Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

De gevaren van het heelal

Recommended Posts

Het is een relatief kleine comeet die niet groot genoeg is om de mensheid uit te roeien.

200m tot 2km is de schatting van de kern uitgaande van de gemiddelde grote zal het nog enigzins meevallen.

Om een indicatie te geven de komeet die de dinos uitroeide was 10km.

Zeker zal hij zeer destructief zijn en wereldwijd voor chaos zorgen.

De mensheid zal het overleven.

Hieronder even wat geknipt en geplakt.

1.3 Klasse 3: objecten met diameters van 1 km tot 5 km.

Wanneer planetoïden met deze diameters de aarde zouden raken dan is er een ding zeker; de gehele Aarde zal de er de gevolgen van meemaken. Een planetoïden met een diameter van 1 kilometer zal een krater veroorzaken met een diameter van 10 tot 15 kilometer. Deze inslag zal zoveel stof de stratosfeer in slingeren dat een klimaat verandering onafwendbaar is. Kraters met diameters van meer dan 10 kilometer worden gemiddeld eens in de 100.000 tot 300.000 jaar gevormd.

Wanneer een planetoïde met een diameter van meerdere kilometers met een snelheid van enkele tientallen kilometers per seconde de Aarde raakt zullen de gevolgen niet te overzien zijn. Een groot gedeelte van de planetoïde evenals de plaats op aarde waar de planetoïde op Aarde terechtkomt zullen verdampen door de intense hitte die tijdens de inslag wordt veroorzaakt. Stof en zand uit een krater van wel meer dan tien kilometer zullen de totale Aarde omhullen, wat zal leidde tot totale duisternis op Aarde. Vele maanden kan deze duisternis duren waarbij de temperatuur met wel 10 graden kan zakken. Wanneer het stof en zand uit de atmosfeer is verdwenen, zorgt een broeikaseffect veroorzaakt door de kooldioxide die tijdens de inslag is ontstaan weer voor een temperatuurstijging. Nu kan de temperatuur wel oplopen tot 10 graden boven op de temperatuur die de Aarde had voor de inslag. Dit broeikaseffect kan vele honderden jaren duren. Door de snelle klimaatveranderingen zal veel flora en fauna verdwijnt, zowel op land als in zee.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nou ik denk niet dat de mens kan overleven als deze komeet de aarde raakt met die grote snelheid.

We hadden al een kleine boodschapper op bezoek dit jaar.

Ontplofte Russische meteoriet scheerde langs zon

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/3499070/2013/08/27/Ontplofte-Russische-meteoriet-scheerde-langs-zon.dhtml

Deze post delen

Overigens is het de bedoeling dat NASA voor 2025 een planetoïde heeft gevangen en in een baan om de maan heeft gebracht.

Deze zal dan dienen voor onderzoeken maar ook voor het eventueel ontginnen van grondstoffen.

Dat zal een flinke stap beteken in de ruimtemijnbouw.

Er zijn al bedrijven die graag de kostbare grondstoffen die dzel planetoïde bezittenterug naar aarde willen sturen naarmate de grondstoffen op aarde schaarser en duurder worden.

Deze post delen

Ja ze zijn hem kwijt, dat is linke soep, wat is er nog van over en komt deze kant op?

En we kruisen zijn baan begin januari.

Deze post delen

Is het wel link dat hij uitelkaar is gevallen?

Die stukken reizen toch op de zelfde snelheid door en vervolgen de orginele baan van de komeet?

Deze post delen

Die komeet is/was ongeveer een kilometer groot geloof ik. Ik vermoedt dat hij is opgesnoept door de zon. De kleinere deeltjes zullen waarschijnlijk verder verdampen door de hitte. Maar goed, dat is enkel speculeren natuurlijk. We zullen het straks zien. Ik ben niet bang dat deze komeet een gevaar is voor de aarde.

Deze post delen

Ik weet het niet, ik weet alleen dat de zon zeer sterke magnetische velden heeft.

En die zijn wel in staat om de koers te wijzigen.

Deze post delen

Er zit ook een kans in dat ze hem nog niet kunnen zien, deze komeet heeft al voor verrassingen gezorgd, hij is anders dan voorgaande kometen.

Over een paar uur weten ze hopelijk meer.

Deze post delen

COMET ISON, R.I.P.: Evidence is mounting that comet ISON did not survive its brush with the sun earlier today. At 01:45 EST on Nov. 28th, Thanksgiving Day in the USA, the comet was supposed to pass a little more than a million miles above the surface of the sun. As a new movie from SOHO shows, the comet had already disintegrated. Click to set the scene in motion, and pay careful attention to the head of the comet:

In the movie, Comet ISON is clearly falling apart as it approaches the sun. Researchers working with the Solar Dynamics Observatory report that they are saw nothing along the track that ISON was expected to follow through the sun's atmosphere.

bron: http://spaceweather.com/

Deze post delen

Nah hij is dood, jammer maar helaas, over en uit.

ik geloof er niet meer in.

Lag ook in de verwachting, hij kwam wel heel erg dicht bij de zon.

De enorme hitte en de krachtige graviteit hebben er niets van over gelaten.

Deze post delen

Ik heb dit ook gevolgd. Begint er toch op te lijken dat wijzelf nog steeds de grootste bedreiging voor deze planeet zijn.

Enige weken geleden stuitte ik op een vreemd filmpje over deze komeet. Op joetuub is er inmiddels veel te vinden over de intepretatie hiervan dus liefhebbers moeten zelf maar verder zoeken.Je zult in ieder geval niet snel een filmpje vinden dat zo bomvol is van symboliek en verborgen boodschappen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Hz7RNBagNUY

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...