Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waar gaat de oorlog als eerst beginnen ?

CMFC1988
 Share

Wie gaat er als eerst een oorlog beginnen in deze roerige tijd ?  

52 leden hebben gestemd

1. 1. Wie gaat er als eerst een oorlog beginnen in deze roerige tijd ?

• Noord tegen Zuid Korea
    • Israel tegen Palestina
    • Ben je gek die gaat in Europa beginnen ( Burgeroorlog)
    • Nee dit gaat voorlopig nog niet gebeuren.

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Te ongewis. Er kan van alles gebeuren, misschien een oorlog, misschien een burgeroorlog, misschien grootschalige onlusten, misschien een langdurige recessie, misschien helemaal niets. We weten het niet, deze situatie op deze schaal is volkomen nieuw. Het kan daardoor uit de hand lopen op een manier zoals we nog nooit hebben meegemaakt maar het kan ook allemaal met een sisser aflopen.

Link naar reactie

Ik heb trouwens laatst het begrip "oorlog" (of eerder gezegd, hoe waanzinnig idioot oorlog is) als volgt uitgelegd aan mijn stiefzoon:

Stel je voor dat jouw juf van groep 8 een flinke ruzie heeft met de meester van groep 7.

Vervolgens laten zij jouw klas het met groep 7 op het schoolplein uitvechten. En echt goed en gemeen uitvechten he? Jullie gaan er flink voor!

Terwijl de juf en de meester zelf achter het raam blijven zitten om te kijken...........hoe stom is dat?

Link naar reactie

Ik ben er van overtuigd dat het een Europese burgeroorlog wordt die start met onlusten. Te veel mensen die in de armoede vervallen, de EU die de onderdrukking opvoert en geen oplossing of verlichting biedt. En de vierde dip gaat komen, die zal veel daklozen veroorzaken in Nederland.

Link naar reactie

Mja, NK/ZK tegen elkaar, met de USA erbij; of inderdaad een europese burgeroorlog... die nog wel eens heel smerig kan worden, met alle moslimhaat die er heerst. Er wordt altijd een zondebok gezocht...

Hoe dan ook, lekker doorpreppen... en hopen dat we 't mis hebben en er geen oorlog komt...

Link naar reactie

Mja, NK/ZK tegen elkaar, met de USA erbij; of inderdaad een europese burgeroorlog... die nog wel eens heel smerig kan worden, met alle moslimhaat die er heerst. Er wordt altijd een zondebok gezocht...

Hoe dan ook, lekker doorpreppen... en hopen dat we 't mis hebben en er geen oorlog komt...

De moslims haten de imperialisten ( wij dus) ook.. 4e en 5e generatie turken voelen zich nog steeds Turks. Hun werken ook niet echt mee aan multiculturele samenleving.

Link naar reactie

Gast Powerbox

Germany warns Cyprus its banks may NEVER reopen as Russia 'offers to write off debt if Gazprom get access to untapped oil fields'

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2296234/Cyprus-finance-minister-begging-mission-Moscow-Russia-offers-write-debt-Gazprom-access-untapped-oil.html#ixzz2O7SEclTn

Het kunnen ook gewoon je buren zijn die boos worden.

Link naar reactie

Ik ben er van overtuigd dat het een Europese burgeroorlog wordt die start met onlusten. Te veel mensen die in de armoede vervallen, de EU die de onderdrukking opvoert en geen oplossing of verlichting biedt. En de vierde dip gaat komen, die zal veel daklozen veroorzaken in Nederland.

Ik denk dat de kans ook groot is dat Europa het lastige jongetje van de klas gaat worden. Brussel wil graag één Europa. Rome heeft dat 2000 jaar geleden ook geprobeerd, maar is ook mislukt. (Ze hebben het wel lang volgehouden trouwens). Maar het Romeinse rijk is ook onder andere gevallen door onvrede, armoede en verschil in rijk/arm. Dit zien we dus nu ook erg in de maatschappij.

Ik werk zelf in een opvang voor dak en thuislozen, maar we krijgen steeds meer aanmeldingen voor opvang. 'Vroeger' werd je dakloos door allerlei problemen zoals drank/drugs en of psychische problemen, maar nu is het is het vooral de crisis. En als we al plek hebben voor nieuwe cliënten, dan zijn ze lange tijd bij ons omdat uitstroom erg moeilijk is. Het is vandaag de dag al moeilijk om een huis te vinden wat betaalbaar is voor een modaal gezin. Laat staan voor iemand die door financiële problemen dakloos is geraakt. Dit wordt een groot maatschappelijk probleem en het is de vraag hoe lang deze zeepbel nog heel blijft.

Nb. We zijn hier in Nederland wel allemaal erg lief voor elkaar. Als ik kijk naar het midden oosten als ze het ergens niet mee eens zijn, dan laten ze dat de regering wel weten. En dat zie ik in Nederland nog niet gebeuren. :)

Link naar reactie

Wie niet? De oorlogen N-Z Korea en Israel-Palestina zijn al meer dan 60 jaar gaande.

er zijn veel meer conflicten dan die 2 die kunnen escaleren tot bij ons. Zoveel landen die in deze roerige tijden al in oorlog zijn.

Je mag het ook niet te zwart-wit zien, het is niet 1 partij tegen een andere.

Frankrijk is er zopas nog eentje gestart in Mali. Hier een heel interessant artikel* over de belangen,

en vooral de vele partijen in zo'n conflict. (*neem de inhoud van het artikel als informatie, niet als feiten zoals de titel aangeeft)

Wanneer, op welke manier en of het slagveld zich tot hier kan uitbreiden, en tegen wie we ons dan mogelijks moeten verdedigen,

is een vraag die ik me al een tijdje stel en waar ik me graag over informeer.

Mijn conclusie is al heel lang dat het om grondstoffen en meer bepaald geld gaat, je start geen dure oorlog als er niets aan te verdienen valt.

We zitten in een situatie waarin elke gebeurtenis kan escaleren tot een conflict,

en elk conflict kan escaleren tot een wereldwijde oorlog tussen de grootste economieën.

Een revolutie zoals sommigen aangeven vind ik ook een realistisch scenario.

Signalen zijn vooral de stijgende levensduurte en slabakkende economie.

Voorlopig hebben we het nog te goed om te revolteren, maar het tij is aan het keren.

Een maatregel zoals een belasting op spaargeld opgelegd door de EU kan al het vuur aan de lont zijn.

De laatste druppel is de trigger.om de emmer over te doen lopen.

@ Stonehenge prepper : kort door de bocht die benoemingen van groepen die je geeft.

Er bestaan betere en meer beduidende benamingen om verwarring te vermijden zoals de algemene haat tegenover elkaar die in beide groepen zou heersen.

Ik snap ook niet waarom je je zou moeten distancieren van je roots om multicultureel te zijn, klinkt meer monocultureel...

Er is geen vriend of vijand in conflicten, enkel goede en slechte mensen in beide kampen.

Link naar reactie

Noord Korea tegen Zuid Korea zie ik niet snel gebeuren. Hebben beiden twee grote vriendjes, en dat zal volledig escaleren mocht dat gebeuren.

China zit aan een kant te duwen als vriend/beschermheer. En Amerika is redelijk duidelijk geweest met een stel B-52 die ze lieten paraderen door het luchtruim.

Iran is al jaren (eeuwen) een broeipot van onlust en ellende, maar dat is (nu nog) te kleinschalig om volledig te ontploffen.

Blijft in mijn beleving Europa over welke zichzelf ten gronde aan het richten is. Dit door langzaam alles weg te hakken, en aan banden te leggen voor de "gewone" man/vrouw.

Kijk ik naar Spanje dan zie ik daar nu nog plaatselijk een hoop onrust, echter indien dit moet gaan organiseren.......wachten het maar af.

Riesie.

Link naar reactie

Nou, het is nog steeds niet ondenkbaar dat Israel v/s Iran de spreekwoordelijke lont in het kruitvat wordt...

Probleem is dat Israel bijna niet anders kan dan Iran aanvallen...

Iran produceert z'n omstreden "verrijkte grondstoffen" nu nog in 1 fabriek. Zodra deze grondstof klaar is voor productie van wat dan ook, vertrekt het uit die ene fabriek om in vele andere fabrieken ingezet te worden bij productie... Wat Israel betreft is de geest dan letterlijk uit de fles! En krijgen ze'm nooit meer terug in die fles... Dit moment is nu echt niet meer dan een paar maanden weg!

Israel kan het zich niet veroorloven dat dit gebeurt in een land dat al sinds het begin der tijden de vernietiging van het joodse volk, met stip, bovenaan het nationale verlanglijstje heeft staan... En men wordt daar langzaam een beetje nerveus...

Maar je weet het nooit. Het kan zoals gezegd op zoveel plaatsen mis gaan...

Link naar reactie

Volgens mij de Russen, want ze vliegen ons luchtruim binnen.

F16’s achter Russische bommenwerpers aan

Twee F16’s zijn vanaf vliegbasis Leeuwarden opgestegen voor de onderschepping van twee Russische bommenwerpers. De viermotorige Tupolev Tu-95 Bear-bommenwerpers zijn het Nederlandse luchtruim binnengevlogen zonder hun identiteit bekend te maken.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21409626/__F16_s_achter_Russen_aan__.html

Iran dreigt tijdens bezoek Obama aan Israël

Als Israël een aanval uitvoert op Iran, zal de Islamitische Republiek de Israëlische steden Tel Aviv en Haifa vernietigen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/21409547/__Iran_dreigt_tijdens_bezoek_Obama__.html

Link naar reactie

Wat is hier nou weer de bedoeling van?

F16’s achter Russische bommenwerpers aan

Twee F16’s zijn vanaf vliegbasis Leeuwarden opgestegen voor de onderschepping van twee Russische bommenwerpers. De viermotorige Tupolev Tu-95 Bear-bommenwerpers zijn het Nederlandse luchtruim binnengevlogen zonder hun identiteit bekend te maken.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21409626/__F16_s_achter_Russen_aan__.html

In de jaren 80 gebeurde dit minimaal wekelijks. Het was een spel van elkaar wederzijds beproeven op waakzaamheid en alert reageren. Vaak zwaaiden de piloten dan vriendelijk naar elkaar in de lucht en keerden de Russen weer terug naar huis. Ook tegenwoordig wordt dit spelletje nog wel gespeeld, maar wel minder. Om nu te zeggen dat de luchtmacht geen idee heeft wat ze komen doen is feitelijk pure BS en speculatief. Ik werkte destijds bij de luchtmacht, bij het centrum dat zich bezig hield met de lucht verkeers en luchtgevechts leiding. het was altijd een sport om die dingen tijdig te zien en te onderscheppen.

Grappig detail, dit spel dateert al uit de tijd van de koude oorlog en heeft er o.a toe bijgedragen dat bepaalde type jagers ontwikkeld zijn. de http://en.wikipedia.org/wiki/English_Electric_Lightning was hier een mooi voorbeeld van.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...