Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nederland de controle staat

luna1988
 Share

Recommended Posts

Hallo Allemaal

Tegenwoordig leven we in een samenleving waarin de staat en het bedrijfsleven steeds meer voor ons wil bepalen.

Wij worden constant geobserveerd, gearchiveerd, gestuurd en erger bestuurd.

Of dit een complot theorie is? Misschien? in ieder geval geeft deze docu weer hoe Nederland er op dit moment voor staat.

Waar dit toe zal leiden?We kunnen enkel hopen dat we geleerd hebben van het verleden.

De toekomst is de toekomst.

http://www.youtube.com/watch?v=zrxXlzc2Cuw

Groet,

Roy

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het is treurig dat het al zo ver is gekomen. Deze week een nieuwe id aangevraagt, kon ik direct mn vingerafdrukken weer inleveren. In sprak mijn onvrede hier thuis over uit. En volgens mijn vader was het opslaan van je vingerafdrukken een stukje vrijheid?! Wat???

Ik irriteer me al lang aan deze vorm van informatie verzamelen. Ik ga dit zo veel mogelijk beperken. Ik ben er klaar mee. Grrr

Link naar reactie

Nederland een controle-staat?

Wat we zien “als groep” inwoners van dit prachtige land, is een beperking in onze vrijheid....toch?

Vrijheid, Ik krijg altijd een eng en tegelijk blij gevoel bij het woord "vrijheid". Vrijheid is mezelf zonder regels kunnen bewegen, uiten en doen/laten zoals ik goed vind. Dat is toch vrijheid niet? Vrijheid moet dan haast wel iets goeds zijn. Iets fantastisch right?

Of wrong? Riesie, fout, foei.

Want vrijheid voor jou zou hetzelfde zijn als vrijheid voor mij.

Na de tweede wereldoorlog riepen ze overal. We zijn bevrijd. De mensen waren onder het juk van de oorlog uitgekomen, we waren vrij. Maar zijn we dat wel echt. Voelen we ons als “groep” echt vrij?

Ik zal wel doordraven, maar voor de meesten is vrijheid iets goeds. We zijn er van overtuigd dat we kunnen doen/laten en zeggen wat we willen. Maar kunnen (en willen) wij wel omgaan met echte vrijheid?

Vraag jezelf eens af hoe het zou zijn, leven in echte vrijheid. Leven in een land waar alles mag, waar alles wat jij wilt kan en alles wat een ander wil is toegestaan.

De industrie zou een puinhoop worden, want ze hebben alle vrijheid, geen geregel, geen afspraken, dus leve het feest. En dump maar gewoon. Indien ik jou auto leuk vind, dan neem ik die gewoon, want er is vrijheid om te handelen zoals ik wil. Regels hebben we niet, afspraken wat mag en niet mag bestaan niet. Dus die auto is van mij, jou huis is ook van mij, want ik parkeer mezelf gewoon desnoods met gepast geweld/overtuiging en argumenten mezelf in je kamer. Opzouten, leve de vrijheid. Criminelen blijven zonder vastlegging van vingerafdrukken, of foto gewoon lekker doorgaan om in alle vrijheid zichzelf te verheerlijken, plunderen, moorden etc.

Waar we zin in hebben doen we, zonder toestemming. En als het moet met ongecontroleerd geweld. En dat zou je graag willen? Je zou graag zonder alle betutteling of regels, zonder controle of sturing willen leven? Dit zou beteken dat iedereen een ander schade kan toebrengen zonder dat er een afreken-factor aan hangt.

Vind je het heel erg dat ik die vrijheidsbeperking zoals hij nu is prima vind? Want die vrijheid zit in jezelf hoor. Niet in een regering, niet in een witte streep op de weg, of een stel bordjes met regels in het land.

En ja, op sommige vlakken is het een zeer beperkte vrijheid, waarbij je niet kan doen wat je zou willen doen. Je kunt wel 200 rijden, maar daar zijn regels voor. Maar je voelt je op de snelweg met 120 ook vrij hoor. Tenzij iemand het op prijs stelt dat, ook hier de regels wegvallen. Dan mag je doen wat jij maar wilt. Maar dat doet een ander dan ook. En zelfs tegen het verkeer in, of over de groenstrook.

Of de vluchtstrook, of over het fietspad.....snappen we het al een beetje?

We hebben die regels (hoe bizar ze soms ook zijn) echt nodig. En ja ik ben het er mee eens dat het soms kant noch wal raakt. Maar de meeste regels (ik zeg nadrukkelijk: De meeste) zijn er om vast te leggen dat we sociaal, emotioneel maar vooral als mens weten, wat we als mens wel dan wel niet kunnen en mogen. Die regels bepalen wat geaccepteerd wordt door de "groep" Het legt vast wat we verwachten, wat we als "groep" graag als NORMAAL hebben geaccepteerd, dus wat we weten/en kunnen voorspellen binnen die “groep”.

Nee, de vrijheid die we hebben ligt op papier heel duidelijk vast (en ja, leve de bettuteling en controle).

Wat voor mij persoonlijk veel belangrijker is, dat dit soort regels en afspraken binnen “de groep” zorgt voor vrede.

Want leven in vrede is voor mij, vele male belangrijker dan leven in vrijheid.

Riesie.

Link naar reactie

Het is treurig dat het al zo ver is gekomen. Deze week een nieuwe id aangevraagt, kon ik direct mn vingerafdrukken weer inleveren. In sprak mijn onvrede hier thuis over uit. En volgens mijn vader was het opslaan van je vingerafdrukken een stukje vrijheid?! Wat???

Ik irriteer me al lang aan deze vorm van informatie verzamelen. Ik ga dit zo veel mogelijk beperken. Ik ben er klaar mee. Grrr

vanaf oktober is vingerafdruk op ID niet meer verplicht

ID is eigenlijk niks meer http://mens-en-samenleving.infonu.nl/regelingen/30268-vingerafdrukken-verplicht-op-paspoort-en-tot-2013-id-kaart.html

Link naar reactie

Wat we zien “als groep” inwoners van dit prachtige land, is een beperking in onze vrijheid....toch?

Vrijheid, Ik krijg altijd een eng en tegelijk blij gevoel bij het woord "vrijheid". Vrijheid is mezelf zonder regels kunnen bewegen, uiten en doen/laten zoals ik goed vind. Dat is toch vrijheid niet? Vrijheid moet dan haast wel iets goeds zijn. Iets fantastisch right?

Na de tweede wereldoorlog riepen ze overal. We zijn bevrijd. De mensen waren onder het juk van de oorlog uitgekomen, we waren vrij. Maar zijn we dat wel echt. Voelen we ons als “groep” echt vrij?

Ik zal wel doordraven, maar voor de meesten is vrijheid iets goeds. We zijn er van overtuigd dat we kunnen doen/laten en zeggen wat we willen. Maar kunnen (en willen) wij wel omgaan met echte vrijheid?

Vraag jezelf eens af hoe het zou zijn, leven in echte vrijheid. Leven in een land waar alles mag, waar alles wat jij wilt kan en alles wat een ander wil is toegestaan.

De industrie zou een puinhoop worden, want ze hebben alle vrijheid, geen geregel, geen afspraken, dus leve het feest. En dump maar gewoon. Indien ik jou auto leuk vind, dan neem ik die gewoon, want er is vrijheid om te handelen zoals ik wil. Regels hebben we niet, afspraken wat mag en niet mag bestaan niet. Dus die auto is van mij, jou huis is ook van mij, want ik parkeer mezelf gewoon desnoods met gepast geweld/overtuiging en argumenten mezelf in je kamer. Opzouten, leve de vrijheid. Criminelen blijven zonder vastlegging van vingerafdrukken, of foto gewoon lekker doorgaan om in alle vrijheid zichzelf te verheerlijken, plunderen, moorden etc.

Waar we zin in hebben doen we, zonder toestemming. En als het moet met ongecontroleerd geweld. En dat zou je graag willen? Je zou graag zonder alle betutteling of regels, zonder controle of sturing willen leven? Dit zou beteken dat iedereen een ander schade kan toebrengen zonder dat er een afreken-factor aan hangt.

Vind je het heel erg dat ik die vrijheidsbeperking zoals hij nu is prima vind? Want die vrijheid zit in jezelf hoor. Niet in een regering, niet in een witte streep op de weg, of een stel bordjes met regels in het land.

En ja, op sommige vlakken is het een zeer beperkte vrijheid, waarbij je niet kan doen wat je zou willen doen. Je kunt wel 200 rijden, maar daar zijn regels voor. Maar je voelt je op de snelweg met 120 ook vrij hoor. Tenzij iemand het op prijs stelt dat, ook hier de regels wegvallen. Dan mag je doen wat jij maar wilt. Maar dat doet een ander dan ook. En zelfs tegen het verkeer in, of over de groenstrook.

We hebben die regels (hoe bizar ze soms ook zijn) echt nodig. En ja ik ben het er mee eens dat het soms kant noch wal raakt. Maar de meeste regels (ik zeg nadrukkelijk: De meeste) zijn er om vast te leggen dat we sociaal, emotioneel maar vooral als mens weten, wat we als mens wel dan wel niet kunnen en mogen. Die regels bepalen wat geaccepteerd wordt door de "groep" Het legt vast wat we verwachten, wat we als "groep" graag als NORMAAL hebben geaccepteerd, dus wat we weten/en kunnen voorspellen binnen die “groep”.

Nee, de vrijheid die we hebben ligt op papier heel duidelijk vast (en ja, leve de bettuteling en controle).

Wat voor mij persoonlijk veel belangrijker is, dat dit soort regels en afspraken binnen “de groep” zorgt voor vrede.

Riesie.

Ik stel voor dat je eerst eens de docu bekijkt, en dat je dan nog eens een reactie plaatst!

Precies zoals je zegt regels zijn nodig, helaas houden ze zich er niet aan en word onze privacy geschend.

Er zijn wetten die ons daarvoor moeten beschermen, maar waar niemand zich aan houd, allemaal onder het motto veiligheid.

Link naar reactie

Gast Heksenboot

en dat krijgt op preppers plus punten ?

legt het mij maar eens uit ?

Je hebt inderdaad regels nodig, maar dat zijn er maar een paar, hele vanzelfsprekende.

Ik ben geen Wicca, maar dit is wel 1 van de redenen waarom ik ze sympathiek vind:

Er zijn drie belangrijke regels in wicca:

1. Doe wat je wilt mits je niets of niemand schaadt.

2. Dat wat je doet, komt drie keer tot je terug.

3. Wees voorzichtig met wat je vraagt. Het zou wel eens kunnen uitkomen.

Bron: Wikipedia

Vooral regel 1 dus.

Respect voor elkaar, elkaars spullen en de natuur/leefomgeving/milieu.

Dat is het. :)

Link naar reactie

Nu woon ik al enkelen jaren niet meer in NL en het valt me dan ook op dat "de Nederlander" het over het algemeen maar wat fijn vind al die regeltjes,voorbeeldje; een km hier vandaan woont een boertje wat er een ontzettende tering zooi van maakt; een erf vol met tractor wrakken en zo.De standaard reactie van Nederlanders is"zoiets zou bij ons niet kunnen"en aanpakken die handel!

Nou,toevallig denk men er hier anders over,die vent zit op eigen terrein en kan doen en laten wat hij wil,vrijheid/blijheid en leven en laten leven.

Iets wat ik bij veel Nederlanders mis tegenwoordig.Dit kun je ook nog door trekken naar een hoop andere zaken;van het verplicht op zaterdag wassen van de opel astra en"design"Ikea of Jan des Bouvrie zithoek,tot het bijna verplichte facebook,net in de mode zijnde mobile telefoon en andere bijna verplichte mode grillen;alles om er maar bij te horen en in de maat met de "anderen" te lopen,welwillend geholpen door een regeltjes leverende overheid.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ach ja die chip ... voor uw veiligheid en gebruiksgemak. Jaja, uiteraard. trap ik ook direct in en ik sta te springen om zo'n ding in mijn lijf (NOT)

Die chip komt er wel. Maak je geen illusies, Jan Modaal denkt niet verder dan z'n neus lang is.

Eerst moeten ze de kinderen aanpakken. Als 1 van je kinderen bijvoorbeeld een ongeval heeft, dan zal je toch wel heel blij zijn dat het een chip heeft waarop ze kunnen zien wie het is, wat z'n medische geschiedenis is en is er een grotere kans je kind z'n leven te redden.

Ook, als je kind ontvoerd word kunnen ze het zeker terugvinden aan de hand van die chip. welke ouder gaat nu niet akkoord z'n kinderen een veilig leven te geven? (zijn ze al een tijdje aan het aansmeren in de o zo goede voorbeeldige states of asserica)

Geloof me vrij, ze spelen eerst op je gevoel en dan aanvaard Jan Modaal z'n chip. Jan Modaal zal er zelfs om SMEKEN. Zo goed zijn ze wel hoor.

Niet akkoord? Je wil geen chips in je kinderen? Jij onmens, je zit niets met je kinderen in. Indien nodig zorgt de staat wel voor de veiligheid van je kinderen als jij de naam ouder niet waardig bent.

Er is ook nog het gebruiksgemak. Geen gedoe meer met chip- en lidkaarten, makkelijk betalingen uitvoeren, alles voor het gemak van de burger waar ze zo van houden.

Trouwens, geen gedoe meer met geld op zak, je zal veel minder kans hebben om overvallen te worden. Dat is toch teken dat vadertje staat echt bezorgd is om z'n inwoners, niet? Jan Modaal is natuurlijk in z'n nopjes met zoveel gemaksluxe want Jan Modaal kan niet voor zichzelf denken.

En neen, dat is niet vergezocht. Marketing verkoopt alles en onze Jan, die slikt alles.

Heel lang geleden was er een jeugdserie op tv. De aarde werd beheerst door metalen robots op zeer lange poten en ieder mens kreeg op jeugdige leeftijd een soor driehoekige chip op z'n hoofd geplant. Nadien konden ze niet meer voor zichzelf denken.

Helaas heb ik totaal geen idee meer hoe die serie noemde.

Wel die chip doet me aan die serie denken. Ik hield niet van die serie, er was iets realistisch in dat me schrik aanjoeg.

Intussen slaapt Jan Modaal verder en lacht met zoveel conspiracy theorieën. Lach maar verder Jan Modaal, we spreken mekaar later nog wel...

• Leuk 1
Link naar reactie

Riesie.

zie deze Panopticon - Documentaire over jouw privacy!

[video=youtube_share;zrxXlzc2Cuw]http://youtu.be/zrxXlzc2Cuw

Waarom zijn wij in Nederland zo najief ?

Even voor duidelijkheid ik heb geen ID/paspoort van wegen die vingerafdruk

ik betaal contant heb geen korting/bonus kaart

heb geen slimme meter

kijk deze docu !!

Link naar reactie

Ik heb een ID met vingerafdruk. Die is snel onleesbaar met een mini emp-tje / priem. Zodra ik die moet inleveren, gaat die chip er wel aan.

Ik heb een bonuskaart. Dan heeft de super mijn boodschappen beter op voorraad, en ik korting.

Ik heb een slimme meter. Maar die lezen ze niet uit.

Met een ID kom je niet veel verder dan EU/Nederlandse kolonies. Sommige landen kom je nu niet eens in met paspoort, en er zijn landen waar je visum voor nodig hebt.

Alleen als en echt flinke shit is, heb ik daar ook shit aan. Ik heb benen die het doen en gebruik ik dan ook.

Link naar reactie

Share

• Nieuwe aanmaken...