Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vakantie of preppen?

Cyberbeer
 Share

Recommended Posts

We leven in onzekere tijden en moeten veel bezuinigen. Bijna een vijfde van de Nederlanders blijft dit jaar thuis en een kwart van de mensen die dit jaar één keer op vakantie gaat, ging vorig jaar vaker. Daarnaast geven we met zijn allen minder uit op vakantie. Ga jij dit jaar nog op vakantie of houden we het bij preppen?

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/12021604/__Mes_in_vakanties__.html

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/04/veel_nederlanders_niet_op_reis.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast urbanprepper

Vakantie. Kan de laatste keer wel zijn je leeft NU dus moet je ook NU genieten. Preppen doe ik het hele jaar al. Bidden dat er nix gebeurd als je op vakantie bent.

Link naar reactie

• Admin

Voor ons is het een combinatie van voorbereiden en vakantie houden op onze "safe house" lokatie die ook als vakantie plek perfect voldoet. Dit jaar zal ik hier zo'n 3 maanden verblijven aangezien er nog heel veel gedaan moet worden en natuurlijk moeten we er ook van genieten in de een prachtige omgeving van Zuid "Spanje".

Link naar reactie

Dit jaar op vakantie, maar niet al te ver wegens praktische omstandigheden. Voor de verandering een keer met de auto, scheelt dat ik dan mijn EDC en BOB gewoon mee kan nemen, die krijg ik namelijk niet door de security op Schiphol als we vliegen. Heeft niets te maken met scherpe voorwerpen, maar ook om de MRE's die in mijn BOB zitten, de "flameless radiation heaters" mogen namelijk niet mee in het vliegtuig.

Link naar reactie

Noorwegen-, Spanje- en Andere Oorden-gangers: ik wens jullie een fijne reis en behouden thuiskomst.

Hier wordt het vakantie-oord voor dit jaar Jardonia, met uitstapjes naar de wereld van de kevers, mieren, bijen, torren etc. etc. En niet te vergeten een ABC speurtocht in de velden en bossen. koken op een houtvuurtje, zonne-oven verder uitproberen enz.

De weken zullen wel weer omvliegen....... :D

Link naar reactie

Nog hebben we niet gekocht, maar ik zie het moment wel dichterbij komen.

Voor een boerderij ben ik te oud. Ook wil ik niet "op het land" wonen. Dicht bij een grotere stad ja, maar dan in een dorp, dat een groot achterland heeft waar veel boerderijen staan.

Liefst achter een natuurlijke blokkade om een grotere mensen massa (uit een of twee richtingen) tegen te houden...

Zelf moet je natuurlijk wel goed weg kunnen. En een flink stuk natuur bij de hand heeft ook zo z'n voordelen.

Ik denk dat FerFAL gelijk heeft: in onrustige tijden is het veiliger in een hechte communie dan in een stad of op het land.

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Over vakantie gesproken:(

'Tientallen reisbureaus failliet'

AMSTERDAM - Dit jaar gaan tientallen reisbureaus over de kop. Dat verwacht de reiswereld, die een miljoenenschade vreest door de Nederlandse bezuinigingsdrift en de escalerende crisis in Griekenland.

Brancheorganisatie ANVR rekent met name ook op klappen door de btw-verhoging. „We zijn niet blij met dit soort maatregelen. Btw op reizen is toch al nieuw. Het schrikt de consument extra af. Wij gaan in Den Haag protesteren”, zegt ANVR-directeur Frank Oostdam.

De vakantiebestedingen nemen volgens hem fors af. „Men gaat minder lang, minder luxe en minder ver. Er wordt gezien het onzekere reisbudget steeds korter voor vertrek geboekt. Het moet zo goedkoop mogelijk. Niet best voor onze handel”, aldus Oostdam.

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/12163868/___Reisbureaus_failliet___.html

Link naar reactie

• 4 months later...

Crisis of niet, we gaan gewoon weer met zijn allen op vakantie.

Spanje en Turkije populaire herfstvakantiebestemmingen

MADRID - Van de 600.000 Nederlanders die voor een buitenlandse bestemming kiest in de komende herfstvakantie, gaat het meredeel naar de zonbestemmingen Spanje en Turkije.

http://inspanje.nl/algemeen/4956/spanje-en-turkije-populaire-herfstvakantiebestemmingen/

Link naar reactie

• 2 months later...

Vakantie is zo duur als je het zelf maakt.

Met moeders afgelopen zomer wezen backpacken (voornamelijk familiebezoeken) in Indonesie. We hebben in totaal samen 1500 euro uitgegeven (inclusief vliegreis). Goed, het is ook erg goedkoop als je 75% van de tijd bij familieleden eet, maar we hebben op 1 nacht na altijd in een hotel geslapen (zo schoon mogelijk, met bewakers).

Komende zomer zijn we (moederlief, ik en m'n beste vriendin) van plan om ouderwets naar Frankrijk te gaan. Kamperen, want het is crisis. Maar wel een stacaravan-achtig-ding huren, en net buiten de schoolvakanties, dus lekker goedkoop :D. En we twijfelen nog of we met de trein gaan of met het Altootje van de beste vriendin. Aangezien we naturistisch kamperen hebben we bizar weinig bagage mee, dus 3 volwassenen plus tassen passen best in een Alto uit het jaar kruik ;).

• Leuk 2
Link naar reactie

Komende zomer zijn we (moederlief, ik en m'n beste vriendin) van plan om ouderwets naar Frankrijk te gaan. Kamperen, want het is crisis. Maar wel een stacaravan-achtig-ding huren, en net buiten de schoolvakanties, dus lekker goedkoop :D. En we twijfelen nog of we met de trein gaan of met het Altootje van de beste vriendin. Aangezien we naturistisch kamperen hebben we bizar weinig bagage mee, dus 3 volwassenen plus tassen passen best in een Alto uit het jaar kruik ;).

Waarom koop je van het geld dat je kwijt bent aan zo'n hut niet een goede tweedehandse vouwwagen, zoals een CampLet? Nu zijn ze goedkoop.

Met zo'n ding heb je veel meer vrijheid, ik kan je garanderen dat hij achter de Alto past, je hebt extra bagageruimte, je slaapt op een matras, opzetten duurt tien minuten én je hebt er volgend jaar nog iets aan.

Het ontgaat me trouwens hoe het kan dat je door naturistisch kamperen zo veel minder bagage bij je hebt. Zijn jullie meteen al na vertrek in je blote bips?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...