Ga naar inhoud
GENEGEERD

Blikken 'waterbestendig' maken.


Gemini

Aanbevolen berichten

Geachte medemensen;

 

Wie heeft er ideeen ,hoe ik blikken waterbestendig kan maken tegen een redelijke prijs?

 

Zodat ik ze in een vochtige ruimte bijv een schuurtje kan bewaren zonder dat de buitenkant van het blik wordt aangetast door oxidaite/roest..

 

Ik had al gedacht aan afsluitbare kisten/kunstof kratten met vochtabsorbeerders of iets dergelijks?

 

Met vriendelijke groeten :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geachte medemensen;

 

Wie heeft er ideeen ,hoe ik blikken waterbestendig kan maken tegen een redelijke prijs?

 

Zodat ik ze in een vochtige ruimte bijv een schuurtje kan bewaren zonder dat de buitenkant van het blik wordt aangetast door oxidaite/roest..

 

Ik had al gedacht aan afsluitbare kisten/kunstof kratten met vochtabsorbeerders of iets dergelijks?

 

Met vriendelijke groeten :-)

 

Dat is een héél goede gedachte! Ook grote stevige ZIP-lock bags (bv. de diepvries-zakken met ZIP-lock van de ACTION) samen met droogmiddel moeten het goed doen. Ik bewaar zo mijn staalwol!

Wolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt!!!! water-vocht bestendig heb ik niet met blikken oid gedaan, maar met heeeeel dierbare foto,s en belangrijke papieren.

En dat is vacumeren met een vacumeermachine ( net zoals vis,vlees of groente).

Eerst getest met Krantenpapier en folders op de volgende manier,

Stroken geknipt van folders en krantenpapier, deze gevacumeerd, nog een keer extra zak eromheen en ook gevacumeerd.

dit pakketje heb ik in een emmer water gesmeten en meer dan een half jaar buiten laten staan in weer en wind (herfst en winter).

Daarna open gemaakt, en kwam er weer perfect en droog uit.

Nu dus een paar pakketjes gemaakt met het ECHTE werk maar natuurlijk niet in een emmer water bewaren.

deze methode vertrouw ik 100%.

Maar voor blikken voedsel lijkt me dat een duur grapje.

 

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook fijn dan de etiketten niet worden opgegeten door bv slakken.

Ik heb via martkplaats van die grote 200 liter tonnen gekocht voor een paar tientjes met een grote zwarte deksel.

Als die zijn afgesloten hoef je denk ik niet nog eens de waterdamp in de ton weg te nemen (als je deze ten minsten niet dagelijks openmaakt)

als het mis gaat heb ik dan gelijk tonnen om regenwater in op te vangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast oliestel

hier pak ik alles in , in diepvrieszakjes (van die blauwe van de c1000) en daarna in oude zuurkoolvaten, , en dat ook nog eens in een vuilniszak in het zuurkool vat, en heb hier een zeer goed gevoel bij.

dit doe ik ook met kleding en andere stoffen, lucht / licht en waterdicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondekt dat heel veel blikken preppen de oplossing is.

Alle beschibare zuurstoff wordt dan omgezet in wat roest over alle blikken verdeeld en klaar is klara:cool:

 

Maar serieus eigenlijk moet je het vocht gehalte beperken, maak een afgesloten ruimte en een zak kattebakkorrels doet wonderen.

Zie ook het uitstekende topic van onze prepperchemicus over natriumchloride (hmm dacht ik) bizonvochtvreter voor ons stervelingen..

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte medemensen;

 

Wie heeft er ideeen ,hoe ik blikken waterbestendig kan maken tegen een redelijke prijs?

 

Zodat ik ze in een vochtige ruimte bijv een schuurtje kan bewaren zonder dat de buitenkant van het blik wordt aangetast door oxidaite/roest..

 

Ik had al gedacht aan afsluitbare kisten/kunstof kratten met vochtabsorbeerders of iets dergelijks?

 

Met vriendelijke groeten :-)

 

Zou zo'n spuitbus waarmee je leer of tenten waterdicht maakt (te koop o.a. bij de Action) ook werken op metaal? Het is wel iets vettig..... De ijzers van schaatsen vet je tenslotte ook in tegen het roesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo nu en dan een beetje wd40 erover vernevelen????

 

Mvg Dakhaas

 

Hahaha smeert meteen de inwendige mensch.:cool:

 

Of een spuitbus vaseline gebruiken zou theoretisch een goed idee kunnen zijn, onderdompelen in vloeibaar ossewit hehe ,plantenspuit met slaolie ..

 

Geeft wel bende allemaal,toch maar de container met korrels oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha smeert meteen de inwendige mensch.:cool:

 

Of een spuitbus vaseline gebruiken zou theoretisch een goed idee kunnen zijn, onderdompelen in vloeibaar ossewit hehe ,plantenspuit met slaolie ..

 

Geeft wel bende allemaal,toch maar de container met korrels oid.

 

Hahaha een bende wordt het zeker! Maar roesten gaat het niet;)

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat dit topic er is. Ik zit met een soortgelijke vraag. Hoop dat iemand mij een antwoord of tip kan geven

 

Stel: Ik heb een BOL wat een oude paarden/koeienstal is geweest. Ik spit midden in de stal een gat in kurkdroog zand. Ik doe daar een houten kist vol met blikken in. Gooi het gat weer dicht en zet daar een lading hooi en stro bovenop. Zouden deze dan (snel) gaan verroesten? Het is vrij droge en hoge grond t.o.v. grondwater. En als ik er een lading kattenbakkorrels of zaagsel bij in de kist gooi, zou het dan lang goed gaan.

 

Alvast bedankt,

Bijenman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Mooi dat dit topic er is. Ik zit met een soortgelijke vraag. Hoop dat iemand mij een antwoord of tip kan geven

 

Stel: Ik heb een BOL wat een oude paarden/koeienstal is geweest. Ik spit midden in de stal een gat in kurkdroog zand. Ik doe daar een houten kist vol met blikken in. Gooi het gat weer dicht en zet daar een lading hooi en stro bovenop. Zouden deze dan (snel) gaan verroesten? Het is vrij droge en hoge grond t.o.v. grondwater. En als ik er een lading kattenbakkorrels of zaagsel bij in de kist gooi, zou het dan lang goed gaan.

 

Alvast bedankt,

Bijenman

 

Grondwater varieert Bijenman. Het kan wel eens een keer te hoog worden.

Gewoon in een ton doen, met korrels en vochtvreter erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...