Ga naar inhoud
GENEGEERD

Defensie trainingen in steden NL (urban warfare)

Flow
 Share

Recommended Posts

Steeds vaker vinden er trainingen van verschillende defensie onderdelen plaats, bij belangrijke objecten of gewoon in steden op industriegebieden naast woonwijken. Defensie traint erop zodat ze goed voorbereid zijn? of omdat ze een false flag of shtfs verwachten? Zoals bijv een watersnoodramp... Zijn deze trainingen jullie ook opgevallen? Misschien heeft er een training plaats gevonden bij jou in de buurt, post hier alle traingen van defensie die opvallend stil worden gehouden door de reguliere media!

Hieronder een aantal voorbeelden:

Kerncentrale Borselle (hier heeft geloof ik ook een watersnoodramptraining plaats gevonden)

http://m.omroepzeeland.nl/node/102979

Unilever Vlaardingen

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opmerkelijk/article/detail/2920062/2011/09/20/Vlaardingers-schrikken-zich-rot-van-oefening-defensie.dhtml

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Momenteel is Cerberus Guard aan de gang in omgeving Twente. De heli's zijn van de Klu, de infanteristen van Lmb. Niks geheims aan, stond gewoon op de voorpagina van de krant. Operaties worden geoefend in bewoond gebied daar in Bosnie en Irak nagenoeg alleen maar gewerk werd tussej de bevolking. Koude oorlog model vechten in de bossen is niet echt meer van toepassing. Dat een oefening bij een kerncentrale niet wordt aangekondigd heeft er ook mee te maken dat je de gebruikte technieken danwel tactieken ook niet aan de grote klok wilt hangen.

Het leger oefent. Waar dat veelal buiten het zicht was in de bossen en op de hei gebeurt dat nu meer in het publieke oog. Niet overal paranoide over worden.

Link naar reactie

Ik begrijp volkomen dat het even schrikken zal zijn met al dat machtsvertoon.

Ik vind het alleen een beetje overtrokken dat de TS "spoken" lijkt te zien. Oefeningen worden niet "opvallend" stil gehouden, er zitten tig veiligheidsoverwegingen aan vast. Wat betreft trainen voor "shtf" ja dat is waar. Dat doet MinDef altijd. Anders hadden ze geen bestaansrecht toch?

EDIT: Lees net dat Flow zelf ex defensie is... Dan zou je toch echt beter moeten weten hoe het apparaat werkt @Flow

Link naar reactie

Het lijkt hier boven Nunspeet regelmatig oorlogsgebied, met laag vliegende: apaches, chinooks, F16. En soms vinden ze het ook nog wel eens leuk om met een hercules, op een kruishoogte van tussen de 60 en en 80 meter over je huis heen te jagen met veel geweld. En ook de infanterie traint regelmatig een vaste route op de Veluwe in colonnes, of kom ik weer militaire tegen hier in het bos.

De routes staan aangegeven via stickers die op verkeerspalen/straatnaam borden op de paal zijn geplakt. ( Rood/Blauw met een wit logo in het midden)

Link naar reactie

Klopt Bolo, daarom heeft defensie ook genoeg oefenterreinen. (ook bebouwd met complete straten & leegstaande huizen) dus waarom dan nog oefenen in stedelijke gebieden? Inderdaad ik ben zeer goed bekend met het apparaat, daarom maak ik mij juist zorgen. Hier in nederland luisteren millitairen alleen naar het bevel zonder daar eerst zelf over na te denken. Daarnaast werkt het in alle rangen en standen "on need to know basis", een soldaat 1ste klas heeft geen flauw benul waarvoor de training daadwerkerlijk bedoeld is. Het kader krijgt zelfs gelimiteerde info. En wat er aan info daadwerkelijk vrij word gegeven door Mindef aan een krant of op internet, geloof ik al lang niet meer.

Link naar reactie

Dit zijn gewoon standaard oefeningen waar heel veel partijen aan deelnemen naast het leger (vaak). Wij hebben ook wel eens zo'n oefening mogen begeleiden. Ook diverse stichtingen doen daar dan aan mee,voor communicatie, voor intelligence en voor zaken die het grote publiek niet hoeft te weten (beter niet). Maar in Nederland is men gewoon graag op alles voorbereid, daar mogen we op zich best blij om zijn hoor.

Sheers!

Link naar reactie

Share

• Nieuwe aanmaken...