat met polyvinyl pyrrolodon (PVP) om deze stabiel te houden, d.w.z niet aangroeien tot grotere deeltjes. Het lijkt me moeilijk dit soort colloïdaal zilver zelf te maken en de specificaties te controleren.
De door mij hier gepubliceerde zilver solutions hebben waarschijnlijk een grote deeltjesgrootte verdeling en wellicht niet zo effectief als in het artikel beschreven. Bovendien zijn deze deeltjes niet met PVP gecoat.      

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk: het ging mij er eigenlijk meer om of u zelf ook denkt dat colloïdaal zilver / zilverwater een rol zou kunnen spelen bij de bestrijding van virussen zoals SARS-CoV-2, en of u de aangehaalde website zelf ook een betrouwbare bron van info vindt (hetgeen u bevestigde)

De vertaling van de Engelstalige tekst als zodanig is wel te doen voor me, 🙂 

 

Mogelijk is dit artikel op dezelfde website ook interessant voor uzelf en anderen; een onderzoek naar enkele andere manieren om zilveren nanodeeltjes te produceren:

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4326978/

 

Terzijde: zijn er ook mensen op dit forum die colloïdaal zilver behalve uitwendig ook inwendig gebruiken, en daar ervaringen over zouden willen delen ?

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, kwakster zei:

Mogelijk is dit artikel op dezelfde website ook interessant voor uzelf en anderen; een onderzoek naar enkele andere manieren om zilveren nanodeeltjes te produceren:

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4326978/

 

Terzijde: zijn er ook mensen op dit forum die colloïdaal zilver behalve uitwendig ook inwendig gebruiken, en daar ervaringen over zouden willen delen ?

Bovenstaande link is betrouwbaar. Colloidaal zilver is niet aanbevolen voor inwendige toepassingen omdat het in organen ophoopt. Een goed overzichtsartikel vindt u hieronder. Colloïdaal zilver werkt tegen álle virussen (inckusief SARS-COV-2) en bacteriën. Ik zou het niet oraal nemen.

OVERZICHTSARTIKEL

https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-779/colloidal-silver

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-5-2021 om 22:35, vheeswijk zei:

Bovenstaande link is betrouwbaar. Colloidaal zilver is niet aanbevolen voor inwendige toepassingen omdat het in organen ophoopt. Een goed overzichtsartikel vindt u hieronder. Colloïdaal zilver werkt tegen álle virussen (inckusief SARS-COV-2) en bacteriën. Ik zou het niet oraal nemen.

OVERZICHTSARTIKEL

https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-779/colloidal-silver

 

Heeft innam van zeoliet ook de werking om dan na genezing de colloïdaal zilver te binden en weer af te voeren? Heer @vheeswijk

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, vheeswijk zei:

Nee, Zeoliet blijft in het darmkanaal en Zilver blijft in het lichaam. Helaas.

 

 

Off Topic. 

Een interessant stuk over: Detoxen - ontgiften met medische Zeoliet

 

Detox (ontgift) dagelijks uw lichaam met een 100% natuurlijk vulkanisch klei-mineraal: MANC® (Modified and Activated Natural Clinoptilolite)

Reinig en ontlast dagelijks uw lichaam op een 100% natuurlijke en veilige manier. Met als gevolg een sterker immuunsysteem, sneller herstel na ziekte of lichamelijke inspanning, meer energie, vitaliteit en uithoudingsvermogen. Geactiveerd Clinoptiloliet-Zeolietpoeder bevordert het zelfherstellende vermogen en fungeert als een natuurlijke anti-aging.
 

Wat is Zeoliet?

Zeoliet is een 100% natuurlijk, vulkanisch, klei-mineraal. Zeoliet is miljoenen jaren geleden ontstaan doordat vulkanische as in zeeën terecht kwam. De vulkanische asdeeltjes reageerden met de zoutionen van de zee en vormden op de bodem een soort kleilaag. Deze poreuze kleilaag heeft zich in der jaren ontwikkeld tot het vulkanische mineraal: zeoliet.
 

Hoe werkt Zeoliet in ons lichaam?

De werking van ultra fijn geactiveerd Zeolietpoeder is gebaseerd op de bijzondere eigenschappen om schadelijke stoffen te binden in het spijsverteringskanaal. Zeoliet bindt gifstoffen, zware metalen (met name lood, cadmium, kwik), ammonium, schadelijke straling, vrije radicalen en histamine. Deze schadelijke stoffen worden door Zeolietpoeder geabsorbeerd en verlaten via de ontlasting, op een natuurlijke en veilige manier, het lichaam. De in Zeoliet van nature aanwezige mineralen en spoorelementen (o.a. calcium, magnesium, kalium en ijzer) komen ten goede aan het lichaam. Zeoliet wordt dus niet opgenomen of afgebroken in het bloed.
 

1. Zeoliet bindt histamine en andere animes, bijvoorbeeld dimethylamine ter vermindering van nitrosaminenvorming. 

2. Zeoliet ontlast de lever, nieren, alvleesklier en zuivert het bloed.

3. Zeoliet bevordert de stofwisseling en optimaliseert de uitwisseling met voedingsstoffen uit voeding en supplementen.

5. Essentiële vitamines, mineralen en spoorelementen uit voeding en supplementen worden dus niet gebonden.

6. Zeoliet is één van de sterkst natuurlijke anti-oxidant (8 - 12 keer sterker dan vitamine C).

7. Het absorbeert en neutraliseert vrije radicalen.

8. Zeoliet voorkomt hierdoor oxidatieve stress.

9. Doordat het lichaam wordt gevoed met o.a. calcium, magnesium en natrium van het zeolietpoeder en de zware metalen en gifstoffen worden geabsorbeerd, brengt dit een alkalisch effect teweeg waardoor het lichaam wordt ontzuurt.

10. Zeoliet verhoogt en stabiliseert hierdoor de pH-waarde (zuurtegraad) van het lichaam Zeoliet heeft zich, door haar unieke eigenschappen, tevens bewezen een ideaal supplement te zijn voor sporters. 

11. Het zeolietpoeder kan tevens uitwendig worden gebruikt als gezichtsmasker, body scrub, als huidpoeder bij huidaandoeningen, en voor een detoxbad.

Detoxen - ontgiften met medische Zeoliet Detox (ontgift) dagelijks uw lichaam met een 100% natuurlijk vulkanisch klei-mineraal: MANC® (Modified and Activated Natural Clinoptilolite)

Reinig en ontlast dagelijks uw lichaam op een 100% natuurlijke en veilige manier. Met als gevolg een sterker immuunsysteem, sneller herstel na ziekte of lichamelijke inspanning, meer energie, vitaliteit en uithoudingsvermogen. Geactiveerd Clinoptiloliet-Zeolietpoeder bevordert het zelfherstellende vermogen en fungeert als een natuurlijke anti-aging.
 

Wat is Zeoliet?

Zeoliet is een 100% natuurlijk, vulkanisch, klei-mineraal. Zeoliet is miljoenen jaren geleden ontstaan doordat vulkanische as in zeeën terecht kwam. De vulkanische asdeeltjes reageerden met de zoutionen van de zee en vormden op de bodem een soort kleilaag. Deze poreuze kleilaag heeft zich in der jaren ontwikkeld tot het vulkanische mineraal: zeoliet.
 

Hoe werkt Zeoliet in ons lichaam?

De werking van ultra fijn geactiveerd Zeolietpoeder is gebaseerd op de bijzondere eigenschappen om schadelijke stoffen te binden in het spijsverteringskanaal. Zeoliet bindt gifstoffen, zware metalen (met name lood, cadmium, kwik), ammonium, schadelijke straling, vrije radicalen en histamine. Deze schadelijke stoffen worden door Zeolietpoeder geabsorbeerd en verlaten via de ontlasting, op een natuurlijke en veilige manier, het lichaam. De in Zeoliet van nature aanwezige mineralen en spoorelementen (o.a. calcium, magnesium, kalium en ijzer) komen ten goede aan het lichaam. Zeoliet wordt dus niet opgenomen of afgebroken in het bloed.
 

Zeoliet bindt histamine en andere animes, bijvoorbeeld dimethylamine ter vermindering van nitrosaminenvorming. 

Zeoliet ontlast de lever, nieren, alvleesklier en zuivert het bloed.

Zeoliet bevordert de stofwisseling en optimaliseert de uitwisseling met voedingsstoffen uit voeding en supplementen. Essentiële vitamines, mineralen en spoorelementen uit voeding en supplementen worden dus niet gebonden.

Zeoliet is één van de sterkst natuurlijke anti-oxidant (8 - 12 keer sterker dan vitamine C). Het absorbeert en neutraliseert vrije radicalen. Zeoliet voorkomt hierdoor oxidatieve stress.

Doordat het lichaam wordt gevoed met o.a. calcium, magnesium en natrium van het zeolietpoeder en de zware metalen en gifstoffen worden geabsorbeerd, brengt dit een alkalisch effect teweeg waardoor het lichaam wordt ontzuurt. Zeoliet verhoogt en stabiliseert hierdoor de pH-waarde (zuurtegraad) van het lichaam

Zeoliet heeft zich, door haar unieke eigenschappen, tevens bewezen een ideaal supplement te zijn voor sporters. 

Het zeolietpoeder kan tevens uitwendig worden gebruikt als gezichtsmasker, body scrub, als huidpoeder bij huidaandoeningen, en voor een detoxbad.

 

https://www.zeodetox.com/service/hoe-werkt-zeoliet/

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-5-2021 om 14:14, kwakster zei:

@vheeswijk: het ging mij er eigenlijk meer om of u zelf ook denkt dat colloïdaal zilver / zilverwater een rol zou kunnen spelen bij de bestrijding van virussen zoals SARS-CoV-2, en of u de aangehaalde website zelf ook een betrouwbare bron van info vindt (hetgeen u bevestigde)

De vertaling van de Engelstalige tekst als zodanig is wel te doen voor me, 🙂 

 

Mogelijk is dit artikel op dezelfde website ook interessant voor uzelf en anderen; een onderzoek naar enkele andere manieren om zilveren nanodeeltjes te produceren:

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4326978/

 

Terzijde: zijn er ook mensen op dit forum die colloïdaal zilver behalve uitwendig ook inwendig gebruiken, en daar ervaringen over zouden willen delen ?

 

 

@kwaksterColloïdaal zilver werkt doordat de elektrische lading van het deeltje aangetrokken wordt door virusdeeltjes en deze dus ladinggewijs uit elkaar trekt.  Dit werkt voor alle virri bij mijn weten. Haal dus je zilveren bestek maar weer boven...  Maar laat zilver nu net niet te patenteren zijn zeker... 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...